Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tänään alkaa uusi elämä. Tavoitteena 20 kg laihtuminen. Anna yksi hyvä neuvo!

Vierailija
28.08.2020 |

Mä aloitan tänään uuden elämän. Olen lopenkyllästynyt liikakiloihini, raskaaseen oloon, suklaanmässytykseen, polvikipuihin, vetämättömyyteen, pullottavaan mahaan...
Olen konkarilaihduttaja, tiedän lautasmallin ja säännöllisen syömisen, arkiaktiivisuuden lisäämisen, hiilareiden vähentämisen, kärsivällisyyden...
Mutta mikä on se sun yksi ja paras neuvo, jonka annat laihduttajalle? Etenkin isoja kilomääriä itse pudottaneilta otan mielelläni vastaan oivalluksia.

Kommentit (2329)

Vierailija
621/2329 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lue koko ketjua, joten sori mahdollinen toisto. Vinkki: pidä pilkottuja kasviksia aina saatavilla, niin niitä tulee syötyä välipalaksi ja osana isompia aterioita. Eli parsakaalia, porkkanaa ym. paloiksi ja rasioihin. Jos raaka tofu maistuu (itse tykkään!), niin sitä samalla tavalla paketillinen valmiiksi paloiksi. Voi vaikka napsia suoraan purkista. Kymmenessä minuutissa pilkkoo jo parsakaalin ja tofukimpaleen, ja riittää muutamaksi päiväksi hyvin.

Vierailija
622/2329 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lue koko ketjua, joten sori mahdollinen toisto. Vinkki: pidä pilkottuja kasviksia aina saatavilla, niin niitä tulee syötyä välipalaksi ja osana isompia aterioita. Eli parsakaalia, porkkanaa ym. paloiksi ja rasioihin. Jos raaka tofu maistuu (itse tykkään!), niin sitä samalla tavalla paketillinen valmiiksi paloiksi. Voi vaikka napsia suoraan purkista. Kymmenessä minuutissa pilkkoo jo parsakaalin ja tofukimpaleen, ja riittää muutamaksi päiväksi hyvin.

häh, senhän syö kerralla.

Paljonko parsakakaali painaa? 0,5 kg kasviksia päivässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/2329 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjeita on vaikea antaa tuntematta henkilön luonnetta ja taustaa, miksi ylipainoa on kettynyt. Joillekin ohje voi kuulua "ole armollinen itsellesi", kun taas toisten (mm. minun) ongelma on juuri se, että olen niin armollinen itselleni jatkuvasti, että sallin itselleni epäterveellisiä vaihtoehtoja tämän tästä. Tänne sopisi paremmin kiellot ja selkeä laihdutuspäätös tavoitteineen.

Joillekin sopii tavoitekuva jääkaapin oveen, toista se ahdistaisi ihan liikaa.

Liikunnan lisääminen lisää ruokahalua, joten yleensä on parempi aloittaa ensin ruokavalion muutoksella ja esim. kun pahin sokerikoukku on selätetty, lisätä liikuntaa vasta sitten.

Toisen terveystilannetta tietämättä ei voi kovin tarkkoja ohjeita antaa. Mutta jos jotakin sairautta on taustalla, kannattaa painonpudotuksesta ehdottomasti jutella ensin lääkärin kanssa.

Tärkein yleisohje minusta on "tsemppaa kauppareissun ajan". Jos herkkuhimo iskee, sitä on huomattavasti helpompaa vastustaa, jos ns. kiellettyjä ruokia ei ole helposti saatavilla kotona, kassissa tms.

Vierailija
624/2329 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras keino: Tiukka, tarkoin harkittu ostoslista mukaan kauppaan joka kerta, ja mitään muuta ei kärryyn oteta. Kierrä namihylly kaukaa, älä edes katso sinne päin.

Vierailija
625/2329 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sulla on sujunut?

Vierailija
626/2329 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö. Av-mammat vain lihoo entisestään. Joku laihtumisidea on ihan itsensä kusettamista. Suklaata, sipsejä, kokista.

Vierailija
627/2329 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään herkkuja koskaan. Liikuntaa joka päivä kunnon sykkeillä - ei mitään mummokävelyitä.

Näitä loppuelämän, ei minään kuurina.

Vierailija
628/2329 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EI todellakaan ylläpidetä huonoja tottumuksia, vaan niistä pitää päästä eroon.

Kuten tuosta että pitää jatkuvasti olla välipaloja ja naposteluja.

Vierailija
629/2329 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laihduin 10 kg kahdessa kuukaudessa näin: vain yksi herkkupäivä viikossa ja silloinkin pieni annos herkkuja (vain yhtä näistä: karkkia tai suklaata tai sipsejä tai jäätelöä). Muutin aamiaisen: ennen 2 kinkku-juustovoileipää, nyt noin 100g maustamatonta jogurttia marjojen kera. Illalla klo 18 jälkeen juon vain teekupposen ja jonkin hedelmän tai vihanneksen (esim. omena, banaani, porkkana, luumutomaatteja). Muuten syön normaalisti kaikkia ruokia, joita ennenkin, ruokajuomaksi vaihdoin maidon veteen. Nyt 10 kg:n jälkeen laihtuminen on hidastunut, mutta tällä uudella ruokavaliolla olen saanut pidettyä painon kurissa. Kun laihtuu, myös energian tarve on pienempi kuin pullukkana, joten paluuta entisiin ruokailutapoihin ei ole, jotta ei lihoisi uudelleen.

Vierailija
630/2329 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota nyt tavoitteeksi ainakin kaksi kiloa kahteen kuukauteen.

Aika iso tavoite saavutettavaksi. Etenkin kun joulu on edessä jne.

Jos noin suurta tavoittelet niin muuta jonnekin 500km päähän nykyisestä paikkakunnasta. Mieluummin erämaahan. Pois kauppojen ympäriltä. Silloin todennäköisyydet laihtua on realistisemmat.

Ympäristö tekee sinusta lihavan, et sinä.

Omilla päätöksillä on hyvin pieni vaikutus laihtumiseen nykyisessä maailmassa.

Kun katselet lähipiiriäsi ja naapurustoasi, niin olet kuin he. Lihava.

Myös varallisuustaso on sen mukainen.

Muuttamalla voit vaikuttaa suuremmin, mutta myös muita asioita voi muuttua.

Saatat alkaa tupakoimaan, käyttämään alkoholia tai tulla uskoon yms, odottamatonta voi tapahtua, kun muutat.

Vierailija
631/2329 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään herkkuja koskaan. Liikuntaa joka päivä kunnon sykkeillä - ei mitään mummokävelyitä.

Liikuntaa vain kolmena päivänä viikossa ja vasta kun on kaksi kuukautta harjoiteltu kerran viikossa.

Kun kolmena päivänä viikossa aloitetaan sen kahden kuukauden jälkeen, niin kaksi päivää mummotahtia ja kolmas keskiteholla.

Yleensä täysillä kunnon sykkeellä vedetään vain kilpailuissa, jos harrastaa kilpaurheilua.

On hölmöä tuhota elimistö ja hermosto vetämällä treenejä täysiä joka kerta.

Yleensä nuorilta onnistuu, mutta siinäkin tulee vain takapakkia kehitykseen.

Tehokkain liikunnalla haettu treenimetodi ja äärimmäisen raskas ap:lle olisikin 10km mummokävelyä joka päivä. Jos ei jaksa koko matkaa, niin aamulla viisi ja illalla viisi. Päiväunet väliin.

Sitten ne herkut pois ja normaali lautasannos monipuolista sapuskaa.

Vierailija
632/2329 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Älä ennen joulua.

Vierailija
633/2329 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisätty sokeri pois (hedelmiä voi syödä) ja ruokailuajat säännöllisiksi. Mulla putosi näin 5 kg kuukauden aikana, vaikka liikuntaa en juuri harrastanut.

Vierailija
634/2329 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista että se 20 kg ei lähde viikossa, siihen menee tiukallakin dieetillä (ja tällä tarkoitan energiavajetta) useita kuukausia. Tulee päiviä jolloin olet epätoivoinen kun painonlasku on hidasta, mutta jatka vaan sitkeästi.  Pidä kuitenkin huolta (vaalla viikottain ainakin), että paino laskee koko ajan (edes vähän), jos useita viikkoja on junnannut samasssa niin sinun pitää tehdä jotain muutoksia tavassais laihduttaa.

Laihduin intissä 16kg alle kahdessa kuukaudessa. Tosin olin silloin nuori.

Vierailija
635/2329 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä paino nytten sulla?

Vierailija
636/2329 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisätty sokeri pois (hedelmiä voi syödä) ja ruokailuajat säännöllisiksi. Mulla putosi näin 5 kg kuukauden aikana, vaikka liikuntaa en juuri harrastanut.

Ei niitä hedelmiäkään paljon kannata syödä, mieluummin marjoja.

Vierailija
637/2329 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö vähemmän.

Vierailija
638/2329 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvaa, älä luovu. Vaihda hiljalleen pahimpia mättöjuttuja terveellisempiin vaihtoehtoihin. Jos ei heti nappaa pelkälle hedelmä- ja sitruunavesilinjalle lähtö, niin vaihda alkuun vaikka munkki peruspullaan ja sipsit maissinaksuihin (tai vielä parempi, vihannesviipaleisiin) ja kevyeen dippiin, kermakahvi rasvattomaan maitokahviin, tai jotain sellaista. Jatka "etenemistä" vähäkalorisempiin vaihtoehtoihin, kunnes terveelliset tavat ovat uusi normi. Runsaskalorisia herkkujakaan ei tarvitse tyystin hylätä, mutta jos tapana on nauttia niitä joka päivä, niin se ikävä kyllä torppaa painonpudotuksen varsin tehokkaasti. 

Vierailija
639/2329 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lue: älä missään nimessä tee ainakaan näin. Ellei sitten jossain vaiheessa ala oikeasti tuntumaan hyvältä ja sopivalta ratkaisulta juuri sinulle.

Vierailija
640/2329 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korvaa, älä luovu. Vaihda hiljalleen pahimpia mättöjuttuja terveellisempiin vaihtoehtoihin. Jos ei heti nappaa pelkälle hedelmä- ja sitruunavesilinjalle lähtö, niin vaihda alkuun vaikka munkki peruspullaan ja sipsit maissinaksuihin (tai vielä parempi, vihannesviipaleisiin) ja kevyeen dippiin, kermakahvi rasvattomaan maitokahviin, tai jotain sellaista. Jatka "etenemistä" vähäkalorisempiin vaihtoehtoihin, kunnes terveelliset tavat ovat uusi normi. Runsaskalorisia herkkujakaan ei tarvitse tyystin hylätä, mutta jos tapana on nauttia niitä joka päivä, niin se ikävä kyllä torppaa painonpudotuksen varsin tehokkaasti. 

Lue: Älä missään nimessä tee näin. Rasvattomalla ja vähäkalorisella ruualla ei onnistu kukaan.