Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita jotka leikkaa itse omat hiukset

Vierailija
27.08.2020 |

Mulla pitkähköt hiukset, oon opetellut nettivideoiden kautta itse leikkaamaan. Leikkaan myös lapsen hiukset (poika, lyhyet hiukset). Leikkaisin miehenkin mutta hän ei ole vielä uskaltanut antaa. Miehen hiukset ovat ohuet ja on tosi tarkka siitä että jokainen karva on juuri oikein. Itsellä ja lapsella paksut hiukset niin ei ole niin justiinsa.

Säästän näin lapsen kohdalla 15-25e per kerta, itsellä en edes tiedä paljonko naisten hiusten leikkaus maksaa, kun viime kampaajakäynnistä on niin pitkään. Joka tapauksessa satoja euroja vuodessa.

Onko muita jotka leikkaa itse hiukset?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä leikkaan itse ja sen myös huomaa.

Vierailija
22/44 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisissa töissä käytte te, jotka kerrotte leikkaavanne hiuksenne itse?

Miten saatte hiuksiini tietyn mallin?

Ovatko hiuksenne pitkät, puolipitkä vai lyhyet.

Pitkät ja puolipitkätkin hiukset voi helposti leikata itse, kun niissä ei mitään sen kummempaa mallia ole.

Hiukset n. napaan asti. Lyhennän kymmenisen senttiä silloin tällöin. Pidän hiuksia yleensä kiinni.

Niinpä, tuollaiset hiukset on helppo leikata itse, toisin kuin hiukset joissa on jokin malli ja joita ohennetaan ja tehdään muitakin toimenpiteitä leikkauksen yhteydessäsä.

Ja etenkin kun pitää hiuksia usein kiiinni, on aivan sama, mikä sen hiusten perusmalli on.

Lyhyissä hiuksissa tuo ei itse leikkaaminen ei onnistu, etenkään jos pitää olla töissä ns. perusfiksun näköinen myös hiusten puolesta.

Joten kaikki eivät tosiaan voi kehuskella sillä, että itse leikkaan omat hiukseni, eikä tarvitse maksaa kampaajalle.

Miksei voisi? Minun mielestäni siinä juuri onkin aihetta kehuskeluun, jos ei välitä, mitä muut ajattelevat vaan tekee niin kuin itse tykkää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös! Inhoan kampaajalla käyntiä. Minusta on tosi kiusallista istua siinä tuolissa tukka märkänä, kun toinen sorklaa päätäni. Tuntuu, että pitäisi jutella jotain, mutta en halua. Olen myös likinäköinen ja joskus on pakko ottaa silmälasit pois. Hrrr. Kammottavaa. Kaiken lisäksi mulla on ollut useita epäonnistuneita kampaamokokemuksia ja vituttaa aina kaivaa lopuksi kuvetta, kun pää näyttää  mursun pyllyreiältä. 

Olen siis opetellut leikkaamaan hiukset itse ja investoin jopa kampaajasaksiin. Netissä on tosi paljon ihan hyviä videoita, joista voi katsoa neuvoa. Itse leikkasin juuri long bobin ja hieno tuli!

Vierailija
24/44 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen leikannut mieheni hiukset 30 v, ja pojan hiukset myös, on nyt 18. Olen leikannut opiskeluaikana myös kavereiden hiuksia. Nyt olen leikannut itse, viimeksi olin kampaajalla helmikuun alussa. Nyt olen leikannut itse, myös takaa, hiusrajan niskaan leikkasi mies. Olen oikeastaan aika tyytyväinen , vaikka mun hiukset on lyhyet, ei siis mikään sänki. Ei se kerralla onnistunut, mutta olen nyt leikannut sen jo 4 kertaa, alan oppia.

Vierailija
25/44 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä leikkaan. Ei tule tyylikästä, mutta väliäkö tuolla.

Vierailija
26/44 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen leikannut ja värjännyt hiukseni itse jo yli 20v. Minulla on tummanruskeat puolipitkät hiukset ja pidän niitä kiinni erilaisilla sykeröillä tai ponnarilla.

Vierailija
27/44 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just äsken leikkasin koko tukan parin sentin mittaiseksi. Mulla on sytostaattihoito menossa ja näytin ihan Klonkulta, kun n. 1/20 ehkä oli hiuksista enää jäljillä. Muuten annan ammattilaisen hoitaa hommat. Joskus leikkasin ja värjäsin vuosia itse ja luulin tekeväni hienoa jälkeä, mutta kun sitten uskaltauduin taas kampaajalle, niin onhan se jälki ihan erilaista. 

Paljon tsemppiä ja siunausta sinulle hoitoihin! Toivottavasti toivut syövästä täysin!! -ap

Vierailija
28/44 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen leikannut jo vuosia itse. Lyhyet hiukset. Nyt undercut, joten helppo vaan koneella vetää niska ja sivut lyhyiksi. Lapsilta leikkaan myös, tyttö ja poika.

Vierailija
29/44 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku tästä nyt innostuu, niin tärkeintä on terävät kampaajasakset. Ei tarvitse olla kalliit, jotkut Prisman tai Tokmannin parturisakset riittää mainiosti. Maksaa itsensä takaisin jo ekan leikkuun yhteydessä - ap

Vierailija
30/44 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen leikannut 10-15v hiukseni itse. Nykyään myös värjään harmaat pois.

Jokaisen kampaamokäynnin jälkeen täytyi aina itse siistiä, joten aattelin kerran tehdä itse alusta lähtien.

Hiukset taipuisat/kiharat eli ei pahemmin haittaa jos lipsahtaa. Pitkähköt/long bob . Kasvaa nopeasti enkä leikkaa usein.

Näyttää ihan samalta kuin kampaaja aikoinaan leikkasi. Näyttäisi varmaan samalta vaikka antaisi 3 -vuotiaalle sakset. Kiharoiden hyvä puoli.

Vierailija
31/44 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai joo. Opettaja olen.

Vierailija
32/44 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen leikannut hiukseni koko aikuisikäni paria kertaa lukuunottamatta itse, ikää päälle kolmekymmentä. Hiukseni ovat puolipitkät, paksut ja taipuisat ja näyttävät aina sotkuisilta leikkauksesta riippumatta, joten ei väliä kuka ne leikkaa. Pidän aina auki paitsi urheillessa. Niin ja työskentelen kaupan kassalla.

Vierailija
33/44 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen leikannut 10-15v hiukseni itse. Nykyään myös värjään harmaat pois.

Jokaisen kampaamokäynnin jälkeen täytyi aina itse siistiä, joten aattelin kerran tehdä itse alusta lähtien.

Hiukset taipuisat/kiharat eli ei pahemmin haittaa jos lipsahtaa. Pitkähköt/long bob . Kasvaa nopeasti enkä leikkaa usein.

Näyttää ihan samalta kuin kampaaja aikoinaan leikkasi. Näyttäisi varmaan samalta vaikka antaisi 3 -vuotiaalle sakset. Kiharoiden hyvä puoli.

Mulla tämä alkoi hiustenkasvatusprojektista ja siitä, että inhoan käydä kampaajalla kun joku nuori ylimielinen nainen luettelee mitä kaikkea hiuksissani on vikana (pitää ohentaa, värjätä, sitä ja tätä) ja maksaa 100 euroa tai enemmän lopputuloksesta josta en edes tykkää. Mielummin käyn sillä rahalla vaikka suuhygienistille putsauttamassa hampaat. -ap

Vierailija
34/44 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä olen leikannut itse todella vähäsen, saksen kärjillä. Muuten käyn kyllä kampaajalla, jos tahdon yhtään enemmän leikata. Maksaa 30€ pari-kolme kertaa vuodessa, ei ole lainkaan paha ja mielelläni tuen yrittäjää.

Vierailija
35/44 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekaan kampaajalla käynti ei oo koskaan ollu mikään kauhee nautinto, jotenkin hävettää kun oon aika ruma enkä oikeen keksi mitään puhuttavaakaan. Jotkuthan lähtee kampaajalta aina nättinä, mutta itse lähden rumana ja tulen rumana. Kasvonpiirteitä ei paraskaan kampaaja pysty pelastamaan.

Itse en ole kuitenkaan koskaan uskaltanut leikata. Ehkä 3 kertaa vuodessa käyn tasoittamassa latvat ja ehkä pientä kerrostusta tulee samalla. Ei se maksa täällä päin kuin alle 30 euroa kerta niin ei se kovin paljoa vuodessa tee. Lasten hiukset oon leikannut pääsääntöisesti itse, poikia molemmat. Nuorempi eli 9-vuotias ei ole itse asiassa vielä kertaakaan käynyt parturissa.

Vierailija
36/44 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä leikkaan.

Hiukset on pitkät luonnonkiharat ja latvoja leikkelen pois. Käyn kyllä kampaajallakin ja malli on takaa vähän lyhyempi kuin edestä ja noiden kampaajakäyntien välillä leikkaan huonoja latvoja pois. Pitkä luonnonkihara on kyllä siitä armollinen että mahdolliset hutileikkaukset hukkuu sinne kiharaan.

Vierailija
37/44 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisissa töissä käytte te, jotka kerrotte leikkaavanne hiuksenne itse?

Miten saatte hiuksiini tietyn mallin?

Ovatko hiuksenne pitkät, puolipitkä vai lyhyet.

Pitkät ja puolipitkätkin hiukset voi helposti leikata itse, kun niissä ei mitään sen kummempaa mallia ole.

Hiukset n. napaan asti. Lyhennän kymmenisen senttiä silloin tällöin. Pidän hiuksia yleensä kiinni.

Niinpä, tuollaiset hiukset on helppo leikata itse, toisin kuin hiukset joissa on jokin malli ja joita ohennetaan ja tehdään muitakin toimenpiteitä leikkauksen yhteydessä.

Ja etenkin kun pitää hiuksia usein kiiinni, on aivan sama, mikä sen hiusten perusmalli on.

Lyhyissä hiuksissa tuo ei itse leikkaaminen ei onnistu, etenkään jos pitää olla töissä ns. perusfiksun näköinen myös hiusten puolesta.

Joten kaikki eivät tosiaan voi kehuskella sillä, että itse leikkaan omat hiukseni, eikä tarvitse maksaa kampaajalle.

No itseasiassa olen kyllä leikannut lyhyttä mallia ihan itselleni. Ei ole töissä kukaan valittanut mun päästä:)

Meillä on töissä yksi toinenkin nainen, joka leikkaa ite, ja hän on tosi taitava. Usein erilaisia malleja.

Itse opettelin niin, että leikkautin kampaajalla, ja aloin "ylläpitämään" mallia. Eli kun kasvoi, niin lyhentelin sitä mukaa. Peilivirityksiä vaatii, ja jonkinlaista 3-ulotteista hahmotusta. Olenkin harrastanut kuvanveistoa.

En näitä, että mun leikkaama mikään mestariteos on, mutta riittävä.

Vierailija
38/44 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään just lyhensin melkein 10 cm. Hyvä tuli, ilmaiseksi, ja aikaa meni vain vartti tasoituksineen.

Vierailija
39/44 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just leikkasin miehen pörrön. Hyvä tuli! Leikkaan myös pojan hiukset, aika helppo, koska tasapitkä. Itselläni on hiukset takamukseen asti, mutta hyvin liukkaat ja hankalaa välillä itse tasoittaa. Kaverini tasoittaa pari kertaa vuodessa hiukseni ja välillä vähän siistin itse. Vastapalvelukseksi leikkaan hänen long bobinsa (haa, kuulin sen olevan muotia, hänellä on ollut tuo vuosia).

Vierailija
40/44 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on paksut, mutta suorat hiukset. Olen joskus otsatukkaa leikannut itse. Yhden kerran jotenkin malli onnistuu säilymään kampaamokäynnin välillä, mutta on kyllä aika riskaabelia hommaa.

Kyllä on niin, että mieluummin maksan ammatti-ihmiselle kuin nyrhin itse, en edes viitsisi. Olen aika mukavuudenhaluinen.

Toisaalta minulle ei edes kädet taivu niin paljon, että pystyisin takaa leikkaamaan kunnolla.

Yksi väärä klonksaus vai ja hetkessä suuri pala pois hiuksista. Miten sen paikkaa kun tukka ei ole luontuva tai luonnonkihara. Loistaa kauas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi