Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään alkaa uusi elämä. Tavoitteena 20 kg laihtuminen. Anna yksi hyvä neuvo!

Vierailija
28.08.2020 |

Mä aloitan tänään uuden elämän. Olen lopenkyllästynyt liikakiloihini, raskaaseen oloon, suklaanmässytykseen, polvikipuihin, vetämättömyyteen, pullottavaan mahaan...
Olen konkarilaihduttaja, tiedän lautasmallin ja säännöllisen syömisen, arkiaktiivisuuden lisäämisen, hiilareiden vähentämisen, kärsivällisyyden...
Mutta mikä on se sun yksi ja paras neuvo, jonka annat laihduttajalle? Etenkin isoja kilomääriä itse pudottaneilta otan mielelläni vastaan oivalluksia.

Kommentit (2329)

Vierailija
1201/2329 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvisten ja liikunnan lisääminen auttaa. Sillä on myös vaikutusta mielialaan. Olen sairastanut masennuksen aikuisiällä 3 kertaa, joista pahin oli avioeron jälkeen. Olin silloin 5 kk poissa työelämästä. Sain onneksi keskusteluapua, jossa tuli puheeksi liikunnan lisääminen ja itsestä huolehtiminen. Otin jokapäiväisen kävelylenkin tavaksi. Siitä se lähti, aluksi kilometri asuinalueen ympäri ja pikku hiljaa pidempiä kävelyitä. Aloin käydä myös uimassa pari kertaa viikossa, koska se tuottaa minulle mielihyvää. Uimahalliin tai järven rannalle lähtö tuntui jopa helpommalta kuin suihkuun meno.

Olin pitkään ruokkinut itseäni väärin: rasvaisia pitsoja, pihvejä, pullia, keksejä, jukurtteja jne. Ruoka ei sisältänyt tuoreita vihanneksia eikä salaatteja edes joka päivä. Jos söin salaattia, se oli joku pieni fetasalaatti rasvaisen pihvin kyljessä. Sain vinkin, että aivotoimintaa voisi virkistää tuore ruoka. Vähensin pitsoja ja raskaita liharuokia radikaalisti, eikä se lopulta niin suuri ponnistus ollutkaan alkaa syödä kasviksia ja kalaa enemmän. Aluksi salaattibaarista valmiita annoksia ja myöhemmin opettelin tekemään itse. Punajuuret uunissa aurajuustolla tai vuohenjuustolla korvasi rasvaiset pihvit. Jos teki mieli tilata pitsaa, laitoinkin lohen uuniin ja pilkoin kasviksia lisukkeeksi. Toivuin vähitellen masennuksesta. Laihduin myös ruokavalion muutoksen ja päivittäisten kävelylenkkien sekä uinnin ansiosta kymmenisen kiloa vuoden aikana.

Liha ei ole raskasta eikä rasvaista vaan terveellistä ja hyvinsulavaa ravintoa biologisesti sekasyöjälle eli ihmiselle. Tuore liha ja eläinperäinen rasva ovat myös ihmisaivoille erinomaista ravintoa. Vastaavia tarpeellisia ravintoaineita et saa pienemmillä kaloreilla mistään. Ole ystävällinen ja lopeta typerä propagandasi.

En minä ole lopettanut lihan syömistä. Olen lisännyt kalaa ja kasviksia ruokavaliooni ja jättänyt pois rasvaiset pitsat ja jättimäiset pihviannokset. Syön myös lihaa, mutta sen lisäksi tuoretta. Voi surku, miten täällä lytätään. Eikö minullakin ole oikeus kertoa oma vinkkini, minkä avulla aloin voida paremmin ja laihduin? Aurinkoista päivää sinullekin!

Älä jaksa! Perinteiseen propagandatyyliin  sinä hoit viestissäsi useaan kertaan raskasta ja rasvaista lihaa ja pihviä. Täällä aikuisten ihmisten reaalimaailmassa tuore liha on todellakin hyvää ja tarpeellista ravintoa ihmiselle. Aurinkoista päivänjatkoa sinulle :)

Vierailija
1202/2329 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laihdutin muutamia vuosia sitten yli 20 kiloa (89kg --> 67kg). Ehkä merkittävintä onnistumiseni kannalta on ollut oman asenteen muutos. Liiallisen ajattelemisen sijasta aloin vaan tekemään asioita. Ostin terveellisiä ruoka-aineita, panostin nukkumiseen sekä rentoutumiseen ja treenasin. En suostunut enää antamaan sijaa sille epäilylle, jota olin itseeni kaikki ne vuodet kohdistanut. Yksiselitteisesti päätin sen, että nyt mä vaan teen nämä asiat mitä mun täytyy, eikä siinä ole sen kummempaa ihmettelemistä. Jos en jaksanut tehdä rankkaa treeniä, tein kevyemmän. Jos en jaksanut valmistaa suunnittelemaani ruokaa, tein jotain yksinkertaista mutta terveellistä. Jos nukuin yön huonosti tai olin tosi stressaantunut, tein päivästä itselleni hieman helpomman.

Hiljalleen aloin ymmärtää, että tämä ei ole niin hirveän vakavaa, eikä mun tarvitse vain mekaanisesti suorittaa elämäntapamuutosta. Kun löysin itselleni sopivan tavan syödä (vegaaniruokavalio & pätkäpaastoilu), treenata (raskaat voimatreenit vapailla painoilla & nyrkkeily) ja palautua (unta klo 23-8) homma vaan alkoi rullata omalla painollaan. Tämä kaikki on toteutettu opiskelijabudjetilla, esim. käyn halpis salilla treenamassa ja syön paljon puuroa, linssejä, tofua, riisiä sekä kauden kasviksia. Lidlistä saa vihanneksia ja marjoja vähän halvemmalla.

Elämäntapamuutoksen tekeminen ei ole helppoa, mutta se on mahdollista ja jokainen meistä pystyy siihen. Oleellista on se, että kohtelee itseään myötätuntoisesti kuitenkaan antamatta tekosyille ja sepustuksille valtaa ("en pysty, en jaksa, ei nyt, ei tänään"). Paljon tsemppiä kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1203/2329 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvisten ja liikunnan lisääminen auttaa. Sillä on myös vaikutusta mielialaan. Olen sairastanut masennuksen aikuisiällä 3 kertaa, joista pahin oli avioeron jälkeen. Olin silloin 5 kk poissa työelämästä. Sain onneksi keskusteluapua, jossa tuli puheeksi liikunnan lisääminen ja itsestä huolehtiminen. Otin jokapäiväisen kävelylenkin tavaksi. Siitä se lähti, aluksi kilometri asuinalueen ympäri ja pikku hiljaa pidempiä kävelyitä. Aloin käydä myös uimassa pari kertaa viikossa, koska se tuottaa minulle mielihyvää. Uimahalliin tai järven rannalle lähtö tuntui jopa helpommalta kuin suihkuun meno.

Olin pitkään ruokkinut itseäni väärin: rasvaisia pitsoja, pihvejä, pullia, keksejä, jukurtteja jne. Ruoka ei sisältänyt tuoreita vihanneksia eikä salaatteja edes joka päivä. Jos söin salaattia, se oli joku pieni fetasalaatti rasvaisen pihvin kyljessä. Sain vinkin, että aivotoimintaa voisi virkistää tuore ruoka. Vähensin pitsoja ja raskaita liharuokia radikaalisti, eikä se lopulta niin suuri ponnistus ollutkaan alkaa syödä kasviksia ja kalaa enemmän. Aluksi salaattibaarista valmiita annoksia ja myöhemmin opettelin tekemään itse. Punajuuret uunissa aurajuustolla tai vuohenjuustolla korvasi rasvaiset pihvit. Jos teki mieli tilata pitsaa, laitoinkin lohen uuniin ja pilkoin kasviksia lisukkeeksi. Toivuin vähitellen masennuksesta. Laihduin myös ruokavalion muutoksen ja päivittäisten kävelylenkkien sekä uinnin ansiosta kymmenisen kiloa vuoden aikana.

Liha ei ole raskasta eikä rasvaista vaan terveellistä ja hyvinsulavaa ravintoa biologisesti sekasyöjälle eli ihmiselle. Tuore liha ja eläinperäinen rasva ovat myös ihmisaivoille erinomaista ravintoa. Vastaavia tarpeellisia ravintoaineita et saa pienemmillä kaloreilla mistään. Ole ystävällinen ja lopeta typerä propagandasi.

En minä ole lopettanut lihan syömistä. Olen lisännyt kalaa ja kasviksia ruokavaliooni ja jättänyt pois rasvaiset pitsat ja jättimäiset pihviannokset. Syön myös lihaa, mutta sen lisäksi tuoretta. Voi surku, miten täällä lytätään. Eikö minullakin ole oikeus kertoa oma vinkkini, minkä avulla aloin voida paremmin ja laihduin? Aurinkoista päivää sinullekin!

Musta toi sun tarina oli hyvä pointti ja tosi upeaa, että se auttoi sua. Älä välitä jonkun lihavöyhääjän ilkeistä heitoista. Mulla on myös masennustaustaa, mikä alun perinkin johti mut lihomiskierteeseen ja jojoiluun. Kaikkein eniten mua on satuttanut ihmisten ilkeät puheet ja lyttääminen. Mun instakuvia on haukuttu, mulle on lähetetty viestejä, joissa haukutaan norsuksi ja muuta kivaa. Jossain vaiheessa mulla meni usko ihmiseen. Mä oon alkanut ajatella, että tyhjät päät huutaa kovimmin. Jojoilija oon edelleen ja vähintään 20 eri temppua kokeillut, mut toivo elää, että joku päivä mulla on tahdonvoimaa tehdä pysyvät muutokset. Kaikille ei toimi vhh eikä keto eikä 8:16 kun ei sitä vaan jaksa.

Vierailija
1204/2329 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä jaksa! Perinteiseen propagandatyyliin  sinä hoit viestissäsi useaan kertaan raskasta ja rasvaista lihaa ja pihviä. Täällä aikuisten ihmisten reaalimaailmassa tuore liha on todellakin hyvää ja tarpeellista ravintoa ihmiselle. Aurinkoista päivänjatkoa sinulle :)

Mä tunnistan sun tyylin. Sä käyt joka ruokaketjussa haukkumassa tyyppejä, jotka ei ajattele kuten sä itse. Kysyttiinkö sulta jotain? Kerro sä vaan omat kokemukset ha anna toisten kertoo omansa.

1205/2329 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

pätkäpaasto 16:8. laihduin 10 kg lahdessa kuukaudessa. muutin muutoin elintapojani vain vähän, jätin jonkun verran hiilsreita pois ja vähän teeveellisemmin mutta pätkäpaasto auttoi. aamulla join kahvin jossa pieni tilkka maitoa tai kermaa, ja stevia-makeutisainetta, joka ei katkaise paastoa. söin viimeisen kerran illalla klo 17 tuhdin aterian ja aamulla kello 9, niin etyä 16 h paastoa tuli täyteen. aamukahvin join siinä seitsemän maissa mutta se ei katkaissut paastoa koska siinä ei sokeria. uskomattoman nopea ja tehpkas laihtuminen ja ei tarvinnu luopua mieliherkuista, edelleen nautin niistä.

Vierailija
1206/2329 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lukenut ketjua läpi, joten tämäkin on varmaan mainittu moneen kertaan: puolita kaikki mitä syöt ja se mitä syöt, syö ajan kanssa rauhallisesti pureskellen. Kun " makustelet" sitä on juuri suussa, opit samalla uuden suhtautumistavan ruokaan.

Mikäli kiljuva nälkä vaivaa, ota lisää vihanneksia ja juureksia.

Herkuttele esim. omatekoisilla marjakiisseleillä, taateleilla tai hedelmäsalaatilla, muista niissäkin vain puolikas annos!

Ohjeesi on typeryyden huippu.

Ohjeistat syömään sokeria, joka vain lisää nälkää.

Ei mun kirjoituksessa mainittu sokerista mitään, tempaisit sen omasta päästäsi.

Jos tarkoitat hedelmissä olevaa sokeria, se on luontaisesti niihin kuuluvaa. Ja taisin mainita "herkkuina". Herkutkin kun puolittaa (puolita kaikki mitä syöt), on omenan puolikas parempi kuin suklaapatukan puolikas. Ja kuka tahansa voi kokeilla syödä runsaaasti taateleita, tulee muuten kiire vessaan. Kyllä kai niidenkin sopivan määrän oppii kantapään kautta. En nyt tullut maininneeksi, että itse herkuttelen silloin tällöin neljällä taatelilla ( josta, jos laihduttaisin, puolet olisi siis kaksi). Minulle silloin tällöin on jos tekee mieli karkkia.

Lukekaa näitä tekstejä!

Sokeri on sokeria, on se sitten hedelmässä tai karkissa.

Aivan turhaa kuvitella jostain "luontaisesta" sokerista.

Vierailija
1207/2329 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta toi sun tarina oli hyvä pointti ja tosi upeaa, että se auttoi sua. Älä välitä jonkun lihavöyhääjän ilkeistä heitoista. Mulla on myös masennustaustaa, mikä alun perinkin johti mut lihomiskierteeseen ja jojoiluun. Kaikkein eniten mua on satuttanut ihmisten ilkeät puheet ja lyttääminen. Mun instakuvia on haukuttu, mulle on lähetetty viestejä, joissa haukutaan norsuksi ja muuta kivaa. Jossain vaiheessa mulla meni usko ihmiseen. Mä oon alkanut ajatella, että tyhjät päät huutaa kovimmin. Jojoilija oon edelleen ja vähintään 20 eri temppua kokeillut, mut toivo elää, että joku päivä mulla on tahdonvoimaa tehdä pysyvät muutokset. Kaikille ei toimi vhh eikä keto eikä 8:16 kun ei sitä vaan jaksa.

Oletpa sinä aggressiivinen nimittelijä. Että oikein lihavöyhääjä. Häpeäisit! Tietenkin toisten viesteissä olevia valeita saa oikoa, se ei ole mitään lyttäämistä.

Vierailija
1208/2329 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tunnistan sun tyylin. Sä käyt joka ruokaketjussa haukkumassa tyyppejä, jotka ei ajattele kuten sä itse. Kysyttiinkö sulta jotain? Kerro sä vaan omat kokemukset ha anna toisten kertoo omansa.

Onko sinulta nyt kysytty jotain? Miksi vastasit viestiini? Miksi valehtelet minun haukkuneen tyyppejä? Eikö täällä saa oikoa valheellisia väittämiä? 

Vierailija
1209/2329 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lukenut ketjua läpi, joten tämäkin on varmaan mainittu moneen kertaan: puolita kaikki mitä syöt ja se mitä syöt, syö ajan kanssa rauhallisesti pureskellen. Kun " makustelet" sitä on juuri suussa, opit samalla uuden suhtautumistavan ruokaan.

Mikäli kiljuva nälkä vaivaa, ota lisää vihanneksia ja juureksia.

Herkuttele esim. omatekoisilla marjakiisseleillä, taateleilla tai hedelmäsalaatilla, muista niissäkin vain puolikas annos!

Ohjeesi on typeryyden huippu.

Ohjeistat syömään sokeria, joka vain lisää nälkää.

Ei mun kirjoituksessa mainittu sokerista mitään, tempaisit sen omasta päästäsi.

Jos tarkoitat hedelmissä olevaa sokeria, se on luontaisesti niihin kuuluvaa. Ja taisin mainita "herkkuina". Herkutkin kun puolittaa (puolita kaikki mitä syöt), on omenan puolikas parempi kuin suklaapatukan puolikas. Ja kuka tahansa voi kokeilla syödä runsaaasti taateleita, tulee muuten kiire vessaan. Kyllä kai niidenkin sopivan määrän oppii kantapään kautta. En nyt tullut maininneeksi, että itse herkuttelen silloin tällöin neljällä taatelilla ( josta, jos laihduttaisin, puolet olisi siis kaksi). Minulle silloin tällöin on jos tekee mieli karkkia.

Lukekaa näitä tekstejä!

Sokeri on sokeria, on se sitten hedelmässä tai karkissa.

Aivan turhaa kuvitella jostain "luontaisesta" sokerista.

Monilla on harhainen kuva tiivisteestä valmistetun appelsiinimehun terveellisyydestä, kyseessä kuitenkin järkyttävän huono elintarvike, joka kelpaa korkeintaan insuliinishokista kärsivän ensiavuksi.

Vierailija
1210/2329 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa 24 h vesipaasto.

Vierailija
1211/2329 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene poimimaan marjoja. Siinä jo kuluu energiaa ja sitten syöt niitä marjoja.

Vierailija
1212/2329 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maltti on valttia. Kilot kertyneet pikkuhiljaa ja lähtevät pikkuhiljaa. Itse aloitin kesäkuussa elämäntapamuutoksen, minkä myötä tavoite keventyä vajaasta 103:sta kilosta vajaaseen 88 kiloon.  Nyt paino noin 93 kiloa ja tilanne alkanut vikkelämmin kuin oletin. Ajallisesti tavoitteeni oli vuodenvaihteessa ja syömisen sekä urheilun osalta tavoite loppuiäksi. 

Olet laihtunut kahdessa kuukaudessa 10 kg ja kehuskelet maltilla? Just joo. Itse pääsin tuohon tulokseen päivittäisellä kalorien tarkkailulla kahdeksassa kuukaudessa.

Mä aloitin 157 kgsta joulukuun alussa ja nyt painan 133. Aluksi tippui hyvin, mutta sitten lopahti. PT katsoi treenin määrän ja syömisen. Lisäsi syömistä ja vähensi treeniä, niin nyt lähtee sellainen kilo viikossa, joka lienee vielä terve tahti.

Kato ensin syömiset, muista välipalat, kato että nukut kunnolla ja sitten liikuntaa järellisessä määrin. Mieluummin ostaa itselle sopivan ohjelman kuin rupeaa itse vääntämään. Tulee tehtyä liikaa ja epätasaisesti.

CLA auttaa kanssa.

Vierailija
1213/2329 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maltti on valttia. Kilot kertyneet pikkuhiljaa ja lähtevät pikkuhiljaa. Itse aloitin kesäkuussa elämäntapamuutoksen, minkä myötä tavoite keventyä vajaasta 103:sta kilosta vajaaseen 88 kiloon.  Nyt paino noin 93 kiloa ja tilanne alkanut vikkelämmin kuin oletin. Ajallisesti tavoitteeni oli vuodenvaihteessa ja syömisen sekä urheilun osalta tavoite loppuiäksi. 

Olet laihtunut kahdessa kuukaudessa 10 kg ja kehuskelet maltilla? Just joo. Itse pääsin tuohon tulokseen päivittäisellä kalorien tarkkailulla kahdeksassa kuukaudessa.

Mä aloitin 157 kgsta joulukuun alussa ja nyt painan 133. Aluksi tippui hyvin, mutta sitten lopahti. PT katsoi treenin määrän ja syömisen. Lisäsi syömistä ja vähensi treeniä, niin nyt lähtee sellainen kilo viikossa, joka lienee vielä terve tahti.

Kato ensin syömiset, muista välipalat, kato että nukut kunnolla ja sitten liikuntaa järellisessä määrin. Mieluummin ostaa itselle sopivan ohjelman kuin rupeaa itse vääntämään. Tulee tehtyä liikaa ja epätasaisesti.

CLA auttaa kanssa.

Mikä tuo cla on? Yritin googlata ja tuli vain mercedes benz-autoja.

Vierailija
1214/2329 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

CLA auttaa kanssa.

Ja tuota CLA:ta on ihan luontaisesti voissa. Eli ei tarvitse ostaa pilleripurkkeja.

Vierailija
1215/2329 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele syömään juuri ja juuri niin paljon, että saat nälän pois. Sillä elää kolme, neljä tuntia seuraavaan ateriaan. Makeisia voi väistää alussa jonkin viikon, mutta nekin on hyvä ottaa takaisin niin, että määrä on suhteessa uusiin ateria kokoihin. Teetä ja kahvia(juon ilman sokeria) voi juoda mieli määrin, samoin vettä. Olen pudottanut näin kuusikymmentä kiloa.

Vierailija
1216/2329 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä stressaa. Älä laihduta. Syö hitaasti ja pureskele jokainen suupala kunnolla.  Liiku, rentoudu ja aisti jo tuleva kevyempi olo. Maltti on valttia.

Vierailija
1217/2329 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi muutos kerrallaan ja tottuminen siihen. Esim. terveellisen aamupalan syöminen. Ei ole helppoa tottua syömään runsas aamiainen, jos ei sitä ole koskaan tehnyt. Siihen menee aikaa, löytää se oma maukas juttu. Aikaa sen syömiseen ym. Ihminen ei kolmessa päivässä sellaista yleensä omaksu, yhtäkkiä jääkin välistä päivä ja kaks ja enemmän.

Toinen asia on, ettei koskaan pidä odottaa nälkää. Ei ikinä siihen pisteeseen, että maha kurnii ja äkkiä kotio syömään. Siinä heittää mielellään nopeasti jotain moskaa mikron kautta suuhun.

Vierailija
1218/2329 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi muutos kerrallaan ja tottuminen siihen. Esim. terveellisen aamupalan syöminen. Ei ole helppoa tottua syömään runsas aamiainen, jos ei sitä ole koskaan tehnyt. Siihen menee aikaa, löytää se oma maukas juttu. Aikaa sen syömiseen ym. Ihminen ei kolmessa päivässä sellaista yleensä omaksu, yhtäkkiä jääkin välistä päivä ja kaks ja enemmän.

Toinen asia on, ettei koskaan pidä odottaa nälkää. Ei ikinä siihen pisteeseen, että maha kurnii ja äkkiä kotio syömään. Siinä heittää mielellään nopeasti jotain moskaa mikron kautta suuhun.

Ai että pitää syödä varmuuden vuoksi. Ettei vain tule nälkä.

Älä nyt naurata.

Vierailija
1219/2329 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö paljon vähemmän. Mulla on lähtenyt jo 10 kg ilman laihduttamista, kun olen vaan lopettanut jatkuvan syömisen. Ei ole edes nälkäkään pahemmin ja kilot vaan tippuu. Kyllä se totuus on se että vähemmän syömällä laihtuu eikä millään vippaskonsteilla. Kyse on pysyvästä elämänmuutoksesta. 

Vierailija
1220/2329 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että pitää syödä varmuuden vuoksi. Ettei vain tule nälkä.

Älä nyt naurata. (Keskustelijan kommentti)

Ei varmuuden vuoksi. Säännöllisesti. Niin ettei tule kurniva nälkä ja sitten ahmitaan suuri määrä ruokaa. Ja vatsalaukku venyy ja aina vaan isompi ja isompi nälkä ja isompi ateria. Ei sillä tavalla laihdu, päinvastoin. Tätä lähinnä tarkoitin. Eikä myöskään säännöllisellä syömisellä tule tätä kuuluisaa nälkäkiukkukohtausta, mitä täälläkin ilmenee usein 😊

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi