Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten on mahdollista, että normaalipainon haarukka on niin valtava? Olen 166 pitkä ja normaalipainoni on 54-69kg! Mihin kohtaan tavoitepaino pitäisi asettaa?

Vierailija
27.08.2020 |

BMI-laskurin mukaan siis.

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 175cm ja lapsesta saakka ollut roteva. Silloinkin, kun olin alipainoinen, olin siitä huolimatta harteikas, lantio on leveä ja lihaksia kertyy helposti. Mulle normaalipainon haarukka on 59kg-78kg. Eli itselle se "ihannepaino" on selvästi tuossa keskellä tai hiukan keskikohdan yläpuolella. Nykyinen paino on 69kg ja koen sen olevan sopiva. Harrastan liikuntaa aktiivisesti, työn terveellisesti ja nukun riittävästi, eli olo on hyvä. 

Vierailija
62/66 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pituus miinus sata on aika hyvä paino.

Miehillä tuo tai miinus 90. Naisille kokemukseni mukaan miinus 105 tai 110. Noin yleensä, jos miehellä enemmän lihasta ja naisella jotain muotoja.

Se ei ole ollenkaan noin yksiselitteistä. Esimerkiksi 185 cm miehellä täytyy todella olla enemmän lihaksia, jos on normaalipainoinen tuolla kaavalla. Itse, kun painoin tuon pituus-110, olin liian laiha. Ei oikeastaan mitään muotoja, ja sain kuulla, että olen liian laiha. Se miinus 105 ei parantanut tilannetta oleellisesti, olin hoikka ilman lihaksia, enkä tiedä niistä muodoista muutenkaan. Joku aasialainen nainen olisi voinut olla hyvinkin rehevä samalla pituus-paino-suhteella kun olin itse alipainoisen näköinen.

Me ollaan jokainen ruumiinrakenteeltamme yksilöllisiä, eikä mitkään laskukaavat voi olla muuta kuin suuntaa antavia. Oma olo, peili ja silmät kertoo enemmän kuin vaaka ja bmi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituus-108. Se on mielestäni paras. 105 on myös ihan ok. Painoindeksin ylärajalla on vielä aika tanakka.

Vierailija
64/66 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos painat paljon yli tuon ylärajan, laita se yläraja välitavoitteeksi, ja kun sen saavutat, pidä paino jonkin aikaa siinä, ja sen jälkeen laihduta vielä muutama kilo lisää.

Jos olet kovin lihaksikas, ei kannata edes tavoitella kovin paljon alle tuota ylärajaa.

Vierailija
65/66 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu monella myös iästä. 20-vuotiaana painoin noin 50 kg (pituus 167) ja näytin ok:lta. Kun välillä lihoin 55-kiloiseksi, vatsalle tuli makkaroita ja naama meni pulleaksi taikinanaamaksi. Nyt ikää on 46 ja painan 65 kg. Ei ole pulleaa naamaa eikä makkaroita missään. Ja jos laihdun alle 60 kilon kuten kävi kovassa stressissä pari vuotta sitten, alan näyttää surkealta lampaankintulta ja paljon vanhemmalta kuin yleensä.

Vierailija
66/66 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 174 cm ja paino asettuu itsekseen 60 kg, en laihdu enkä liho tuosta helposti.  Olen painanut myös vähemmän kun ruokahalu meni sairauden takia. Raskaana sitten kyllä lihoin 14 kg mutta ne kilot tippui nopeaa imetyksen ja vaunulenkkien ansiosta.

En ole edes tarkistanut mikä on normaalipainon haarukka minun pituiselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä