Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tänään alkaa uusi elämä. Tavoitteena 20 kg laihtuminen. Anna yksi hyvä neuvo!

Vierailija
28.08.2020 |

Mä aloitan tänään uuden elämän. Olen lopenkyllästynyt liikakiloihini, raskaaseen oloon, suklaanmässytykseen, polvikipuihin, vetämättömyyteen, pullottavaan mahaan...
Olen konkarilaihduttaja, tiedän lautasmallin ja säännöllisen syömisen, arkiaktiivisuuden lisäämisen, hiilareiden vähentämisen, kärsivällisyyden...
Mutta mikä on se sun yksi ja paras neuvo, jonka annat laihduttajalle? Etenkin isoja kilomääriä itse pudottaneilta otan mielelläni vastaan oivalluksia.

Kommentit (2329)

Vierailija
521/2329 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Punttitreeni, proteiinia ja sopivasti kaloreita. Olen itse laihtunut rajusti pari kertaa ja pysynyt laihana nykyään. Lihasten säilymisestä ja rasvan palamisesta on kyse, ei pelkästä painon putoamisesta.

Siis kun täällä luullaan että painonpudotus on sama kuin rasvanpoltto.

Vierailija
522/2329 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuntaharrastus keskiöön. Liikunnan oltava hauskaa ja palkitsevaa. Sosiaalista. Ei mitään kalenterin orjuuttamaa yksinäistä raatamista. Sitä ei jaksa pitkään. Liikunnalla kovaat ne endorfiinit ja muut onnellisuushormoonit joita sait ennen ruuasta. Syöminen alkaa tasapainottua liikunnan myötä kun hormooneja ei tarvitse saada herkkuja ahmimalla. Näin toimii ainakin itsellä.

m

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/2329 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitse näistä joko ruokavinkki tai liikunta:

- syö pähkinöitä joka päivä (esim. muutama kappale tai kourallinen, ei koko jättipussia)

- harrasta urheilua vain jos saat siitä hyvän mielen ja nautit siitä

Vierailija
524/2329 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuus nyt aloittaja kertomaan että onko vielä tippunut kiloja :)

Vierailija
525/2329 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies laihdutti 20kg kahdessa kuukaudessa, kun yksinkertaisesti rajoitti syömistä. Herkut pois, turhat napostelut pois, alkoholi ja sokerijuomat pois. Söi tavallista kotiruokaa, joskin perunan/riisin/pastan tilalla enimmäkseen kasviksia. Kilot eivät ole tulleet takaisin, vaikka on nyt alkanut syömään taas normaalimmin ja herkuttelee toisinaan.

Vierailija
526/2329 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo minä aloitan tänään-huomenna- ensiviikolla, kertoo että epäonnistuit jo. luovuta luuseri. olisi ollut uskottavampaa jos olisit jo aloittanut etkä edes tulisi tänne julistamaan suureen ääneen . miksi et aloittanut jo viimevuonna ja asettanut tavoitteeksi 50kg. tai mikä vielä parempi: aion tehdä uuden vuoden lupauksen.

Vierailija
527/2329 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttaa kannattaa vain muuttamalla syömistottumuksiaan. Liikunta on riski, koska jos se syystä tai toisesta jää pois niin lihot uudelleen.

Vierailija
528/2329 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin jostakin, että ei pidä laittaa suuhunsa mitään, missä on yli 150 kaloria/100g.

Ja liikuntaa lisäämällä. Vaikka vain kävelyä ainakin 1h/päivä.  Kun kunto kasvaa, lenkit pitenee itsestään. Ja onpa senkin ajan pois jääkaapilta, minkä ulkoiluun käyttää.

Koskaan ei pidä tehdä niin, että palkitsee itsensä tyyliin: "Nyt kun kävin kävelemässä/salilla/jumppasin, voin syödä herkkuja". 

Vierailija
529/2329 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää laihdutti yli 30kg.Alussa se vaikeeta.Mutta kahtoo mitä suuhun pistää.Tää alotti lihapihvi,salaatti,rahkaa.Siitä melko äkkiä jäi liha..sitten 5-6 pientä ateriaa,älä unohda juomista!vettä!..liikuntaaa aamuin illoin..ei ollu vaikeeta lainkaan kokoon S pääsinkin.Sokeriton tyrni.Oiva apu.Liha siksi että se piti nälän poissa,sokerit hyvällä tasolla,olokin hyvä.Rahka tekee saman.Lopussa söin todella alle kaiken 500-600 kaloria..liikuun edelleen hirveeti..lihas kato silti :(?!?? Jaloissa on mielestäni lihasta ?hoikat..en haluu mitään muskelireisii.Vesi oli juomana niin ykkönen.Tän munuaisarvot viitearvosta -114 toimii liiankin hyvin..sanoi lekuri.

Vierailija
530/2329 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista lihaskuntotreeni että lihasmassaa katoaisi mahdollisimman vähän.

Vierailija
531/2329 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene kauppaan ostamaan ison kaalin . Vihreän paprikan . Sipulin jos ei allergiaa . Sellerin. Nipun persiljaa . Otat kaalista päällimmäiset lehdet pois . Pilkot pieneksi . Laitat kattilaan pohjalle vettä 5 senttiä . Ladot kaalia päälle sipulisilppua sellerisilppua paprikasilppua persiljasilppua. Pippuria . Annat kypsentyä hiljalleen kunnes kaali pehmenee ja lisäät vettä . Hiljaa parasta kypsymistä . Kaali vaatii pitkän ajan. Tää on laihdutus keitto minkä lisäksi et ajattele mitään muuta 2 viikkoon . Aloitat aamusi tällä . Ainoa ystäväsi on vesi vihreä tee . Loppuviikosta voit ottaa ananaspalan tai tomaatin . Muuten pysyt kaalikeitossa aina kun on nälkä . Ekat 3-4 vrk on kovia mutta nälän tunne poistuu ja huomaat että laihdut .

Vierailija
532/2329 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaalikeitto ei suolaa kirjoitti:

Mene kauppaan ostamaan ison kaalin . Vihreän paprikan . Sipulin jos ei allergiaa . Sellerin. Nipun persiljaa . Otat kaalista päällimmäiset lehdet pois . Pilkot pieneksi . Laitat kattilaan pohjalle vettä 5 senttiä . Ladot kaalia päälle sipulisilppua sellerisilppua paprikasilppua persiljasilppua. Pippuria . Annat kypsentyä hiljalleen kunnes kaali pehmenee ja lisäät vettä . Hiljaa parasta kypsymistä . Kaali vaatii pitkän ajan. Tää on laihdutus keitto minkä lisäksi et ajattele mitään muuta 2 viikkoon . Aloitat aamusi tällä . Ainoa ystäväsi on vesi vihreä tee . Loppuviikosta voit ottaa ananaspalan tai tomaatin . Muuten pysyt kaalikeitossa aina kun on nälkä . Ekat 3-4 vrk on kovia mutta nälän tunne poistuu ja huomaat että laihdut .

Sähän vitsin murjasit hehheh

Vierailija
533/2329 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihduttaa kannattaa vain muuttamalla syömistottumuksiaan. Liikunta on riski, koska jos se syystä tai toisesta jää pois niin lihot uudelleen.

Liikunta ei todellakaan ole mikään riski! Hölmömpää en koskaan ole kuullut!

Ihmiset liikkuvat aivan liian vähän. Joka päivä pitäisi liikkua ja hengästyä. Ihmiset ovat aivan rapakuntoisia nykyään. Älkää uskoko noita hölmöjä, jotka kehottavat olemaan liikkumatta. Syökää terveellisemmin ja vähemmän jotta laihdutte, mutta hyvänen aika - oman tulevaisuutenne takia - älkää ikinä lopettako liikuntaa! Reisilihakset ovat tärkeimmät, sitten keskivartalo, että pääset vielä 20 vuoden päästä itse pöntölle.

Vierailija
534/2329 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikunta ei todellakaan ole mikään riski! Hölmömpää en koskaan ole kuullut!

Ihmiset liikkuvat aivan liian vähän. Joka päivä pitäisi liikkua ja hengästyä. Ihmiset ovat aivan rapakuntoisia nykyään. Älkää uskoko noita hölmöjä, jotka kehottavat olemaan liikkumatta. Syökää terveellisemmin ja vähemmän jotta laihdutte, mutta hyvänen aika - oman tulevaisuutenne takia - älkää ikinä lopettako liikuntaa! Reisilihakset ovat tärkeimmät, sitten keskivartalo, että pääset vielä 20 vuoden päästä itse pöntölle.

Liikunta on toki hyvästä, mutta ihan muista syistä kuin laihdutus.

Vierailija
535/2329 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala harjoitella tietoisuutta tunteista ja tarpeistasi. Epäsopivan ruokavalion ja kehon epäoptimaalisen toiminnan juurisyy on aina emotionaalinen, enkä tarkoita vain yleisesti puhuttua "tunnesyömistä". Tarkoitan syvien vihan, surun ja häpeän tunteiden ja oman lapsuuden läpikäymistä, joita moni ei ole koskaan ajatellut, eikä edes kykene ymmärtämään, että mitään ongelmaa itsellään olisi. Työn määrän alkaa hahmottaa vasta kun sen aloittaa.

Vierailija
536/2329 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala harjoitella tietoisuutta tunteista ja tarpeistasi. Epäsopivan ruokavalion ja kehon epäoptimaalisen toiminnan juurisyy on aina emotionaalinen, enkä tarkoita vain yleisesti puhuttua "tunnesyömistä". Tarkoitan syvien vihan, surun ja häpeän tunteiden ja oman lapsuuden läpikäymistä, joita moni ei ole koskaan ajatellut, eikä edes kykene ymmärtämään, että mitään ongelmaa itsellään olisi. Työn määrän alkaa hahmottaa vasta kun sen aloittaa.

No lässyn, lässyn.

Vierailija
537/2329 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yrittänyt laiduttaa 10v. Epäonnistunut joka kerta, oli tyyli mikä tahasa. Sitten, negatiivisesta ennakkoasenteesta huolimatta aloitin Cambridge-ohjelmat. 20kg lähtenyt, muutama jäljellä. Ja seuranta jatkuu tavoitteen saavuttamisen jälkeen. Mulla auttoi valtavasti se, että vastuu ja tieto on jollakin muulla siitä mitä tehdä. Minä voin keskittyä ohjeiden noudattamiseen ja uuden opetteluun.  Ja kun tulee joku kriisi, voin olla yhteydessä valmentajaan ja hänellä on AINA hyviä ja toimivia vinkkejä ja hän ymmärtää tilanteen. Ajattelin että on kauhean kallis, mutta ohjaajan luona käyminen on muutaman kympin, ja ruuasta kun väghentää normi ruokakulut, ei siihen hirveästi extraa päälle tule. Mun oivallukset on, että ei edes yritä yksin, vaan tekee projekstista ison asian sekä ottaa vastaan tukea. Ja toinen iso oivallus on- miellyttämistarepinen kun olen ollut, että todella opettelee keskittymään siihen mitä itse tarvitsee, eikä pätkääkään mieti mitä muut ajattelevat tai jos joku on tehnyt ihanaa ruokaa, niin lahdutusprojektin aikana ei syö sen toisen mieliksi. 

Vierailija
538/2329 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on muutama kymmenen kiloa ylipainoa. En minä jaksa mitään liikunta harrastuksia, koska olo on liian raskas. Ja mitä se edes auttaa? Kovalla rehkimisellä kulutan ehkä 600 kaloria ja ne ovat syöty takaisin yhdellä pienellä aterialla ja lisäksi nälkä kasvaa. Ei liikunnasta ole laihduttajaksi.

Vierailija
539/2329 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä onkin jo listattu monta hyvää. Tämä on vähän hölmön kuuloinen vinkki mutta: hulavanne!

Ostin ihan piruuttani sellaisen 1 kilon vanteen ja rupesin pyörittelemään kun luin että se voisi auttaa sulattamaan vyötärörasvaa. Ja hitto, niin se tekee. Olen pyöritellyt kuukauden ajan vartin joka päivä ja vyötärö on kaventunut 3 senttiä. Nyt kun tekniikka alkaa olla hallussa niin pyörittely on hauskaa ja oikeastaan odotan sitä. Jos aloitat ihan nollista niin joku tuollainen pieni juttu kun voi auttaa pääsemään liikkeelle ja ekan onnistumisen elämyksen jälkeen sitä innostuu!

Vierailija
540/2329 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä epäonnistuit jo. Minä olen myös yksi niitä jotka aloittaa tänään, huomenna, ensi viikolla, ja joulun jälkeen. Laihduttaa ensi kesäksi kuntoon ja jne. Näin vuodesta toiseen.

Mun neuvo on se että käytä ruokapäiväkirjaa ja äläkä anna viikonkaan mennä hukkaan. Suunnittelun ja epämääräisen syömisen sijasta on oltava laihtumista koskevat tavoitteet joka viikolle ja kirjattava syödyt kalorit ylös, jotta itseään ei petä. Poikkeuksia voi olla, mutta ne ovat oikeasti harvinaisia.