Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä ketään kuka ei viihdy Tampereella?

Vierailija
16.09.2013 |

Asuin nuorempana jonkun aikaa ja kaipaan takaisin...mutta mulla on hyvä työ toisaalla. Kertokaas jotain huonoja puolia, niin ehkä tämä kaipuu häviää. Lomailin siellä nyt eikä huonoa palvelua tullut vastaan missään. 

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 21:38"]

Btw aloituksessa pyydettiin kertomaan Tampereen huonoja puolia

[/quote]

Et oo sitten sattunut huomaamaan, että keskustelu rönsyilee aika usein. Btw.

Vierailija
62/72 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 22:29"][quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 21:38"]

Btw aloituksessa pyydettiin kertomaan Tampereen huonoja puolia

[/quote]

Et oo sitten sattunut huomaamaan, että keskustelu rönsyilee aika usein. Btw.
[/quote]

"Kerro Tampereen huonoja puolia"
*ihmiset luettelevat*
"yhyy täällä helsinkiläiset haukkuvat Tamperetta vaikka se on paras!"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junttius vai pinnallisuus...hmm, kummankohan valitsisin?

Niinpä.

Vierailija
64/72 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 10:12"]

Tampereella parasta ovat järvet, mutta järviä on muuallakin...

[/quote]

Mutta kun lähes ainoa järvinäkymä, mikä tampereella on menee kohta isojen kerrostalojen taakse ja sitten kuljetaan tunnelissa.

Vierailija
65/72 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 20:46"]

Ihmiset ovat jotenkin ankeita, Helsingissä ollaan toisaalta etäisempiä, mutta samalla tarvittaessa saa apua ja neuvoja vierailtakin. Juopot ja narkit hallitsevat ydinkeskustaa. Asuntoja ei ole eikä uusia rakenneta.

[/quote]

Muakin ärsyttää tuo juoppojen ja narkkien hallitsema ydinkeskusta. Pahempaa kuin Helsingissä

Vierailija
66/72 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman erikoista tosiaan, että ainoat vertailukohdat tässä keskustelussa tuntuvat olevan Helsinki (asukkaita n. 400 000 enemmän kuin Tampereella, näkyyhän se nyt jossain!) tai "ulkomaat"! 

Useammassa Suomen kaupungissa asuneena täytyy sanoa, että Tampereella on moni asia hyvin.

Vierailija
67/72 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu miten täällä haukutaan manselaisia junteiksi ja murretta rumaksi mutta mietitääs millaisia ihmisiä esim pääkaupunkiseudulla on. Hirveitä wannebe-ihmisiä jotka ovat lähinnä surkuhupaisia ja se stadin slangi vasta kamalaa onkin...ihmiset luulevat olevansa sivistyneitä vaikka todellisuudessa ovat todella tietämättömiä juntteja.

Tampereella ihmiset ovat sentään aitoja toisin kuin siellä pääkaupunkiseudulla eikä täällä onneksi tarvi lukea Hesaria...tai siis niitä Hesarin mainoksia joita koko lehti pullollaan.  Täällä on kauniit järvet ympärillä ja Tammerkoski, Pispala ja Pyynikki. Sopivan iso ja silti sopivan pieni. Enpä pois muuttaisi en ainakaan sinne pääkaupunkiseudulle.

Vierailija
68/72 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän myöhässä tää mun vastaus, mut...

Helsinki on pyllyreikä. Kesällä kaunis, mut kyl täällä ihmiset on syvältä, kauheita laumasieluja, kaikki tekee samoja asioita samaan aikaan ihan vaan siksi että täytyy, kun ne on IN. Kaikki lähes samoin pukeutuneita, tärkeintä on, että laukku on merkkiä. Näytä mulle ystävällinen ihminen täältä... taitaa olla että olet törmänny turistiin, aidot paikkakuntalaiset kulkee laumassa, tekokiireisinä, kuulokkeet/känny korvilla ja mukaanotettava lattemuki kädessä (tietysti niin, että logo näkyy!!!)...

Joo-o, en enää taida viihtyä armaassa pääkaupungissamme 15 asumisvuoden jälkeen... Muuttaisin esim Tampereelle HETI, jos työpaikka löytyisi tänä prkleen lama-aikana.

Vierailija
69/72 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 14:45"]

Yhdyn edellisiin joissa todetaan että junttius elää ja kukoistaa Tampereella, siitä ollaan suorastaan ylpeitä, samoin kammottavasta murteesta. Varsinkin ulkomailla oikeissa kulttuurikaupungeissa asuneelle Tampereen meininki on kauhistus, ihmiset on tyylittömiä ja kaupunki aika ankea ja ruma. Kauppojen tarjonta luokattoman huonoa, yhtäkään luksusmerkkiliikettä ei näy katukuvassa... No kukapa niissä kävisikään... Ei kiitos siihen kaupunkiin asumaan ikinä.

[/quote]

Luksusmerkkiliikkeethän se onkin varsinainen sivistyksen mitta.

Mä rakastan Tamperetta juuri sen tietyn maalaiskaupunkimaisen tunnelman vuoksi. Täällä on mukavan maanläheinen ja aito tunnelma.

Kuitenkin palveluja löytyy. Ja täällä ihmiset eivät ota itseään niin jumalattoman vakavasti. Tämä on jotenkin elämänmakuinen kaupunki. Ymmärrän hyvin, että ihminen, jolle luksusmerkkiliikkeet ovat arkipäivän tarve, ei Tampereesta pidä. Varmasti arvot ja muutkin tarpeet ovat sen suuntaiset, ettei Tampereen atmosfääri tyydytä.

Vierailija
70/72 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere on paska autoijoiden kaupunki. Ruma ahdas Hämeenkatu, tunnelityömaa ja nepotismi.

Vierailija
71/72 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 18:13"]

Helsinki on pyllyreikä. Kesällä kaunis, mut kyl täällä ihmiset on syvältä, kauheita laumasieluja, kaikki tekee samoja asioita samaan aikaan ihan vaan siksi että täytyy, kun ne on IN. Kaikki lähes samoin pukeutuneita, tärkeintä on, että laukku on merkkiä. Näytä mulle ystävällinen ihminen täältä... taitaa olla että olet törmänny turistiin, aidot paikkakuntalaiset kulkee laumassa, tekokiireisinä, kuulokkeet/känny korvilla ja mukaanotettava lattemuki kädessä (tietysti niin, että logo näkyy!!!)...

[/quote]

Juuri tämän takia mä en halua koskaan muuttaa Helsinkiin (plus hintojen ja pitkien välimatkojen vuoksi). Se on jotenkin tosikkomainen kaupunki. Mä oon ainakin mieluummin junttien kuin paskantärkeiden keskellä. Tottakai sielläkin on aitoja ja rentoja ihmisiä (moni hyvä ystäväkin asuu siellä), mutta yleinen ilmapiiri ahdistaa.

Vierailija
72/72 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 17:33"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 10:12"]

Tampereella parasta ovat järvet, mutta järviä on muuallakin...

[/quote]

Mutta kun lähes ainoa järvinäkymä, mikä tampereella on menee kohta isojen kerrostalojen taakse ja sitten kuljetaan tunnelissa.

[/quote]

Jaa, mulla ainakin näkyy järvi suoraan ikkunasta :) Kyllähän täällä vesistöä on, jopa keskustassa. Kosken ympäristö on hieno.