Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

5 kk vauva kuoli, kun äiti laittoi kantokassin matkalaukkuhihnalle.

Vierailija
20.09.2013 |

asiasta kertoo daily mail ja bbc. Hihna käynnistyi automaattisesti painon takia. vauva sai kuolettavat vammat

Kommentit (126)

Vierailija
61/126 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 14:02"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 13:41"]

Tämä on kauhea juttu. 
Mutta mä en edelleenkään tajua, mille hihnalle se vauva oli laitettu. Erikoismatkatavarahihna? Siis siellä hallissa vai check inissä? Ja nämä kyseiset hihnat siis aktivoituvat painosta? Siis niille laitetaan vaikka jokin pyörätuoli menemään ruumaan ja sit se lähtee liikkeelle? 

Ja mihin se vauva oli rusentunut? Rattaiden väliin - siis minkälainen ratas siinä on? Vai hihnalla olevien tavaroiden väliin? Mä en tajua tätä ihan kokonaan, varsinkin kun Ilta-Sanomien jutussa oli ainakin eilen kuva turvatarkastus-hihnasta. 

[/quote]

Daily Mailin uutisessa selitetään, että äiti kurottui jumiin jääneiden rattaiden perään, ja siinä hötäkässä vauva putosi kantokopasta hihnalle. Ilmeisesti kuoleman aiheutti se, että vauvan pää jäi n. 10 cm:n rakoon, joka oli kahden liikkuvan hihnan välillä. Kaikki tapahtui sekunneissa

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2425260/Five-month-old-baby-dies-horrific-accident-conveyor-belt-Spanish-airport.html

[/quote]
Ok, kiitos selvityksestä, t. tätä kysynyt

Vierailija
62/126 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 13:43"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 13:22"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 13:05"]

Juuri tällaisten kömmähdysten takia en matkusta vauvan kanssa yksin. 

Matkustan säännöllisesti etelä-Euroopasta Suomeen ja jos ei mieheni pääse mukaan lennolle, niin pyydän jonkun kaverin ensin meille lomalle ja sitten matkustetaan yhdessä Suomeen. Varsinkin jos on vaihto, niin tavaraa ja kannettavaa ja muistettavaa on niin paljon, että yksin en halua matkustaa. Tässä taas muistutus, että väsyneenä ja uupuneena sitä voi tehdä kohtalokkaan mokan. 

En myöskään lähde ajamaan autolla väsyneenä, jos on lapsi kyydissä. 

Jokainen meistä voi mokata ja eiköhän tässä vanhemmat sitä suurinta tuskaa tunne. Turha siis sen enempää jeesustella, pidetään vaan huoli omista lapsistamme.

[/quote]

Juu ja ollaan supisupihiljaa ja ei oteta tippaakaan opiksi tästä

[/quote]

Mitä ihmeen supisupi hiljaa soopaa yrität änkyttää? Kai asiasta saa puhua ja pitääkin, mutta asian "kummastelu" äitiä syyttävällä tavalla on aivan turhaa, tosiasia on ettei meistä kukaan ollut paikall näkemässä tapahtumaa niin on silloin parempi olla supisupi turpa kiinni siitä että äiti oli huolimaton yms.

[/quote]

No eiköhän se nyt ollut aika huolimaton..vai...

Kamala juttu silti, vaikka sinun mielestä olikin tosi huolellinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/126 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutta tietoa tapahtuneesta ja kuvia hihnasta:

A baby was killed on an airport baggage carousel in Spain after his family arrived from Gatwick on holiday.

His mother climbed onto the luggage belt holding the baby, according to witnesses, losing her balance and dropping her child onto the belt.

Previous reports suggested the baby's mother, a 32-year-old American woman, had momentarily placed the five-month-old boy down on the conveyer belt, which was not running at the time.

But airport staff said the woman, who was also travelling with an older child, clambered onto the unmoving luggage belt, after a pushchair got stuck in a chute.

She was holding the five-month boy in a baby-carrier as she climbed onto the belt, but lost her balance and the baby fell out of it, sources told the Spanish newspaper Informacion.

One theory is that automatic sensors then detected the weight, causing the belt to start moving.

Another theory is that the mother was holding the boy in her arms as she tried to reach a pushchair on the special baggage belt.

As she couldn't reach, she placed her foot on top of an 'automatic mechanism' which set it in motion.

She fell with her son, who she dropped onto the belt and who was then dragged along.

Within seconds, the tiny baby became trapped in a 10cm hollow where two baggage belts converged.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2425260/Five-month-old-baby-dies-horrific-accident-conveyor-belt-Spanish-airport.html

Vierailija
64/126 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 14:09"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 14:06"]

Noniin, vauva siis tipahti. Mitenkäs nyt syyllistäjämamman suu pannaan?

[/quote]

Niin siis tuon uutisen mukaan äiti kiipesi itse sinne hihnalle ja vauva putosi kopasta siinä sählingissä.

Ei siinä kyllä järki päätä pakota, jos lähtee kiipeilemään hihnalle vauvan kanssa... 

(Enkä ole mikään aiempi syyllistäjä)

[/quote]

No niin. Siitäs saitte syyllistäjämammat. Kenelle tahansa saattaa käydä vahinko. Kuka tahansa saattaa kiivetä hihnalle kurottelemaan rattaita irti. Ja kun kumartuu tosi paljon alaspäin siellä liikkuvalla hihnalla, niin saattaahan se vauva tipahtaa repusta.

Vai väitättekö, ettei teille voisi käydä tällaista vahinkoa.

Vierailija
65/126 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Niin siis tuon uutisen mukaan äiti kiipesi itse sinne hihnalle ja vauva putosi kopasta siinä sählingissä.

Ei siinä kyllä järki päätä pakota, jos lähtee kiipeilemään hihnalle vauvan kanssa... 

[/quote]

Edelleen supisupihiljaa, ettei kukaan vain ota opiksi ja ei mene hihnalle kiipeilemään vauvan kanssa, vaan antaa henkilökunnan ottaa ne irti.

Vierailija
66/126 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laskisin vaikka siihen lattialle siksi aikaa, jos ihan pakko (!?) olisi hihnalle kiivetä.

"She was holding the five-month boy in a baby-carrier as she climbed onto the belt, but lost her balance and the baby fell out of it, sources told the Spanish newspaper Informacion."

Read more: http://www.dailymail.co.uk/news/article-2425260/Five-month-old-baby-dies-horrific-accident-conveyor-belt-Spanish-airport.html#ixzz2fQp35zUL 

Vierailija
67/126 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 14:16"]

[/quote]

[/quote]

No minne sen vauvan olisit laittanut? Jollekin tasolle? Minne? Kun yksin olit. 

[/quote]

Olisin pyytänyt apua henkilökunnalta. Että rattaani jäivät jumiin, hakekaa pois.

Tai pyytänyt apua keneltä tahansa vieressä seisovalta aikuiselta, että ylettäisitkö sinä noihin, minä en vauvan kanssa voi kurkotella. 

Olen itse asiassa se kirjoittaja, joka aiemmin kirjoitti, että kaikenlaisten matkatavaroiden, kiireen ja stressin aiheuttamien vahinkojen/hämminkien takia en itse uskallakaan matkustaa vauvan kanssa yksin.

Mutta jos äiti on oikeasti lähtenyt kiipeilemään matkatavarahihnalle, niin sitä ei kyllä enää voi puolustella millään. Ei sekään olisi ollut perheelle mikään lottovoitto, jos äiti sinne olisi rusentunut tai menettänyt jalan tai käden. 

Se tavallaan selittää paljon, jos kyseessä oli amerikkalainen. Niiltä tuntuu puuttuvan terve maalaisjärki niin monessa asiassa.

Vierailija
68/126 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 14:31"]

[/quote]

[/quote]

No niin. Siitäs saitte syyllistäjämammat. Kenelle tahansa saattaa käydä vahinko. Kuka tahansa saattaa kiivetä hihnalle kurottelemaan rattaita irti. Ja kun kumartuu tosi paljon alaspäin siellä liikkuvalla hihnalla, niin saattaahan se vauva tipahtaa repusta.

Vai väitättekö, ettei teille voisi käydä tällaista vahinkoa.

[/quote]

Itse et koskaan kurota mitään vauva sylissä? Et niin. 

Vierailija
69/126 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"

Mother 'dropped baby when she climbed on to conveyer belt'
Lost her balance and baby fell on belt, which began moving

"

Vauva oli repussa, ei ehkä tullut mieleen että sieltä tipahtaisi 

Vierailija
70/126 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva-ajat ovat ohi, mutta itse pidin aina toisella kädellä kiinni vauvasta jos kumarruin ja oli rintarepussa (selkäpuolella en kantanut koskaan). Enkä kyllä olisi uskaltanut kiivetä minkään matkatavarahihnan päälle, olisin etsinyt henkilökunnan avuksi tai pyytänyt muita matkustajia auttamaan. Mutta tämä on vissiin outo tapa toimia?

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 14:34"]

[/quote]

Vierailija
71/126 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 14:19"]

Mä en ajatellut lähteä tähän jankkaukseen mukaan mut tässä olen pohtinut tapahtumakulkua ja jos kyseessä on kokematon matkustaja, joka on vielä umpiväsynyt, niin kaikkea ei-niin-järkevää voi tehdä. Itse lennän paljon ja välillä todella pitkiä v-maisia lentoja parillakin vaihdolla. Sitä voi olla väsymyksestä ihan sekaisin. Kerran kun olin lentänyt tämmöisen hirvitys-lennon ja mun piti vaihtaa vielä kerran ja lentää Tukholmaan (Stockholm), niin tsekkasin ruudulta lennon Köpikseen (Copenhagen) ja sinne portille sit kävelin ja nuokuin siellä kunnes jonkin ihmeellisen sattuman kautta tajusin olevani väärässä paikassa ja jouduin juoksemaan toiselle portille, joka oli onneksi lähellä. 

Samanlaisia töppäyksiä on muitakin mulla, mut pointtina siis se että väsyneenä ihminen ei oikeasti toimi järkevästi. En tiedä, olisinko lapsen kanssa skarpimpi noissa tilaneissa, sillä en ole lapsen kanssa lentänyt toistaiseksi kuin suoria lentoja. 

Ja jos ei ole ihan selvillä lentokentän systeemeistä ja hihnoista jne. niin siinä voi mennä vähän "paniikkiin" jos vaikka juurikin jokin tavara juuttuu hihnalle tai mitä tahansa - niin sitä hätäännyksissään toimii miten sattuu kun on epävarma miten tulisi toimia. 

[/quote]

Lontoo - Alicante ei nyt ole mikään hirveä lentomatka, tuskin edes joutuu vaihtamaan konetta. Tod. näk. parin tunnin pyrähdys.

Mutta juu, matkustaminen voi stressata, varsinkin jos matkustaa yksin kahden lapsen kanssa, kuten tämäkin äiti, ja hätääntyneenä voi tehdä tyhmyyksiä.

Ehkä tästä voi jokainen ottaa opikseen, että ei lähdetä stressaaville ja väsyttäville matkoille yksin pienten kanssa tai jos lähdetään, niin uskalletaan sitten pyytää apua jos tilanne vaatii.

Vierailija
72/126 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 14:42"]

Vauva-ajat ovat ohi, mutta itse pidin aina toisella kädellä kiinni vauvasta jos kumarruin ja oli rintarepussa (selkäpuolella en kantanut koskaan). Enkä kyllä olisi uskaltanut kiivetä minkään matkatavarahihnan päälle, olisin etsinyt henkilökunnan avuksi tai pyytänyt muita matkustajia auttamaan. Mutta tämä on vissiin outo tapa toimia?

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 14:34"]

[/quote]

[/quote]

Äitihän horjahti,mistä tiedät oliko lapsi rintarepussa? 

Kyllä, normaali tapa on kysyä apua, mutta monesti tulee ajateltua että nopeesti tosta ton nykäsen itsekin eikä tohon nyt apua tarvitse. Varsinkin väsyneenä, valitettavasti tässä kävi nyt näin. 

Ei tietenkään fiksuin tapa toimia, mutta näin nyt kävi eikä syyttely auta ketään.

Vierailija
73/126 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 13:39"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 13:10"]

Mä en edes tiennyt, että matkalaukkuhihnalle voi rusentua, enkä vieläkään tajua, että miten näin pääsi käymään? Jos vauva oli tukevassa kantokopassa, niin rusentuuko siitä muka noin vain? Vai oliko se jossain heppoisessa kantokassissa tms?

Vaikka en tiennytkään, että näin kamalasti voisi käydä, niin en silti olis uskaltanut laittaa lasta millekään hihnalle, koska pelkäisin, että se lähtee yhtäkkiä liikkeelle. En edes itse menisi siihen istumaan. 

Mutta en mä silti syyllistä tätä naista, vaikka ajattelematon oli. Ikävä onnettomuus kaiken kaikkiaan. Luulisi tuollaisissa hihnoissa olla varoituskyltit, jos noin helposti voi käydä pahasti...

[/quote]

Minusta kyllä omaa järkeäkin saa käyttää. Ei kaikessa voi olla varoituskylttiä. Kuten että mikroaaltouunissa ei saa kuivata kissaa.

[/quote]

No olen samaa mieltä, että järjenkäyttö on aina sallittua. Mutta jos kerta hihna on _noin_ vaarallinen, niin luulisi jotain varotuksia olevan...

---

Ihmetyttää sekin, että millainen kantokoppa sitten oli kyseessä, kun ei voinut ihan lattialle laittaa.

Vierailija
74/126 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkä ja "tukevan näköinen" on erikoistavaroiden hihna? Olen joskus istunut (aikana jolloin ei mulla ollut edes lasta!) vähän aikaa sillä hihnalla ja ainakin silloin se tuntui tosi huteralta - semmoiselta ettei tulisi mieleenkään lähteä kiipeilemään sille. 

Mutta oli miten oli, aivan kauhea juttu nähdä vauvansa puristuvan siihen hihnan saumakohtaan. Oikein tekee pahaa ajatella, menikö siitä käsi ensimmäisenä sisään vai jäikö mahdollisista hiuksistaan kiinni... Ihan hirveä ajatus koko juttu. Äiti joutuu kantamaan tämmöistä asiaa koko elämänsä mukanaan ... :'(

Vierailija
75/126 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysytäänpäs näin: moniko tämän ketjun kirjoittajista olisi tehnyt samoin, eli kiivennyt vauvan kanssa matkatavarahihnalle irottamaan jumiutunutta kapinetta?

"mother climbed onto the luggage belt holding the baby, according to witnesses, losing her balance and dropping her child onto the belt.

//

the woman, who was also travelling with an older child, clambered onto the unmoving luggage belt, after a pushchair got stuck in a chute."

Vierailija
76/126 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 14:51"]

Kysytäänpäs näin: moniko tämän ketjun kirjoittajista olisi tehnyt samoin, eli kiivennyt vauvan kanssa matkatavarahihnalle irottamaan jumiutunutta kapinetta?

"mother climbed onto the luggage belt holding the baby, according to witnesses, losing her balance and dropping her child onto the belt.

//

the woman, who was also travelling with an older child, clambered onto the unmoving luggage belt, after a pushchair got stuck in a chute."

[/quote]

Jokaiselle meille saattaa käydä vahinkoja väsyneenä. Myös sinulle.

Vierailija
77/126 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedäkään, siksi mainitsin että en ole lasta itse kantanut selkäpuolella=ei kokemusta siitä. Olisin kyllä varmaan vielä pelokkaampi ollut kumartumaan jos lapsi olisi ollut selkäpuolella, sellainen olo että sieltä hulahtaa vielä helpommin pois paikoiltaan kumartuessa.

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 14:45"]

Äitihän horjahti,mistä tiedät oliko lapsi rintarepussa? 

Kyllä, normaali tapa on kysyä apua, mutta monesti tulee ajateltua että nopeesti tosta ton nykäsen itsekin eikä tohon nyt apua tarvitse. Varsinkin väsyneenä, valitettavasti tässä kävi nyt näin. 

Ei tietenkään fiksuin tapa toimia, mutta näin nyt kävi eikä syyttely auta ketään.

[/quote]

Vierailija
78/126 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sanonut ettei kävisi. Mitä itse vastaisit tuohon kysymykseen?

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 14:54"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 14:51"]

//

[/quote]

Jokaiselle meille saattaa käydä vahinkoja väsyneenä. Myös sinulle.

[/quote]

Vierailija
79/126 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kuinka toimisin hetkessä, väsyneenä pitkien lentojen jälkeen. En osaa sanoa, tämän tapauksen jälkeen varmasti olisi enemmän varuillani. Kukaan tuollaista osaa ennustaa. 

Vierailija
80/126 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokentän laite jossa on liikkuvia osia, jonka päälle ei ihmisten ole tarkoitus kiivetä ja joka kuljettaa raskasta tavaraa. Kukaan ei osaa ennustaa että sen päälle kiipeäminen ei ole turvallista?

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 15:01"]

En tiedä kuinka toimisin hetkessä, väsyneenä pitkien lentojen jälkeen. En osaa sanoa, tämän tapauksen jälkeen varmasti olisi enemmän varuillani. Kukaan tuollaista osaa ennustaa. 

[/quote]