Aikuisten välinen kiusaaminen..
Mua kiusattiin edellisessä harrastusryhmässäni, tai siis sain kuulla, että musta puhuttiin selän takana että onko se jotenkin tyhmä jne. Kyse oli koiraharrastuksesta. Tätä harrasti 2 naista, toinen 37-vuotias ja toinen parikymppinen.. Paha mieli vieläkin asiasta, mua kiusattiin pahasti koulussa, joten siksikin otin tosi raskaasti.. Onko muita joita töissä/harrastuksissa on kiusattu?
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Työpaikkakiusaajat naisvaltaisessa työssä kateellisia, omaan elämään pettyneitä, rahattomia, elämänsä eläneitä luusereita. Ykskin värjää lyhyeksi nyrhittyä tukkaansa siniseksi viiskymppisenä. Kauheen näköiset tatuoinnit. On muka ikiteini. Yksi kiusaajista.
:D Ihania määritelmiä! =D
Vierailija kirjoitti:
Toiminnan motiivina oleva pelko ei välttämättä aina ole aivan ilmeinen, mutta jos ihan "akkaporukasta" on kysymys niin kiusaamisen syyksi riittää kevyesti kiusaajan epävarmuus omasta viehättävyydestä verrattuna kiusaajaan.
Oletko sievä? Laittaudutko?
Juu ei se kiusaaminen paljoa tarvitse. Itse olin nätti nuorena joten sekös sitten sai jotkut käyttäytymään töissä oudosti. Silloin päätin, että en ikinä ala ketään nuorta ja nättiä haukkumaan kateuden vuoksi.
Työkaveria kiusattiin kun oli sinkku ja käytti rahaa itseensä - muistan kun kiusaaja raivosi tästä - itsellään ei ollut varaa ostaa juuri mitään. Eli syy voi olla ihan mikä vaan mutta kateus kumminkin pohjalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työpaikkakiusaajat naisvaltaisessa työssä kateellisia, omaan elämään pettyneitä, rahattomia, elämänsä eläneitä luusereita. Ykskin värjää lyhyeksi nyrhittyä tukkaansa siniseksi viiskymppisenä. Kauheen näköiset tatuoinnit. On muka ikiteini. Yksi kiusaajista.
:D Ihania määritelmiä! =D
Sarkasmia?
Mutta kyllä näin on. Yleensä kyseessä on vielä xxxxxl- kokoinen ja kovaääninen ilkimys. Jonka ÄO on 45.
Välttäkää näitä.
Ap. Tiedän kuinka inhottavalta tuo on tuntunut. Mutta heillä on se ongelma! Sinä olet sinä ja se riittää!
nää kiusaajat on luonnehäiriöisiä ja narsistisia. etsivät aina uuden kiusattavan.
usein kiusaus johtuu kateudesta,kiusattava on hoikempi,kauniimpi,varakkaampi,koulutetumpi tai lahjakkaampi...katsokaa tarkkaan näitä työpaikka kiusaajia tai juoruakkoja ootteko huomannu et kiusaavat usein,nuorepaa,himpun verran koulutetumpaa tms.muuten parempaa versioo.
kiusatus ei yleensä mitään vikaa voi olla et kiusattu normaalimpi kuin luonnehäiriöinen kiusaaja miettikää esim.sitä murhaa jonka ne koulukiusaajat just teki niin näkyy tää kiusaajien pohjaton pahuus ja mielen sairaus
Mistä sait kuulla, että selän takana puhuttiin? Oliko reportterina kenties joku juoruaja, jolla on kuviossa oma agendansa?
Vierailija kirjoitti:
Mistä sait kuulla, että selän takana puhuttiin? Oliko reportterina kenties joku juoruaja, jolla on kuviossa oma agendansa?
En ole ap, mutta kommentoin että voisihan olla näinkin. Aina kun kuulen jonkun raportoivan, mitä joku on minusta puhunut, mieleeni hiipii heti epäilys, että mitä kaikkea tämä henkilö mahtaakaan levittää minun sanomisistani eteenpäin.
Tuollainen "muiden sanomisista raportoija" on monesti kuin Sormusten Herran Kärmekieli - toki yleensä paljon koreammassa asussa, mutta myrkyttää ja pelaa yhtä kaikki.
Hyvin sanottu. Löytyykö enää mistään empaattisia ihmisiä, jotka oikeasti puuttuisivat kiusaamiseen, puuttuminenkaan ei aina riitä kun kiusattu jätetään yksin koko yhteisössä valheiden vuoksi. Tällä tavalla kiusattu mummo jätetään oman onnensa nojaan. Häädetään keinolla millä hyvänsä omistamastaan asunnosta
Ja tämän vuoksi heidän kurkkunsa viillellään auki, ettäs tiedätte.
Kiusasin yhtä keskitasoisesti kehitysvammaista Mikko känsälää sanomalla että se on omituinen mies kun se pitää mieluummin vauvaa sylissä kun stripparia.
Asuin opiskelija asuntolassa. Kerroksessamme oli paljon 25-vuotiaita naisia. Viihdyin hyvin, mutta kun menin kihloihin arvostetun diplomi-insinöörin kanssa, niin muut naiset alkoivat kiusaamaan minua. Ne tekivät kaikkensa pilatakseen maineeni. Levittivät selkäni takana perättömiä juttuja jne.
Tuo kiusaajien puolustelu herättää minussa vain vihaa raivoa ja katkeruutta. Koska kiusaajat nostetaan kulta tuolille kiusattujen yläpuolelle vain niiden kotiolojen takia, minulla ei ole lapsia, en usko että minusta on äidiksi ja pelkään raskaaksi tuloa, haukun itseäni melkein kaikesta, en luota ihmisiin, millään ei oikeastaan ole väliä, jäädyn jos joku tulee livenä juttelemaan, pelkään kokoajan pahinta. Minun on helpompi lähestyä vaikeita kuin helppoja tilanteita, siinä ei ole mitään järkeä mutta niin se vain on. Psyykkeeni kärsi paljon ja joudun elämään sen kanssa koko loppuelämäni. Kun tähän lisätään muiden ihmusten ennakkoluulot, raivo on valmis.
Minkä takia kiusaamista aliarvioidaan? Minä olen oppinut vasta nyt lähes 40 vuotiaana, mitä ovat tunteet. Syytin itseäni kaikesta, koska minussahan se syy on, kun mua kiusataan eikä kukaan välitä. Opin, että äänet ja hallusinaatiot ovat parhaimpia ystäviäni enkä halua päästää niistä irti.
Onneksi sentään aikuisten välisessä "kiusaamisessa" teonkuvaus löytyy yleensä myös rikoslaista.
Minua "kiusattiin" (=pahoinpideltiin ja herjattiin) koko yläaste. Kehitin itselleni minulle-ei-pottuilla-kuoren aikuisiällä.
Jokaisella lapsella on laissa määrätty oppivelvollisuus, joten on täysin käsittämätöntä miten koululaitos jättää vainon ja rikosten kohteiksi joutuvat heitteille. Ainoa mitä on tarjota, on loputtomat keskustelut yhdessä vainoojien kanssa. Joskus tulevaisuudessa tätä käytäntöä vielä kauhistellaan kuten nykyään amputaatioita nuijanukutuksessa.