Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten AV palsta on muuttanut sinua?

Vierailija
26.08.2020 |

Olisi mielenkiintoista kuulla.
Itseäni palsta on muuttanut niin että järkevämmät tekemiset ovat jääneet vähemmälle.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi järjestää hääjuhlia, koska ne ovat vieraille vain riesaksi joissa kukaan ei viihdy ja kaikki on pielessä tarjoiluista lähtien aina häämekkooni. Ja seuraavalla viikolla löytäisin palstalta aloituksen, jossa valitettaisiin häistäni. Ei kiitos.

Vierailija
42/57 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua on alkanut ahdistaa täällä ja täytyisi pitää taukoa. Kaikki puheet "markkina-arvoista", "yhteiskuntaluokista" ja totaalinen empatiakyvyttömyys esim. vähäosaisia kohtaan ahdistaa. En tavoittele sellaisia asioita, joita pidetään tässä yhteiskunnassa yleisesti tavoiteltaina asioina, mutta tämä palsta saa mut ajoittain miettimään, että ehkä mun ei pidäkään kulkea omaa polkuani, vaan pyrkiä kans samaan, millä osa kehuskelee täällä. Itsetuntoni toisin sanoen laskee täällä entisestään ja saa epäilemään omia valintojani. En todellisessa elämässä todellakaan ajattele mitään deittimaailman markkina-arvoja, yhteiskuntaluokkia ja vastaavia, vaan näen ihmiset ihmisinä. Olen tajunnut täällä, että mut nähdään kai sitten vain typeränä, epävarmana amiksena, joka ei kelpaa parisuhteeseen eikä minnekään. Minulla on taustalla masennusta, uupumista yms. ja olen iloinen, että olen jaksanut edes hakeutua kouluun lukion jälkeen

.

Täällä on ilkeitä ihmisiä, jotka tarkoituksella yrittävät pahoittaa muiden mielen provosoimalla. Ovat itsekin luultavasti kaltaisiasi "luusereita". Ihan oikeasti, tämän sivun juttuja ei kannata ottaa tosissaan, sulla menee varmasti hyvin :)

No esimerkiksi tossa toisessa ketjussa sanottiin, että jos pitäisi valita puoliso akateemisen tai amiksen väliltä, niin suurin osa kuulemma valitsee akateemiseen. Sai kymmeniä yläpeukkuja. Aloin tuntea järjetöntä huonommuutta siitä, ettei mun jaksaminen riitä yliopistoon ja pelkään uupumuksen pahenevan siellä. Näen peilistä epäonnistujan, koska valitsin mieleisen alan ammattikoulusta. Olin niin iloinen, että löysin sinne, mutta täällä tuntuu, ettei se olekaan ilon aihe. Olen entinen kympin tyttö ja suorittaja, joten nuo kommentit viiltää sisältä. Koulun ohella kyllä luen ja sivistän itseäni myös muuten paljon. Mut ei sillä kai oo väliä.

- se, jolle vastasit

Mieti naapureitasi, tuttujasi, sukulaisiasi. Niistä varmasti löytyy onnellisia ja rakastettuja amiksia. Amiksesta saa myös paljon sellaista tietoa ja taitoa mitä muissa kouluissa ei opeteta. Jos joku ei arvosta, niin taitaa olla asioista tietämätön nirppanokka :D

Juu ihan totta! Ja moni arvostaa ja ihailee mun osaamista ja tietotaitoa, mitä ei tosiaan saa muualta. Täytyisi muistaa se, kun lukee tätä palstaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
44/57 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut asian, jota ennen pidin höpöhöpönä.

Suomessa on paljon heikkolahjaisia ihmisiä, jotka ovat ilmeisesti päässeet kouluista läpi säälistä.

Tämä.

Vierailija
45/57 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ei edes yritä ymmärtää toisiaan.

Miehet vihaa tasa-arvoa ja haluaa palata 50-luvulle.

Trollituntemus noussut huipputasolle.

Vierailija
46/57 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut että olisi tapahunut muutosta tämän palstan johdosta. En ota tätä tosissani. Tahallista provoilua.

Vierailija
47/57 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leila Koo kirjoitti:

Kunnallispolitiikan aktiivina käsitykseni perussuomalaisten osaamisesta ja asioihin paneutumisesta on ollut myönteinen. Käsitykseni perussuomalaisista on palstaa seurattuani muuttunut huonompaan suuntaan. Tietämättömiä, keskustelutaidottomia öyhöttäjiä on heissä paljon.

Mistä tiedät ovatko ne edes persuja? Ei kenestäkään länkyttäjästä tiedä kuka tai mikä hän on. Tätä ei pidä ottaa tosissaan.

Vierailija
48/57 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä palstaa lukiessa olen huomannut olevani hyväosainen, onnekas ja onnellinen ihminen: hyvässä kunnossa, suht terve, onnellisessa avioliitossa hyvän miehen kanssa, mukavassa ja ihan ok palkkaisessa työssä, mukavat lapset ja lapsenlapset, luotettavia ystäviä, hyvät välit sukulaisiin ja paljon muita hyviä asioita elämässä. Av herättelee mukavasti huomaamaan nämä, jos pääsee unohtumaan., jonkun pikku asian vuoksi.

Vierailija
49/57 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meno on täällä lopulta yllättävän tervejärkistä verrattuna Ylilautaan tai Redditiin. On elähdyttävää nähdä, että naisilla on paljon samoja huolia ja murheita kuin miehilläkin. Esimerkiksi monia naisia tuntuvat etovan kevytkenkäiset miehet yhtä paljon kuin miehiä naiset, mikä on hienoa.

Vierailija
50/57 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen miten turhaa kaikki on.

Vierailija
51/57 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut todella monia asioita. Etenkin sen kuinka helposti täällä juuri haukutaan kaikki heikompiosaiset, köyhät, työttömät ja sairaat. Empatiaa ei aina löydy lainkaan. Ajatukset "tasoista", toisten ihmisten halveksiminen ja oman egon pönkitys ovat itselle vieraita juttuja ja sitä huomaa kuinka ajattelee aika usein toisin kuin muut. Samalla minulle ei ole ajatusta, että olempa nyt ilkeä täällä jollekin ja kirjoitan ikävästi. Joillekin tämä on ehkä sellainen paikka minne purkaa kaikki ikävät jutut ja mielipahat.

Toisaalta olen huomannut, että täällä voi keskustella vaikka mistä ja löytyy kivoja ketjuja ja monien ihmisten viesteistä kiinnostuu ja tahtoisi tavata kyseisin ihmisen. Joidenkin viesteistä tulee vaan ajatus, että juuri tuo ihminen vaikuttaa sellaiselta, että haluaisin hänet ystäväkseni. Ehkä, kun olen muutenkin yksinäinen ja ulkopuolisuuden tunne tuttua niin sitä aina harmittelee, että tuossa kirjoittaa sellainen ihminen johon olisi kiva tutustua. Jotkut ketjut antavat minulle myös paljon voimia ja mietin monesti, että elämäni olisi vielä paljon yksinäisempää ilman palstaa ja jokin kiva ketju vähentää yksinäisyyttä varsinkin iltaisin. Samalla sitä huomaa, että moni ihminen ajatteleekin samoin kuin minä ja saan tavallaan vahvistusta siihen etten olekaan ihan hakoteillä jonkin asian suhteen, vaikka olen niin luullut. Ehkä sellainen outouden tunnekin vähenee ja saan sillä tavalla lukea muidenkin elämästä ja olla osa sitä, vaikka olenkin yksinäinen. 

Sitten vielä se, että olen varmaan kymmeniä kertoja saanut huomata sen kuinka ihania ihmisiä myös täältä löytyy ja monien viestit ja sanat ovat mielessäni. Kun lukee muiden elämästä, kokemuksista, tunteista, murheistä tai haaveista löytää aina jonkun kohdan mikä sopii omaankin elämään. Eräänlaista vertaistukea ja muistaa sen, että muillakin voi olla vaikeaa ja vaikka olenkin yksin niin se ei ole harvinaista ja moni kokee samoja asioita. Jotenkin tajuaa sen, että vaikka joillakin menee todella hyvin ( some vielä varmaan korostaa tätä ajatusta) niin silti on paljon ihmisiä, jotka kamppailevat elämässään. Kiitänkin monia ihmisiä siitä kuinka kivoja viestejä johonkin minunkin viestini yhteyteen on tullut. Ovat tärkeitä juttuja. Ehkä tämä palsta on herättänyt tajuamaan sen kuinka erilaisesti moni ajattelee ja samalla kuinka erilaiset ihmiset täällä käyvät. Minulle on toisaalta tullut selkeämmäksi se ajatus miten minä haluan elää ja ne omat tärkeät jutut vahvistuneet. Sellainen toivo myös tullut, että vielä tapaa niitä ihmisiä joiden kanssa on hyvä olla ja ehkä jakaa samoja ajatuksia. Sori taas, kun innostuin kirjoittamaan.

Vierailija
52/57 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn kertomaan työpaikalla hauskoja juttuja jotka olen kuullut 'yhdeltä kaverilta'. Eli lukenut täältä.

Vierailija
53/57 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin sikatilallinen ja mietin sikojen pidon lopettamista, koska se oli huonosti kannattavaa.

Täällä kehotettiin jättämään se sika.

Tein näin. Elämäni paras päätös.

Vierailija
54/57 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin jotta niinkutsuttujen ”suvaitsevaisten” sielunmaisema ei olekaan sateenkaaria ja hyvää yhteishenkeä. Päinvastoin: synkkää vihaa ja katkeruutta ja ihmisvihaa.

Vierailija
55/57 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaa hymyilyttää jos joku puhuu munsalan kansallispuvusta :D 

Vierailija
56/57 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muuttunut siten etten edes avaa ikävältä vaikuttavia aloituksia, vielä enemmän ihmettelen että toiset niitä jaksaa avata. Palstalla pyörii niin paljon ilkeitä ihmisiä ja tiedän että purkaavat vain omaa pahaa oloaan tänne. Suurin osa ketjuista ovat kuitenkin niin tylsiä että riittää kun ekan sivun on lukenut.

Olen tullut kuitenkin siihen tulokseen etten enää toista parisuhdetta huolisi miehen kanssa, tapailla voisin vain aikani kuluksi mutten sen vakavampaa halua. 

Vierailija
57/57 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin kakkosta...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi