Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään alkaa uusi elämä. Tavoitteena 20 kg laihtuminen. Anna yksi hyvä neuvo!

Vierailija
28.08.2020 |

Mä aloitan tänään uuden elämän. Olen lopenkyllästynyt liikakiloihini, raskaaseen oloon, suklaanmässytykseen, polvikipuihin, vetämättömyyteen, pullottavaan mahaan...
Olen konkarilaihduttaja, tiedän lautasmallin ja säännöllisen syömisen, arkiaktiivisuuden lisäämisen, hiilareiden vähentämisen, kärsivällisyyden...
Mutta mikä on se sun yksi ja paras neuvo, jonka annat laihduttajalle? Etenkin isoja kilomääriä itse pudottaneilta otan mielelläni vastaan oivalluksia.

Kommentit (2329)

Vierailija
641/2329 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pois juustot ja väärä rasva. Herkkupäivä kerran kuussa. Juo 2l vettä päivittäin, lenkkeile, syö ateria kerran päivässä. Aamupalaksi pilttiä ja purkkaa ja iltapalaksi ananasta.

Vierailija
642/2329 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ihan turhaan laihdutat ja otat stressiä, minä ainakin tykkään sinusta justiin tuommoisena hieman pyöreänä. Rintasikin on justiin ihanan isot ja muutenkin olet ihan parasta A-luokkaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/2329 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä syö.

Vierailija
644/2329 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoi sitten vasta laihtuminen tapahtua,kun aloin jaka aamu katsoa itseäni alasti peilistä.Sanoin itselleni mitä oikeasti ajattelin.Sanoin ;katso itseäsi läski ällötys,et ole edes ihminen.Omasta syystä menetät terveyden ja ei kukaan ilkeä sinua edes alasti katsoa.Vihaan sinua.Läskien takia jäät paisti moista asioista ja harrastuksista.Usein puhutaan itsensä hyväksymisestä ja armahtamisesta,mutta minulla positiivisuus ei auttanut.Vasta se ääretön itseinhon julkituominen toi tulosta.Tsemppiä sinulle,miten vaan aiotkin laihduttaa.P:s Olo on paljon parempi nyt ja koen olevani oikea ihminen!

Vierailija
645/2329 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pois juustot ja väärä rasva. Herkkupäivä kerran kuussa. Juo 2l vettä päivittäin, lenkkeile, syö ateria kerran päivässä. Aamupalaksi pilttiä ja purkkaa ja iltapalaksi ananasta.

Juustoa ei pidä poistaa, se on hyvää ravintoa ja siinä on oikeaa rasvaa.  Piltit, purkat ja ananakset on sokeria, ei laihduttajan ruokaa.

Vierailija
646/2329 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö hiilihydraatteja paljon vähemmän.  (Lisää proteiineja mm. lihasten kasvuun).  

Hiilareita sisältävät mm.

-pasta

-peruna

-riisi

-viljatuotteet  

-lihapyörykät

-lihamakaronilaatikko

-maksalaatikko

-pizzat

-ketsuppi

Proteiinilähteitä esim.:

-kinkku

-kalkkuna

-raejuusto

-kananmuna

-juustot

-tonnikala

Vierailija
647/2329 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjaa kaikki ylös mitä syöt, ihan kaikki. Vaikka valmiiseen kalorilaskuriin. Syö sen verran kaloreita että laihdut. Esim. -400 peruskulutuksesta nykyiseen painoon katsottuna. Esim: 1800kcal : 1400 kcal. Pysyt siinä. Kyllä alkaa putoamaan. Jos ei putoa, syöt liikaa tai käyt vaa’alla liian usein.

Vierailija
648/2329 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamiaiseksi kananmuna, siivu juustoa ja kinkkua.

Lounaaksi raejuustoa ja tonnikalaa. 

Päivälliseksi runsas ja monipuolinen salaatti.  

Välipalat: tomaatti, porkkana ja kurkku. 

Juomiksi tee, kahvi tai maito (1dl). 

Tavaksi puolen tunnin reipasvauhtinen lenkki.

Vierailija
649/2329 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyden kärsimättä 1200kcal päivässä on maksimi.  Voit käyttää laskuria: 

https://www.kilokalori.net/tyokalut/kalorilaskuri

Vierailija
650/2329 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketodieetti.

Ei mitään kevyt-vähähiilariroskaa vaan kaikki hillarit ja sokeri ja makeutusaineet pois kuukaudeksi.

Se yksi lääkäri voi olla vähän erikoinen, mutta siltä löytyy kohtuu hyviä vinkkejä.

Vierailija
651/2329 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisiin lisäisin veden. Sitä pitää käyttää riittävästi.

Vierailija
652/2329 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätökset tehdään ruokakaupassa. Kaiken minkä sieltä ostat todennäköisesti myös syöt. Mieti jokaista tuotetta, jonka otat käteesi. Ja laita se sitten takaisin hyllyyn.

Vierailija
653/2329 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on onnistunut laihtuminen niin, että en ole ajatellut laihduttavani. Sen sijaan olen tietoisesti aktiivisempi, puuhasten arkisia asioita, sitä sun tätä ja teen pieniä kävelyhetkiä. Kävely ihan vähänkin kerrallaan on aina parempi, kuin ei mitään. Ei ole pakko ajatella lähtevänsä vähintään tunnin lenkille, se voi ajatuksena tuntua työläältä.

Puuhastelun lisääntyminen vähentää jouten olemista, eli sellaista aikaa jolloin itse aiemmin herkästi hakeuduin ruokakaapille (vaikkei ollut nälkä).

Syön aikalailla samoin kuin ennenkin, mutta syön maltillisemmin. En ota kerralla isoa määrää, syön kohtuullisen annoksen kaikessa rauhassa. Voin ottaa lisääkin ruokaa, jos tuntuu, että jäi nälkä, mutta usein se eka annos oli ihan sopiva. Aiemmin tuli otettua vähän isompi annos kerralla ja lautanen tuli syötyä tyhjäksi, vaikka vähempikin olisi riittänyt. Mutta ei ruokaa halua tietenkään heittää pois.

Liikuntaa olen harrastanut sen mukaan, miltä on tuntunut. Joskus ei huvita, mutta en ota siitä stressiä. Toisena päivänä tulee taas jumpattua ja ihan mielellään.

Ja nuku riittävästi, jos vain mahdollista.

Vierailija
654/2329 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävele, kävele ja vielä kerran kävele. Ruokarytmi, karamellit vaan silloin tällöin. Sitten taas kävele. Näin lähti itseltä puolessa vuodessa 15 kg ja kiinteytyi paikat! Tsemppiä ja kävele!

Vierailija
655/2329 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan FatSecretiä, hyvä apu. 1700kcal päivässä, niin voi syödä suht normaalisti ja silti laihtuu. Opettaa karsimaan "lihottavat" eli energiatiheät ruoat pois lautaselta.

Vierailija
656/2329 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvaa osa ruuasta lautasella tuoreella kaalilla/punakaalilla/tuoreella tai uunissa paistetulla porkkanalla, uunipunajuurilla/sipulilla (ei rasvassa paistetulla), ilman rasvaista kastiketta.

Vierailija
657/2329 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tyyppi söi vain pelkkää perunaa. Laihtui huimasti.

En voi suositella.

Vierailija
658/2329 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivällinen: porkkanasosekeitto.

Vierailija
659/2329 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on vajaa neljännesvuosi mennyt, eli 14 viikkoa ja kaipailen ap:tä kertomaan, miten menee? Maltillisellä 0,5 kilon viikkotahdilla olisi 7 kiloa pudonnut. Oliko neuvoista hyötyä? Tsemppiä enivei!

Vierailija
660/2329 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juustoa ei pidä poistaa, se on hyvää ravintoa ja siinä on oikeaa rasvaa.  Piltit, purkat ja ananakset on sokeria, ei laihduttajan ruokaa.

Kermajuustoa en suosittele jos aikoo laihduttaa. Kuka nyt sokeripurkkaa syö? Ei kukaan järkevä. Itselleni piltti on hyvä korvike, samoin ananas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi