OP-Pohjolan eläkevakuutuksen saa nyt rahaksi
Minulle tuli ilmoitus että OP-Henkivakuutus aikoo muuttaa vakuutusehtojaan. 2. sivulla on lause jossa kerrotaan että mikäli et halua jatkaa vakuutustasi sinulla on oikeus irtisanoa se. Minä aion käyttää tilaisuuden hyväkseni ja muuttaa rahaksi paskan eläkevakuutuksen. Vinkkinä vain muille OP-Henkivakuutuksen asiakkaille.
Kommentit (25)
Olisimpa minäkin tuon huomannu niin olisin nostanut pois
OP on nesteesstä vanhojen eläkevakuutusten kanssa, jotka se sai kun osti Suomi-yhtiöt. Minulle soittelivat ja tarjosivat tuplaamaan säästösumman, JOS sijoitan ne heidän rahastoihinsa. Nykyisellään varma tuotto on 4,5% vuodessa. Kuulosti aluksi houkuttelevalta, mutta kun tietää miten rahastojen kehityksen tulee käymään, voi se "ilmainen" puolikas säästösummasta sulaa todella nopeasti pois. Kerroin, että ei ole minun ongelmani jos OP on ostanut vanhat vakuutukset, jotka eivät heille ole kannattavia. He vastasivat, että tekevät vain businestä. Jatkan siis maksamista suunnitelman mukaan ja eläköidyn sitten kun haluan.
Samaa tarjosivat mutta enpäs vaihtanut.
manii kirjoitti:
Samaa tarjosivat mutta enpäs vaihtanut.
Oletko hämäläinen?
Itse maksanut vuodesta 2003 noin 1000€ vuodessa tällä hetkellä näkyy olevan säästössä 23000€,maksettu reilut 15000€.
Mielestäni kohtuu sijoitus/tuotto:))
Toki seuraan pörssejä ja vaihdan tarvittaessa rahastoja.