Pullamössö Z-sukupolvi valittaa kun töissä ei ole kivaa ja mukavaa
Ei. Töissä ei pidä olla mukavaa. Ja pomoja ja johtoja pitää totella niin kuin on käsketty tekemään. Sekä pysyä niissä omissa määrätyissä työtehtävissä. Töissä on se oma hieratkia. Sooloilla ei saa. Tätä en näytä niskoitteleva ja vastaan pokkuroiva pullamössöksi kasvatettuna Z-sukupolvi ymmärtävän.
Kommentit (69)
Töissä kuuluu viihtyä tai siitä pitää saada tuntuva korvaus jotta se olisi tekemisen arvoista. Onneksi z-sukupolvi tajuaa tämän. Työ on merkittävä osa elämää.
Väliportaan pikkupomon aamu alkanut huonoissa merkeissä?
Vierailija kirjoitti:
Töissä kuuluu viihtyä tai siitä pitää saada tuntuva korvaus jotta se olisi tekemisen arvoista. Onneksi z-sukupolvi tajuaa tämän. Työ on merkittävä osa elämää.
Eipä taida olla nykynuorisolle enää mitään töitä tän syksyn jälkeen.Kymmenet tuhannet saa kenkää.
Tiedoksi. Pullamössö sukupolvi on jo vanhainkodeissa. Sodan aikana ja sen jälkeiset lapset söivät pullamössöä.
Vierailija kirjoitti:
Tiedoksi. Pullamössö sukupolvi on jo vanhainkodeissa. Sodan aikana ja sen jälkeiset lapset söivät pullamössöä.
Jep. Nykyiset sukupolvet ei voi syödä, koska liikaa hiilareita.
Vierailija kirjoitti:
Niin, ei töissä kivaa tarvitse olla mutta jos nyt siedettävää kuitenkin.
T. X
Jos töissä aina vain kivaa ja hauskaa niin se ei enää ole työtä. Sinoa mitä töistä tarvitsee saada on hyvä paljka. Kaikki muu on ylimääräistä. Se ei vaan mene näille nuorille tulokkaille kalloon.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ok boomer.
No jos -84 syntynyt on mielestäsi boomer niin ok.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Uusiakin pullamössö sukupolvia saadaan kasvattamalla niistä pullamössöjä. Pullamössöys ei vain ole yhden sukupolven kertaluontoinen ilmiö. Sen näkee varsin hyvin nyt näistä Z:läisistä.
Ap
On hyvä ette nykyään tarvitse sietää k-päistä, juoksuttavaa ja päsmäröivää pomoa naurettavalla palkalla vaan osaa arvostaa itseään ja viihtyisää työilmapiiriä. Nimim. Läheltä katsonut kun äitini tuli 12 vuotta itkien töistä ja lopulta sai burn outin...
Kun itse olet tuhonnut parhaat vuotesi paskaduunissa, niin tunnet katkeruutta siitä, että muut eivät teekään niin ja uhrauksesi valuu hukkaan.
Mitä ap kitisee. Tykkää reissaamisesta ja olen itsenäinen (=hankala) enkä kestä mitään työyhteisöjä. Teen itsenäistä koulutukseen ja ongelmienratkaisuun liittyyvää työtä asiakkaiden luona ympäri Suomea. Useimmiten työ on kivaa ja mukavaa ja palkkakin ok, 4k+.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusiakin pullamössö sukupolvia saadaan kasvattamalla niistä pullamössöjä. Pullamössöys ei vain ole yhden sukupolven kertaluontoinen ilmiö. Sen näkee varsin hyvin nyt näistä Z:läisistä.
Ap
https://www.elaintieto.fi/kana/kana-luonnossa/
---tiedätkö, mikä on keltanokka?
Mulle tuo Z ei tarkoita mitään, kun en tiedä siitä. Onko se joku unissakävelijä tai vastaava?
Vierailija kirjoitti:
Ok boomer.
Boomerit on eläkkeellä tai tuhkana. Ymmärrätkö? Et.
Vierailija kirjoitti:
Kun itse olet tuhonnut parhaat vuotesi paskaduunissa, niin tunnet katkeruutta siitä, että muut eivät teekään niin ja uhrauksesi valuu hukkaan.
Tämähän se. Katkeruus oikein paistaa ap:n tekstistä läpi.
Vierailija kirjoitti:
olen itsenäinen (=hankala) enkä kestä mitään työyhteisöjä.
Et ole itsenäinen vaan sosiaalisilta taidoiltasi kehittymätön, kenties asperger-tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Nuoret ymmärtävät vapaa-ajan arvon ja harmittaahan se, kun on itse uhrannut elämänsä johtoportaan hampaisiin. Eikä ne nuoret penteleet edes arvosta minun uhrauksia!
Työmaailma tulee muuttumaan, kuten se on muuttunut meidän nuoruutemme aikana ja meidän vanhempiemme työuran aikana. Helpollahan sinä olet päässyt, ajattele ennen vanhaan töitä piti tehdä joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Nuoret ymmärtävät vapaa-ajan arvon ja harmittaahan se, kun on itse uhrannut elämänsä johtoportaan hampaisiin. Eikä ne nuoret penteleet edes arvosta minun uhrauksia!
Työmaailma tulee muuttumaan, kuten se on muuttunut meidän nuoruutemme aikana ja meidän vanhempiemme työuran aikana. Helpollahan sinä olet päässyt, ajattele ennen vanhaan töitä piti tehdä joka päivä.
Nuoret ovat kyllä muutenkin hankalia, aivät arvosta pomoja, eivätkä tottele käskyjä, sooloilevat, häiritsevät muiden työrauhaa, puuttuvat muiden työhön, pälättää kaikesta mikä ei kuulu työpsikalle jne.
Mikä tämä Z-sukupolvi on? Uusi nimitys Boomereillekko vai mikä?
Niin, ei töissä kivaa tarvitse olla mutta jos nyt siedettävää kuitenkin.
T. X