1,5v työttömänä, ikä mulla 31v. En pääse edes haastatteluun asti!!
Oon hakenut kymmeniä työpaikkoja, hionut CVtä, suosittelijoita, kaikkee mahdollista tehnyt.
Hirveä määrä työkokemusta ja silti oon saanut kuulla työnantajilta ettei ole tarpeeksi työkokemusta.
Mä en jaksa enää tätä!!!
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen tarkistuttamaan hakupaperit jollain ammattilaisella tai edes puoliammattilaisella, se ei ihan hirveitä maksa. Lisäksi jos rahaa riittää, niin vähän jotain lisäpreppausta vielä työnhakuun.
Mun cv kehuttiin. Olen myös tarkistanut muiden ansioluetteloita ammatissani😁. t. eri
Vierailija kirjoitti:
Yli 30-vuotias alkaa olla jo liian iäkäs nyky työelämään. Nuorempia digiosaajia on jonossa mistä valita.
Osaaminenhan on monessa ammatissa ihan muuta kuin niiden digitaalisten välineiden käyttöä osaamisen apuna.
Joo, työnhakuprosessin aikana pitää tosiaan erottautua massasta, olla jotain parempaa kuin ne muut hakijat. Itse työssä yleensä riittää se, että hoitaa hommansa selväjärkisesti ja tulee toimeen työkavereiden kanssa.
Jos työttömyys on jatkunut pitkään, kannattaa miettiä kouluttautumista, myös työvoimakoulutuksia kannattaa harkita, jos sattuu itselle sopivia vastaan. Pitkään jatkunut työttömyys on ikävä kyllä jo itsessään miinus hakijalle.
Tuttu tunne! Ei auta cv:n hiominen kun sillä ei peitetä kokemuksen puutetta ja ilman kokemusta ei saa alan töitä. Itse taidan tehdä totaalisen alanvaihdon ja huolehtia etten tee samoja virheitä tällä kertaa.
Miksi haluatte töihin?? Ihanaa kun ei tarvi olla oravanpyörässä! Keskittyy kaikkeen oikeasti tärkeään elämässä, lapsiin ja harrastamiseen, puutarhan ja kasvihuoneen laittoon.
Hae sairaanhoitajaksi. Minua on pyydetty jokaiseen harkkapaikkaani töihin opiskelujen aikana. Lisäksi hain yhtä (1) työpaikkaa ja sain sen.
Täytyy silti kyllä korostaa, että ensinnäkään yhteishaussa ei todellakaan pääse kuka tahansa sisään ja lisäksi terveydenhuollon työnantajatkin ovat kyllä tarkkoja siitä ketä palkkaavat, eli ei pidä ajatella "kuka tahansa saa töitä alalta" ,ei saa. Mutta jos olet normaali huolellinen työntekijä, joka tuntee työelämän pelisäännöt, saat töitä. Työkokemusta et tarvitse, kunhan löytyy tarpeeksi opintopisteitä tai sitten alan koulutus.
Vierailija kirjoitti:
Hakeutukaa hyvät ihmiset Kelan kuntoutuspsykoterapiaan. Itselle maksettavaksi jäävään omavastuuosaan voi hakea toimeentulotukea. Itse maksoin omasta terapiastani 0 euroa loppujen lopuksi.
Ensin pitäisi siis sitoutua terapiaan (jopa kahdeksi vuodeksi) tietämättä saako siihen jtn rahallista tukea. Ja jos rahan puutteen takia tai muusta syystä keskeytät tulee sinulle ns.karenssia, eli ei voi uutta terapia jaksoa aloittaa piiiitkään aikaan tuon keskeyttämisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluatte töihin?? Ihanaa kun ei tarvi olla oravanpyörässä! Keskittyy kaikkeen oikeasti tärkeään elämässä, lapsiin ja harrastamiseen, puutarhan ja kasvihuoneen laittoon.
No miksiköhän siellä töissä käydään? 🤔
Millä sinä elät nuo elämäsi "tärkeät asiat"? Veronmaksajillako? No siinä tapauksessa kannattaa toivoa, että muut käyvät töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä sinä elät nuo elämäsi "tärkeät asiat"? Veronmaksajillako? No siinä tapauksessa kannattaa toivoa, että muut käyvät töissä.
No hyvä että käyvät, mutta ei siitä nyt kannata niin surullinen olla jos ei töitä saakaan 😁
Näitä lukiessa osaa taas arvostaa omaa hoitoalan koulutusta... Töitä on aina tarjolla, jos yksi paikka ei miellytä niin vaihtaa vaan lennosta seuraavaan. Hoitoalalla on työntekijän markkinat, lääkäreillä sama juttu ja varmaan sosiaalipuolella myös. Bioanalyytikoista taitaa myös olla aikamoista pulaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä sinä elät nuo elämäsi "tärkeät asiat"? Veronmaksajillako? No siinä tapauksessa kannattaa toivoa, että muut käyvät töissä.No hyvä että käyvät, mutta ei siitä nyt kannata niin surullinen olla jos ei töitä saakaan 😁
No minulla ainakin elintaso nousi huomattavasti töiden myötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä sinä elät nuo elämäsi "tärkeät asiat"? Veronmaksajillako? No siinä tapauksessa kannattaa toivoa, että muut käyvät töissä.No hyvä että käyvät, mutta ei siitä nyt kannata niin surullinen olla jos ei töitä saakaan 😁
No jos arvostaa elämässä eniten jotain laukkuja, kynsiä ja rättejä nii kaipa sitten nousee kun niitä voi ostella..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos arvostaa elämässä eniten jotain laukkuja, kynsiä ja rättejä nii kaipa sitten nousee kun niitä voi ostella..
Et vieläkään vastannut kysymykseen, että miten sinä elät jos et töissä käy? Toiset haluavat katsos vaurastua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ninniX kirjoitti:
Mulla on samankaltainen tilanne. Vanhassa ammatissa ehdin toimia reilu 7v kunnes terveys petti ja kouluttauduin uudelle fyysisesti kevyemmälle alalle, mutta en ole työllistynyt lyhyitä pätkiä (max 3kk) pidemmäksi ajaksi. Joihinkin hakemiini työpaikkoihin on ollut yli 100 hakijaa ja työkokemuksen puute on se, joka painaa kohdallani. Toisaalta miten saan alan työkokemusta jossei mua palkata? Työntekijänä olen ahkera, hoidan työni kunnialla mahdollisimman hyvin, en valita turhasta ja tulen myös erilaisten ihmisten kanssa hyvin toimeen.
Tsempit ap:lle! Ymmärrän tuon harmituksen, kun haluaisi töihin ja hakemuksia on lähettänyt ahkerasti, mutta ei vaan tärppää. Kyllä tää alkaa vaikuttamaan itsetuntoon pikkuhiljaa, mutta ei luovuteta.
"Työntekijänä olen ahkera, hoidan työni kunnialla mahdollisimman hyvin, en valita turhasta ja tulen myös erilaisten ihmisten kanssa hyvin toimeen."
Kuten kaikki muutkin normaalit ihmiset. En tajua, eikö aikuinen ihminen osaa itsestään muuta työntekijänä kertoa kuin tätä liibalaabaa. Ihan jokainen tervejärkinen on mainitsemiasi asioita, eikä koe tarpeelliseksi sitä kertoa, koska nuo ovat ihan itsestäänselvyyksiä. Jos sulle tulisi 80 hakemusta, joissa lukee tuo niin millä ilveellä erotat niistä sen parhaan? Täytyyhän ihmisen tuntea itsensä tuota paremmin! Sama kuin kertoisi, että juo vettä ja hengittää.
Ihanko vakavissasi mainostat että työnhaun pitäisi olla jotain elämää suurempaa kilpailua parhaudesta? Mikähän vttu siinä nykyään on kun työntekemisestä ja hakemisesta on saatu sorvattua sellainen kummallinen tuolileikki ja sirkus? Perushyvä, tasainen työntekijä ei vain enää kelpaa, pitää olla PARAS, SUURIN, KAUNEIN, IHANIN.
Tämä! Työnhakukin on naurettavaa sirkusta, työnhakemus pitää olla joku hemmetin erottuva ja vaatimukset
Ihan tavalliseen työhön on jostain ulkoavaruudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et vieläkään vastannut kysymykseen, että miten sinä elät jos et töissä käy? Toiset haluavat katsos vaurastua.
Senkus yritätte vauraustua, siitähän se elämän onni tulee 🤭
Joo sama homma, mutta työttömyyttä takana jo neljä vuotta. Toki lapsi välissä mutta silti. On se vaan joka kerta yhtä nöyryytystä se haastattelu, itse pääsen sinne asti usein mutta sitten siihen kosahtaa. En vaan tajua miten sielä haastattelussa kuuluu olla, en osaa myydä itseäni enkä olla todellakaan rennosti. Ääni värisee ja takeltelen sanoissa, tiedän jo sinne mennessä ettei kukaan palkkaa tämän kaltaista onnetonta, kaiken kruunaa se huono työkokemus jota ei pysty Kaunistelemaan millään.
Turhauttaa.
Mulla ikää tasan 30.
Koulukiusaaminen tuhosi itsetuntoni täysin ja aiheutti estyneen ja epäluuloisen persoonallisuushäiriön. Olen erittäin työllistävän alan maisteri, mutta en saa töitä. En saanut töitä edes työharjoittelujen kautta. Tämä traumatausta + työttömyys, ei toivoa enää mistään.
Mietin usein että olen ihan arvoton p*ska ja ansainnut tämän kaiken, tai oikeastaan en ansaitsisi edes elää. Eri kouluasteilla yhteensä liki parinkymmenen vuoden ajan sain kuulla olevani outo, 4utisti, r*ma, h**ra ymymym. tai sitten vaihtoehtoisesti jätettiin porukan ulkopuolelle ja leviteltiin juoruja.
Terapeutti sanoi, että mun pelkkä olemukseni huokuu äärimmäistä luovuttamista ja sen takia en saa töitä. Haastatteluihin olen monesti päässyt sillä osaan kirjoittaa hyviä hakemuksia mutta siihen se jääkin. Olen yrittänyt "lohduttautua" sillä, että samanlaista s*ittiä monen muunkin kolmekymppisen elämä on, tai nollatuntitöitä ilman lomia.
Vierailija kirjoitti:
Kuka sinulle maksaa kasvihuoneet, mullat, siemenet, ruukut, tarvikkeet ja työkalut? Plus sen omakotitalon ja tontin, missä tuo kaikki on? Puutarhanhoito on todella kallis harrastus. Ja harva kehtaa maksattaa tuollaista muilla vaikka voisikin.
Oletko ap Linkedinissä? Sieltä monet löytää töitä, myös minä, vaikkakin vain osa-aikaisen vuoden sopparin palkkatuen avulla, mutta parempi kuin se että olla kolmas vuosi peräkkäin taas kerran työttömänä.
Kertaakaan en ole elämässäni saanut vakituista työpaikkaa, pisimpään olen ollut vähän yli kolme vuotta samassa paikassa töissä, sekin palkkatuen avulla ja sitten oppisopimuskoulutuksen ja palkkatuen avulla.
T: 1992 ammattiin valmistunut
Kouluttaudu ihmeessä jos kestät raskasta vuorotyötä kiireessä välttävällä palkalla. Mutta töitä on, jos tuo ei haittaa.