Te paljon treenaavat (yli 3krt/vko liikuntaa)
Mitä jätätte tekemättä liikunnan vuoksi? Luetteko paljon? Harrastatteko muuta kuin liikuntaa? Panostatteko sisustukseen? Matkusteletteko? Puuhailetteko paljon lastenne kanssa? Hoidatteko puutarhaa?
Itselläni ei ole enää pieniä lapsia, mutta pähkäilen tuota liikuntaan kuluvaa aikaa, että mistä sen nipistäisi. Tai liikun nykyään vähintään tuon 3 krt/vko, mutta tuntuu, että enemmänkin olisi hyvä. Illat vaan täyttyvät monenlaisista harrastus- ym. menoista. Koti on välillä aika rempallaan jne.
Kommentit (30)
Lisään vielä, että juoksemaan ehdin aamulla tietenkin vain silloin, kun en mene aamulla töihin eli käytännössä viikonloppuna.
Lisään vielä, että juoksemaan ehdin aamulla tietenkin vain silloin, kun en mene aamulla töihin eli käytännössä viikonloppuna.
Minä liikun viisi kertaa viikossa yhteensä seitsemän tuntia. Uin, juoksen, zumbaan ja kerran viikossa on ihana pilates. Juoksulenkit juoksen joko aamulla jos kouluni alkaa kymmeneltä tai viikonloppuna jossain välissä. Uiminen on koko perheen harrastus.
Ja kyllä myös luen, harrastan valokuvausta ja näen ystäviä lasten kanssa ja ilman. Matkusteltukin on. Hesarin luen joka pe-la-su, muut päivät verkossa. Sisustan, mutta se ei kyllä ole jokapäiväistä ihan siksikin että kaikkea ei minusta tarvitse koko ajan muuttaa ja ostella. Ehdin olla paljon lasten kanssa, tehdään yhdessä perheenä paljon. Joskus laitetaan lapset kuntosalin lapsiparkkiin ja mennään salille tai spinningiin miehen kanssa.
Minulle parasta aikaa on aamut. Kotityöt teemme miehen kanssa suurin piirtein puoliksi, mutta olen niin järjestelmällinen ihminen ettei täällä nyt koskaan mikään paha siivo ole.
Ap palasi takaisin palstalle... Olikin tullut paljon vastauksia :)
Hienoa, että ainakin jotkut totesivat jonkin elämän osa-alueen jäävän vähemmälle liikunnan vuoksi. Nimittäin joskus ärsyttävät ne "kaikki syyt olla liikkumatta ovat tekosyitä" - mantrat. Tottakai elämä on täynnä valintoja, mutta minusta liikuntaa ei voi priorisoida esim. lasten hyvinvoinnin edelle. Toki on myös niin, että lapsia/kotitöitä tmv. voi käyttää myös laiskuuden ja saamattomuuden verhona.
Netissä saa kulumaan hurjan paljon aikaa. Itse olen metsästänyt muutamaa huonekalua jonkin aikaa Huutonetistä ja Tori.fi:stä. Myynti-ilmoitusten selaamiseen on saanut kulumaan tunnin poikineen. Ja joskus tulee vierailtua tälläkin palstalla, ja aina täältä löytyy kiinnostavia ketjuja :)
Liikun 7-10 tuntia viikossa. Joka arkiaamu käyn tunnin kävelylenkillä kun muut vielä nukkuvat - eli tuo liikunta on usein pois yöunen pituudesta jos en malta mennä ajoissa nukkumaan.
Lisäksi käyn salilla tai kahvakuulassa pari kertaa viikossa, tämän lisäksi kotona lihaskuntoa painoilla ja/tai kuulalla pari kertaa. Jos on kiireinen viikko, etten ehdi salille, teen sitten senkin kotona. Kiireisinäkin viikkoina pyrin 3x/vko lihaskuntoa.
Sen lisäksi venyttelyä ym. kehonhuoltoa vaikkapa uutisia katsoessa.
En katso juurikaan telkkaria ja lukeminen on jäänyt harmittavan vähälle nykyään. Olisi aikaa lukea vain illalla ennen nukkumaan menoa, enkä pysy enää hereillä kun aamulla on aikainen herätys lenkille!
Lapsillakin harrastuksia riittää, joten en istu juuri koskaan sohvalla tekemättä mitään, itse asiassa en enää osaa olla oikein jouten...kiireisimpinä viikkoina kotityötkin kärsii, vaikka mieskin niihin osallistuu. Mutta silloin syynä on koko perheen kiireet, ei vain minun liikuntani.
Menen työmatkat pyörällä ja se on pois bussissa istumisesta- aikaa menee tasan sama aika eli yht. 50min/päivä. Lisäksi käyn salilla 3 kertaa viikossa, a`2 tuntia matkoineen ja se on pois netissä istumisesta ja siivoamisesta. Salilla käynti on mun henkireikä, joten sille löytyy aikaa ja jos ei löydy, niin järjestän. Kun olen kotona, tulee siivottua ohimennen. Lukeminen (pl. ammattikirjallisuus) ei kiinnosta eikä myöskään puutarhanhoito. Nurtsi ajetaan kerta viikkoon ja kukkia kastellaan, vaihdetaan kukkia kesän alussa ja syksyllä. Siinä se.
Toki esim. emme hankkineet kuin kaksi lasta, koska haluan myös itse harrastaa ja pitää itsestäni huolta. Jos olisi suurperhe, niin sitten mentäisiin vain lasten ehdoilla.
Harrastan tanssia 2-3 krt viikossa, salilla käymistä ja lenkkeilyä 3-4 krt viikossa, eli joka päivä jotakin... Mistä tingin? No ainakin näistä: Tv:n katselu, netissä surffaus, töissä en juoruile kahvitauoilla työkavereiden kanssa, vaan pyrin käyttämään työssäoloajan tehokkaasti vain työntekoon, jolloin pääsen ajoissa kotiin. Jonkin verran joudun tinkimään myös kavereiden kanssa hengailusta, esim. kahvilla ja lounaalla käymisestä, mutta toisaalta näen kavereita harrastuksissakin... Meillä on yksi lapsi 1 v. joka kulkee mukana harrastuksissa tai sitten hoidamme häntä vuorotellen miehen kanssa, joskus jätämme hoitajalle. Koti ei ole rempallaan ja matkustelemme paljon.
Otan ajan tv:ltä ja netiltä ja jonkin verran myös kotitöiltä. Viikonloppuna aika ei ole niin kortilla, niin sillon ehtii sohvallakin lojua ihan riittävästi.
Otan ajan tv:ltä ja netiltä ja jonkin verran myös kotitöiltä. Viikonloppuna aika ei ole niin kortilla, niin sillon ehtii sohvallakin lojua ihan riittävästi.
Minä käyn n.joka toinen päivä juoksemassa ja 1-2 krt jumpassa(pump)/vko. Juoksemassa käyn yleensä joko aamulla, kun kaikki muut (mies ja neljä lasta) vielä nukkuvat tai illalla, kun ainakin pienin on nukkumassa. Mitä jää tekemättä, no nukkumatta riittävästi. Eniten aikaa vievät ehdottomasti lasten harrastukset, omani on vain murto-osa siitä, mitä vietän auton ratissa ja lasten harrastuksissa, yhdistystoiminnassa jne.. Jos olisi enemmän aikaa niin koti olisi varmaan siistimpi, eikä tuo puutarhakaan nyt kovin kummoinen ole. Perussiistiä ja ruoho leikataan, mutta ei voi kehua että puutarhaa hoidettaisi. Tv:n ääressä olen ehkä kerran viikossa pari tuntia. Lasten kanssa vietetystä ajasta en tingi, kaikesta muusta kyllä.