Olenko ainoa joka ei viihdy ja tykkää asua Suomessa?
Kertakaikkisen ankea ja ahdistava maa. Minne kannattaisi lähteä?
Kommentit (47)
Olen samaa mieltä ja monesti miettinyt minne häipyisi ja miten sinne pääsisi helposti...
Et ole. Ulkosuomalaisia arvioidaan olevan n. 2 miljoonaa.
Et ole ainoa.
Kesällä täällä viihtyy kyllä mutta sitten kun se 8kk kestävä rospuuttoaika alkaa.... hhrrr.....
Ruotsissa ja Saksassa on tullut töiden vuoksi asuttua ja viihdyin kyllä.
Lähde Espanjaan appelsiinitilalle tai Maltalle puhelinmyyjäksi.
Olen sitä mieltä, että ap on ainoa, joka ei viihdy ja tykkää asua Suomessa.
Kyllä täältä haluaisi johonkin missä elämästä nauttiminen ei ole kiellettyä.
Sehän riippuu pitkälti siitä mitä toivomuksia ja vaatimuksia sinulla tulevalta asuinmaaltasi on. Samoin, kuin siitä mitkä edellytykset sinulla on ko. maahan päästä. ei kaikkiin maihin noin vain mennä.
Onhan näitä palstat pullollaan. Suosittelen lähtemään ihan mihin vaan ja kokeilemaan eloa muualla.
Itse olen asunut viidessä maassa Suomen lisäksi. Kaikissa niissä on ollut sekä hyviä että huonoja puolia ja kaikissa ankeus on lähinnä itsestä kiinni.
Hah! Minäkin ajattelin noin kymmeniä vuosia, kunnes muutin ulkomaahan. Kävin vielä kokeilemassa toistakin ulkomaata, oikein kaukomaata. 13 vuoden jälkeen palasin Suomeen. Tarvitsin kyllä tuon kokemuksen, että ankea Suomi-riippa karisi. Nyt en enää halua lähteä edes matkoille ulkomaille. Sen pituinen se.
Mä lähden heti kun pääsen, olen niin onnellinen aina kun olen muualla. Muutan kesiksi Viroon ja talviksi johonkin lämpimään.
Sen verran käynyt muualla menoa katsomassa että voin todeta: ei ole hullumpi paikka Suomikaan asua. Puhdasta, väljää ja turvallista.
Mutta: raha sen lopulta ratkaisee. Voisin asua Sveitsissäkin mutta ei saldo ihan riitä sellaiseen kämppään kun haluaisin ;)
Vierailija kirjoitti:
Olet, olet ainoa.
Olet vähemmistönä mielipiteinesi
Vierailija kirjoitti:
Mä lähden heti kun pääsen, olen niin onnellinen aina kun olen muualla. Muutan kesiksi Viroon ja talviksi johonkin lämpimään.
Niin minäkin lähden. Ap
Vierailija kirjoitti:
Sehän riippuu pitkälti siitä mitä toivomuksia ja vaatimuksia sinulla tulevalta asuinmaaltasi on. Samoin, kuin siitä mitkä edellytykset sinulla on ko. maahan päästä. ei kaikkiin maihin noin vain mennä.
Kaikki palvelut eivät ole mobiilissa/netissä esim pääsee pankkiin ym palveluihin jonottamalla. Töitä löytyy ja mahdollisesti paikallinen te-toimisto toimii. Verot ovat matalammat. Ihmiset ovat iloisia ja kannustavia eivätkä hiljaisia ja kateellisia. Kieli on kaunis, tavat ja kulttuuri monipuolisempi niin että muut otetaan huomioon. Vanhempia ihmisiä kunnioitetaan oikeasti eikä vain näennäisesti. Ruoka on hyvää ja tervellistä sekä halpaa. Kauppoja on useita ja erilaisia eikä verot vie järkyttäviä summia. Hmm.. talvi on lyhyt ja aurinko paistaa..vaikka sataisi niin silti on lämmin kesä. Sairaanhoito toimii ja sinne pääsee helposti sekä palvelut ovat ammattimaisia eivätkä arvauskeskuksia.
Vierailija kirjoitti:
Onhan näitä palstat pullollaan. Suosittelen lähtemään ihan mihin vaan ja kokeilemaan eloa muualla.
Itse olen asunut viidessä maassa Suomen lisäksi. Kaikissa niissä on ollut sekä hyviä että huonoja puolia ja kaikissa ankeus on lähinnä itsestä kiinni.
Olen aina kokenut etten kuulu Suomeen ja en löydä täältä ystäviä. Olen liian kansainvälinen. En ymmärrä ihmisten outoa ajatusmaailmaa ja kiroilua. Lapsesta saakka aina tähän päivään aikuisuuteen asti en ole löytänyt kuin kolme hyvää syytä Suomesta. Ulkomaat vetävät vahvasti puoleensa.
Lähdin 19 vuotta sitten.
vuosi vuodelta enemmän vitutti tuossa köyhässä ja kylmässä kommunismissa asuvien ihmisten kohtalo.
Kunnes tajusin heidän äänestäneen itse kurjuutensa.
Mies 57
Taipei
Vierailija kirjoitti:
Lähde Espanjaan appelsiinitilalle tai Maltalle puhelinmyyjäksi.
Miksi et itse lähde? Puhelinmyyntityötä voit tehdä Suomessakin eikä sellainen työ kannata korkeakoulutetulle.
Viimeistään 2015 jälkeen riittää että menee läheiseen ostoskeskukseen niin tulee tavallisella ihmisellä ulkomaalaiskiintiö täyteen muutamassa minuutissa.
Vapaa-ajalla en halua kuulla kuin suomenkieltä koska töiden takia joudun valitettavasti kuuntelemaan sitä päivittäin.
Ehkä ankeus ja ahdistus on omassa päässäsi? Itse voin asua missä vain, missä elämällä olisi edes jonkinnäköiset edellytykset.