Muita, joita matkailun loppuminen väsyttää?
Itse koin saavani reissailusta virtaa, uusia ajatuksia, uusia tuulia. Lomaa, joka oli oikeaa lomaa, ei kotona himmausta ja miettimistä pitäiskö vaikka siivota. Ennen koronaa kävin ulkomailla 3-4 kertaa vuodessa.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ajattele, jotkut elävät tällä tavalla koko elämänsä.
Niin? Minä en ole elänyt. Ajatteletko, että se kotihiiri on jotenkin muita parempi?
Sitä vain, että voisi palauttaa mieleensä, miten etuoikeutetussa asemassa oikeastaan olet, jos on varaa ja mahdollisuuksia asiaan, johon monilla ei ole.
Niin? Kyllä minä ainakin tiedostan etuoikeuteni lähtiessäni ulkomaille. Lähden sen tunteen kanssa. En jätä menemättä siksi ettei joku tuntematon toinen ole yhtä etuoikeutettu.
Vierailija kirjoitti:
Mä teen vuosittan noin 50 tyämatkaa ja 5-6 lomamatkaa ulkomaille. Nyt te katkerat ja kateelliset saatte sheimata.
Minä taas viihdyin erittäin hyvin kotona enkä käynyt edes Kehä Kolmosen sisäpuolella moneen vuoteen Ruotsista, Virosta ja Venäjästä puhumattakaan. Ulkomaalaisia on aivan riittävästi omassa kotikaupungissani ja netissä heidän kanssa voidaan keskustella englanniksi erilaisilla nettifoorumeilla ja kommenttipalstoilla. Ei minua mikään matkalaukkuelämä kiinnosta.
Ilmaston muutoksen kannalta matkailun väheneminen on vain myönteinen asia.
Miten niin loppuminen? Ihan normaalisti sitä on nytkin reissattu ja tulen myös reissaamaan.
Miettii että eiks ihmisellä ole mitään omaa, jos ei saa matkustaa?
Mitä teidän päässä oikeen liikkuu sitten? Pahinta olisi jos hyvä olo vaatisi jotain ulkoista, tuntuisi että on jotenkin vajaa jos ei pärjää itsenään.
Vierailija kirjoitti:
Niin ajattele, jotkut elävät tällä tavalla koko elämänsä.
Miksi jonkun tuntemattoman elämäntyylin pitäisi vaikuttaa minuun ja minun suunnitelmiini ja matkoihini mitenkään? Jos joku tuntematon ihminen ei pääse reissuun, minäkään en saa mennä?
Vierailija kirjoitti:
Miettii että eiks ihmisellä ole mitään omaa, jos ei saa matkustaa?
Mitä teidän päässä oikeen liikkuu sitten? Pahinta olisi jos hyvä olo vaatisi jotain ulkoista, tuntuisi että on jotenkin vajaa jos ei pärjää itsenään.
Mistä sinä saat mielihyvää, mikä sinut tekee iloiseksi ja tyytyväiseksi? Kaikki ei ehkä puolestaan tajua mitä järkeä siinä sinun hommassasi on. Aika moni haluaa jotain ulkoista, vaikka villalankoja että voi neuloa, tai koiran, tai moottoripyörän, tai vaikka kesämökin. Etkö pärjää ilman sinun mielihyvätuottajaa? Oletko jotenkin vajaa silloin? Ymmärrätkö ponttini.
Ulkopuolinen ihminen ei voi määrätä toisten puolesta, mistä on ”sallittua” saada sitä mielihyvää.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin loppuminen? Ihan normaalisti sitä on nytkin reissattu ja tulen myös reissaamaan.
Missäs päin olet reissannut viime aikoina?
Sitä vain, että voisi palauttaa mieleensä, miten etuoikeutetussa asemassa oikeastaan olet, jos on varaa ja mahdollisuuksia asiaan, johon monilla ei ole.