Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5 kk vauva kuoli, kun äiti laittoi kantokassin matkalaukkuhihnalle.

Vierailija
20.09.2013 |

asiasta kertoo daily mail ja bbc. Hihna käynnistyi automaattisesti painon takia. vauva sai kuolettavat vammat

Kommentit (126)

Vierailija
1/126 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 11:34"]

Mä en ainakaan kuvittele olevani mikään aina oikeassa oleva vahingoille immuuni superäiti, mutta kyllä jotkut tapaukset tosiaan kummastuttavat, tämä on yksi niistä ja samoin esim. toinen tapaus josta mainittiin Daily Mailin jutussa (äiti nukkui riippumatossa uima-altaan lähellä, 2-vuotias tyttö leikki itsekseen, tippui uima-altaaseen ja hukkui äidin nukkuessa).

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 11:27"]

Turha täällä on mahtailla omalla erinomaisuudellaan. Vahinkoja sattuu ja tulee edelleen sattumaan, vaikka mitä tekisit lasten eteen. Hirveä tapaus, eikä ainakaan syyllistäminen ketään auta, kun vahinko on tapahtunut. Toivoa vaan sopii, että nämä mahtailijat oppisivat ajattelemaan asioita muiltakin kanteilta, eikä vain omalla erinomaisella ja aina oikeassa olevalla tavallaan.

[/quote]

[/quote]

No kuka tahansa äiti saattaa nukahtaa väsyneenä. Oletko itse muka aina niin virkeä ja koko ajan tapahtumien tasalla. Kuka tahansa saattaa nukahtaa riippumattoon, kun siinä makoilee.

Kylläpä on taas täydellisiä äitejä liikkeellä. Minä en ainakaan sano, ettenkö voisi nukahtaa, jos menisin köllöttelemään riippikseen

Vierailija
2/126 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 11:35"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 11:32"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 10:24"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 09:00"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 05:05"]

Nyt kertoo myös IS: http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288601107575.html

Alkaakohan tästäkin taas kauhea naisen säälittely ja ulina, miten se ei ollut hänen vikansa? Totta kai oli, vaikkei olisikaan lastaan tahallaan tappanut. Kuolemantuottamus ja rikollinen huolimattomuus/välinpitämättömyys.

[/quote]

Mikäs vitun virheetön idiootti se täällä ulisee suuta suuremmalla. On se niin helppoa ottaa se kivi käteen ja paiskata, eikö niin?
Elämässä sattuu ja tapahtuu hirveitä asioita ja joskus ne voivat osua omallekin kohdalle. Tuollainen armottomuus ja empatiakyvyttömyys muita kohtaan voi kostautua omaan nilkkaan aika pahasti. Onnea vaan elämääsi.

En pysty edes ajattelemaan tuon äidin kokemaa tuskaa, mitä hän käy läpi tällä hetkellä, mutta siihen tarvitaankin empatiakykyä jota suurimmalla osalla ihmisistä on.

[/quote]

Eli voit olla huolimaton lapsiesi suhteen ja olla vahtimatta niitä, koska koet murskaavaa surua niiden kuollessa.

Tämänhän voi jakaa Suomen oikeuslaitokselle. Jos pedofiili kokee jälkeen päin suurta ja murskaavaa surua rikkoessaan lapsen, pitää häntä ymmärtää ja antaa kaikki anteeksi.

Jos mies hakkaa vaimonsa sairaalakuntoon, mutta kokee suurta ja murskaavaa surua, ei mitään tuomiota saa antaa ja ei saa muutenkaan tuomita.

[/quote]

Nämä hihnat ei yleensä liiku painosta, äidille jäi pari sekuntia aikaa reagoida ennenkuin vauva oli jo siellä rattaiden välissä. 

Odottamattomia asioita vain tapahtuu. Mutta ei tietenkään sulle, sulle kaikki on huolimattomuutta eikä sitä saa ikinä missään tapauksessa tapahtua. Mutta ehkä näät joku päivä? 

[/quote]

Näin se on. Odottamattomia tapahtumia on sattunut aika monta parin viimeisen vuodenkin aikana. Ne ovat niin odottamattomia, ettei edes kukaan voi uskoa, että ammeeseen laitetut pienet lapset saattavat hukkua, tai joen rannassa olevan talon pihalle ei kannata laittaa lapsia yksin tms....

Ei tuonkaan lapsen äiti odota varmaan mitään tapahtuvan, joka tuossa ajelee pyörällä apurattaat kolisten autojen välissä vilkkaalla parkkisella. Näkyy tästä keittiön ikkunasta. Ikää varmaan penskalla 4v.

[/quote]

Oikea huolimattomuus ja välittämättömyys on hieman eri asia kuin sekunniksi-kahdeksi herpaantuminen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/126 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se minua ihmetytti, kun täällä syyllistettiin joku vuosi sitä äitiä, joka kännissä käännähti vauvan päälle ja vauva kuoli. Kuka tahansa saattaisi humalassa vahingossa kääntyä vauvan päälle kun imettää ja nukahtaa kesken imetyksen.

Täällä muka luullaan olevan niin täydellisiä, ettei vahinkoja  voisi sattua.

Vierailija
4/126 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nukahdin kerran kun makasin sängyllä ja vauva oli rinnoilla imemässä. Ihan vaan pariksi sekunniksi varmaan. Mutta nukahdin kuitenkin.

Vierailija
5/126 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 11:38"]

Ja se minua ihmetytti, kun täällä syyllistettiin joku vuosi sitä äitiä, joka kännissä käännähti vauvan päälle ja vauva kuoli. Kuka tahansa saattaisi humalassa vahingossa kääntyä vauvan päälle kun imettää ja nukahtaa kesken imetyksen.

Täällä muka luullaan olevan niin täydellisiä, ettei vahinkoja  voisi sattua.

[/quote]

Provoa ihan rauhassa, tähän tuskin enää kukaan menee 

Vinkki ensikerralle, älä ole niin läpinäkyvä provo.

Vierailija
6/126 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 11:39"]

Mä nukahdin kerran kun makasin sängyllä ja vauva oli rinnoilla imemässä. Ihan vaan pariksi sekunniksi varmaan. Mutta nukahdin kuitenkin.

[/quote]

Juuri näin. Kuka tahansa saattaa vahingossa aiheuttaa lapselleen jotain pahaa. Vaikka nukahtaa humalassa ja väsyneenä tai unohtua surffaileen puhelimella fb.ssä, kun on rannalla tms.

Äidit ovat inhimillisiä virheineen.

Vierailija
7/126 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 10:24"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 09:00"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 05:05"]

Nyt kertoo myös IS: http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288601107575.html

Alkaakohan tästäkin taas kauhea naisen säälittely ja ulina, miten se ei ollut hänen vikansa? Totta kai oli, vaikkei olisikaan lastaan tahallaan tappanut. Kuolemantuottamus ja rikollinen huolimattomuus/välinpitämättömyys.

[/quote]

Mikäs vitun virheetön idiootti se täällä ulisee suuta suuremmalla. On se niin helppoa ottaa se kivi käteen ja paiskata, eikö niin?
Elämässä sattuu ja tapahtuu hirveitä asioita ja joskus ne voivat osua omallekin kohdalle. Tuollainen armottomuus ja empatiakyvyttömyys muita kohtaan voi kostautua omaan nilkkaan aika pahasti. Onnea vaan elämääsi.

En pysty edes ajattelemaan tuon äidin kokemaa tuskaa, mitä hän käy läpi tällä hetkellä, mutta siihen tarvitaankin empatiakykyä jota suurimmalla osalla ihmisistä on.

[/quote]

Eli voit olla huolimaton lapsiesi suhteen ja olla vahtimatta niitä, koska koet murskaavaa surua niiden kuollessa.

Tämänhän voi jakaa Suomen oikeuslaitokselle. Jos pedofiili kokee jälkeen päin suurta ja murskaavaa surua rikkoessaan lapsen, pitää häntä ymmärtää ja antaa kaikki anteeksi.

Jos mies hakkaa vaimonsa sairaalakuntoon, mutta kokee suurta ja murskaavaa surua, ei mitään tuomiota saa antaa ja ei saa muutenkaan tuomita.

[/quote]

Nyt on pakko ihmetellä, kuinka tyhmä pitää olla, että päästää tälläista näppikseltään ulos??

Ihan kuin hirveää traagista onnettomuutta voisi mitenkään vertailla tahalliseen pedofiliaan tai naisten hakkaamiseen?

Et taida käydä ihan täysillä valoilla?

Vierailija
8/126 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 11:41"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 11:39"]

[/quote]

Juuri näin. Kuka tahansa saattaa vahingossa aiheuttaa lapselleen jotain pahaa. Vaikka nukahtaa humalassa ja väsyneenä tai unohtua surffaileen puhelimella fb.ssä, kun on rannalla tms.

Äidit ovat inhimillisiä virheineen.

[/quote]

Jep, nitä vahinkoja lapsille ei voi tietenkään sattua missään muissa tilanteissa kuin heitteillejätössä. Jepjep.

Vierailija
9/126 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa uutisessa on kyllä niin paljon erikoisia piirteitä, että asia ei nyt ole ihan selvä, että äiti olisi laskenut lapsen hetkeksi ja hups se olisi kiitänyt jonnekin rusentumaan kopassa.

Nämä tulohihnat ei lähde liikkeelle noin vain.

Vierailija
10/126 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 11:48"]

Tuossa uutisessa on kyllä niin paljon erikoisia piirteitä, että asia ei nyt ole ihan selvä, että äiti olisi laskenut lapsen hetkeksi ja hups se olisi kiitänyt jonnekin rusentumaan kopassa.

Nämä tulohihnat ei lähde liikkeelle noin vain.

[/quote]

Luitko dailymailin vai vain lyhennelmän iltasanomista?

Silminnäkijät sanoivat juuri niin, että laittoi lapsen hihnalle ja kurottautui ottamaan takaansa jotain ja sillä sekunnilla se lähti liikkeelle ja kesti sen 1-2 sekuntia kun vauva oli siellä välissä. Joten kyllä ne vaan lähtee.

Vierailija
11/126 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi siihen nukahtaa, mutta ehkä olen sitten joku kummallisuus kun en koskaan nukahda sekunnissa ilman että sitä ennen tulee raukea ja väsynyt olo. Jos sellainen tulee tilanteessa jossa ei saa nukahtaa, nousen ylös ja teen jotain. Olen lienee myös jotenkin poikkeuksellisen neuroottinen kun jos olen väsynyt enkä saa nukahtaa en edes mene sellaiseen paikkaan johon helposti nukahtaa, esim. makaamaan sohvalle (johon itse asiassa simahdan helposti vaikken olisi edes väsynyt). Minusta tämä ei ole mitään täydellistä superäitiyttä vaan normaalia varovaisuutta.

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 11:36"]

No kuka tahansa äiti saattaa nukahtaa väsyneenä. Oletko itse muka aina niin virkeä ja koko ajan tapahtumien tasalla. Kuka tahansa saattaa nukahtaa riippumattoon, kun siinä makoilee.

Kylläpä on taas täydellisiä äitejä liikkeellä. Minä en ainakaan sano, ettenkö voisi nukahtaa, jos menisin köllöttelemään riippikseen

[/quote]

Vierailija
12/126 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten helkutissa se äiti ei ehtinyt nappaamaan vauvaa pois hihnalta. Eli: Mikä hihna liikkuu niin nopeasti? Ja mitä siellä oikein rusennettiin? Todella kummallinen ja kauhea juttu.

Vierailija
13/126 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 11:57"]

Miten helkutissa se äiti ei ehtinyt nappaamaan vauvaa pois hihnalta. Eli: Mikä hihna liikkuu niin nopeasti? Ja mitä siellä oikein rusennettiin? Todella kummallinen ja kauhea juttu.

[/quote]

Siis tuo on erikoislähetyshihna, se ei ehtinyt koska lapsi jäi jumiin siihen liikkuvan hihnan rattaaseen, se imaisi sen samantien kiinni joten ei siinä mikään auttanut.  Niissä on äärettömät voimat noissa koneissa ja niitä ei niin vain pysäytetä

Vierailija
14/126 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, luulisi että jos lapsia on veden lähellä, äiti ei lepäile! Miten kukaan voi sympatiseerata huolimatonta äitiä, jonka lapsi hänen takiaan hukkuu? Minä olen mieluummin ylivaroivainen ammeiden sun muiden kanssa kuin luottaisin hyvään onneen! No tietenkin sillä äidillä on paha olla, mutta ei se poista sitä faktaa, että lapsistaan täytyy kyetä huolehtimaan edes niin, että väsyneenä poistaa vaaranpaikat lasten läheltä TAI paljon paljon mieluummin hommaa lapsille virkeän hoitajan, jos ei tosiaan pysty itse pysymään hereillä. Vahinkoja ei saa sattua jos ne kerran voi aivan hyvin myös välttää! Kyllä joka vanhemman rooliin kuuluu huolehtia jo ennalta kaikista niistä asioista mistä pystyy eikä vain luottaa siihen, ettei se lapsi satuta itseään kun ei kerta ennenkään ole samassa tilanteessa satuttanut tms. En siis luule, ettei vaikka omille lapsilleni voisi sattua jotain pahaa vaikka kuinka yrittäisin varoa, mutta tärkeää onkin tajuta jo ennalta itsestään selvät asiat, kuten että valvomattomat lapset + vesialue tms. ei ole turvallinen yhdistelmä. Ei näissä tapauksissa voi vaan todeta, että äiditkin ovat vain ihmisiä tai muuta täysin turhaa liipalaapaa, KUN vahinko olisi voitu välttää välittämisellä.

Vierailija
15/126 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ainakin monesti nukahtanut, kun olen yöllä imettänyt vauvaa sängyllä maaten. Muutenkin nukuin vauvan vieressä melkein koko vauvavuoden. Ei pienintäkään ongelmaa enkä kertaakaan edes meinannut kierähtää vauvan päälle, vaikka aluksi nukuimme kapeassa 120cm sängyssä. Sen sijaan mieheni pyörii aina unissaan enkä edes anna hänen nukkua vauvan vieressä, koska siinä on vaarana käydä huonosti.

Ja miksi ihmeessä kukaan laittaa vauvan matkalaukkuhihnalle? Wtf? Eivätkö ihmiset tajua, että ihan oikeasti pieniä lapsia on vahdittava 24/7 kun ollaan kodin ulkopuolella eikä ole mitään rajattua aluetta? Myös pientä vauvaa, koska kun selkänsä kääntää niin joku sekopää voi sen vaikka napata. Ehkä olen hysteerinen mutta mieluummin näin.

Vierailija
16/126 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 11:59"]

[/quote]

Siis tuo on erikoislähetyshihna, se ei ehtinyt koska lapsi jäi jumiin siihen liikkuvan hihnan rattaaseen, se imaisi sen samantien kiinni joten ei siinä mikään auttanut.  Niissä on äärettömät voimat noissa koneissa ja niitä ei niin vain pysäytetä

[/quote]

Sen takia sympatiseerataan, koska ei itse viitsitä huolehtia lapsen turvallisuudesta ja hoetaan mantraa varmuuden vuoksi, että kaikille voi käydä vahinkoja. Se vähän niinku vapauttaa vastuusta.

Se vain on hassua, että näitä vahinkoja sattuu aina samojen perheiden lapsille useammin. Mistä lie johtuu.....

Vierailija
17/126 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 12:02"]

[/quote]

[/quote]

Sen takia sympatiseerataan, koska ei itse viitsitä huolehtia lapsen turvallisuudesta ja hoetaan mantraa varmuuden vuoksi, että kaikille voi käydä vahinkoja. Se vähän niinku vapauttaa vastuusta.

Se vain on hassua, että näitä vahinkoja sattuu aina samojen perheiden lapsille useammin. Mistä lie johtuu.....

[/quote]

Vapauttaa vastuusta? Selvä. Mitähän sulle on lapsena tapahtunut kun jaksat tätä samaa inistä.

Sä et tiedä mitään tästä äidistä jolle toi tapahtui joten turhaan myöskään syyllistät. Silminnäkijöiden mukaan ei ollut mitään tehtävissä. Virheitä tapahtuu, ehkä ajatteli laskevansa siihen sekunniksi kun ottaa toisen tavaran toisaalta ja sitten jo ehtikin tapahtua. Samalla kaavalla moni tekee kotona, laittaa lapsen hoitpöydälle ja kurkottaa vaipan kauempaa, ehtiihän se muksu sekuntissakin tippua jos näin jeesustellaan.

Vierailija
18/126 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote] Jos on hirveän väsynyt sitä voi torkahtaa vaikka istualleen ilman, että itse edes huomaa sitä, tiedätkös. Mä olen ollut niin äärimmäisen huolellinen äiti kuin ikinä olen osannut mutta tiedostan silti, että olen erehtyväinen ja mullekin on sattunut ihan tyhmiä vahinkoja ja läheltä piti juttuja.

Vierailija
19/126 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 12:05"]

[/quote]

[/quote] Jos on hirveän väsynyt sitä voi torkahtaa vaikka istualleen ilman, että itse edes huomaa sitä, tiedätkös. Mä olen ollut niin äärimmäisen huolellinen äiti kuin ikinä olen osannut mutta tiedostan silti, että olen erehtyväinen ja mullekin on sattunut ihan tyhmiä vahinkoja ja läheltä piti juttuja.

[/quote]

Äh, väärään kohtaan tuli lainaus mutta asia kai silti tulee selväksi.

Vierailija
20/126 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin väsyneenä ei ehkä kannata mennä riippumattoon uima-altaan viereen kun on lapsen kanssa kahdestaan.

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 12:05"]Jos on hirveän väsynyt sitä voi torkahtaa vaikka istualleen ilman, että itse edes huomaa sitä, tiedätkös. Mä olen ollut niin äärimmäisen huolellinen äiti kuin ikinä olen osannut mutta tiedostan silti, että olen erehtyväinen ja mullekin on sattunut ihan tyhmiä vahinkoja ja läheltä piti juttuja.

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän