Olenko hirveä ihminen? Koen vahingoniloa, kun kuulin että entisten kiusaajieni
lapsia kiusataan koulussa? Koen siis vahingoniloa näiden kiusaajien puolesta, lapsia tietenkin käy sääliksi ja lasten takia tietenkint oivon, että kiusaaminen saataisiin kuriin.
Ja omat lapset eivät ole mitenkään tekemisissä näiden kiusattujen lasten kanssa, joten omani eivät syyllisty tuohon henkiseen väkivaltaan.
Kommentit (4)
Tajuan tunteen. Itse en ole kiusannut ketään eikä minua ole kiusattu, mutta lastani kiusasi entisen koulukiusatun lapsi.
Tuleeko joillakin koulukiusatuille sellainen harha, että oam lapsi ei voi kiustata ketään?
[quote author="Vierailija" time="19.09.2013 klo 20:36"]
Tajuan tunteen. Itse en ole kiusannut ketään eikä minua ole kiusattu, mutta lastani kiusasi entisen koulukiusatun lapsi.
Tuleeko joillakin koulukiusatuille sellainen harha, että oam lapsi ei voi kiustata ketään?
[/quote]
Miten tämä liittyi aiheeseen? Ap:han ilmoitti, ettei kiusatut lapset ja hänen omansa edes tunne toisiaan.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2013 klo 20:39"]
[quote author="Vierailija" time="19.09.2013 klo 20:36"]
[/quote]
Miten tämä liittyi aiheeseen? Ap:han ilmoitti, ettei kiusatut lapset ja hänen omansa edes tunne toisiaan.
[/quote]
Oli vain sivuhuomautus. Tämä ei ole suunnattu aloittajalle, mutta tiedän kaksi entistä koulukiusattua jotka ovat kasvattaneet omasta lapsestaan kiusaajan. Toinen minusta tietoisesti jotta tämä osaa puolustaa itseään ja toinen koska näkee omassa lapsessaan itsensä elikkä konflikteissa uhrin eli on asialle sokea.
En tiedä hirveästä, inhimillinen ehkä lähinnä. En itse osaisi olla iloinen minkäänlaisesta kiusaamisesta, mutta ymmärrän kyllä hyvin tunteesi.