Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pullamössö Z-sukupolvi valittaa kun töissä ei ole kivaa ja mukavaa

Vierailija
27.08.2020 |

Ei. Töissä ei pidä olla mukavaa. Ja pomoja ja johtoja pitää totella niin kuin on käsketty tekemään. Sekä pysyä niissä omissa määrätyissä työtehtävissä. Töissä on se oma hieratkia. Sooloilla ei saa. Tätä en näytä niskoitteleva ja vastaan pokkuroiva pullamössöksi kasvatettuna Z-sukupolvi ymmärtävän.

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämä ei voi jatkua nykyisellään enää kauaa. Työuupumus, kiire, stressi ja muut ovat muodostuneet normiksi eikä palkalla edes elä, jos ei ole ylemässä asemassa. Vain vähemmistö voi olla.

Vierailija
22/69 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret (ja varttuneemmat) saavat vapaa-ajallaan tehdä mitä lystäävät ja toteuttaa itseään aivan vapaasti mutta monelle tuntuu olevan ylitsepääsemättömän vaikeaa ymmärtää, että siellä töissä on todellakin tarkoitus tehdä sitä toimenkuvaan kuuluvaa työtä eikä selata nettiä tms.

Työajalla työnanataja 'omistaa' sinut (toki lakien ja sopimusten puitteissa). Jollei tämä maistu niin älä käy töissä mutta älä sitten myöskään itke jollei elintaso ole sama kuin sillä työssäkäyvällä kaverilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat varmaan joutuu kestämäään työelämässä jonkinlaista epämukavuutta ja tylsyyttä välillä. On rajallinen määrä itsenäisiä, haastavia, hyvinpalkattuja työrooleja ja työyhteisöjä, jotka joustavat fiiliksen mukaan. Mutta eihän siinä lopulta kärsi kuin henkilö itse, jos ei pysty sietämään sitä, että aina ei ole "kivaa". Näkyy työpanoksessa ja siinä, minkälaisia hommia muille sitten kertyy. Mikä vaikuttaa suoraan siihen, minkälaisia mahdollisuuksia saa päästä eteenpäin organisaatiossa.

Vierailija
24/69 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun itse olet tuhonnut parhaat vuotesi paskaduunissa, niin tunnet katkeruutta siitä, että muut eivät teekään niin ja uhrauksesi valuu hukkaan.

Kyl suakin harmittais jos pokaali jäisikin saamatta. Tunnollisen palveluksen jälkeen lempataan vain armotta kortistoon pelkkänä kulueränä, vaikka ikä ja terveys uhrattiin.

Vierailija
25/69 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoret (ja varttuneemmat) saavat vapaa-ajallaan tehdä mitä lystäävät ja toteuttaa itseään aivan vapaasti mutta monelle tuntuu olevan ylitsepääsemättömän vaikeaa ymmärtää, että siellä töissä on todellakin tarkoitus tehdä sitä toimenkuvaan kuuluvaa työtä eikä selata nettiä tms.

Työajalla työnanataja 'omistaa' sinut (toki lakien ja sopimusten puitteissa). Jollei tämä maistu niin älä käy töissä mutta älä sitten myöskään itke jollei elintaso ole sama kuin sillä työssäkäyvällä kaverilla.

Minulle maksetaan siitä, että selaan päivät pitkät nettiä. Ajat muuttuu Eskoseni.

Vierailija
26/69 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ei töissä kivaa tarvitse olla mutta jos nyt siedettävää kuitenkin.

T. X

Jos töissä aina vain kivaa ja hauskaa niin se ei enää ole työtä. Sinoa mitä töistä tarvitsee saada on hyvä paljka. Kaikki muu on ylimääräistä. Se ei vaan mene näille nuorille tulokkaille kalloon.

Ap

Sinäkin hapannaama saattaisit auttavalla kirjoitustaidolla saada kivemman työpaikan, jossa ei tarvitse totella "johtoja".

Vierailija
27/69 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedoksi. Pullamössö sukupolvi on jo vanhainkodeissa. Sodan aikana ja sen jälkeiset lapset söivät pullamössöä.

Jep. Nykyiset sukupolvet ei voi syödä, koska liikaa hiilareita.

Kokoomuslaiset tekevät pullaa koska se on niin kivaa koko perheen puuhastelua, ja heittävät roskiin, koska se on lihottavaa. Toivottavasti edes biojätteeseen. 

Vierailija
28/69 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työelämä ei voi jatkua nykyisellään enää kauaa. Työuupumus, kiire, stressi ja muut ovat muodostuneet normiksi eikä palkalla edes elä, jos ei ole ylemässä asemassa. Vain vähemmistö voi olla.

Voi kuule kun kilpailu koneiden kanssa ja niitä vastaan tulee lisääntymään entisestään mikä tarkoittaa että työtahtia tullaan kiristämään ja työtehokkuutta tullaan tehostamaan entisestään. Jos palat loppuun niin sitten otetaan jonosta uusi työntekijä sinun tilallesi. Jokainen työntekijä on helposti korvattavissa kun reservit on suuret.

Vierailija
29/69 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suunnitellutkaan tekeväni töitä. LOL.

Vierailija
30/69 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vitsiä? Gen Z tulee milleniaalien jälkeen.

Mitä tämä ap sönköttää?

Vierailija
31/69 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On hyvä ette nykyään tarvitse sietää k-päistä, juoksuttavaa ja päsmäröivää pomoa naurettavalla palkalla vaan osaa arvostaa itseään ja  viihtyisää työilmapiiriä.  Nimim. Läheltä katsonut kun äitini tuli 12 vuotta itkien töistä ja lopulta sai burn outin...

Mun välipomo on 23-vuotias.

Voisitsä tehdä näin? En mä taida, kysy joltain muulta. Ok.

Tälläisiä keskusteluja on ollut joskus. Sitten mimmi kyselee multa, mitä pitäis tehdä millekin asialle. Välillä vinkuu kun kukaan ei tee niinkuin hän haluaa eikä ymmärrä yhtään, että aikuisia ei voi johtaa kuin teinikavereita.

Mä oon lakannut kuuntelemasta, teen omat hommat ja kysyn oikealta pomolta jos tarvitsee.

Työilmapiiri pysyy kyllä hyvänä ja on kivaa kun ei käsketä tai päsmäröidä mutta tuottavuus on laskussa. Kun on niin kivaa.

Vierailija
32/69 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vitsiä? Gen Z tulee milleniaalien jälkeen.

Mitä tämä ap sönköttää?

No shit Sherlock. Jos eivät tulisi niin en sanoisi silloin heitä nuoriksi.

Ap

Vierailija
33/69 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On hyvä ette nykyään tarvitse sietää k-päistä, juoksuttavaa ja päsmäröivää pomoa naurettavalla palkalla vaan osaa arvostaa itseään ja  viihtyisää työilmapiiriä.  Nimim. Läheltä katsonut kun äitini tuli 12 vuotta itkien töistä ja lopulta sai burn outin...

Mun välipomo on 23-vuotias.

Voisitsä tehdä näin? En mä taida, kysy joltain muulta. Ok.

Tälläisiä keskusteluja on ollut joskus. Sitten mimmi kyselee multa, mitä pitäis tehdä millekin asialle. Välillä vinkuu kun kukaan ei tee niinkuin hän haluaa eikä ymmärrä yhtään, että aikuisia ei voi johtaa kuin teinikavereita.

Mä oon lakannut kuuntelemasta, teen omat hommat ja kysyn oikealta pomolta jos tarvitsee.

Työilmapiiri pysyy kyllä hyvänä ja on kivaa kun ei käsketä tai päsmäröidä mutta tuottavuus on laskussa. Kun on niin kivaa.

Eli sinä saat olla kuuntelematta pomoa, mutta gen z- edustaja ei.

Vierailija
34/69 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule kun kilpailu koneiden kanssa ja niitä vastaan tulee lisääntymään entisestään mikä tarkoittaa että työtahtia tullaan kiristämään ja työtehokkuutta tullaan tehostamaan entisestään. Jos palat loppuun niin sitten otetaan jonosta uusi työntekijä sinun tilallesi. Jokainen työntekijä on helposti korvattavissa kun reservit on suuret.

Tämä on mahdollista koska työpaikan omistavat osakkeenomistajat jossain muualla, he jotka eivät välitä muusta kuin voitoistaan.  Jos nykypolvi vaikka kehittäisi uuden valuutan nykyisen rahan tilalle, niin raha menettäisi arvonsa ja nuo toisten työllä rikastuvat ahmatit jäisivät oman onnensa nojaan.  Valtio kyllä pistää kuriin aika äkkiä, niinhän kävi sillekin idealle jossa vaihdettiin työsuorituksia ilman rahaa. 

Vierailija
35/69 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni Z-sukupolveen kuuluva on menestyvä miljonääri kun ovat osanneet käyttää tilanteet hyväksi ja rikastuneet sillä. Sekös AP:ta harmittaa kun uusin työsukupolvi on jo heti alkuun ansainnut leipänsä hyvin ja kuuluvat näihin hyvin onnistuneisiin supermenestyjiin.

Vierailija
36/69 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Itse jaksoin tehdä töitä vuoden ja sen jälkeen päätin jäädä työttömäksi. Rekryhenkilöt aina kehoittaa miettimään mikä työssä motivoi ja mitä annettavaa sinulla on työpaikalle. Tätä pohdittuani tajusin, ettei työssä motivoi mikään. Se ei ole edes mukavaa ja tuon "mitä annettavaa" käänsin toistepäin eli mitä annettavaa työpaikalla on minulle ja tulin siihen tulokseen, ettei työpaikalla ole minulle mitään annettavaa. Mulla ei ole mitään syytä mennä töihin.

Vierailija
37/69 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvässä työssä ja joka työviikko on, jos nyt ei yhtä juhlaa, niin ainakin mukavaa ajanvietettä. Tulosta syntyy kuin itsestään ja palkkakin on enemmän kuin hyvä. Aaah, kyllä kelpaa. Enkä muuten tule ikinä vaihtamaan mihinkään ap:n mainostamaan heikkotasoiseen kärvistelypaskapaikkaan :P

Vierailija
38/69 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne nyt on tehnyt?

Vierailija
39/69 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Itse jaksoin tehdä töitä vuoden ja sen jälkeen päätin jäädä työttömäksi. Rekryhenkilöt aina kehoittaa miettimään mikä työssä motivoi ja mitä annettavaa sinulla on työpaikalle. Tätä pohdittuani tajusin, ettei työssä motivoi mikään. Se ei ole edes mukavaa ja tuon "mitä annettavaa" käänsin toistepäin eli mitä annettavaa työpaikalla on minulle ja tulin siihen tulokseen, ettei työpaikalla ole minulle mitään annettavaa. Mulla ei ole mitään syytä mennä töihin.

No enemmistöä motivoi se että saa sen 4000-5000 euroa kuussa palkkaa käteen oli duuni kuinka tahansa p_skaa ja vaikka v_tuttaisi joka päivä, mutta jos raha ei sinua motivoi niin ei sitten.

Vierailija
40/69 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gen Z ei ole edes vielä työelämässä vaan istuu koulunpenkillä 😂