Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

OP-Pohjolan eläkevakuutuksen saa nyt rahaksi

Vierailija
19.09.2013 |

Minulle tuli ilmoitus että OP-Henkivakuutus aikoo muuttaa vakuutusehtojaan. 2. sivulla on lause jossa kerrotaan että mikäli et halua jatkaa vakuutustasi sinulla on oikeus irtisanoa se. Minä aion käyttää tilaisuuden hyväkseni ja muuttaa rahaksi paskan eläkevakuutuksen. Vinkkinä vain muille OP-Henkivakuutuksen asiakkaille.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa mahtava uutinen :) Joko olet saanut asiaa eteenpäin ja miten kävi? 

Vierailija
2/25 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin samaa viime viikolla ja sanoivat,että rahat saa ulos vain jos kuolee,eroaa tai jää työttömäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkistä!

Vierailija
4/25 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä! Hienoa, että viitsit vinkata. Näin todella kannattaa tehdä.

Vierailija
5/25 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin oman sijoitukseni tuoton ja tajusin, että ei kannata.

Vierailija
6/25 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on eläkevakuutuksessa niin vähän rahaa eikä mitään velvollisuutta tallettaa yhtään enempää, joten annan olla. Otin vakuutuksen pakkotuputuksena asuntolainaneuvottelujen yhteydessä. Sain marginaalin alas, kun suostuin laittamaan 150 euron lähtöpanoksen. Sen jälkeen en ole eläkerahastoa kerryttänyt. Asuntolainakin on jo maksettu.

Vierailija
7/25 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on siellä noin 5000 e jotka maksoin sinne 2002-2005. Arvo ei ole muuttunut oikeastaan miksikään, kävi jopa miinuksella välillä. Niin vain OP silti veloitti minulta 120 e "liikekuluja" viime vuodeltakin, jääpähän tuokin raha heiltä saamatta. 

Vierailija
8/25 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, miten tuo on mennyt multa ohi! Miten siinä piti toimia? Koska vakuutusehdot muuttuvat? Voi rähmä!

Vierailija
9/25 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.1.2016 alkaen saa 3kk irtisanoa aurumin eläkevakuutukset! Olkaa siis nopeita!

Vierailija
10/25 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sen voi 1.1.2016 alkaen irtisanoa? Pähkäilen täällä voiko sitä mitenkään irtisanoa..

Vierailija
11/25 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys tietysti kuuluu, kannattaako irtisanoa. Esim. jos on maksanut 40 000 ja vakuutuksen arvo on nyt 50 000, paljonko saa irtisanomistilanteessa käteen verojen jälkeen. Tätä kirjeessä ei kerrota, vaikka mielestäni pitäisi.

Vierailija
12/25 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
14/25 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo koskee siis ainoastaan skandialta op:lle siirtyneitä eläkevakuutuksia, jossa oli täyspaskat ehdot alunperinkin. Aikanaan suoraan OP:stä hankittuja vakuutuksia ei pääse nyt irtisanomaan.

Vierailija
15/25 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä viikko aikaa toimia ja nostaa rahat tuolta pois. Viimeinen takaraja ma 4.4.2016

Vierailija
16/25 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimikaa vain. Minä irtisanoin Mandatumilta. Ehtojen muutoksen yhteydessä saa irtisanoa, ja tilanne tuli eteen. Ehdot nykyään niin paskat, vaikka luulisi olevan valtiolle järkevää, että ihmiset itse maksaa eläkkeensä ja tukisivat sellaista toimintaa verovähennyksillä.

Veroja maksun palautuksesta menee, eli ei siinä rikastu, mutta rahat ei jää ainakaan muiden juhlittavaksi. Tein ulkomaanmatkan jämillä lasten kanssa. Olikin paljon kivempaa, kuin odotella paskaa eläkettä, joka koittaa tai ei.

Vierailija
17/25 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo koskee siis ainoastaan skandialta op:lle siirtyneitä eläkevakuutuksia, jossa oli täyspaskat ehdot alunperinkin. Aikanaan suoraan OP:stä hankittuja vakuutuksia ei pääse nyt irtisanomaan.

Eikä kannata jos on vanha sopimus, jossa on 4,5% tuotto + lisätuotto Pohjolan tulokseen sidottuna.

Vierailija
18/25 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimikaa vain. Minä irtisanoin Mandatumilta. Ehtojen muutoksen yhteydessä saa irtisanoa, ja tilanne tuli eteen. Ehdot nykyään niin paskat, vaikka luulisi olevan valtiolle järkevää, että ihmiset itse maksaa eläkkeensä ja tukisivat sellaista toimintaa verovähennyksillä.

Veroja maksun palautuksesta menee, eli ei siinä rikastu, mutta rahat ei jää ainakaan muiden juhlittavaksi. Tein ulkomaanmatkan jämillä lasten kanssa. Olikin paljon kivempaa, kuin odotella paskaa eläkettä, joka koittaa tai ei.[/quote

Kerrotko lisää, mulla myös mandatumilla ja olen miettinyt irtisanomista mutta luullut ettei onnistu..

Vierailija
19/25 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä, onko ehdot oikeesti muuttuneet?? Mutta vain osalla pankeistako??? Mäkin nostan mun roposet HETI pois jos vaan voin!

Vierailija
20/25 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mandatumin sivuilta:

Henkilökohtaisen vapaaehtoisen eläkevakuutuksen voi irtisanoa ainoastaan verolainsäädännössä määritellyissä tilanteissa, jotka ovat myös eläkevakuutuksen ehdoissa. Eläkevakuutuksen irtisanomiseen oikeuttavat tilanteet ovat aviopuolison kuolema, avioero sekä eläkevakuutuksesta riippuen pysyvä työkyvyttömyys tai pitkäaikainen työttömyys, joka on jatkunut yhtäjaksoisesti vähintään vuoden.

Irtisanominen on tehtävä kirjallisesti

•vuoden kuluessa puolison kuolemasta

•kolmen kuukauden kuluessa avioerosta

•kolmen kuukauden kuluessa viranomaisen tai työttömyyskassan antaman, vakuutetun vähintään vuoden kestäneen työttömyyttä koskevan todistuksen päiväyksestä

•kolmen kuukauden kuluessa päätöksestä, joka on annettu vakuutetun pysyvästä työkyvyttömyydestä työeläkelakien tai kansaneläkelain nojalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän