Muita jotka leikkaa itse omat hiukset
Mulla pitkähköt hiukset, oon opetellut nettivideoiden kautta itse leikkaamaan. Leikkaan myös lapsen hiukset (poika, lyhyet hiukset). Leikkaisin miehenkin mutta hän ei ole vielä uskaltanut antaa. Miehen hiukset ovat ohuet ja on tosi tarkka siitä että jokainen karva on juuri oikein. Itsellä ja lapsella paksut hiukset niin ei ole niin justiinsa.
Säästän näin lapsen kohdalla 15-25e per kerta, itsellä en edes tiedä paljonko naisten hiusten leikkaus maksaa, kun viime kampaajakäynnistä on niin pitkään. Joka tapauksessa satoja euroja vuodessa.
Onko muita jotka leikkaa itse hiukset?
Kommentit (44)
Olen leikannut itse 18-vuotiaasta asti. Ikä alkaa kolmosella.
Millaisissa töissä käytte te, jotka kerrotte leikkaavanne hiuksenne itse?
Miten saatte hiuksiini tietyn mallin?
Ovatko hiuksenne pitkät, puolipitkä vai lyhyet.
Pitkät ja puolipitkätkin hiukset voi helposti leikata itse, kun niissä ei mitään sen kummempaa mallia ole.
Ostin ohennussakset ja youtuben ohjeella ohensin pehkoa (se oli valtava ennen, nyt tykkään)
Vierailija kirjoitti:
Pitkät ja puolipitkätkin hiukset voi helposti leikata itse, kun niissä ei mitään sen kummempaa mallia ole.
Hiukset n. napaan asti. Lyhennän kymmenisen senttiä silloin tällöin. Pidän hiuksia yleensä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiukset n. napaan asti. Lyhennän kymmenisen senttiä silloin tällöin. Pidän hiuksia yleensä kiinni.
Niinpä, tuollaiset hiukset on helppo leikata itse, toisin kuin hiukset joissa on jokin malli ja joita ohennetaan ja tehdään muitakin toimenpiteitä leikkauksen yhteydessä.
Ja etenkin kun pitää hiuksia usein kiiinni, on aivan sama, mikä sen hiusten perusmalli on.
Lyhyissä hiuksissa tuo ei itse leikkaaminen ei onnistu, etenkään jos pitää olla töissä ns. perusfiksun näköinen myös hiusten puolesta.
Joten kaikki eivät tosiaan voi kehuskella sillä, että itse leikkaan omat hiukseni, eikä tarvitse maksaa kampaajalle.
Olin 80-luvulla punkkari, vedin sivut kaljuksi ym. Ulkonäkö normalisoitui jossain vaiheessa, ja nyt on kauan ollut tavallinen lyhyt tukka.
Olet oppinut leikkaamaan kerroksittain, sekä ohentamaan pyörteen kohdalta. Jos hapsuja jää, leikkaan sitten pois.
Tämä on kädentaito joka kehittyy kuten muutkin taidot. Mies leikkaa koneella lyhyeksi. Siistejä ollaan molemmat.
Vierailija kirjoitti:
Olen lääkäri. Tasapitkä malli on helppo. Minulla on pitkät hiukset.
Vierailija kirjoitti:
Olen markkinointipäällikkö keskisuuressa firmassa, tyylini on enemmän boheemi kuin sliipattu ja tosiaan hiukset melko pitkät. -ap
Yritin useita kertoja, mutta tuloksena oli vinoon leikattu, liian lyhyt ja omituisen mallinen otsatukka. :)
Työkaveri leikkaa omat ja tyttäriensä hiukset taitavasti.
Käyttäjä35379 kirjoitti:
Yritin useita kertoja, mutta tuloksena oli vinoon leikattu, liian lyhyt ja omituisen mallinen otsatukka. :)
Otsatukka onkin paha, sitä en koskaan enää leikkaa itse - aina menee pieleen. Ei ole otsatukka. -ap
Enkä leikkaa tärkeää menoa edeltävänä iltana, vaan pari päivää ennen, esim perjantaina, jolloin tuo parin päivän hapsuvara, jolloin yksittäiset hapsut voi siistiä. 7
Leikkaan ja raidoitan itse. Hiukset ovat puolipitkät ja aaltoilevat niin ei näy jossei ole ihan suorassa linja.
Vierailija kirjoitti:
Leikkaan ja raidoitan itse. Hiukset ovat puolipitkät ja aaltoilevat niin ei näy jossei ole ihan suorassa linja.
Miten onnistut raidoissa? Oon kerran yrittänyt ja tuli surkea, iso valkoinen läntti takaraivoon. Tosin se oli onneksi helppo värjätä piiloon. -ap
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä35379 kirjoitti:
Otsatukka onkin paha, sitä en koskaan enää leikkaa itse - aina menee pieleen. Ei ole otsatukka. -ap
Kerran kampaaja ihmetteli miten edellinen kampaajani oli leikannut niin huonosti otsahiukseni. En kehdannut sanoa, että leikkasin ne itse :D
Vierailija kirjoitti:
Olen leikannut itse 18-vuotiaasta asti. Ikä alkaa kolmosella.
Sama. Muutaman kerran käynyt kampaajalla ja todennut, että ei ole sen väärti kun ei tarvi kuin lyhentää aika ajoin.
Just äsken leikkasin koko tukan parin sentin mittaiseksi. Mulla on sytostaattihoito menossa ja näytin ihan Klonkulta, kun n. 1/20 ehkä oli hiuksista enää jäljillä. Muuten annan ammattilaisen hoitaa hommat. Joskus leikkasin ja värjäsin vuosia itse ja luulin tekeväni hienoa jälkeä, mutta kun sitten uskaltauduin taas kampaajalle, niin onhan se jälki ihan erilaista.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä35379 kirjoitti:
Minä taas leikkaan aina otsatukan itse kunnes on aika lyhentää muutakin osuutta hiuksista, sitten menen kampaajalle. Puolipitkä tukka.
Joskus kauan sitten kun oli tukka vyötärölle, leikkasin kokonaan itse.
Olen leikannut 18-vuotiaasta saakka itse hiukseni, kasvatin silloin otsatukkani pitkäksi eikä minua enää huvittanut maksaa useampaa kymppiä pitkien hiuksieni muutaman sentin lyhentämisestä.
Asiakaspalvelutöissä pankkialalla. Leikkaan aina omat hiukset. Tyyli on aika huoleton olkapituinen tukka ja pitkä otsatukka. Hiukset saa myös kiinni ja muotoiltua kampauksiin kun on näin pitkät. Käytännössä siis leikkaan 2-5cm pois latvoista ja siistin otsista.
Mitään lyhyttä pixie cutia en lähde itse leikkaamaan, mutta tällänen pidempi on niiiiin helppo hoitaa itse.
Nyt tosin tekisi pitkästä aikaa mieli mennä kampaajalle kun haluan lyhyemmän mallin (long bob), mutta luultavasti en raaski vaan ainakin kokeilen leikata ensin itse. - ap