Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäiselle lapselle voi mielestäsi ottaa korvakorut,

Vierailija
14.09.2013 |

kun lapsi niitä itse toivoo?

Kommentit (100)

Vierailija
41/100 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2013 klo 23:34"]

Jos lapsi itse kysyy saako korvakorut niin silloin on mielestäni ihan hyvä aika. Tuskin kukaan kaksi vuotias kysyy saako korvakorut :)

[/quote]

No ne lapset haluaa korvikset koska kavereilla on, tuo typerä muotivillitys menee toivottavasti kohta ohi... Lävistyksiin pitäisi saada ikäraja, aikuisena reiät voi kaduttaa...

Vierailija
42/100 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 v, silloin on ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/100 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2013 klo 23:47"]

[quote author="Vierailija" time="14.09.2013 klo 23:34"]

Jos lapsi itse kysyy saako korvakorut niin silloin on mielestäni ihan hyvä aika. Tuskin kukaan kaksi vuotias kysyy saako korvakorut :)

[/quote]

No ne lapset haluaa korvikset koska kavereilla on, tuo typerä muotivillitys menee toivottavasti kohta ohi... Lävistyksiin pitäisi saada ikäraja, aikuisena reiät voi kaduttaa...

[/quote]

Tuo typerä muotivillitys on ollut jo aika monta kymmentä vuotta, joten ei se taida olla ohimenevää sorttia.

Miellä ei siis ole vielä lapselle reikiä laitatettu, eteen varmasti tulee tämä tilanne. En kyllä kykene rinnastamaan korvareikiä mihinkään katumusta aiheuttaviin nännilävistyksiin..

Vierailija
44/100 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D hassua. Jostain luin että alle kymmenvuotiaana kun laittaa, olisi paras. Mikähän siinä oli syynä?? Hmm, olikohan jotain korvanlehden akupunktiopisteiden kanssa sillä tekemistä. ja siis tämähän voi olla ihan huuhaata, en muista edes mistä lehdestä sen luin.

Mutta siis, mielestäni korvakorut eivät ole verrannollisia mihinkään muihin lävistyksiin. Korvakoruja on ollut niin kauhean monta monituista vuosikymmentä. Ne eivät herätä mitään paheksuntaa (tietääkseni) eivätkä ne ole mitenkään harvinaisia. Korvakorulliset lapset ei vaikuta miltään pikkuaikuisilta (kuten pissisvaatteiset tai korkokengälliset lapset). En osaa pitää pahana sitäkään, että vauvan korvat rei'itetään, omalla tyttärellä ei ole reikiä, kun ei ole niitä halunnut. Ikää nyt 10v. Poikakaan ei ole halunnut, hän on 8v. Mutta kyllä kumpikin saa, jos kovin tuntuvat korviksia haluavan. 

Itse asiassa näkymättömämpiähän korvikset on kuin esim. crocksit jalassa tai hiusten pituus. 

Vierailija
45/100 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä hauska, miten nämä täydellistä sivistymättömyyttä ja junttiutta osoittavat wt-kirjoitukset tulevat ihmisiltä, jotka paradoksaalisesti tuntuvat pitävän itseään nimenomaan em. määreiden vastakohtina.

Vierailija
46/100 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2013 klo 00:06"]

:D hassua. Jostain luin että alle kymmenvuotiaana kun laittaa, olisi paras. Mikähän siinä oli syynä?? Hmm, olikohan jotain korvanlehden akupunktiopisteiden kanssa sillä tekemistä. ja siis tämähän voi olla ihan huuhaata, en muista edes mistä lehdestä sen luin.

Mutta siis, mielestäni korvakorut eivät ole verrannollisia mihinkään muihin lävistyksiin. Korvakoruja on ollut niin kauhean monta monituista vuosikymmentä. Ne eivät herätä mitään paheksuntaa (tietääkseni) eivätkä ne ole mitenkään harvinaisia. Korvakorulliset lapset ei vaikuta miltään pikkuaikuisilta (kuten pissisvaatteiset tai korkokengälliset lapset). En osaa pitää pahana sitäkään, että vauvan korvat rei'itetään, omalla tyttärellä ei ole reikiä, kun ei ole niitä halunnut. Ikää nyt 10v. Poikakaan ei ole halunnut, hän on 8v. Mutta kyllä kumpikin saa, jos kovin tuntuvat korviksia haluavan. 

Itse asiassa näkymättömämpiähän korvikset on kuin esim. crocksit jalassa tai hiusten pituus. 

[/quote]

Et voi verrata korvareikiä crocseihin tai pitkiin hiuksiin! Crocsit voi nakata jaloistaan, pitkät hiukset letitetään, reiät on ja pysyy ja näkyy, vaikka koruja ei olisikaan. Korvakorujen historiaan kannattaa jokaisen tutustua, miksi tuollaisia muinaisjäänteitä vielä edes käytetään. Niin wt hommaa...

Säälitti yksi pikkutyttö pinkeissä vaatteissaan, tukka auki roikkuen ja roikkuvat korvikset killuen, ekaluokkalaisella! Haittasi pihaleikkiä, jossa juostiin ja rajukin kontakti toisiin lapsiin oli enemmän sääntö kuin poikkeus...muut oli raisusti mukana, tuo tyttö taapersi arkana ja antisporttisena.

Vierailija
47/100 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei sinä 19 ja 26! Kerrohan, miksi pitäisi kutsua ilmiötä, jossa mulatti tai musta lapsi on rei'ittänyt korvansa. Ei wt vaan...?

Vierailija
48/100 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, meidän tyttö on ainakin kaikkea muuta kuin arka ja epäurheilullinen ("antisporttinen", kuten tämä ei-wt henkilö halusi kuvailla tuntemaansa lasta) korvakoruistaan huolimatta. 

Kyllä on pikkumaista touhu jos pienet reiät korvissa häiritsee perus av-mammaa näin paljon.

Terveisin kovatuloinen akateeminen äiti, jonka lapsi sai korvakorunsa 5-vuotiaana omasta pyynnöstään

Vierailija
49/100 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt vois sanoa että aikamoista curling-vanhemmuutta, viisivuotias pyytää ja mammahan antaa, vaikka sitten reiät korviin. Perustelkaa mitä hyvää korvakoruissa on? Pikkutytöt näyttävät joulukuusilta, sekö?

Kautta aikojen rei´itykset ovat kuuluneet eri heimoille jne, niillä on torjuttu pahoja henkiä ym. yhtä typerää, ei ole modernin suomalaisen naisen juttu enää nykypäivänä. Kullan kaivaminen ja uusien kultakorujen myyminen pitäisi myös kieltää maailmasta. Luontoa tuhotaan turhamaisuuden tähden.

Vierailija
50/100 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun täytyy sanoa, etten ole aiemmin tajunnut korvakorujen herättävän näin suurta vastustusta ja antipatiaa. Oikeastiko te olette sitä mieltä vai yhden ja samanko tuottamaa tekstiä tämä on? 

Edelleenkin olen sitä mieltä, että jos lapseni haluaa korvakorut, voin ne hänelle laitattaa. 

t. se äiti, joka vertasi korvakorujen näkyvyyttä Crockseihin.

Vierailija
51/100 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain korvikset 5-vuotiaana, omasta pyynnöstäni. Muistan, että olin halunnut korviksia jo pitkään, mutta rei'ittäminen pelotti mua. Äitini sanoi, että saan korvikset sitten, kun koen itse olevani valmis. Yhtenä päivänä ajatus rei'ittämisestä ei sitten enää tuntunutkaan pelottavalta, ja pyysin heti korvikset.

Äitini on muuten lääkäri ja isäni diplomi-insinööri, että ihan kamala wt-perhe kyllä oltiin...

Vierailija
52/100 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun lapsi haluaa ja ymmärtää mistä on kyse eli n. 5 v ylöspäin. Itse sain aikoinaan korvakorut 8v ja omat poikani olivat 6 ja 8 ottaessaan ensimmäiset korvareikänsä. Turhamaisuudestahan tässä on kyse, mutta mikä vika siinä on? Ei turhamaisuus ole keneltäkään pois eikä vahingoita ketään.

Vierailija
53/100 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 4 vuotias sai korvakorut, enkä näe siinä mitään pahaa. Itse olin 5 vuotias kun sain korvikset, eikä elämäni ole pilalle mennyt.;) Tälläkin hetkellä korvikset korvassa.

Vierailija
54/100 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani sain 3-vuotiaana enkä valita. :) Nuoremmalle tuskin itse laittaisin.

Vierailija
55/100 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt ehkä ihan vauvalle mutta vaikka 2-vuotiaasta ylöspäin :)

Vierailija
56/100 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle laitettiin tänään ja en kadu.

Vierailija
57/100 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten olen 9v.

Vierailija
58/100 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olin 5-vuotias, kun sain korvikset. Italiassa näkee järkeensä vauvoja, joilla on korvat rei`itettynä. Siellä on ihan tavallista, että bellabambiinalla on korvikset:)

Vierailija
59/100 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle laitettiin 4-vuotiaana. Aivan liian aikaista ja täysin turhaa! Miksi pieni lapsi tarvitsisi korvakorut? Nyt toivoisin, että minulla ei olisi reikiä korvissa, olisi kauniimpaa niin.

Omat tyttöni voivat pitkällisen harkinnan jälkeen saada joskus yli 10-vuotiaana. Missään tapauksessa pikkulapsi ei tarvitse rei'itettyjä korvia.

Vierailija
60/100 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla lävistettiin korvat 8-vuotiaana. Kadun sitä syvästi, vaikkei se oikeastaan minun vikani ole vaan äitini, koska 8-vuotias ei todellakaan ole valmis päättämään mistään lävistyksestä! Eivät ole umpeutuneet 20 vuoden aikana vaan näkyvät edelleen. Keräävät aina välillä jotain ällöä talipaskaa sisäänsä.

Miksi ihmeessa annatte lapsenne lävistettäväksi? Miksi pitää "olla nätti", eikä riitä, että lapsi on oma mahtava itsensä? Eikö teidän tehtävänne vanhempana olisi ennemminkin suojella lastanne moiselta sovinismilta?

En ymmärrä, miten joku ei kykene ajattelemaan korvalävistystä samanlaisena kuin muita lävistyksiä. Joku vika aivoissa? 

Kaikissa lävistyksissä on aina riskinsä, miksi riskeerata lapsen terveyttä niin turhan asian tähden? Se ei rajoita elämää tippaakaan, kun ei ole korvalävistystä. Sitä paitsi, mikä oikeus teillä on tehdä lapsenne vartaloon loppuiän kestäviä merkkejä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan