Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko ainoa joka ei viihdy ja tykkää asua Suomessa?

Vierailija
27.08.2020 |

Kertakaikkisen ankea ja ahdistava maa. Minne kannattaisi lähteä?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta Kontulaan jos ulkomaille haluat.

Vierailija
22/47 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin Suomesta yli 20 v. sitten. Eikä kaduta. Minulla on kaikki hyvin ja olen onnellinen. Käyn lomilla joskus Suomessa, viikossa ahdistun ja haluan kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä ja monesti miettinyt minne häipyisi ja miten sinne pääsisi helposti...

Eun alueella pääset helposti minne tahansa. Ei muodollisuuksia. Sen kun hankit työpaikan ja asunnon ja kolmen kuukauden kohdalla ilmoitat asuvasi pysyvösti ko paikassa viranomaisille. Tätä tarkoittaa työvoiman vapaa liikkuvuus.

Vierailija
24/47 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisi mieli lähteä. Ei tämä ole enää sama Suomi missä nuoruuteni vietin.

Kaikkialla on huolikulttuuri, näin kasvatat lapsesi, tätä ja tuota et saa tehdä. Naiset ja miehet kiistelevät keskenään ja pitävät jonkinlaista ihmeellistä valtapeliä keskenään.

Avioero tilastot ovat kamalat eikä minkäänlaista yhteisöllisyyttä ja toisten pyyteetöntä auttamista tunneta. Työttömyyttä paljon, luokkaerot suuret nykyään. Ankea pitkä talvi ja kaikki kallista.

Väkisinkin ajattelee että jossain toisessa maassa voisi olla parempaa elämällä annettavana.

Vierailija
25/47 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan näitä palstat pullollaan. Suosittelen lähtemään ihan mihin vaan ja kokeilemaan eloa muualla.

Itse olen asunut viidessä maassa Suomen lisäksi. Kaikissa niissä on ollut sekä hyviä että huonoja puolia ja kaikissa ankeus on lähinnä itsestä kiinni.

Expatina olo ei ole helppoa mikäli on tottunut suomalaiseen tapaan odottamaan saavansa kaiken valmiina.

Vierailija
26/47 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on jotenkin tylsä maa. Täällä ei ole mitään tekemistä ja näkemistä. Mutta turvallinen, puhdas ja näin. Ja sitten se pitkä talvi ja pimeys. hui!  Jokaisessa maassa on hyvät ja huonot puolet.

Vierailija
27/47 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän riippuu pitkälti siitä mitä toivomuksia ja vaatimuksia sinulla tulevalta asuinmaaltasi on. Samoin, kuin siitä mitkä edellytykset sinulla on ko. maahan päästä. ei kaikkiin maihin noin vain mennä.

Kaikki palvelut eivät ole mobiilissa/netissä esim pääsee pankkiin ym palveluihin jonottamalla. Töitä löytyy ja mahdollisesti paikallinen te-toimisto toimii. Verot ovat matalammat. Ihmiset ovat iloisia ja kannustavia eivätkä hiljaisia ja kateellisia. Kieli on kaunis, tavat ja kulttuuri monipuolisempi niin että muut otetaan huomioon. Vanhempia ihmisiä kunnioitetaan oikeasti eikä vain näennäisesti. Ruoka on hyvää ja tervellistä sekä halpaa. Kauppoja on useita ja erilaisia eikä verot vie järkyttäviä summia. Hmm.. talvi on lyhyt ja aurinko paistaa..vaikka sataisi niin silti on lämmin kesä. Sairaanhoito toimii ja sinne pääsee helposti sekä palvelut ovat ammattimaisia eivätkä arvauskeskuksia.

No niin, sullahan on jo hyvä mielikuva mitä tarvitset. Siitä sitten palstailemaan paikallisten kanssa, some on pullollaan hyviä ryhmiä. Niiden kautta saat vähän selville oletko menossa oikeaan paikkaan.

Vierailija
28/47 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tää oo ollu enää suomi pitkään aikaan.90-luvun laman jälkeen on kaikki menny metsään,esim;alvin piti olla väliaikainen,mut ei ja ainoo maa joka myy omaa kotimaataan meidän pahimmalle viholliselle!?Kaikki mitä isät ja isoisät teki suomen hyväx sodissa ni on ajettu alas?Itse henkkohtasesti en pidä tätä maata enää Suomena.Diktatuuri valtio vois kuvaa lähemmin tätä maata,kieltojen luvattu maa sekä vähempiosaisten pomppulinna,jos niistä kukaan ees pystyy pomppimaan sinne mihin joku "pätevä"virkailija käskee menemään ja jne... Toivon et kaikki pysyis terveenä kyl sillon on kiva tehä töitä tai mitä vaan,mut jos sairastut ni sit huomaat viimestään mikä on suomi tänä päivänä ne tietää jotka on joutunu pitkäaikais sairauden kouriin onse sairaus mikä vaan,sympatia empatia jne se kaikki puuttuu hallitukselta terveysk,lekureilta.Ikävä nähdä miten suomi on ajettu alas.Sorry vaa kaikille jotka elää vaan valtavirrassa eikä nää ku oman egolla varustetun oman kuvansa peilistä siin tulee sokeex,mut 30-vuotta ja aina vaan menee huonommin en tiiä herääkö kansa enää tästä unesta,ku euron ostovoima on koht sama oli markalla jostainhan se kertoo?Tietysti nuoret kun ei edes muista markkaa niin niitä on vaikea syyllistää,et kyl ne jotka muistaa ni tietää.Hyvät talven odotukset ku jos en ny lopeta ni täs menis viel monta tuntii,,...

Vierailija
29/47 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähdin Suomesta yli 20 v. sitten. Eikä kaduta. Minulla on kaikki hyvin ja olen onnellinen. Käyn lomilla joskus Suomessa, viikossa ahdistun ja haluan kotiin.

Sama suunnitteilla. Masennun joka ikinen kerta kun olen palannut ulkomaan matkoilta. Mitä maata suosittelet? Ap

Vierailija
30/47 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tällainen uniikki lumihiutale 😂😂😂 OLENKO AINOA, joo totta kai olet 🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️

Vierailija
31/47 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ankeus ja ahdistus on omassa päässäsi? Itse voin asua missä vain, missä elämällä olisi edes jonkinnäköiset edellytykset.

Tämä vastaus kuvastaa juuri tätä negatiivista suhtautumista muihin, miksi positiiviset ihmiset eivät viihdy täällä.

Vierailija
32/47 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on jotenkin tylsä maa. Täällä ei ole mitään tekemistä ja näkemistä. Mutta turvallinen, puhdas ja näin. Ja sitten se pitkä talvi ja pimeys. hui!  Jokaisessa maassa on hyvät ja huonot puolet.

Niin, kestäähän talvi jopa hurjat 4 kuukautta.

Vierailija
33/47 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet!! Olet ensimmäinen ja uniikki lumihiutale joka haluaa pois! Leijaile onneen ulkomaille!!

Moneskohan sadas tällainen aloitus.

Vierailija
34/47 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen alkanut pitään Suomesta, nuorena halusin kovasti ulkomaille asumaan. Voisin tosin olla onnellinen ulkomaillakin. Etsi ne puolet, joista pidät ja harjoita kiittollisuutta tai jos rohkaistut kokeile ulkomailla asumista.

Vierailija
35/47 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama suunnitteilla. Masennun joka ikinen kerta kun olen palannut ulkomaan matkoilta. Mitä maata suosittelet? Ap

Mieti, minkälainen luonteesi ja vaihda maata sen mukaan. Saksaan älä ainakaan muuta, ellet pidä jäykistä negatiivisista ihmisistä. Norjassa on upea luonto ja ihmiset vähän suomalaisia positiivisempia. Itse muuttaisin sinne, jos voisi valita. Lisäksi Norja ei kuulu EU:hun, iso plussa.

Vierailija
36/47 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisi mieli lähteä. Ei tämä ole enää sama Suomi missä nuoruuteni vietin.

Kaikkialla on huolikulttuuri, näin kasvatat lapsesi, tätä ja tuota et saa tehdä. Naiset ja miehet kiistelevät keskenään ja pitävät jonkinlaista ihmeellistä valtapeliä keskenään.

Avioero tilastot ovat kamalat eikä minkäänlaista yhteisöllisyyttä ja toisten pyyteetöntä auttamista tunneta. Työttömyyttä paljon, luokkaerot suuret nykyään. Ankea pitkä talvi ja kaikki kallista.

Väkisinkin ajattelee että jossain toisessa maassa voisi olla parempaa elämällä annettavana.

Samat tuntemukset. Kolmessa vuosikymmenessä Suomi on taantunut banaanivaltioksi.

Vierailija
37/47 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on paljon hyvää, mutta raskasta täällä on se, että on vain yksi totuus. Minä esim. olen luontaishoitojen kannattaja omasta kokemuksesta, mutta täällä ne lytätään ihan täysin. Lääkärille ei voi sanoa käyvänsä vaikka vyöhyketerapiassa ja että on saanut siitä paljon apua. Ajatellaan, että se on joko tai, molempia ei voi käyttää. On näitä Juhani Knuuteja sun muita kiusaajia ja pilkkaajia. Toinen on uskonto, voit olla joko kristitty tai uskonnoton, mutta et vaikka suomenuskoinen. Ja Suomen piskuinen media on valjastettu aina ajamaan jotain tiettyä agendaa, jota lammaslaumat sitten uskoo. Suurin osa haluaa olla samanlaisia kuin kaikki muutkin ja erilaisia lyödään kuin vierasta sikaa. Ja sehän on fakta, että elämästä ei saa nauttia. No, ehkä pikkuisen lauantai-iltana. Suomalaiset on harmaata ja tylsää sakkia, pääasiassa.

Onko muualla sitten erilaista? On ainakin osittain. Missä maassa olisi kokonaisuutena paremmin? Hmm.

Vierailija
38/47 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, kestäähän talvi jopa hurjat 4 kuukautta.

Muualla talvi ei ole nimeksikään samanlainen kuin Suomessa vaan lyhyt ja samanlainen kuin syksy. Ei tarvitse palella, kärsiä pimeydestä eikä rämpiä lumessa. Ha!

Vierailija
39/47 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon jo 51 v joten tuskin jaksan enää muutta ulkomaille. Toivon kyllä että olisin tehnyt sen nuorena. Helsingissä pystyy vielä asumaan koska se on suht kansainvälinen mutta jo täällä Treella on ankeaa. Ruoka on pahaa, ihmiset juroja, aika paljon amatöörejä, kadut uivat roskassa, miehet ovat epäromanttisia.... listaa voisi jatkaa.

Vierailija
40/47 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan näitä palstat pullollaan. Suosittelen lähtemään ihan mihin vaan ja kokeilemaan eloa muualla.

Itse olen asunut viidessä maassa Suomen lisäksi. Kaikissa niissä on ollut sekä hyviä että huonoja puolia ja kaikissa ankeus on lähinnä itsestä kiinni.

Expatina olo ei ole helppoa mikäli on tottunut suomalaiseen tapaan odottamaan saavansa kaiken valmiina.

En ole uusavuton enkä laista. Ei tarvitse tulla kuin Manulle illallinen. Kysyn jos en löydä ja etsin jos en tiedä. Ap