Ujous
Miksi ainoastaan hymyilevät, hihittelevät ja punastelevat mielletään ujoiksi. Jos on vakavanaamainen ujo, niin heti pidetään vähintäänkin narsistina tai psykopaattina. Onko palstailijoilla vastaavanlaista tullut vastaan?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei näin tuulesta temmattuun ajatukseen ole mitään järkevää sanottavaa.
Perustelisitko, miksi ajatus on tuulesta temmattu? Millaisia ujoja naisia tunnet? Ehkä ei ole sattunut omalle kohdallesi, mutta että tuulesta temmattua.
AP
Tuommoisiin mutu-juttuihin ei ole mitään järkevää sanottavaa.
Et tunnusta koko ilmiön olemassaoloa. Selvä.
AP
En tosiaankaan. Miksi pitäisi tunnustaa mitään tuollaista?
Miksi aihe ärsyttää sinua noin paljon?
Minua ärsyttää se, että tehdään mukamas yleispäteviä päätelmiä oman lähipiirin ja omien kokemusten perusteella,
Kaikkeen ihmisen kertomaan ja tuottamaan sävyttyy tahtomattakin oma elämä ja kokemukset. Tämä pitää vain tiedostaa eri tilanteissa ja eri ihmisiä kohdatessaan, jotta olisi mahdollisimman tasapuolinen. Sinulla on ilmeisesti muunlaisia kokemuksia. Saat avata niitä, jos haluat. Suotavaakin. Tarkoitus on herättää keskustelua.
AP
Ujous on minusta ihan positiivinen asia ja miellän sen usein nuoruuteen ja epävarmuuteen. Ujo ihminen on isossa seurassa usein täysin hiljaa, mutta kun häneen tutustuu paremmin, hän voi olla kahden kesken jutellessa tosi kiva ja hauskakin ihminen.
Toinen asia on jurous, joka ei minusta olekaan enää täysin positiivinen juttu.
Olen työpaikoilla ja ihan miehen sukulaisissa tavannut monenlaisia hiljaisia ihmisiä. Ujot on ok. Sitten on näitä koko maailmalle katkeria, kiukkuisia hiljaisia, jotka ei tietenkään ole luonteestaan johtuen missään suosittuja. Ja se taas lisää katkeruutta entisestään. Kun et saa suuta auki, mikä harmittaa.
Onko lisää kokemuksia tai kommentoitavaa eri vinkkeleistä?
AP
No itsekin olen pääosin vakavamielinen ja ujo sekä myös synkkä ihminen, jolla on ainakin nuorempana ollut kasvoilla "resting bitch face".
Eipä siis ihme, et olen aina joutunut olemaan pääosin yksin. Synkkyys johtuu kohdallani masennuksesta, joka on syntyjään ujolle kaverisuhteiden suhteen kuin pyöveli.😶
Yllätyin, että näinkin moni kommentoi ja näki selvästi vaivaa vastauksiinsa. Lähden palstalta muihin töihin. Kiitos vastanneille <3
Vierailija kirjoitti:
Yllätyin, että näinkin moni kommentoi ja näki selvästi vaivaa vastauksiinsa. Lähden palstalta muihin töihin. Kiitos vastanneille <3
AP siis
Oon huomannut saman. Lapsesta asti oon opetellut olemaan "iloinen" ihmisten ilmoilla. Mutta tämä väsyttää ja siksi viihdyn yksin oikeasti (ja senkin pidän salassa monelta, koska ennakkoluulot).