Parturi-kampaaja linjoilla, saa kysellä!
Pk-seudulla toimin parturi-kampaajana, työkokemusta on kuusi vuotta. Saa kysellä työstäni, hiuksista yms. vastaan parhaani mukaan. :)
Kommentit (59)
[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 22:09"]
Lisään vielä vitosen kysymykseen joka halusi vaalentaa tummia hiuksia, että myös tummemman toffeen sävyinen väri voisi toimia. Ruskeaan taittava sävy tosiaan jämähtää helposti ruskeaan mutta toffeella saa vaalennusta aikaan.
Ja kun kerroit, ettei väri tartu juureen eli sinne omaan väriin niin se johtuu tod.näk. liukkaasta hiuslaadusta. Anna värin vaikuttaa kunnolla äläkä levitä väriä vasta pestyihin hiuksiin jottei ne olisivat liian liukkaat. Ap
[/quote]
Kiitos!
Mitä mieltä olet tästä no-poo eli shampoottomasta hiusten pesusta? Riittääkö pelkkä vedellä pesu?
Miten mä saan eloa ja kiiltoa mun kuivalle luonnontaipuisalle pehkolleni? En ole värjännyt enkä haluaisi värjätä. Voiko sitä kiiltoa saada jotenkin muuten?
- Jos hiukset menee pesun jälkeen takkuun, niin ensinnäkin hoitoainetta kannattaa vaihtaa, niissäkin nimittäin on eroja. Monet pesun jälkeen pyyhkeellä "pörröttävät" hiuksia, sitä kannattaa välttää ja puristaa hiuksilla tosiaan vain ylimääräiset vedet pois. Kampaamoissa myydään suihkeita, joita suihkutetaan hiuksiin ennen föönaamista, se auttaa takkujen selvittämisessä. Ennen föönausta kannattaa vielä hellävaraisella kammalla (tangle teezer on tässä hyvä) aukaista takut ja sen jälkeen harjan avulla kuivata.
- Itse olen ainakin kokenut öljyt todella hyviksi, varsinkin bc:n. Sillä saa huonokuntoisimmistakin hiuksista kiiltävän ja terveen näköiset, mutta öljyjen kanssa pitää muistaa, että vähemmän on enemmän. Helposti sitä lorahtaa liikaa ja hiuksista tulee rasvaiset.
Kyllä yleensä kampaamotuotteet ovat laadukkaita ja toki se myös näkyy hinnassa. Kampaamotuotteissa kannattaa etsiä ne omille hiuksille sopivat tuotteet jotta kaiken mahdollisen hyödyn saa irti. Vaikka kampaamotuotteet ovat laadukkaita, niin niissäkin on eroja ja se mikä toimii toisella, ei välttämättä taas toimi toisella...
- Tienaan lähemmäs 3000€ /kk. Ap
3000€ hiusten leikkuusta?! Ei jummi mä olen väärällä alalla....
-lastensh
Miltä tuntuu kun näet hiusten leikkauksen jälkeen ettei asiakas ole tyytyväinen?
3000? Onko pitkät päivät, vai unohtuuko kuitti? Missä sun pistees on?
Minkätakia kampaajilla on pakkomielle suoristaa luonnonkiharat hiukset?
Vastaan vielä näihin kysymyksiin ja huomenna lisää :)
- Ei riitä pelkkä vedellä pesu. Aina välissä pelkkä vedellä pesu voi olla hyväksi, mutta päänahka rasvoittuu, kerää talia ja muuta, ja shampoo on ainoa jolla ne kunnolla saa pois. Myös päänahka kärsii kun likaa ei kunnolla puhdisteta.
- Kaljuuntumisesta en osaa sanoa kuin sen verran että apteekeissa ja luontaistuotekaupoissa myydään ainakin erilaisia tuotteita kaljuuntumisen ehkäisemiksi. Värjäämistä kannattaa vähentää, samoin hiustenpidennysten käytön lopettamista kannattaa miettiä, jos niitä käyttää. Erilaisilla hiusmalleilla voi myös peitellä kaljuja kohtia, mutta niistä kannattaa puhua lisää oman kampaajan kanssa :)
- Mitään kovin vaikeaa yksittäistä asiakasta ei ole tullut vastaan tai ainakaan ei ole jäänyt mieleen, mutta vaikeimpia ovat ne jotka eivät ole mihinkään tyytyväisiä. Tekipä hiuksille mitä tahansa niin ne eivät ole hyvät ja loppujen lopuksi ei enää edes itse tiedetä mikä mättää.
- Jos asiakas ei ole tyytyväinen niin ehdotan aina värin/mallin korjausta, yleensä sille joutuu varaamaan uuden ajan mutta pyrin siihen että jokainen asiaka on loppujen lopuksi tyytyväinen hiuksiinsa kun penkistäni lähtee. ap
Mulla oli vuosia punaiset/oranssit hiukset. Haluan oman värin takaisin ja kampaaja sanoi, että siinä voi mennä aikaa. Kampaaja teki poistopesun ja tämän jäljiltä hiukset olivat järkyn oranssit. Hiuksiin laitettiin ruskea väri (nro6). Oma tyvi on ns. maantienharmaa. Nyt ruskea sävy on haalistunut ja punaisuutta on havaittavissa. Tyvi ei kuitenkaan häritsevästi erotu. Hiukset ovat aika tylsät ja mietin muutaman vaalean raidan laittamista. Mulla olisi raita-aine kaapissa. Uskallanko sen heittää päähän vai voiko raidoista tulla ihan oranssit?
Mitä voi tehdä ohuille, päänmyötäisille ja liukkaille hiuksille? Takaraivo littana :/ Ei kiva. Hiukset vielä pitkät, kun en ole jaksanut käydä kampaajalla. Kampaukset ei ikinä pysy. Lisäksi hiukset rasvoittuvat nopeasti.
Miten lapsen tukka kannattaisi leikata? En halua samanlaista "pottaa" kuin itsellä pienenä. Tyttö just täyttänyt 3 v, hiukset puoleen selkään, sivuista pitkät ja pitkä otsatukka. Tarkoitus olis kehittää siisti malli, jossa hiukset ei mene silmiin ja suuhun, vaikkei aina olis kiinni. Noi sivut on se ongelma, en haluis puolen pään isoa otsatukkaa mut eivät yllä/pysy kunnolla ponnareillakaan.
Miksi naisten hiustenleikkaus on kalliimpi kuin miesten vaikka molempiin menisi sama aika?
Suosittele samppoota ja hoitoainetta luonnonkiharille hiuksille. Pitäisii saada pörröt pois mutta tukka ei saa veltostua.
- Ei lähemmäs kolmen tonnin palkka ole mitenkään erikoista kampaajilla. Välissä teen pitempää päivää mutta tottakai kuitin annan.
- Ehkä kampaajat sen suoristavat hiukset, että raidat/väri ja malli tulee hyvin esiin, se on nopeaa ja hiukset ovat laitetun näköiset. Itselläni on taipuisat ja laineikkaat hiukset luonnostaan ja näytän ihan uitetulta koiralta jos suoristan hiukset. Eli ymmärrän että suorat hiukset eivät sovi kaikille ja itse ainakin kysyn aina, että saako hiukset suoristaa vai miten asiakas niitä yleensä pitää. Tässäkin asiassa kannattaa kampaajalle mainita, ettei halua suoristusta. Yleensäkin luonnonkiharoiden hiusten kanssa kannattaa välttää suoristamista ja jos hiukset suoristaa niin lämpösuojasuihke on tärkeä.
- Voit kyllä laittaa hieman punertaviin hiuksiin vaaleita raitoja, mutta älä laita raitoja liian suurella hapatteella, eli kovin vaaleita raitoja ei kannata heti alkuun mennä laittamaan. Ap
Mitä mieltä olet hiustenhoitotuotteissa vallitsevasta öljybuumista, ja ovatko öljyt tulleet jäädäkseen?
Onko kampaamojen hoito- ja muotoilutuotesarjoissa yhtä merkittäviä laatu- kuin hintaeroja?