Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä ketään kuka ei viihdy Tampereella?

Vierailija
16.09.2013 |

Asuin nuorempana jonkun aikaa ja kaipaan takaisin...mutta mulla on hyvä työ toisaalla. Kertokaas jotain huonoja puolia, niin ehkä tämä kaipuu häviää. Lomailin siellä nyt eikä huonoa palvelua tullut vastaan missään. 

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella parasta ovat järvet, mutta järviä on muuallakin...

Vierailija
42/72 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaihtaisi enkä muuttaisi, mutta jos on ihan pakko jotain negatiivista etsiä, niin juurikin tuo työttömyys, terveyspalveluiden sekasotkuisuus ja ylitäynnä olevat päiväkodit. Ja kun on työtön, niin olisi kiva käydä päiväleffoissa, mutta niitä menee tyyliin 2kpl ja molemmat aina ihan kökköjä.

Toisaalta olen monessa (etenkin lapsiperhe- ja harrastusasiassa) kiitellyt tuuriani, että asun juuri täällä enkä muualla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

OPiskelijalle ja eläkeläiselle varmaan ihan ok, tai jos haluaa asua pöpelikössä lisääntymässä ja hurauttaa lahkobussilla "cittariin" ostoksille. Lapsettomalle ihan kamala paikka. Ainoa paikka, jossa minua on ääneen surkuteltu (lähes joka kerta siis), kun olen kertonut, että olen lapseton.

Junttikulttuuri tyyliin vuonna 1985 ärsyttää minuakin. Asuin Tampereella pitkään, sitten pitkään Helsingissä ja keski-Euroopassa. Nostalgian houkuttelemana muutin takaisin Tampereelle muutamaksi vuodeksi, mutta en enää kestänyt kaupungin arvomaailmaa. Palasin Helsinkiin ja olen todella tyytyväinen.

Vierailija
44/72 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tätä kunnallisten palveluiden haukkumista! Meidän perheeseen on osunut jos jotakin tuen tarvetta, on ollut puheen viivästymää ja kuulonalenemaa, allergioita lapsella, erikoissairaanhoitoa vaativa raskaus (kaksoset) itselläni, miehelläni vaikea ihosairaus ja kaikki muut sairaudet, mitä nyt välillä itse kullekin sattuu tässä vuosien aikana. 

Minulla ei ole MITÄÄN pahaa sanottavaa Tampereen sosiaali- ja terveyspalveluista, eikä muistakaan kunnallisista palveluista, ja olen asunut täällä aina. Neuvolassa todettiin puheen viivästymää, pääsimme puheterapeutille arviointiin 2-3 viikkoa lähetteestä ja siitä pääsimme terapiaan joka viikko niin kauan kun se oli tarpeellista. Samoin korvalääkärille kuulotesteihin pääsimme alle kuukaudessa lähetteestä, kuten ihotauti- ja allergialääkäreihinkin olemme päässeet todella nopeasti.

Koulut ovat oman kokemukseni mukaan hyviä ja siellä panostetaan kokonaisvaltaisesti lasten hyvinvointiin. Lapsellani oli kaverisuhteissa ongelmaa, niin palaveerasimme koulussa jo kahden viikon kuluttua yhteydenotostani kuraattorin, psykologin, terveydenhoitajan, opettajan yms. kanssa, olin aivan ihmeissäni siitä väen määrästä, vaikka koululla ei oltu asiasta edes huolissaan. Koulun jälkeen on ilmaisia kerhoja 3.-6.luokkalaisille, kokki-, liikunta-, kieli- ja pelikerhoja. Lisäksi täällä meidän lähiössä on nuorisotila, jonne saa mennä koulun jälkeen. Sitä nuoremmat pääsevät iltapäiväkerhoon, kaikki jotka sitä hakevat.

Tuli pitkä sepustus, mutta pointti oli se, että oli Tampere muuten millainen tahansa, niin kunnalliset palvelut ovat oman ja perheeni kokemuksen mukaan LOISTAVAT, ainakin olleet siellä missä itse olen asunut (neljässä eri lähiössä). :-)

Vierailija
45/72 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää Tampereessa:

- Ei tuppukylä vaan ihan oikea kaupunki. Silti sopivan pieni kävelijälle/pyöräilijälle.

- Pyynikin ja Pispalan maisemat

- Kaikki tarvittavat kaupalliset palvelut

- Vilkas kulttuurielämä myös vaihtoehtoisen meiningin ystäville. Esim. indiediskot tulivat Helsingin Tavastialle Tampereelta.

- Hyvät liikenneyhteydet muualle Suomeen sekä maailmalle (Ryanairilla Lontooseen)

- Ruokakulttuuri ja ravintolatarjonta monipuolistunut viime vuosina

- Tee se itse -asennetta ja innovointia (Hervannassa lähinnä)

Huonoa Tampereessa:

- Junttimeininki

- Junttiaviisi Aamulehti. Lehti on olevinaan Suomen toiseksi tärkein päivälehti, mutta taso on ala-arvoinen. Palvotaan Eppu Normaalia ja Popedaa. Lehti myös jämähtää vuosiksi samoihin teemoihin, joita esittelee kerta toisensa jälkeen kuumimpana hottina. Jos lehden menopalstalla on mahdollisuus kirjoittaa burleskista, niin burleskista kirjoitetaan - vuodesta toiseen.

- Aamulehden Moro-liite

- Ei ole työpaikkoja

- Asioita vatvotaan vuositolkulla ennen kuin saadaan aloitettua, jos edes saadaan: ratikka, radan päälle rakennettava mega-areena, linja-autoaseman kauppakeskus

- Kaikki vanha ja historiallinen tuhotaan

- Jääkiekko on tärkeää

Vierailija
46/72 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere on hyvä paikka vaikka onkin iso. Me asutaan luonnon rauhassa järven vieressä. Saadaan kuitenkin ison kaupungin palvelut tarvittaessa. Keskustassa käyn todella harvoin. Pikku kunnissa on huonot palvelut. On tämä juntti kaupunki,  mutta se on hyvä. Olen asunut Keravalla ja ollut töissä Helsingissä ja en tykännyt. Ei tunnu että asuu isossa kaupungissa koska oma koti todella rauhallisella alueella ja täällä talsitaan myyrien ja rusakoiden kanssa.

Vierailija
47/72 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

46 jatkaa.. Ainoa miinus on tosiaan noi työpaikat. Vaikea saada läheskään kaikkien töitä. Sitten kun saat kenkää niin se onkin kova paikka. Helsingissä on töitä. Muuta miinusta ei ole.

Vierailija
48/72 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merivesi on kylmää ja järvivesi lämpenee nopeasti. Järvi on in, meri liian iso, kylmää vettä ja liian iso.

Vierailija
49/72 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuntemani tamperelaiset ovat olleet hyvin ärsyttäviä. Mutta en usko Tampereen silti olevan läpimätä. Itse en siellä ole asunut, mutta käynyt kyllä, ei kovin kaunis kaupunki.

Vierailija
50/72 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junttimeininkihän on ihan parasta. Itse olen aina ollut älykkö ja boheemi, mutta Tampereelle muutettuani olen muuttunut normaaliksi duunarijuntiksi, ja se on ihan mahtavaa. Täällä voi kasvissyöjäkin nauttia formuloista eikä kukaan sylje päälle!

Tajuan kyllä, että jonkun mielestä ylempi kappale on juuri eräs Tampereen ikävistä puolista...

Vierailija
51/72 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdyn edellisiin joissa todetaan että junttius elää ja kukoistaa Tampereella, siitä ollaan suorastaan ylpeitä, samoin kammottavasta murteesta. Varsinkin ulkomailla oikeissa kulttuurikaupungeissa asuneelle Tampereen meininki on kauhistus, ihmiset on tyylittömiä ja kaupunki aika ankea ja ruma. Kauppojen tarjonta luokattoman huonoa, yhtäkään luksusmerkkiliikettä ei näy katukuvassa... No kukapa niissä kävisikään... Ei kiitos siihen kaupunkiin asumaan ikinä.

Vierailija
52/72 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin tykkään junttimeiningistä. Ainakin ulkoisten seikkojen perusteella. Sen lisäksi Tampereen "pienuus" tekee Tampereesta mukavan. Matkat on lyhyitä ja ruuhkat pienempiä kuin vaikka Helsingissä. Toisaalta Tampereelta löytyy kaikkea enemmän kuin tarpeeksi ainakin mulle. Itseasiassa Tampere on turhan suuri. Pienempikin kuten vaikka Pori tai Hämeenlinna riittäisi. En mä tarvi neljää Cittaria ja kolmea Prismaa tai 10 H&M :ää. Mulle riittäisi yhdet.

Huonoa Tampereessa on sen muuttovoittoisuus, joka tietysti aiheuttaa tonttipulaa, asuntojen hinnat on pilvissä, ruuhkat kasvaa jne.

Vierailija
53/72 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että nämä Tampereen haukkujat ovat joko helsinkiläisiä (joiden mielestä kaikki muut paikat maailmassa ovat perseestä) tai sitten tamperelaisia nuoria (kuka tahansa meistä haluaa jossain vaiheessa tehdä pesäeron lapsuutensa maisemiin).

Minä muutin Tampereelle parikymppisenä ja asuin siellä kymmenen vuotta. Sitten lähdin pätkätyön perässä rannikolle, koska kaipasin niin kovasti meri-ilmaa. Olen katunut lähtöäni sydänjuuriani myöten! Tampere on minulle rakkain paikka maailmassa. Onneksi sinne pääsee täältä 1,5 tunnissa, joten viikonloppuisin saatan siellä piipahtaa. Tampere on kaunis, vilkas, tarpeeksi suuri mutta tarpeeksi pieni, rauhallinen, siisti ja toimiva kaupunki. Siellä on menoa ja meininkiä jokaiseen makuun ja oikeasti toimiva joukkoliikenne (toisin kuin tässä 80 000 asukkaan perslävessä, johon jumiuduin). Kaikenlaiset julkiset palvelut toimivat, samoin kulttuuria on paljon ja monenlaista.

Se nyt on aika pieni asia, että maakuntalehdet ovat toistensa klooneja nykyisin. Aamulehden uutiset ovat suoraan Hesarista kuten muidenkin maakuntalehtien nykyisin. Jos paikallisliikkeiden mainokset ottaisi pois, ei tietäisi, onko kyse Turun Sanomista, Aamulehdestä, Satakunnan Kansasta vai mistä.

Sori ap, en osaa sinua auttaa. Minäkin kaipaan sinne takaisin. Tämän tästä täytyy tehdä viikonloppuvisiitti sinne. Onneksi siellä on teattereita ja konsertteja ja aina löyty hotellihuone, joten tekosyyt ovat valmiita. Sitten vain fiilistelemään.

Vierailija
54/72 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntyperäinen tamperelainen vastaa. Kouluni kävin Tampereella, mutta töiden perässä piti lähteä muualle jo lähes 15 vuotta sitten. Siitä ajasta suurin osa pääkaupunkiseudulla. Palaisin Tampereelle heti, jos se olisi töiden puolesta mahdollista. Miksi? Siksi, että Tampere on kokonsa puolesta ihanteellinen. Oikea kaupunki, jolla historiallinen keskusta. Toisin kuin vaikkapa Vantaalla tai Espoossa. Kaikkialle on lyhyt matka. Jos haluan lähteä tapaamaan kaveriani, joka asuu toisella reunalla pääkaupunkiseutua, saa matkaan helposti kulumaan tunnin. Lisäksi luonnonkaunis sijainti on vertaansa vailla. Kauniita paikkoja on pääkaupunkiseudullakin, mutta keskituloisella ei ole varaa asua muuta kuin alueen laitamilla loputtomien kehäteiden ja lähiöiden keskellä. 

Vierailija
55/72 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiläiset nillittää, itseasiassa helsinki on vitun ruma kaupunki keskustan ökyalueiden ulkopuolelta. Sen lisäksi helsingissä on epäaidoimmat ihmiset koko suomessa. Niin ja kun junttilasta ja kehityksestä puhutaan niin tampereella on kaikki ensimmäisenä.. sähköt, auto, jäähalli, jääkiekko yms. Eli stadi on takapajula ja kuka vittu kaipaa jotain vuitton kauppoja, alle miljoonan ihmisen kaupungissa sellaset puljut kuolee kun 0.02% ihmisistä liikuttaa jotkut apina trendit. Tervetuloa tampereelle, suomen parhaaseen ja leppoisimpaan miljööseen.. suomen rock pääkaupunkiin ja jääkiekon mekkaan :)

Vierailija
56/72 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 07:15"]

Mä viihdyn Tampereella, mutta ärsyttää:

- just tällaiset tunnelijutut. Kauheaa populismia, kuinka Koukkuniemen mummut nyt makaa likaisissa vaipoissa jne. Ensinnäkin kyse on investoinnista ja Koukkuniemi menee juokseviin menoihin. Toiseksi kyllä kaupunkia täytyy kehittää ja infrastruktuuria. Saisivat nyt vaan alkaa rakentamaan ja lopettaisivat sen veivauksen. Yleisesti tuntuu, että mitään ei ikinä tapahdu. Hankkeet seisoo, kun kaikki ei koskaan tykkää. Paavola niin hyvin sanoi, että Näsinneulaa myöten on ollut aina sama huuto ja onko joku katunut Näsinneulan rakentamista.

- palveluiden kanssa ongelmia. Juoksutetaan ihmisiä. Tästä taas esimerkki: lapsella murtumaepäily tippumisen takia -> soita terkkariin -> pääset sairaanhoitajalle, joka siirtää lääkärille -> kotiin -> kolmen tunnin päästä lääkäriin, josta lähete kuviin Acutaan -> Acutaan, jossa yllättäin laitetaan taas jonottamaan lääkärille uudestaan .> Acutassa nuori lääkäri toteaa saman kuin terkkarissa ja vahvistaa lähetteen -> jonottamaan kuvaan -> jonottamaan uudestaan lääkärille ja tadaa, lopulta klo 16 pääsemme maaliin. Rumba alkoi kello 9 aamulla ja arkipäivästä kyse.

- Keskusta on jotenkin jämähtänyt paikoilleen, suositun kaupungin maine tuudittanut passiivisuuteen.

[/quote]

Noista palveluista olen prikulleen samaa mieltä. Asuimme Tampereella kun lapseni oli muutaman vuoden ikäinen ja tosiaan: Esimerkiksi lapsen angiinan toteamiseen ja lääkityksen saamiseen piti varata ihan koko päivä. Aamulla paikallisen terveyskeskuksen aulaan jonottamaan ja kaikkien kiemuroiden ja monen bussimatkan jälkeen saattoi kuudelta olla kotona.

Vierailija
57/72 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamperelaiset ovat vähän hitaita ja yksinkertaisen ja hyväuskoisen oloisia - he esimerksiki jättävät laukkunsa auki tuolille kun menevät vessaan vaikka kukaan ei katsoisi perään ja luottavat, ettei kukaan vie. Sitten osa manserokkareista on täysin jämähtäneitä 90-luvulle ja pistää päähänsä bandana-huivin ja peukaloon sormuksen ja tukan pullasutiponnarille ja jalkaan buutsit....

Autoilijat ajavat päälle ja ihmiset vilkuttelevat kiitollisina, jos joku antaa tietä eikä tee niin.

Kulttuuri on loputonta Vuosi -85 -elokuvan variaatiota tai jotain Pekka Töpöhäntää, kesäisin kaljatellta Keskustorilla.

Kaupungilla ihmiset kulkevat tuulipuvuissa, räkivät ja roskaavat ja kusevat ja piereskelevät.

Ja kaikki ihmiset ovat muutenkin kuin suoraan Kummelista. Että tänne vaan...

Vierailija
58/72 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 22:08"]Rannikon pikkukaupungit, pohjoisen pikkukaupungit on ne missä ap on asunut. Kotikunta maaseutupitäjä. Helsinkiin en muuta, en tosin ole asunut mutta en usko että viihtyisin. En ole meri-ihminen, järvi on parempi. 
[/quote]jaa no kyllä Mansere noi voittaa

Vierailija
59/72 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustan juopot ja narkkarit, huono työtilanne ( kaupallinen koulutus insinöörieen kaupungissa). Siinä ne huonot puolet. Asun naapurikunnassa, mutta käyn Treella töissä ja mulle Tre on "se kaupunki"... Olen asunut täällä 8v ja pois en halua! Ja tulen pk-seudulta...

Vierailija
60/72 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 20:09"]Helsinkiläiset nillittää, itseasiassa helsinki on vitun ruma kaupunki keskustan ökyalueiden ulkopuolelta. Sen lisäksi helsingissä on epäaidoimmat ihmiset koko suomessa. Niin ja kun junttilasta ja kehityksestä puhutaan niin tampereella on kaikki ensimmäisenä.. sähköt, auto, jäähalli, jääkiekko yms. Eli stadi on takapajula ja kuka vittu kaipaa jotain vuitton kauppoja, alle miljoonan ihmisen kaupungissa sellaset puljut kuolee kun 0.02% ihmisistä liikuttaa jotkut apina trendit. Tervetuloa tampereelle, suomen parhaaseen ja leppoisimpaan miljööseen.. suomen rock pääkaupunkiin ja jääkiekon mekkaan :)
[/quote]

Vitun ruma, apina kauppoja, rock pääkaupunki... Eh, kiitos ei.

Btw aloituksessa pyydettiin kertomaan Tampereen huonoja puolia