Minkä ikäiselle lapselle voi mielestäsi ottaa korvakorut,
Kommentit (100)
Sen ikäiselle, että lapsi voi itse ottaa vastuuta korvien hoidosta reikien laiton jälkeen. Ehkä 12-vuotiaalle.
Samaa sanoisin kuin 2, eli kun osaa ihan itse hoitaa. Ei tippaakaan aikaisemmin, mitä iloa niistä edes on jollakin päiväkoti-ikäisellä? Eivät ne ainakaan kaunista...
[quote author="Vierailija" time="14.09.2013 klo 21:54"]
Samaa sanoisin kuin 2, eli kun osaa ihan itse hoitaa. Ei tippaakaan aikaisemmin, mitä iloa niistä edes on jollakin päiväkoti-ikäisellä? Eivät ne ainakaan kaunista...
[/quote]
Samaa mieltä. Meillä tosin osasi hoitaa hienosti itse 8-vuotiaana, jolloin lapsi sai korvikset.
Kivittäkää vaan, mutta meillä tyttö sai 4-vuotissyntymäpäivälahjaksi korvakorut. Ei minusta reikien puhtaana pitäminen ollut kovin rankkaa puuhaa ja paranivatkin nopeasti. Eikä olla mikään ns. wt-perhe, päin vastoin.
Koululaiselle tilanteen mukaan. Oma tyttöni on 8- vuotias ja toivonut korviksia jo pari vuotta. Aluksi hissuteltiin, koska tyttö on kovin poikamainen ja riehuu poikien kanssa pihassa. Sitten alkoi pelaamaan jalkapalloa. Nyt olimme ajatelleet syksyn olevan hyvä hetki korviksille, mutta hän innostui judosta. Sinne ei ole asiaa korvikset korvissa, joten taas reikien laittaminen lykkääntyi.
Silloin, kun lapsi osaa itse niitä hoitaa, ehkä 10-12-v.
Minusta 6 vuodesta eteenpäin. Itse sain ennen koulun alkua eikä mitään ongelmia hoitamisessa koskaan ollut. Oma tytär halusi ekaluokkalaisena ja sai korut, ei mitään ongelmia siinäkään.
Kun lapsi sitä itse pyytää ja tietää etukäteen, että se tekee kipeetä.
Meillä sai 7-vuotiaana.
Itse sain 6v ja hyvä vaan.. en muista mitään kivusta yms
Lävistykset kuuluu ottaa vasta täysi-ikäisenä, jos niitä vielä silloin haluaa. Annatteko muuten koululaistenne ottaa myös muita lävistyksiä tai tatuointeja?
Ja jos tämä lasten korvien lävistäminen on jonkun mielestä ok, koska "joissain kulttuureissa lävistetään kaikkien tyttöjen korvat jo vauvoina", niin miksei sitten samalla periaatteella voi laitattaa lapselleen nenälävistystä, tai olla vähän originellimpi ja venyttää alahuulta kiekolla? Niinkin tehdään "joissain kulttuureissa" ;)
Korvanlehdet on miljoona kertaa kauniimmat ilman pistojälkiä. Miksi pilata ne? Korviksista on vain haittaa ja harmia, ne laitetaan turhamaisuuden vuoksi. Eli sanon että ei lapselle korviksia. Kivat vaatteet ja muut korut riittää.
Sain itse korvisreiät siinä vaiheessa, kun keksin niitä pyytää, eli 10-vuotiaana. Se oli ihan sopiva hetki. Eipä korvisreikien hoito ihmeempää salatiedettä ole ja hyvähän siinä on vanhemman muutenkin vähän iästä riippumatta katsoa perään, että miten se paranee. Minun puolesta voi 5-vuotiaallakin olla korvikset. Kunhan eivät ole kaikkialle kiinni jäävää sorttia vielä leikki-iässä.
Meillä tyttö taisi olla myös kolme-neljä vuotias kun käytiin korvikset laittamassa! Oli iki-onnellinen niistä eikä niistä kertynyt sen enempää haittaa. Itse sain korvikset 6-vuotiaana. Kukin laittaa sillon kun parhaalta tuntuu. :)
Mun mielestä heti kun se itse haluaa. Harva 3 vuotias niitä toivoo joten eiköhän se jo jokatapauksessa ole koulussa tai ainakin eskarissa. Ikinä en rei'ittäisi 1 vuotiaan korvia vastoin tahtoaan!!
[quote author="Vierailija" time="14.09.2013 klo 23:09"]
Sain itse korvisreiät siinä vaiheessa, kun keksin niitä pyytää, eli 10-vuotiaana. Se oli ihan sopiva hetki. Eipä korvisreikien hoito ihmeempää salatiedettä ole ja hyvähän siinä on vanhemman muutenkin vähän iästä riippumatta katsoa perään, että miten se paranee. Minun puolesta voi 5-vuotiaallakin olla korvikset. Kunhan eivät ole kaikkialle kiinni jäävää sorttia vielä leikki-iässä.
[/quote]
Juuri näin. Meillä tyttö on vilkas, liikkuu, kiipeilee ja harrastaa paljon. Mutta ei ole korvakorut olleet missään vaiheessa ongelma. Pieniin lapsen korviin sopii muutenkin tietenkin vain pienet lapsille sopivat korvakorut.
Minä itse hankin pysyvät korvareiät vasta 22-vuotiaana kun olen sen verran pahasti nikkeliallerginen, että korvikset kouluiässä aiheuttivat allergisen reaktion ettei korujen pitäminen onnistunut. Siihen aikaan ns. kultakorujenkin nikkelipitoisuuden raja-arvot olivat ihan toista kuin nykyisin. En tykkää muuten pitää koruja, mutta ilman korvakoruja olo on ihan alaston.
-6-
7v pyysi ja sai sekä hoiti hyvin. En olisi itse muistanut puhdistaa mutta tyttöpä muisti ihan joka ilta pyytää puhdistustipat korviin. On ylpeä korviksistaan. Mummi kävi laitattamassa ja maksoi synttärilahjaksi.
Miksette anna lapsien olla lapsia vaan pistätte reikiä heihin ja kaiken maailman killuttimia roikkumaan korviin, jotka saattavat rymytessä takertua kiinni ja revetä, jotka painavat nukkuessa, tarttuvat pitkiin hiuksiin jne? En ymmärrä, mitä lapsiaikuisia koetatte kasvattaa? Antakaa lasten olla lapsia. Korvien reitys pitäisi kieltää alle 18 v. On harvinaista ja kaunista, kun naisella on ehjät korvanlehdet, korvikset on niin wt ja out. Häpeän nyt vanhana reikäisiä korviani. Hyi.
Jos lapsi itse kysyy saako korvakorut niin silloin on mielestäni ihan hyvä aika. Tuskin kukaan kaksi vuotias kysyy saako korvakorut :)
Itse sain korvikset, kun olin 5v. Isoäiti kysyi, haluaisinko korvakorut, ja olen tyytyväinen siihen, että ei ole ikinä myöhemmin tarvinnut niitä pyytää. Äiti neuvoi, kuinka niitä piti hoitaa ja pidin itse niistä hyvää huolta. Ainoa ongelma oli se, että olen aina ollut allerginen rihkama koruille, niin paraneminen vei hieman normaalia kauemmin harjoituskorvikset korvissa.