Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Canada Goose - untsikka

Vierailija
17.09.2013 |

Talvi tulee väkisin ja pari vuotta sitten kun yritin takkia hommata olivat koot ja värit loppu samantien. Kuulin että Stocka olisi yrittänyt tilata edellisvuonna 300 kappaletta ja saivat 50 - takeille on enemmän kysyntää kuin tarjontaa.

Onko kellään näistä kokemusta, onko hinnan väärti? Haussa siis klassinen Expedition-malli, muiden mallien saatavuus Suomessa on kuulemma myös vähän mitä sattuu.

Naisten malli on Partioaitassa 819e.

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2013 klo 20:13"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2013 klo 19:13"]

Meillä Keski-Euroopassa on jo vuosikausia ollut in Monclerin takit, tyylikkäitä ja naisellisia. Mutta Suomeen kai sopii enemmän naparetkeilijämallit. Minusta ne Gooset on rumia, samoin kuin Joutsenen takit.

[/quote]

Moncler on venäläisten ja nousukkaiden juttu.

[/quote]

Italiassa oli rikkaiden milanolaisnuorten suosikkimerkki 1980-luvulla. Monclerin takki, Armanin farkut ja Timberlandit sellainen yhdistelmä, jota vähän ikäistäni vanhemmat kaverit naureskelevat edellen. Varmaan se, että Milanossa on kuitenkin päivällä keskimäärin 10 astetta lämmintä talvisinkin kertoo, millaisissa oloissa käytettäviksi nuo takit on suunniteltu. ;-)  Jotain paluuta taisi olla tekemässä muutama vuosi sitten, mutta itse en oikein uusista malleistakaan välitä.

Toppatakit ovat muutenkin minulle ns. funktionaalisia vaateita, eli tarkoitettu käytettäväksi ulkoillessa kun on niin ***tanan kylmä, että halu pysyä jotenkin lämpimänä ajaa ohi ulkonäköseikoista. Helsingissä se toppiskäytön raja on itselläni on n. - 5 asteessa, jos tuulee, n. - 10 asteessa, jos ei tuule. Tämä varmaan vaikuttaa näkemykseeni siitä, että toppiksen olisi hyvä olla Partioaitankin valikoimasta löytyvää merkkiä, eli oikeasti pakkasella ulkoillessa käytettäväksi suunnitteltu. 

Vierailija
22/87 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2013 klo 20:34"]

:D :D :D

Minä olen taas sitä mieltä että 54 vuotiaan kommentti oli paljon hölmömpi, eihän siitä ollut kyse käyttääkö kukaan viiskymppinen cg:a vai ei.

[/quote]

:D

54v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2013 klo 20:25"]

Merkki jo kulunut. Tunnen myötähäpeää kun näen.

[/quote]

Jep. 2003 alkoi kohina. Nyt ovat kuin purkkarit 90-luvun puolivälissä. Hinta tosin on nykyisin ihan mieletön oikeasti.

Vierailija
24/87 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bläh, olen niin kyllästynyt hukkumaan CG-massaan, että laitan takkini huuto.netiin kunhan vain suinkin saan aikaiseksi. Onhan se lämmin, mutta tuntuu typerältä kun työmatkallani Helsingin keskustassa niitä viime talvena näki aina 1-7 kpl - ja työmatkani on 600 metriä... Joo, mulla oli tapana laskea niitä työmatkalla.

Vierailija
25/87 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2013 klo 21:23"]

Bläh, olen niin kyllästynyt hukkumaan CG-massaan, että laitan takkini huuto.netiin kunhan vain suinkin saan aikaiseksi. Onhan se lämmin, mutta tuntuu typerältä kun työmatkallani Helsingin keskustassa niitä viime talvena näki aina 1-7 kpl - ja työmatkani on 600 metriä... Joo, mulla oli tapana laskea niitä työmatkalla.

[/quote]

no mutta Suomellahan menee sitten loistavasti, kun valtaosalla on varaa ostaa 800 euron untsikoita. Yesss!

Vierailija
26/87 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"untsikka", LOL. Puntsikalla untsikka.

Vierailija
27/87 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2013 klo 21:34"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2013 klo 21:23"]

[/quote]

no mutta Suomellahan menee sitten loistavasti, kun valtaosalla on varaa ostaa 800 euron untsikoita. Yesss![/quote]

Onhan näitä paljon, jotka syövät puuroa ja asuvat koirankopissa, jotta voisivat ostaa näkyviä merkkituotteita. Ja vielä enemmän meitä keskituloisia, joille 800 euroa ei loppujen lopuksi niin iso summa ole. Oma takkini maksoi muistaakseni 650 euroa, olisiko jo 700 tällä kaudella. Mutta joo, huutikseen menee kunhan jaksan kaivaa takin naftaliinista ja räpsiä kuvat.

Vierailija
28/87 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
29/87 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Mitäs se Madeleine 2018 käyttää? CG on tosi paljon katukuvassa. Pitääkö nyt olla CG ja Vuitton käsivarrella vai Kånken?

Vierailija
30/87 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää käyttäkö untuvatuotteita; untuvat ja höyhenet revitään eläviltä linnuita ja on todella sadistista toimintaa, linnut joutuvat siihen kidutukseen useamman kerran. Eikö kukaan muista dokumenttia muutaman vuoden takaa jossa kerrottiin tästä?!? YouTubestakin löytynee materiaalia jos vaan kantti kestää katsoa...

Vierailija
31/87 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni Canada Goosen käyttäjistä elää/käyttää takkia ”oikeasti arktisissa olosuhteissa”? 😜

Vierailija
32/87 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

CG on lämmin, mutta ei se hiosta lauhemmallakaan kelillä.

Huonopuoli on se, että kangas kuluu helposti saumoista.

En oo ostanut muodin takia, eli ei tarvi tuntea myötähäpeää.

Vierailija
33/87 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sekä CG että Haglöfsin paksu untsikka, ja jälkimmäinen on lämpimämpi, hengittävämpi ja mukavampi. Edellinen CG oli mielestäni ominaisuuksiltaan parempi.

Vierailija
34/87 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää käyttäkö untuvatuotteita; untuvat ja höyhenet revitään eläviltä linnuita ja on todella sadistista toimintaa, linnut joutuvat siihen kidutukseen useamman kerran. Eikö kukaan muista dokumenttia muutaman vuoden takaa jossa kerrottiin tästä?!? YouTubestakin löytynee materiaalia jos vaan kantti kestää katsoa...

Ja tästä sinun päätöksestäsi kärsivät ne länsimaiset firmat, joiden untuvat tulevat kuolleilta (ruoaksi meneviltä) linnuilta. Elävänä nypittyjä untuvia ei käytä enää yksikään varteen otettava firma.

Vierailija
35/87 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan törkeen ruma takki.

Jengi ostaa niitä vaan siksi että saa muille näyttää että tää makso 800€.

Monet jopa jättäneet hintalapun irrottamatta.

Näin meillä Keravalla.

Vierailija
36/87 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki +5. Kauppakeskukset +26. 😆

Vierailija
37/87 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätte noita. Täällä Sveitsissä tuli koulustakin kirje, että ko. takkeja ei ole lupa tuoda kouluun eettisistä syistä.

Vierailija
38/87 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette osta jotain hienoa takkia.

Vierailija
39/87 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noiden takkien tuotanto on niin järkyttävää eläinrääkkäystä, että en ymmärrä miten kukaan vähänkään aivotoimintaa tai moraalia omistava voi niitä ostaa.

Vierailija
40/87 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä nyt sitten olisi 'oikea' talvitakki tänne välillä arktisiin olosuhteisiin?