Parturi-kampaaja linjoilla, saa kysellä!
Pk-seudulla toimin parturi-kampaajana, työkokemusta on kuusi vuotta. Saa kysellä työstäni, hiuksista yms. vastaan parhaani mukaan. :)
Kommentit (59)
- Ombre hiukset, joissa tumma juuri vaalenee latvoja kohti on ollut jo vähän aikaa muodissa, niitä on tullut tehtyä paljon. Yleensäkin liukuvärjätyt hiukset ovat olleet suosittuja, mutta nyt se trendi on ehkä jo vähän väistymässä. Nyt on muodissa luonnollisuus, luonnollisen kauniit ja eloisat hiukset. Hiuksista halutaan terveen ja vahvan näköiset. Väreissä vaaleanruskeaa, toffeeta ja vaaleisiin hiuksiin luonnollisia aurinkoraitoja. Ap
Miksi te kehotatte aina leikkaamaan lyhyet hiukset, vaikka useinmiten kampaajilla on itsellään pitkät hiukset. Ja tyyliin "Suutarin lapsilla ei ole kenkiä".
Mulla on tummahkon ruskeat hiukset, mutta nyt on alkanut tulla harmaata tyvikasvua, millä värjään sen pois, sillä mikä tahansa väri jää kyllä helposti muualle kuin tyviin, kun taas tyvessä ei pysy mikään väri, ei kaupan väri eikä kampaajan, ei etenkään kampaajan. Haluaisin keskiruskean ns. ristiverisen hiusvärin, mikä kaupan väri sopii sen kehittämiseksi, varmaan useampia värjäyskertoja tarvitaan? Olen laittanut ruskeaa, joka on hieman punertavaa, jolloin siitä jää kyllä se punerrus tyveenkin, mutta pituudet ovat aina vain tummanruskeat. Olen kerran poistanut hiuksista värin ja sain niistä blondit, mutta en aio suorastaan blondata niitä, vaan vähitellen vaalentaa. Mikä väri sopii vähitellen vaalentamiseen, siis itse kotona kaupan väri?
Hei kampaaja! Olen värjännyt puolipitkää tukkaani vuosia maantienvärisestä tummanruskeaksi. Olen kyllästynyt värjäyskierteeseen. Pystyykö mitenkään poistamaan väriä tai värjäämään lähelle luonnollista tukanväriäni ilman, että hiukset menevät tosi huonokuntoisiksi?
Kun hiukset pestään ja siinä lopussa puristetaan hiuksista ylimääräinen vesi pois, miksi puristatte niin lujaa, että se sattuu aina? Eikö pyyhe hoida hommaansa. Ja tarkoitan että saa puristaa, muttei niin lujaa.
Miksi sen kampaamisen/harjaamisen kanssa on niin kiire, että helposti revitte hiuksia ja päänahka huutaa hoosiannaa?
Ajatteletko usein, että onpa hirveä tukka? Ennen käsittelyäsi/ sen jälkeen?
Miksi hiukset pestään ja huuhdellaan todella kuumalla vedellä?? Kerran meinasi miltei pää palaa.
Jos tulen väriin ja leikkaukseen, tulenko tukka puhtaana vai vain eilen pestynä?
- Jos asiakas antaa minulle vapaat kädet, niin en automaattisesti ehdota lyhyttä mallia, vaan katson tottakai mikä asiakkaalle sopii. Malliin vaikuttavat kasvonpiirteet, hiusten kunto, miten paljon on valmis laittamaan aamuisin hiuksia jne. Sitä en osaa sanoa, miksi jotkut kampaajat suoraan ovat lyhyen mallin kannalla.
- En osaa kaupan väreistä sanoa, kun niitä en itse käytä, mutta jos tummempaa ruskeaa haluat lähteä hieman vaalentamaan niin lähtisin pikkuhiljaa siirtymään vaaleampaan ruskeaan. Ei siis mitään radikaalia muutosta kerralla, etteivät hiukset kärsi vaan muutaman asteen vaaleampaa ruskeaa kerrallaan.
- Värinpoisto on tietenkin yksi vaihtoehto mutta sen jälkeen hiukset ovat yleensä "ei minkään väriset" ja päälle joutuu laittamaan uuden värin. Mikäli olet kyllästynyt värjäyskierteeseen, niin suosittelen raitojen laittamista. Näin juurikaavu ei näy niin selvästi eikä se myöskään rasita hiuksia samalla tavalla kuin värjäys. Väriä voi sitten ylläpitää Color maskeilla.
- Pesun jälkeen puristetaan ylimääräinen vesi pois, sillä se lähtee niin paljon tehokkaammin, mitä pyyhkellä puristamalla, mutta sattua se ei saisi. Kampaaja ei sitä voi tietää, jos siitä ei mainitse. Eli seuraavalla kerralla rohkeasti sanot asiasta. Helposti jää joku tapa ja jos siitä kukaan ei mainitse, niin sitä ei välttämättä itse huomaa. Ap
[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 21:47"]
Miksi hiukset pestään ja huuhdellaan todella kuumalla vedellä?? Kerran meinasi miltei pää palaa.
[/quote]
Ei varmaan ois kannattanu asiasta mainita?:D
- Jos asiakas antaa minulle vapaat kädet, niin en automaattisesti ehdota lyhyttä mallia, vaan katson tottakai mikä asiakkaalle sopii. Malliin vaikuttavat kasvonpiirteet, hiusten kunto, miten paljon on valmis laittamaan aamuisin hiuksia jne. Sitä en osaa sanoa, miksi jotkut kampaajat suoraan ovat lyhyen mallin kannalla.
- En osaa kaupan väreistä sanoa, kun niitä en itse käytä, mutta jos tummempaa ruskeaa haluat lähteä hieman vaalentamaan niin lähtisin pikkuhiljaa siirtymään vaaleampaan ruskeaan. Ei siis mitään radikaalia muutosta kerralla, etteivät hiukset kärsi vaan muutaman asteen vaaleampaa ruskeaa kerrallaan.
- Värinpoisto on tietenkin yksi vaihtoehto mutta sen jälkeen hiukset ovat yleensä "ei minkään väriset" ja päälle joutuu laittamaan uuden värin. Mikäli olet kyllästynyt värjäyskierteeseen, niin suosittelen raitojen laittamista. Näin juurikaavu ei näy niin selvästi eikä se myöskään rasita hiuksia samalla tavalla kuin värjäys. Väriä voi sitten ylläpitää Color maskeilla.
- Pesun jälkeen puristetaan ylimääräinen vesi pois, sillä se lähtee niin paljon tehokkaammin, mitä pyyhkellä puristamalla, mutta sattua se ei saisi. Kampaaja ei sitä voi tietää, jos siitä ei mainitse. Eli seuraavalla kerralla rohkeasti sanot asiasta. Helposti jää joku tapa ja jos siitä kukaan ei mainitse, niin sitä ei välttämättä itse huomaa. Ap
- Itse pyrin ainakin olemaan aina mahdollisimman hellävarainen, mutta muistakaa aina mainita kampaajalle asiasta, olipa vesi sitten liian kuumaa tai kampaaja liian kovakourainen! Kuten sanoin, itse sitä ei välttämättä edes tajua ennen kuin joku siitä mainitsee.
- En useinkaan ajattele että onpa hirveät hiukset, kaikenlaisia hiuksia olen nähnyt. Jos jollain asiakkaalla on tosi huonokuntoiset ja elottomat hiukset, niin saatan miettiä että ihana päästä tekemään noille "ihmeitä" mutta en juuri muuten.
- Kortisonin pöhöttämille kasvoille... Hankala sanoa, kun en tiedä kasvojesi piirteitä, nykyistä mallia ja muuta mutta vältä ainakin ns. raskaita hiuksia. Ei siis liian raskasta mallia, isoja kiharoita yms. sillä se ns. paksuntaa kasvoja entisestään.
- Kannattaa aina tulla kampaajalle hiukset hieman likaisina (en tarkoita mitään rasvalettiä, mutta ei siis tarvitse samana aamuna pestä hiuksia) sillä puhtaisiin ja liukkaisiin hiuksiin ei väri tartu yhtä hyvin.
- Ei tunnu inhottavalta käpälöidä toisten hiuksia, en ole vielä kenekään päästä löytänyt täitä niin ei siinä ole mitään ongelmaa. Ap
Lisään vielä vitosen kysymykseen joka halusi vaalentaa tummia hiuksia, että myös tummemman toffeen sävyinen väri voisi toimia. Ruskeaan taittava sävy tosiaan jämähtää helposti ruskeaan mutta toffeella saa vaalennusta aikaan.
Ja kun kerroit, ettei väri tartu juureen eli sinne omaan väriin niin se johtuu tod.näk. liukkaasta hiuslaadusta. Anna värin vaikuttaa kunnolla äläkä levitä väriä vasta pestyihin hiuksiin jottei ne olisivat liian liukkaat. Ap
Kiitos ap vastauksesta, t. nro 6! En tosiaan kaipaa ihan täysin luonnonväriä, se on harmaan jo osin täplittämä maantie, mutta tummanruskea alkaa yli nelikymppisenä näyttää vähän kovalta jo :) Varmaan noita raitoja otan sekaan seuraavaksi!
Minkäkälaista tuotetta/tomenpiteitä suosittelet siihen, kun tukka menee aina pesun ja pyyhekuivauksen jälkeen todella takkuun ja sen auki harjaaminen on melko raastavaa?
Tavaksi on vaan tullut, että vaihdan kampaajaa kun sattuu kovakourainen kohdalle.
Tällä hetkellä muodissa olevat hiusmallit?