Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka vältätte vaate- ja muiden roinakasojen syntymisen kotona?

Vierailija
20.10.2013 |

Meillä on noita epämääräisiä kasoja vähän joka puolella: puolipidettyjä vaatteita, harrastusläjiä, lehtiksoja, erilaisa lasku-paperi-jotakintärkeätä -kasoja...jne. Mä en tajua ihmisiä joille ei synny kasoja, auttakaa mua!!!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon sellanen ihminen että koti saa olla sen näkönen että siellä asutaan. Se kertoo vaan eletystä elämästä. Kerran viikossa meillä siivotaan kunnolla kaikki kasat ja pölyt pois, mutta en jaksa niistä viikolla stressata. Musta mm. lasten jäljet saa näkyä. Itse ainakin mielummin illalla leikin lasten kanssa jotain kivaa kun siivoon vaatekasoja kaappiin josta ne kuitenkin taas kohta "valahtaa" lattialle :)

Ei siis mitään sikoja todellakaan olla, ei meillä paskasta ole.

En voi käsittää ystävääni jonka koti on kuin mikäkin galleria, mutta vaikuttaakin siltä että ihan kohta hermoromahdus iskee ja kovaa.

Vierailija
2/12 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä auttaa nämä

- vaatteita on kaikilla vähän, joten niitä ei voi jättää epämääräiseen kassan p

pitkäksi aikaa

- tavaroita on kuitenkin vain tarpeellinen määrä.

- laskut

tulee e-laskuna, postilaatikossa on ilmaisjakelun kieltävä kyltti. Vähäinen posti jota tulee luetaan ja lajitellaan heti.

- urheiluvaatteille on oma paikka (niinkuin kaikelle muullekin)

- koulusta tulevat paperit laitan heti omaan kansioon

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän siivoilla kamaa paikalleen sitä mukaa kun sitä johonkin jää itseni/puolison/lapsen jäljiltä lojumaan. Olen visuaalinen ihminen ja minua alkaa ahdistaa ja kiukuttaa, jos koti on täynnä epämääräisiä kasoja. Tavaroille on oma paikkansa, sitten ei tarvitse muuta kuin viedä ne sinne. Puoliso on meillä se huithapeli jota äitinsä on passannut liikaa aikanaan. Siinä sen näkee. :D Omaa lasta olen jo tosi pienestä pitäen yrittänyt opettaa korjaamaan jälkensä. Kun on leikitty pikkuautoilla ja halutaankin legot, pitää ensin kerätä pikkuautot laatikkoonsa ja sitten vasta otetaan legot jne. Toiminut toistaiseksi.

Myönnän, että voisin ottaa rennommin tässä siisteysasiassa, mutta toisaalta olisin äkäinen kuin ampiainen jos joutuisin kävelemään roinan keskellä enkä mahtuisi syömään keittiön pöydän ääressä tai tekemään ruokaa tai muuta vastaavaa.

Vierailija
4/12 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas en tajua ihmisiä, joilla kaikki jää sille paikoilleen mitä on tehty.. niin ruokalautaset kuin kaikki muukin :) :)

Vierailija
5/12 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteet menevät käytön jälkeen pyykkikorin kautta pesukoneeseen.

Laskuille, tärkeille papereille yms. on omat kansionsa. Kannattaa satsata säilytystilaan, hankkia vaikka sellainen lipasto missä on useampia laatikoita joihin voi laittaa tavaraa.

Laatikot ja hyllyt käytään läpi säännöllisesti ja kaikki mitä ei ole hetkeen tarvittu, päätyy roskikseen.

Vierailija
6/12 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 jatkaa:

harrastusläjille joku selkeä säilytyspaikka. Urheiluvarusteille joku varastokaappi tms. johon viitsii laittaa likaiset/sillä hetkellä pesemättömät tavarat. Käsityötarvikkeille kangaspussi, muulle pikkusälälle vaikka joku kokoon taiteltava pahvilaatikko joka heivataan sängyn alle.

Lehdet paperinkeräykseen, paitsi oikeasti tärkeät voi laittaa lehtikoteloihin, jotka menevät kaappiin oven taakse. Jos ei sen vertaa viitsi vaivautua lehtien suhteen että järjestäisi ne erikseen koteloihin, niin eivätköhän ne jouda roskiin kaikki.

Vierailija
7/12 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei saisi olla kasoja?

Vierailija
8/12 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasat tekee haastetta elämään.

Vierailija
9/12 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeksi sanottuna meille ei synny kasoja, koska minä laitan tavaroita muiden jäljiltä paikoilleen. Juuri tällä hetkelle se on ok, koska olen niin hermostunut ja kettuuntunut kaikkeen, että tuollainen jatkuva puuhaaminen auttaa rauhoittamaan oloa. Tiedä sitten mitä tapahtuu, kun oma olo rauhoittuu joku päivä. :P En siis itsekään ole mikään siisteyden perikuva ja jätän tavaroita minne sattuu.

Meille tulee tosi vähän paperipostia, ja sillä on oikeasti merkitystä. Mainoksia tms. ei tule ollenkaan. Kaikki postit lajitellaan lipastonlaatikon lokerikkoihin heti kun ne tulevat, eli minun, miehen ja lasten lokerikkoon. Niitä ei käytetä tässä välissä millään keittiönpöydällä tms. puolipitoiset vaatteet olivat meillä pitkään ongelma, muta lasten kohdalla viikkaan ne nykyään takaisin kaappiin ja meille vanhemmille hankittiin makuuhuoneeseen naulakot ihan niitä varten, ja se yllättäen toimii. Leluja on kaikkialla, mut tykkään siitä eikä se haittaa. 

Vierailija
10/12 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viemällä asiat heti käytön jälkeen paikoilleen. Yksinkertaista.

Vierailija
11/12 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavaroille on aina paikkansa minne ne viedään. Laskut laskulaatikkoon, lehdet lehtilaatikkoon, pyykit pyykkikoppaan jne. Tämä tehdään aina heti kun ko. tavara ilmaantuu. Esim. kun avaan laskun niin lukaisen sen ja vien paikoilleen.Puhtaat pyykit ovat ainoa mitkä meillä kasaantuu ja nekin viedään mahd. pian vaatekaappiin. Käytettyjä vaatteita voi kullakin olla yhdet jossain huoneensa tuolin selkämyksellä, muta enimmät vien heti pyykkiin. Idea on että joka päivö tästä asiasta huolehditaan niin ei synny kasoja ja huusholli pysyy ilmeeltään siistinä

Vierailija
12/12 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoamallahan ne paikat pysyy siistinä. Homma helpottuu paljon, jos tavaroille myös löytyy paikat kotoa, myös niillle puoliksi pidetyille vaatteille, joita ei voi laittaa puhtaisiin, mutta ei tarvi vielä pestäkkään. Usein sotkuisuus on seurausta siitä että asutaan liian ahtaasti.

Paperikasat katosivat kun laitoin poistilaatikkoon tarran "ei mainoksia, ei ilmaisjakeluita".

Tyhjät pullot ja tölkit pitää viedä säännöllisesti palautkseen, eikä kerätä jotain nurkkaa täyteen.

Itse olen tuskaillut tuon laskuasian kanssa, vaikka se ei tee kotiamme epäsiistiksi, kaapissa on yksi hylly varattu tärkeille papereille ja maksettavat laskut on siellä siistissä pinossa. Mutta kun niitä laskuja tulee kirjeinä, sähköposteina, netpostiin ja e-laskuina. Jatkuvasti tulee perintätätoimistosta karhuja maksamattomista laskuista, kun joku on jäänyt maksamatta. Olen nyt yrittänyt muuttaa kaikki laskut e-laskuiksi, mutta eipä se laskustapa tunnuu muuttuvan joissakin firmoissa vaikka tekee e-laskusopimuksen.