Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään alkaa uusi elämä. Tavoitteena 20 kg laihtuminen. Anna yksi hyvä neuvo!

Vierailija
28.08.2020 |

Mä aloitan tänään uuden elämän. Olen lopenkyllästynyt liikakiloihini, raskaaseen oloon, suklaanmässytykseen, polvikipuihin, vetämättömyyteen, pullottavaan mahaan...
Olen konkarilaihduttaja, tiedän lautasmallin ja säännöllisen syömisen, arkiaktiivisuuden lisäämisen, hiilareiden vähentämisen, kärsivällisyyden...
Mutta mikä on se sun yksi ja paras neuvo, jonka annat laihduttajalle? Etenkin isoja kilomääriä itse pudottaneilta otan mielelläni vastaan oivalluksia.

Kommentit (2329)

Vierailija
501/2329 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin kaksi vuotta sitten kesäkuun alussa, että jotain täytyy muuttua (59-vuotta, 105kg). Ensimmäiseksi päätin etten laihduta  enää koskaan. Nyt painan 83kg. Kaikki ei ole sujunut kuin tanssi. Herkkuputki iskee edelleen joskus. Olen ollut ikuinen laihduttaja aiemmin. Kaksi vuotta sitten käytin eniten aikaa miettimällä miksi ahmin suklaata ja leivonnaisia usein täysin järjettömiä määriä. Päädyin siihen, että suklaata syön turruttaakseni ikäviä tunteita, ahdistusta, ym. Leivonnaisia syön koska pidän niistä.  Tajusin etten pysty koskaan syömään suklaata normaalisti, joten jätin sen kokonaan pois. Suklaa on minulle kuin alkoholistille viina. Sallin itselleni kaksi pullaa viikossa. Joulut ja muut juhlat ovat toki erikseen. muuten lisäsin ruokavalioon kasviksia, hedelmiä ja pähkinöitä. Rakastan ruisleipää, en jättänyt sitä pois. Tavoitteeni oli koota sellainen elämä jota voin jatkaa lopun elämääni. Vedän edelleen joskus pullaöverit. Suklaata söin viimeksi hiukan jouluna. Sallin itselleni suklaan, jos se on esim leivoksessa. Suklaalevyä en todennäköisesti voi enää koskaan syödä. Autottomana ihmisenä kävelen paljon ja myös uin. Nyt yritän hitaasti pudottaa vielä 5kg. Tsemppiä kaikille kilojen kanssa painiville!

Vierailija
502/2329 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tästä kaikesta opimme?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/2329 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mitä kotiisi ostat tulee syötyä ja juotua.

Vierailija
504/2329 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla kavereita, jotka myös haluaa terveellisemmän elämän? Perustakaa Whatsapp-ryhmä, johon kerran viikossa ilmoitatte sen aamuisen miinus- tai pluslukeman. Kerran kuukaudessa tapaaminen vaikka kahvikupposen tai lenkkeilyn merkeissä.

On toiminut hyvin meidän ryhmässä (4 hlöä) tammikuusta lähtien. :)

Vierailija
505/2329 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiseksi se että unohdat kaikki neuvot joissa vähätellään repsahtamista. Kun repsahdat kerran niin kynnys repsahtaa uudestaan pienenee.  Toisekseen muista että laihduttaminen on äärettömän yksinkertainen prosessi. Syö vähemmän mitä kulutat. Voit syödä aivan normaalia kotiruokaa kuin ennenkin mutta syö pienempiä annoksia, lisää lautaselle salaattia. Jätä kaikki herkut pois. Tähän muutamana päivänä viikossa tunnin kävelylenkki niin alat laihtua.

Vierailija
506/2329 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketokarppaus ja - 17kg. Mulla pysyi nälkä pois ja mieliala korkeella. Huomasin että voin paljon paremmin kun energia tulee rasvasta ja proteiineista. Hiilarit saa vaan syömishimon kasvamaan ja tekisi mieli koko ajan mössyttää jotain.

Vierailija
507/2329 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksella kirjoitti:

Lataa puhelimeen Fat secret ja seuraa  pikkusen kalorinkulutusta. Älä syö liian vähän, säästöliekillä aineenvaihdunta jumittaa eikä paino putoa. Eli aloita maltillisilla miinuskaloreilla (-300/500). Älä kyttää vaakaa liikaa, meluummin senttejä. Reippaita kävelylenkkejä ja salille jos suinkin maltat. Tässä useampi vinkki mutta toimii. Älä pelkää hyviä hiilareita. Tsemppiä!

Kompaan tätä! Vielä, älä punnitse "joka päivä", vaan vaikka kahden viikon välein.  Sentit karisee nopeammin kuin kilot!

Vierailija
508/2329 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

It kirjoitti:

Atkinsin ketodieetti. Jo -10 kg eikä kertaakaan ole tullut nälkä!!!

Ei sovi kaikille.  Itellä nousi verenpaine taivaisiin, vaikka olin silloin alle 30nen ja terve muuten. Liikuin työnkin puolesta koko ajan.  Kun lopetin atkinsin varenpaine onneksi korjaantui ilman lääkitystä.

Vierailija
509/2329 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista että voit syödä herkkuja aina niin halutessasi. Yksi herkku silloin tällöin ei haittaa mitään.

Vierailija
510/2329 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti mitä sinä OIKEASTI haluat.

Millaista elämää elää, miten arkesi rakentaa, millaisia asioita ylipäätään tavoittelet?

Ja sitten ala rakentaa sitä, niistä kiloista viis.

Koska jotainhan sinä haet sillä painonpudotuksella. Nuo alussa mainitsemasi asiat korjaantuu oikeanlaisella liikunnalla ja ruokavaliolla, vaikka et juurikaan laihtuisi. Polvikipuja voi olla ihan normaalipainoisella, ja osaava fyssari neuvoo miten vahvistat esim. polvea tukevia lihaksia niin, että kivut vähenevät.  

Mieti miksi ja millaisessa tilanteessa haluat vaan mässätä suklaata sohvalla? Oletko oikeasti nälkäinen, vain syötkö tunteisiin?

Jos olet jo vaikka kuinka monta kertaa laihduttanut, ja " tiedät kaiken" - on ihan selvää, että et tiedä. Et ole käynyt tätä asiaa ihan oikeasti itsesi kanssa läpi. Yrität muuttaa ulkoisesti jotain sellaista, mikä vaatii sisäistä muutosta. Ja kun keskityt vain ulkoiseen, ja yrität hallita sitä itsekurilla, tulet aina häviämään.

Korjaa siis elämääsi, joka on sinulle epätyydyttävää, älä takerru niihin kiloihin. Koska ne eivät ole asian ydin.

Vierailija
511/2329 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni nälän tunne välillä ei ole pahaksi!

Laihdutin 20 kg ja tärkeää oli, että opettelin tunnistamaan itselläni nälän ja mieliteon eron.

Joinain kertoina nälän tunne lakkasi, kun joi lasillisen vettä.

Opin, että suurin osa syömisistäni oli jonkun mielihalun tyydytystä, eikä nälän vuoksi.

Vierailija
512/2329 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin mm megakokoisia suklaalevyjä.

Nyt sallin itselleni yhden suklaan viikossa ja ostan parasta.

Kunnon ateriarytmi. Kunnon aamiainen, puuroa, marjoja. Lounas kevyt ja kasvispainotteinen, päivällisellä kunnon hiilareita esim perunaa ja 2 välipalaa. 5 ateriaa päivässä tekee sen, ettei sorru houkutuksiin.

Arkiliikuntaa lisään, mm portaat, extrakävely.

Myyn paljon alueen fb.ssä. Ehdotan aina treffejä lähipuistoon. Saan raahattua lapset mukaani.

Vierailija
513/2329 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiku yhdessä säännöllisesti ystävän kanssa, toisianne tsempaten.

Vierailija
514/2329 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mikään menestystarina laihdutuksessa (nuorena olin tosi alipainoinen, sitten lihoin ylipainoiseksi), mutta komppaan ensimmäistä vastausta: yksi repsahdus ei tarkoita että koko projekti olisi epäonnistunut. Jatkat sen jälkeen ihan samaa työsavottaa kuin ennen sitä.

Vierailija
515/2329 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

It kirjoitti:

Ei sovi kaikille.  Itellä nousi verenpaine taivaisiin, vaikka olin silloin alle 30nen ja terve muuten. Liikuin työnkin puolesta koko ajan.  Kun lopetin atkinsin varenpaine onneksi korjaantui ilman lääkitystä.

Siinä täytyy tehdä itse ruoat, ettei saa liikaa suolaa ym vieraita aineita sisuksiinsa. Moni kasvattaa itse luomukananmunansa ja niiden ruoatkin. Ei ne asiat ole vertailukelpoisia missään! Periaatteena on se, että isompi voi hyvin syödä itseään pienempiä otuksia. Itsestäänkuolleita ei syödä, koska syy täytyy selvittää ja sehän maksaa melkoisesti. Luomuhevosenliha vois olla hyvä vaihtoehto, mutta lääkitäänkö nekin jollakin?

http://koti.netplaza.fi/~paula/maalla/kalkkunakukkoja.htm

Vierailija
516/2329 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäiseksi se että unohdat kaikki neuvot joissa vähätellään repsahtamista. Kun repsahdat kerran niin kynnys repsahtaa uudestaan pienenee.  Toisekseen muista että laihduttaminen on äärettömän yksinkertainen prosessi. Syö vähemmän mitä kulutat. Voit syödä aivan normaalia kotiruokaa kuin ennenkin mutta syö pienempiä annoksia, lisää lautaselle salaattia. Jätä kaikki herkut pois. Tähän muutamana päivänä viikossa tunnin kävelylenkki niin alat laihtua.

Ei ei ei. Oikeassa elämässä ei ole olemassa mitään ”repsahduksia”, on vaan erilaisia ruokia joita syödään tietyssä suhteessa.

Vierailija
517/2329 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea antaa vain yhtä neuvoa. Itse sain 20 kg pois (pysyneet jo 5 vuotta poissa). En jättänyt MITÄÄN pois. Söin välillä herkkuja ja jopa hampurilaisia. Kokonaisuus ratkaisee. Ja kannattaisi olla sellaisella ruokavaliolla, jota voi suunnilleen noudattaa loppuikänsä.

Mulla toimi ruoka-aikojen säännöllisyys, annoskokojen tarkkailu, liikunnan lisääminen. Siis todella tylsiä tyyliin "syö vähemmän kuin kulutat". Mutta luulisin, että pysyvään lopputulokseen pääsee näillä. Hitaasti, mutta varmasti. 

Vierailija
518/2329 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

It kirjoitti:

Nouseehan se verenpaine, jos syö liikaa proteiinia. Olet noudattanut atkinsia väärin, jos olet noin tehnyt. Atkinsiin ei kuulu liiallinen proteiinin syöminen.

Vierailija
519/2329 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, mutta rasvaa täytyy syödä päivittäin, jotta hermosto toimisi optimaalisesti.

Vierailija
520/2329 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punttitreeni, proteiinia ja sopivasti kaloreita. Olen itse laihtunut rajusti pari kertaa ja pysynyt laihana nykyään. Lihasten säilymisestä ja rasvan palamisesta on kyse, ei pelkästä painon putoamisesta.