Miehellä 5 lasta edellisistä liitoista meillä 1 yhteinen.
Millaisia uusperheitä teillä muilla on?
Kommentit (61)
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 10:57"]
Miehellä 5 lasta edellisistä liitoista meillä 1 yhteinen.Millaisia uusperheitä teillä muilla on?
[/quote]
no mut kiva hei, melkoinen alfa-uros sulla.
Meidän perheessä mun 8v esikoinen, minä ja aviomieheni jonka kans oltu 5v yhdessä, odotetaan ensimmäistä yhteistä lasta, ja toivottavasti tulevaisuudessa saadaan vielä toinen.
Jos ajatellaan että ihminen eroaa, eikä tällä ole lasta saatuna niin onko se parempi kuin se että eroaa jos on lapsi tai useampi saatuna?
Se nyt häiritsee minua jos hommaa lapsia monelle ihmiselle, siskoja on sitten jollain reppanalla ties missä osoitteessa joita näkee miten sattuu.
Kiinnostaako se edes vanhempia että näkeekö Teppo koskaan Janicaa vaikka onkin vain sama isä? Ja jos isukki eroaa niin miten taas käy näkemiset kun syntyy uusi lapsi taas uuteen osoitteeseen?
Minusta on väärin että eroaminen olisi väärin tai joku on pahiksempi vaan koska on saanut lapsen. Kyllä nuori (parikymppinen) ehtii saada paljon aikaan parissakymmenessä vuodessa ja kun ihmiset eroaa muutaman vuoden päästä niin kyllähän siinä ehtii monta suhdetta saamaan vaikka kymmenessä vuodessa.
Kaverilla on lapsia kolmen miehen kanssa, eli lapset on sisaruksia äidin kautta mutta kyllä se jotenkin pahalta tuntuu kun otetaan uusi suhde ja heti alkuun saadaan lapsi. Ja kun miettii miten kurjaa sen perheen arki on kun siellä vauva itkee ja vanhemmat tappelee, eroaa ja taas muutetaan jotenkin ja ties millä kokoonpanolla.
Melko harvat suhteet kestää vuosikymmenien ajan. Ja lapset kestää eron kun lapset otetaan oikein huomioon mutta pitäisi myös ymmärtää että lapsista voi tuntua pahalta jos koskaan ei elämä ole mitenkään tasaista vaan aina on äiti etsimässä uutta, sitten se uusi muuttaa kotiin, tulee lapsi ja ero ja taas muutetaan ja homma alkaa alusta.
Toivottavasti lapsilla pysyy edes joku siinä tuuliviirissä mukana.
En tahdo kritisoida mutta herättää lähinnä ajatuksia ja miettiä oman itsekkään toiminnan keskellä niitä omia lapsia, sillä kuka muu sen tekee jos ei itse tee?
Ihmiset eroaa kuka ajallaan ja monella syyllä mutta kaikki ollaan silti vastuussa pikkusista. Ja siinä omassa huumassa saattaa ajatella että lapsi on vielä pieni tai on jo iso ja selviää. Sitten lapsi masentuu ja voi pahoin koulussa ja harrastuksissakin heijastuu.
Mulla on entuudestaan yksi lapsi. Ja miehen kanssa yksi yhteinen. Nämä ovat tässä. Enempää ei tule.
No nimenomaan otetaan uusi jolla useampi lapsi sen kanssa tehdään lapsi ja sitten taas erotaan ja toistetaan sama kuvio. Varsinkaan kun ei ostaa haluta olla yksin sitä vähää aikaa esim vuosi, vaan heti pitää olla uusi hoito siellä jalkovälissä.
Kyllä se miehes seitsemännenkin lapsen tekee vielä. Jonkun toisen kanssa. Kroonikolta vaikuttaa.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 10:57"]
Millaisia uusperheitä teillä muilla on?
[/quote]
Jessus, mikä häntäheikki
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 11:21"]
Ei susta tule kun sä oot jo. Mietttikää minkälaiset ihmiset yleensä jättää perheensä jossa tehty jo useampia lapsia!? Eri asia sitten joku puolison kuolema tai jotain.
[/quote]
Ero tai kuolema. Ihan samanlainen oikeus kaikilla on elää miten tahtoo, vaikka siihen suhteeseen saisi lapsia! Omat vanhempani erosivat 23 vuoden yhdessäolon jälkeen ja lapsia oli 5 saatu. Olisi ollut kamalaa jos he olisivat jatkaneet sitä perhehelvettiä.
Sinä olet malliesimerkki ihmisestä joka kuvittelee että elämä kulkee aina ja ikuisesti sitä samaa lanattua polkua pitkin jona se alkoi.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 11:31"]
No nimenomaan otetaan uusi jolla useampi lapsi sen kanssa tehdään lapsi ja sitten taas erotaan ja toistetaan sama kuvio. Varsinkaan kun ei ostaa haluta olla yksin sitä vähää aikaa esim vuosi, vaan heti pitää olla uusi hoito siellä jalkovälissä.
[/quote]
Odottaa vuosi? :)
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 11:16"]
Minulla edellisestä suhteesta 1 lapsi, ja miehen kanssa yhteisiä 2. Esikoiseni isä ei pidä mitään yhteyttä, mieheni suhtautuu esikoiseeni kuin omaan lapseensa ja lapseni sanookin miestäni isäkseen, kukaan ei usko meitä uusperheeksi vaan kaikki luulevat ydinperheeksi :) Ehkä tulevaisuudessa vielä 1 lapsi lisää :)
[/quote]
Ja ihan oikeasti kukaan ei usko teitä ydinperheeksi ja se sinun lapsesi tietää, että miehesi ei ikinä suhtaudu häneen kuin omaansa.
Näin se menee oikeasti. Mammat vain haluaa kuvitella, että mies ottaa toisen miehen siittämän lapsen omakseen. Ja lapsi ei muka huomaa, että hänellä ei perheessä ole oikeaa isää.
Kuten tästä keskustelusta huomaa, niin mammat - pysykää yksinhuoltajina! Parempi olla yh kuin uusperheellinen! Kaikkien eronneiden pitää pysyä yksin lopun elämänsä!
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 12:13"]
Minulla edellisestä suhteesta 1 lapsi, ja miehen kanssa yhteisiä 2. Esikoiseni isä ei pidä mitään yhteyttä, mieheni suhtautuu esikoiseeni kuin omaan lapseensa ja lapseni sanookin miestäni isäkseen, kukaan ei usko meitä uusperheeksi vaan kaikki luulevat ydinperheeksi :) Ehkä tulevaisuudessa vielä 1 lapsi lisää :)
[/quote]
Ja ihan oikeasti kukaan ei usko teitä ydinperheeksi ja se sinun lapsesi tietää, että miehesi ei ikinä suhtaudu häneen kuin omaansa.
Näin se menee oikeasti. Mammat vain haluaa kuvitella, että mies ottaa toisen miehen siittämän lapsen omakseen. Ja lapsi ei muka huomaa, että hänellä ei perheessä ole oikeaa isää.
[/quote]
Usko sä mitä sä haluat uskoa :) Mä tiedän miten asiat menee. Tiedän miten poikani suhtautuu mieheeni ja tiedän miten mieheni poikaani. Olemme myös tekemässä perheen sisäisen adoption :) Ensimmäinen kenelle poikani koskaan sanoi isä, on mieheni :) Ensimmäinen, ketä poikani edes tuntee isäkseen, on mieheni :) Sä voit uskoa mun puolesta vaikka hammaskeijuun, niin kuin todennäköisesti uskotkin, mutta mä tiedän, kuinka moni meitä luulee ydinperheeksi ja itsekin pidämme itseämme sellaisena :) Pakko se on alkaa uskoa, kun niin moni meitä kutsuu ydinperheeksi :)
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 12:22"]
Kuten tästä keskustelusta huomaa, niin mammat - pysykää yksinhuoltajina! Parempi olla yh kuin uusperheellinen! Kaikkien eronneiden pitää pysyä yksin lopun elämänsä!
[/quote]
Näinhän se pitäisi tehdä, lapsilla ei saisi eron jälkeen olla isänmallia, varsinkaan, kun se isä lähtee ihan itse pois eikä halua pitää mitään yhteyttä. Onneksi suurin osa näistä naisista, on niin vahvoja, etteivät anna muiden masentaa :) Kateelliset kotkottaa, kun eivät uskalla lähteä huonosta suhteesta. Onko lapsille kuitenkin parempi se, että vanhemmat huutavat toisilleen, eivät osoita välittämistä, isä lyö äitiä, tapellaan milloin mistäkin, mutta ollaan ydinperhe vai se, että lapset saavat elää rauhallisessa ympäristössä uusperheessä? Ja kotkottajat, tähän on vain yksi oikea vastaus. Vahva nainen uskaltaa jättää sen pettäjän, jonka kanssa ei ole hyvä olla. Raukat jäävät huonoon suhteeseen ja siinä sivussa pilaavat lastensa elämät, erotaan kun lapset on 18v... Sääliksi käy niitä lapsia :(
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 10:59"]
Miehellä 5 lasta edellisistä liitoista 3 eri naisen kanssa. Meillä lisäksi 4 yhteistä lasta. Enempää ei tule.
[/quote]
Siemenlinko? Ja kuinka tämä isukki jaksaa isänä. Montako minuuttia on kunkin kanssa viikoittain?
Täällä tuntuu olevan paljon muita muttei uusperheelliä. Kummasti he tuntuvat myös tieteävän kaiken paremmin. Itseäni lähinnä ihmetyttää miksi uusperheet saavat näin joillain tunteet pintaan? Pelkääkö oman (ydin)perheensä puolesta? Niin kauan kun on uusperheitä on se merkki siitä että se ikuinen ydinperhekin voi särkyä.
Itseäni ei oikeasti kiinnosta toisten perhemuodot. Pääasia että lapsella on ympärillä rakastavia aikusia. Itselläni on uusperhe, jossa yksi lapsi entisestä suhteesta ja toinen nykyisen miehen kanssa. Jos yhtään rauhoittaa, nämä lapset jäävät tähän. Jos jostain kumman syystä miehemme kanssa eroamme, asun loppu elämäni yksin lapsieni kanssa.
mun tuttu teki miehelle lapsen joka samaan aikaan tuli isäksi kahdelle mulle. Vuoden sisällä syntyi siis 3 lasta.
Jokaiselle puhui pehmosia, kihlasi ja lupasi häät, mutta ekana pitää olla suhlaspoika. Kun eka ultra oli takana, viimeistään siinä vaiheessa lähti. 2 siis yhtä aikaa ja tää mun tuttu oli vika. Kaikki naiset asuu samalla pikkukylällä. Asian laita tuli ilmi vasta kun ristiäisiä oltiin valmistelemassa ja kylällä sana kiiri. Naisille kaikille miehen uskottomuus oli täysin uusi juttu.
Tämän jälkeen sai vielä pari lasta ja sama juttu, kenellekään 5 lapselle ei ole isä ja Kelalta tulee elarit. Miehen vanhemmat eivät tiedä lapsistaan, kun mies väittää vanhempien olevan kuolleen, mutta välttämättähän tämä ei pidä paikkansa.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 12:47"]
Täällä tuntuu olevan paljon muita muttei uusperheelliä. Kummasti he tuntuvat myös tieteävän kaiken paremmin. Itseäni lähinnä ihmetyttää miksi uusperheet saavat näin joillain tunteet pintaan? Pelkääkö oman (ydin)perheensä puolesta? Niin kauan kun on uusperheitä on se merkki siitä että se ikuinen ydinperhekin voi särkyä.
Itseäni ei oikeasti kiinnosta toisten perhemuodot. Pääasia että lapsella on ympärillä rakastavia aikusia. Itselläni on uusperhe, jossa yksi lapsi entisestä suhteesta ja toinen nykyisen miehen kanssa. Jos yhtään rauhoittaa, nämä lapset jäävät tähän. Jos jostain kumman syystä miehemme kanssa eroamme, asun loppu elämäni yksin lapsieni kanssa.
[/quote]
Surettaa uusperheet siksi, että työni kautta näen, kuinka lapset kärsii siitä, että on sun ja mun lapsia ja isäpuolia ja äidin uusia ja isin uusia.
Ehkä siksi joskus miettii, että onko se pakko tehdä se rakkauslapsi jokaisen miehen kanssa, kenen kanssa hetken asuu
Kun ei sitä elämää voi puhtaalta pöydältä aloittaa, vaikka uuden puolison ottaa. Moni kuvittelee, että nyt aloitan uuden elämän ja tekaisen tämän kanssa lapsen. Ei se ala enää uudestaan, kun eletty elämä on takana ja ne edelliset lapset elämässä mukana.
Ja hyvät uusperheelliset. Sillä lapsella ette saa sidottua sitä uutta miestä sen kummemmin kuin entistäkään.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 12:26"]
[/quote]
[/quote]
Usko sä mitä sä haluat uskoa :) Mä tiedän miten asiat menee. Tiedän miten poikani suhtautuu mieheeni ja tiedän miten mieheni poikaani. Olemme myös tekemässä perheen sisäisen adoption :) Ensimmäinen kenelle poikani koskaan sanoi isä, on mieheni :) Ensimmäinen, ketä poikani edes tuntee isäkseen, on mieheni :) Sä voit uskoa mun puolesta vaikka hammaskeijuun, niin kuin todennäköisesti uskotkin, mutta mä tiedän, kuinka moni meitä luulee ydinperheeksi ja itsekin pidämme itseämme sellaisena :) Pakko se on alkaa uskoa, kun niin moni meitä kutsuu ydinperheeksi :)
[/quote]
Mieheni on kuin poikasi ja hänet on jopa virallisesti adoptoitu ja ei kyllä ikinä luullut olevansa ydinperheessä. Tiesi vallan mainiosti, ettei ole isäpuolen oikea lapsi. Äitinsä kyllä kehui kaikille samoin kuin sinä, että heillä on kuin ydinperhe.
Ei, se ei ole ydinperhe, vaikka olisi kuin ydinperhe. Vaikka poikasi sanoisi miestä kuinka isäksi, hän tietää, että hänen isänsä on joku muu.
Sanoohan jotkut jopa opettajaa äidiksi ekaluokalla ja se ei silti meinaa, että koko luokka olisi ydinperhettä.
Joten älä elä pumpulissa.
ps. kumma homma vain, että miten KAIKKI tulevat sinulle sanomaat, että olette ydinperhe. Esikoinen on minulla jo 22 v ja ikinä ei kukaan ole tullut kommentoimaan minulle, olemmeko ydinperhe vai mikä.
Oletko sittenkin epävarma ja kyselet kaikilta, että olemmehan me kuin ydinperhe ja ihmiset kohteliaasti nyökyttelevät. Miten muuten sinulle tultaisiin jatkuvasti kommentoimaan, että olette ydinperhe.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 14:22"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 14:10"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 14:08"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 12:26"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Jaa, mä en ainakaan yleensä edes käytä tota termiä, eli vaikkapa sano, että "Lehtisen ydinperhe tulee meille tänään." Ja viestissäsi jo paljastit omankin perhemalli-ihanteesi eli ydinperheen. Haha.
Ps. En kirjoittanut aiempaa viestiä.
[/quote]
Reps
Uusperheen mamman kostea uni: Mitä teidän YDINPERHEELLE kuuluu. Tuletteko te koko YDINPERHE meille Teemun synttäreille. Onko teidän YDINPERHE illalla kotona, jos tulen tuomaan uudet harkka-aikataulut
[/quote]
Mitä saat tuosta ilkeilystä??
[/quote]
Ei minusta tuossa ollut mitään ilkeilevää. Itsehän uus(io)perheellinen 'ydinperhe'-termiä täällä lanseerasi.