Tänään alkaa uusi elämä. Tavoitteena 20 kg laihtuminen. Anna yksi hyvä neuvo!
Mä aloitan tänään uuden elämän. Olen lopenkyllästynyt liikakiloihini, raskaaseen oloon, suklaanmässytykseen, polvikipuihin, vetämättömyyteen, pullottavaan mahaan...
Olen konkarilaihduttaja, tiedän lautasmallin ja säännöllisen syömisen, arkiaktiivisuuden lisäämisen, hiilareiden vähentämisen, kärsivällisyyden...
Mutta mikä on se sun yksi ja paras neuvo, jonka annat laihduttajalle? Etenkin isoja kilomääriä itse pudottaneilta otan mielelläni vastaan oivalluksia.
Kommentit (2329)
nohuoh kirjoitti:
Olen laihduttanut noin 20 kiloa. Syön vähemmän hiilareita, mutta siihen pitää totuttautua hitaasti. En pysty nykyisin syömään esim. pastaa, riisiä tai perunoita koska kropalleni niissä on liikaa hiilareita. En kuitenkaan ole ketoosissa. Hiilareiden vähentäminen on myös auttanut sokerihimoon, mutta syön suklaata (max. yks patukka, ei mitään levyjä) etenkin menkkojen aikaan.
Punaista lihaa syön kerran tai pari kuussa. Kanaa 2 x viikossa. Muuten kasvispäiviä, jolloin teen tomaattikeittoa, linssikeittoa (Dal), joskus vaan paistettuja kananmunia juustolla.. Gluteenittomat baagelit on mun suosikkeja ja oon syöny niitä esim lounaaks.
Päivä kerrallaan. Älä yritä laihtua 15 kiloa parissa kuukaudessa... anna sille vuosi. Jos tekee mieli pizzaa tai herkkuja, niin syö vaan. Osta vaan vähemmän. Jotkut himot voi korvata terveellisemmällä vaihtoehdolla. Vauvojen osastolta aikoinaan ostin keksejä ja niitä muumi maissijuttuja. ne on vähä terveellisempiä :)
Millä tavalla terveellisempiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään diettejä. Terveellinen ruokavalio, oikea annoskoko ja liikunta. Juo tarpeeksi vettä. Joskus saa herkutella mutta kohtuudella.
No kerro nyt ihmeessä mikä on se "terveellinen ruokavalio"
https://www.ruokatieto.fi/sv/node/776
Käy ravitsemusterapeutilla niin tiedät.
Et siis osannut vastata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään diettejä. Terveellinen ruokavalio, oikea annoskoko ja liikunta. Juo tarpeeksi vettä. Joskus saa herkutella mutta kohtuudella.
Arvattavasti vastaus tuli johonkin linkkiin. Itse ei osannut eikä ymmärtänyt.
Onko tuo ruoka muuten sitä terveellistä, epäilen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkkasit virallisen suosituksen. Keinoruokaa sopimattomilla rasvoilla. Terveellistäkö??
No on se kumma jos ei tiedä mitä terveellinen ruoka on.
Vierailija kirjoitti:
No on se kumma jos ei tiedä mitä terveellinen ruoka on.
Aika harva tietää.
Liikunta on jäänyt aika vähälle huomiolle - eli aloita liikkuminen. Ei sen tarvi olla tv-ohjelmien tapaan kunosalilla hikoilua, vaan alkuunsa ihan vaikka lyhyitä kävelylenkkejä, ja kun kunto nousee voi hieman nostaa tahtia ja/tai pituutta. Siinä voi sitten liikkuessa miettiä, mikä olisi se itselle mielekkäin liikunnan muoto, jota jaksaisi sen 2-3 kertaa viikossa, onko se sitten ripeää kävelyä, pyöräilyä, ryhmäliikuntaa jne...
Klo. 18 jälkeen vain muutama hedelmä ja vettä. Muuten voi syödä suht normaalisti. Mutta herkut pois!
Rupee vegaaniks, ja klo 18:n jälkeen ei mitään syömistä. Kyllä karisee kilot.
Kysy lääkäriltä tehokasta mutta kallista laihdutuslääkettä. Toimii, ruokahalu nolla. -8 kg kolmessa kuukaudessa. Painonvartijat, karppaukset, Keventäjät, kalorinlaskentaohjelmat, VLCD-kuurit, ruokien valokuvaus, ravitsemusterapeutin ohjeet, sallivan syömisen periaatteet, ahmimisen itsehoitokurssi yms yms käyty. Ainoa mikä on tehonnut on tuo lääke.
Vierailija kirjoitti:
Klo. 18 jälkeen vain muutama hedelmä ja vettä. Muuten voi syödä suht normaalisti. Mutta herkut pois!
Ehdotat herkut pois, mutta samaan syssyyn kehotat syömään sokeria hedelmien muodossa!
TyHmä kirjoitti:
Miten vegaanius laihduttaa?
Vierailija kirjoitti:
Kysy lääkäriltä tehokasta mutta kallista laihdutuslääkettä. Toimii, ruokahalu nolla. -8 kg kolmessa kuukaudessa. Painonvartijat, karppaukset, Keventäjät, kalorinlaskentaohjelmat, VLCD-kuurit, ruokien valokuvaus, ravitsemusterapeutin ohjeet, sallivan syömisen periaatteet, ahmimisen itsehoitokurssi yms yms käyty. Ainoa mikä on tehonnut on tuo lääke.
Mikä lääke?
Vierailija kirjoitti:
Mutta et ole kokeillut LCHF:ta. Parempaa kuin mikään lääke.
(lähtö 145, nyt 125) Ite vedän puolilla kaloreilla n. 1400-1500 arkipäivät, lauantaina syön mitä haluan ja usein juonkin. Liikun 3 kertaa viikossa kuntopiiriä ilman kummempia painoja, noin 5 kilsan sauvakävelylenkkejä. Paino tippuu n. puoli kiloa/kilon viikko. 4 viikkoa treeniä, 1 viikko ilman treeniä ruokavalio sama.
Tuntuu siinä mielessä helpolta että jos joskus tekee mielikin jotain herkkuja niin aina sitä voi sen 2-3 päivää odottaa lauantaihin, lisäksi kun on synttäreitä ja mitä tahansa kissan ristiäisiä niin niissä ei tarvi kyttäillä.
Vierailija kirjoitti:
TyHmä kirjoitti:
Koska ne ovat niin pahoja, ettei saata syödä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TyHmä kirjoitti:
Koska ne ovat niin pahoja, ettei saata syödä :D
Niin, vegaanithan syö kaikkia korvikeruokia.
Olen laihduttanut 38 kg. Ihan vaan kaloreita Fatsecretillä laskemalla ja rajoittamalla. Liikuntaa en ole harrastanut ollenkaan enkä myöskään vältä hiilareita, ole jättänyt pois herkkuja tai alkoholia tai mitään muutakaan. Pidän vaan huolen, että viikossa keskimäärin saan energiaa 1800 kcal per päivä.
Voin valita joskus pitää 4000 kcal mättö- ja juopottelupäivånkin, mutta se ei haittaa mitään kunhan sitten syö vähemmän kaloreita samalla viikolla muina päivinä niin, että 1800 kcal keskimäärä toteutuu.
Vierailija kirjoitti:
TyHmä kirjoitti:
Jos syö vegaanista itse tehtyä ruokaa niin kyllä se useimpia merkittävästi ylipainoisia laihduttaa, koska raaka-aineissa on aika vähän kaloreita.
Mutta toki jos on ns sipsikaljavegaani tai syö paljon vegaanisia herkkuja, ei välttämättä laihdu.