Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäiselle lapselle voi mielestäsi ottaa korvakorut,

Vierailija
14.09.2013 |

kun lapsi niitä itse toivoo?

Kommentit (100)

Vierailija
81/100 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tytölle laitettiin vauvana. Mitään haittaa ei ole koskaan ollut. Hui!

Vierailija
82/100 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2013 klo 23:26"]

Korvien reitys pitäisi kieltää alle 18 v. On harvinaista ja kaunista, kun naisella on ehjät korvanlehdet, korvikset on niin wt ja out. Häpeän nyt vanhana reikäisiä korviani. Hyi.

[/quote]

Minä rei'itin korvani viime kuussa. Olen kolmekymppinen nainen. Itsekin pidin reikiä itsensä turmelemisena, ja neitseelliset rei'ittämättömät korvat olivat ylpeydenaiheeni.

Tajusin kuitenkin myöhemmin, ettei kukaan ollut edes koko elämäni aikana kiinnostunut onko korvissani reikää vai ei. Vain äitini tiesi rei'ittämättömyyteni. Kukaan muu ei ollut edes huomannut koko asiaa, joten se niistä ainutlaatuisen upeista korvanlehdestäni. Kaikki vain kuvittelivat, että olen laiska pitämään korvakoruja. Paras ystävänikin tajusi korvien reiättömyyden vasta annettuaan minulle syntymäpäivälahjaksi lävistyskorvakorut! Mutta nyt, kymmenen vuotta myöhemmin pääsen pitämään tuota kaunista lahjaa. Olen aina haaveillut korvakoruista, joten olisi ehkä pitänyt tehdä tämäkin aikaisemmin.

Oman tyttäreni päästän lävistämään korvansa varmaan vasta teininä. Tai katsotaan sitten kun tajuaa edes kaivata niitä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/100 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2013 klo 21:09"]Meidän tytölle laitettiin vauvana. Mitään haittaa ei ole koskaan ollut. Hui!

[/quote]

Mitä järkeä on laittaa vauvoille korvakorut? Voisitko kertoa?

Vierailija
84/100 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö täyttää syksyllä neljä ja meinasin pyrstölleni lentää kuukausi takaperin kun hän kysyi että "äiti mä haluisin korvakorut, koska mulle käydään ottaan reijät?" Ja vaikka koitin "pelotella" että sellainen setä/täti laittaa ne ja se sattuu ja voi tulla vertakin. Tyttö piti silti päänsä ja haluaisi korvikset.

Siskolleni käytiin ottaan reijät kun hän oli 10 vuotias, hän pelkäsi ja meni aina karkuun kun piti reijittää. Olin itse 4vuotias ja kysyin että saanko minäkin ja näytin reippaasti isosiskolle mallia ettei tarvi pelätä.

Nehän on sellaiset pienet napit eikä mitään isoja killuttimia mitkä jää jokapaikkaan jumiin eikä mitään repeämisiä tarvi pelätä.

Voisin neljävuotis synttäreiksi käydä tytölle ottaan mutta näitä kommentteja lukiessa kukkahattutädit varmaan hyökkää kimppuun ja huostaanottaa tytön?!

Ja mikä ihme on wt-perhe?! :O

Vierailija
85/100 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on niin kauheaa sanoa, että "tytölle kuuluu korvikset", hui. Saa olla korvikset, mutta eihän ne nyt tytöstä enemmän tyttö tee. Sama tyttö se ilman korviksiakin on.

En myöskään tajus näitä "korvakorut tekee tytöstä ruman" -juttuja. Hei come on, kovin hyvä itsetunto varmaan lapsillanne.

ite laittaisin korvikset lapselleni siinä vaiheessa, kun on niitä itse pyytänyt ja kuitenkin tiedostaa sen, että niiden laittaminen sattuu ja että niitä täytyy hoitaa. Ite olin 3v, kun korvikset sain. Enkä oo koskaan ees ajatellut, että olisin ruma mun korvalehdissä olevien reikien takia. Enkä oo koskaan pitänyt itteäni enemmän tyttönä korviksien takia. Enkä oo katkera äidilleni, joka merkitsi mut heimojen tyyliin miestä huonommaksi. Huhhuh.

Vierailija
86/100 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 vuotiaalle

Vierailija
87/100 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulluja palsta täynnä. Voiko nämä olla tosissaan? "Tytölle kuuluu korvikset" "reijät laitettiin". Voiko tällaista roskaväkeä oikeasri olla??

Vierailija
88/100 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minkään ikäiselle, vaan aikuisena voivat päättää itse. 

Vierailija
89/100 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-16v vasta. Korvien reijittämisestä voi tulla nikkeliallergia jolla on kauaskantoiset seuraukset esim ammatinvalintaan liittyen. Sitten vasta reiät, kun lapsi itse ymmärtää sen seuraukset.

Vierailija
90/100 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö tämä koristautuminen on Suomessa näin iso tabu? Ei saa käyttää koruja, meikkiä tai kauniita vaatteita olematta wt tai peräti huora?

Vierailija
91/100 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lapsesta. Itse sain korvikset 5-vuotiaana, koska niitä kuulemma kinusin kuukausia. Osasin huolehtia niistä hyvin (en koskenut niihin jne.) ja isoja korvakoruja en saanut laittaa ollenkaan, koska ne olisivat haitanneet puussa kiipeilyä yms :D

Esikoiseni on sen verran huolimaton, etten todellakaan antaisi hänen nyt 5-vuotiaana ottaa korviksia. Katsoo jos kouluiässä pyytää.

Vierailija
92/100 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saanut 5v synttärilahjaksi reiät korviin. Ikinä ei ole mitään ongelmia ollut ja iloinen olen ollut kun jo nuorena laitettiin.

Vierailija
93/100 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun osaa itse niitä pyytää.

Itsellä olisi varmaan ollut ensimmäinen kokonainen lause pienenä "ottakaa nää korvikset pois" jos minulle olisi vauvana reijät laitettu. Tai sitten olisi opetellut repimään ne pois heti kun pihtiotteen olisin oppinut. 

Kaikilla naispuolisilla sukulaisillani on reijät ja taisi olla ihan kaikilla ikätovereillani koulussa viimeistään kuudennella luokalla. Itselleni en vain ole ikinä halunnut reikiä korviini enkä tule haluamaankaan. Ei siihen mitään konkreetttista syytä ole, en vain halua.

Vierailija
94/100 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluikäisenä on mielestäni ihan hyvä.

Oma äitini oli sitä mieltä että alle 15-vuotiaana ei mitään tule, mutta eipä pysynyt päätöksessään vaan 9-vuotiaana sain kinuamalla itselleni korvikset ja samat reiät edelleen.

Vierailija
95/100 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysi-ikäiselle

Vierailija
96/100 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin ymmärtää korvakorujen laiton sen ikäiselle lapselle, joka ymmärtää laiton sattuvan ja joka pystyy huolehtimaan jatkossa tarvittavasta hygieniasta jne. Minusta hyvään vanhemmuuteen kuuluu kuitenkin se, ettei lapsen anneta tehdä kehoonsa mahdollisesti pysyviä muutoksia ennen aikuistumista. Minusta tässä ei ole kyse siitä, että korvakorujen laitto olisi kovin vaarallista tai haitallista, vaan siitä, että reiät eivät aina umpeudu, eikä vanhempi sen enempää kuin lapsikaan voi tietää, millainen lapsi isompana tahtoo kehonsa olevan. Ovathan ne reiät korvissa toki verrattaen pieni juttu, mutta miksi tehdä sitäkään lapselle, kun ei ole pakko? Se mitä en todellakaan voi käsittää, ovat monet kommentit tässäkin ketjussa, joissa perusteluksi rei'itykselle kerrotaan se, että lapsi pyysi. No mitähän ne lapset eivät jossain kohti keksisi pyytää... Olisiko kenties vanhemman rooli ajatella lapsen parasta pitkällä aikavälillä, vaikka se tarkoittaisikin joidenkin toiveiden hylkäämistä?

Vierailija
97/100 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2013 klo 23:26"]Miksette anna lapsien olla lapsia vaan pistätte reikiä heihin ja kaiken maailman killuttimia roikkumaan korviin, jotka saattavat rymytessä takertua kiinni ja revetä, jotka painavat nukkuessa, tarttuvat pitkiin hiuksiin jne? En ymmärrä, mitä lapsiaikuisia koetatte kasvattaa? Antakaa lasten olla lapsia. Korvien reitys pitäisi kieltää alle 18 v. On harvinaista ja kaunista, kun naisella on ehjät korvanlehdet, korvikset on niin wt ja out. Häpeän nyt vanhana reikäisiä korviani. Hyi.

[/quote] Musta eskarissa voisi jo ottaa. Mutta 18. Sitä ennemmin. Varmaan hyvä ikäraja olis 6v

Vierailija
98/100 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluikäiselle

Itse sain kun täytin 10.v

Vierailija
99/100 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä sai 6v, minä hoidin puhdistuksen. käytin merisuola-liuosta, en desifointiainetta.

hyvin paranivat ja tyttö on ylpeä siitä, että on eskarissa ainut lapsi jolla korvikset :D

Vierailija
100/100 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alaikäraja kaikille lävistyksille 15 v. Ei tosin ole kiinnostuneet ja ihan hyvä niin. Ottaa sitten aikuisena jos siltä tuntuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä