Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko vauvan korvakorut niin paheksuttava asia kuitenkaan? Kuuluu miehen kulttuuriin

Vierailija
26.08.2020 |

Miehen kulttuurissa tyttövauvoille laitetaan korvakorut ihan pikkuvauvana. Esikoistyttömme syntyy pian ja olen miettinyt asiaa.

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko sulle saanut laittaa vaikka nenärenkaan tai tatuoinnin vauvana jos se olisi kuulunut isäsi kulttuuriin?

Anna lapsen päättää itse miten kehoaan muokkaa!

Vierailija
2/62 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Turhaa kipua pienelle lapselle, jolle asiaa ei voi edes selittää.

Että semmonen kyldyyri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko oikeasti mitään enemmän trash-luokkaa kuin vauvojen korvikset?

Vierailija
4/62 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluaisitte aiheuttaa vauvalle tarpeetonta kipua ja tulehdusriskin?

Vierailija
5/62 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on erittäin vaikeaa löytää ketään ammattilaista joka suostuu vauvoja lävistämään.

Etkö nyt oikeasti voi odottaa 7 v, jotta lapsi on kykenevä päättämään itse?

Vierailija
6/62 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo kuuluu nykyään suomalaiseenkin kulttuuriin, että teini-iässä aletaan lävistelemään posket, huulet, nenät, kielet ja ottamaan tatuointia ja ajelemaan pinkkiä irokeesiä. Onko se ok?

Teinit sentään osaa päättää asioistaan jo itse edes jonkun verran.

Ei ole ok. Ei tosiaan.

Vierailija
7/62 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vauva-ressua 😔

Vierailija
8/62 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ympärileikkaukset ja silpomisetkin kuuluvat joihinkin kulttuureihin. Joten suotta paheksutaan.

Vierailija
9/62 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän monissa maissa tämä on normaalia. Esim. koko latinalainen Amerikka, Etelä-Eurooppa, Tsekki, Slovakia, Puola jne. Sri Lankassa korvikset laitetaan poikavauvoille. Ja ties missä muualla. Eli miljoonille ihmisille tämä on vain tavallista elämää, eikä mikään white trash -juttu.

Itse en laittaisi korviksia vauvalle. Mutta aika hyvin täällä maailmalla on jo tottunut siihen näkyyn.

Vierailija
10/62 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvikset vauvalla näyttää minusta hirveältä. Ehkä lapsenne ei edes koskaan halua korviksia? N. 5-6-v alkaen voi minusta laittaa, jos lapsi itse haluaa.

Vierailija
11/62 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksinkertaista:

Ihmisellä, myös vauvalla, on oikeus päättää kehostaan.

Teillä ei ole oikeutta lävistää lapsen korvia.

Vierailija
12/62 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän se 7 vuotiaana sattuu kuin vauvana. Vauva ei edes muista lävistyksen laittamista kun taas 7-10 vuotias muistaa sen kivun ja pelon ennen sitä vielä pitkän aikaa. os lapsi ei koruistaan tykkää, niin ottakoon pois sitten kun siihen ikään tulee.

Vierailija
13/62 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oikein aiheuttaa vauvalle turhaa kipua ja ottaa riskiä tulehduksesta. Vauvoilla ja pienillä lapsilla korvakorut voivat myös tarttua johonkin ja aiheuttaa korvalehden vaurioitumisen.

Korvakorut on sellainen turhake, että niitä pitäisi laittaa vain jos lapsi itse pyytää ja silloinkin mielellään vasta kouluiässä.

Vierailija
14/62 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle korvakorut on laitettu joskus 3v, kun äitini mielestä ne olivat lapsella niin kauniit ja nyt aikuisena en voi pitää korvakoruja lainkaan, kun reiät on korvalehdessä aivan väärässä kohdassa. Korvanlehti kasvaa ja muotoutuu siinä missä muutkin ruumiinosat. Nyt ovat jo umpeutuneet ja on vain nystärät korvissa, jotka ei todella ole kauniit.

Vierailija
15/62 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle laitettiin vauvana vaikka se olikin siihen aikaan hyvin harvinaista. Toinen korva repeytyi kun olin jotain pyöriskellyt ja koru oli ottanut peiton kankaaseen kiinni. Korvassa on vieläkin näkyvä arpi tapahtuneesta, vaikka olen kohta 30v. Ärsyttää kyllä aina olla selittelemässä mitä korvalle on sattunut ja teininä yritin aina peitellä korvaa pitämällä hiuksia siinä edessä.

Eli ei, älkää tehkö sitä. Äiti on kyllä pyytänyt tekoa anteeksi, mutta eipä se sitä arpea siitä hävitä.

Vierailija
16/62 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole vastenmielisempää kuin kivun aiheuttaminen VASTASYNTYNEELLE kulttuurin tai muodin takia.

Totaalisen raivostuttava koko ajatus.

Vierailija
17/62 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joojaei, en pidä suuresti merkityksellisenä asiana, korvisten laittaminen on lyhyt hetki ja paranevat vauvalla nopeasti, nopeammin kuin jos laittaa myöhemmin. Mutta onhan se toisaalta turhaa kaunistautumista ja on tässä ketjussa ihan hyviä pointteja, miksi olisi parempi jättää välistä.

Vierailija
18/62 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Youtubessa tuli vastaan tuollainen. Vauvalle laitetaan korvikset. Vauva itkee js mamma hymyilee. Kuvottavaa touhua tuollainen. Mun tyttö on 9v eikä hällä vieläkään ole korviksia.

Vierailija
19/62 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ei, ei ja ei! Ei vauvalle korviksia missään nimessä

Vierailija
20/62 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvakorut ovat päiväkodissa ihan valtava repeämisriski lasten telmiessä. Eli, EI EI EI!