Tapailen ihanaa miestä, mutta sen exä arveluttaa.
Kesällä tutustuttiin ja alkuun olin melko varovainen monestaki syystä. Ensinnäki meiän ensi tapaamisella (ravintolassa tutustuttiin) miehen puhelin soi KOKO AJAN. Siis tauotta. Mies ei vastannu. Oltiin miehellä ja sekainen poikamiesboksi oli, joten yksin asuu :)
Toiseks, olen kokenu paskan ihmissuhteen ja lastenikin takia olen tosi varovainen.
Nyt ollaan tiiviimmin oltu, mökkeilty yms. Alan rakastumaan, mutta...
Miehellä ja exällä on pieni lapsi ja exä ei anna miehen tavata lasta. Se vaikuttaa mieheen masentavasti. Exän viestit puhelimeen on melko vihamielisiä, ehkei ole päässyt erosta yli? En sen tarkemmin tiedä niiden suhteesta.ies sanoo, ettei vaan toiminut.
Pari pvää sitten mies oli taas ihan raivona exän pelleilyyn. Exä oli kuulema suoraan sanonut, ettei ikinä anna miehelle lasta.
En oikein tiedä mitä ajatella. Onkohan tästä tulossa vielä isokin sotku?
Kommentit (27)
Sillähän on ero vielä ihan kesken, eikä varmasti ole valmis kuin laastarisuhteeseen. En alkais. Eroavat on harvoin valmiita sitoutumaan ja rakastamaan.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 07:17"]
Eroavat on harvoin valmiita sitoutumaan ja rakastamaan.
[/quote]
Harvoin, mutta se ei tarkoita sitä etteikö koskaan.
Mua hämmästyttää täällä tämä uskomaton lynkkaysilmapiiri. Mies on sanonut, että ei halua exälleen harmia ja se tarkoittaa nyt sitten sitä, että mies on paatuneen paha, hakee vaan laastarisuhdetta ja mitä vielä...
Selityksiä voi olla muitakin, ehkäpä siinä ex-vaimossa on jotain sellaista, että eivät halua sitä lastenvalvojan tietoon, mutta joka ei kuitenkaan ole haitallista lapsille? Monilla on myös aivan väärä käsitys lastenvalvojasta ylipäätään. Ehkäpä ex-vaimo on joskus kärsinyt vaikkapa masennuksesta ja luulevat, että sillä perusteella lapset otetaan tältä pois. Tai tai tai... Toisin sanoen, ennen kuin Ap heität kirveen kaivoon, keskustele miehen kanssa, mistä tuossa oikeasti on kyse.
Saattaa näistä täällä kirjoittavista katkerista ämmistä huolimatta olla tilanne, että sulla onkin käsissäsi ihan oikea helmi, joka kenties vain kiltteyttään ja/tai tietämättömyyttään on solmussa.
Niin mullekin sanottiin, monta kertaa, että mies on huono ja vaikka mitä, kun oli vähän eksyksissä, että mitä tekisi. Velvollisuus ja muisto rakkaudesta painoivat, samoin huoli lapsista. Ja exä käytti tätä hyväkseen siekailematta "jos et osta lapsille talvitakkeja, he ovat sitten ilman niitä" ja milloin mitäkin. Isojen elareiden lisäksi siis.
Kyllä tuo nyt ihan tasapainoiselta tänä päivänä vaikuttaa ja oikein onnellisia ollaan vaikka alku tosissaan olikin vaikea ja paljon olin miehen tukena hänen käsitellessään eroaan.
-13-
Kuulostaa aika pahalta. Anteeksi nyt vaan, mutta olen ollut hieman samankaltaisessa tilanteessa. Mies oli niin ihana, mutta juuri vastaavat asiat hieman oudoksutti. Mies osasi selittää kaiken "oikein päin", mutta silti oli jotain kummallista. Lopulta juttelin sen exän kanssa ja miehestä paljastui aivan toinen totuus! Kaikki oudot palaset loksahtelivat paikoilleen. Miehen jätin siltä istumalta, eikä hän yrittänyt edes puolustella itseään enää. Toivottavasti sinä et ole yhtä sinisilmäinen kuin minä. Ota asioista selvää! Mutta älä mieheltä - häneltä et koko totuutta tule kuulemaan.
No soita sille exälle ja kysy hänen versio asioista. Kerro sitten miten kävi !
Tuossa tilanteessa minua arveluttaisi enemmän se mies kuin hänen eksänsä, voisitko kysyä eksän kertomusta tapahtuneesta?
Mä olen niin arvokas ihminen, että ansaitsen sen mielettömän ruusunpunaisen alkuhuuman, enkä halua aloittaa rikkinäisen ihmisen kanssa edellisen liiton savuavilta raunioilta.
opin tämän yritettyäni seurustella vastaeronneen kanssa. Minä olin valmis rakkauteen, häntä ahdisti läheisyys, eikä hän pystynyt uuteen suhteeseen. Ei ikinä enää
Pysy miehestä erossa. Aiheutat itsellesi hirveän tilanteen sotkeutumalla tuollaiseen tilanteeseen. Miehelläni ja hänen ex-vaimolla aina ollut asialliset välit ja silti joskus ex-vaimo + lapsi on ollut vaikea pala nieltäväksi henkisesti. Joskus kun heillä oli elatusmaksuihin liittyvä erimielisyys kysyi mieheltäni miksi ei laita vastaan tms. Vastasi että sen naisen kanssa on riidellyt jo ihan tarpeeksi, ei kiinnosta enää. Rakkauden vastakohtahan ei ole viha, vaan välinpitämättömyys