Minkä ikäiselle lapselle voi mielestäsi ottaa korvakorut,
Kommentit (100)
Minulle ja kaikille siskoille on laitettu 1-vuotiaana.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 00:46"]Meillä tyttö täyttää syksyllä neljä ja meinasin pyrstölleni lentää kuukausi takaperin kun hän kysyi että "äiti mä haluisin korvakorut, koska mulle käydään ottaan reijät?" Ja vaikka koitin "pelotella" että sellainen setä/täti laittaa ne ja se sattuu ja voi tulla vertakin. Tyttö piti silti päänsä ja haluaisi korvikset. Siskolleni käytiin ottaan reijät kun hän oli 10 vuotias, hän pelkäsi ja meni aina karkuun kun piti reijittää. Olin itse 4vuotias ja kysyin että saanko minäkin ja näytin reippaasti isosiskolle mallia ettei tarvi pelätä. Nehän on sellaiset pienet napit eikä mitään isoja killuttimia mitkä jää jokapaikkaan jumiin eikä mitään repeämisiä tarvi pelätä. Voisin neljävuotis synttäreiksi käydä tytölle ottaan mutta näitä kommentteja lukiessa kukkahattutädit varmaan hyökkää kimppuun ja huostaanottaa tytön?! Ja mikä ihme on wt-perhe?! :O[/quote]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 17:35"]
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 00:46"]Meillä tyttö täyttää syksyllä neljä ja meinasin pyrstölleni lentää kuukausi takaperin kun hän kysyi että "äiti mä haluisin korvakorut, koska mulle käydään ottaan reijät?" Ja vaikka koitin "pelotella" että sellainen setä/täti laittaa ne ja se sattuu ja voi tulla vertakin. Tyttö piti silti päänsä ja haluaisi korvikset. Siskolleni käytiin ottaan reijät kun hän oli 10 vuotias, hän pelkäsi ja meni aina karkuun kun piti reijittää. Olin itse 4vuotias ja kysyin että saanko minäkin ja näytin reippaasti isosiskolle mallia ettei tarvi pelätä. Nehän on sellaiset pienet napit eikä mitään isoja killuttimia mitkä jää jokapaikkaan jumiin eikä mitään repeämisiä tarvi pelätä. Voisin neljävuotis synttäreiksi käydä tytölle ottaan mutta näitä kommentteja lukiessa kukkahattutädit varmaan hyökkää kimppuun ja huostaanottaa tytön?! Ja mikä ihme on wt-perhe?! :O[/quote]
[/quote]
Mä oon ollu 3-4vuotias kun oon saanu korvikset. En kyl muista siitä paljoa ku oon ollu nii pieni. Muistaakseni mumma käytti mua
Kannattaa varmaan kysyä ensihaluaako se edes korvakoruja saatana. Tatuoikaa samantien vitun white trash kusivitut!!!
Multa joku kysyi miksei mulla ole korviksia. Sanoin, että kehossani on jo luonnostaan kaikki tarpeelliset reiät, en näe tarpeelliseksi teetättää itse uusia. Jos äitini oilsi teettänyt, olisin ollut jossain vaiheessa vihainen ja antanut kasvaa umpeen. Ei ainakaan jos lapsi ei itse pyydä, ja jos ei pyydä ollenkaan, sitten ei tartte.
Käykää vain ottamassa. Meillä tytär sai korvikset ekan kerran 1-vuotiaana. Heti kohta kun olimme vaihtaneet normikorvikset niin toinen niistä oli irronnut yöllä emmekä saaneet korvista enään korvaan joten otimme toisenkin pois ja annoimme reikien umpeutua. Kävimme ottamassa tytölle uudestaan korvikset hänen ollessaan 2v. 7kk. Nyt ovat reilu puoli vuotta olleet ilman mitään ongelmia. :)
Sen ku kivitätte, mutta omalle tytölle laitoin 11kk on napit, ei paina eikä irtoa. Ei tarvinnut hoitaa eikä edes punoittanut kuin 1h laiton jälkeen. Mulle laitettiin 3v synttäripäivänä. En ymmärrä tätä hysteriaa. Menkää suomen rajojen ulkopuolelle ni johan laittaa ihmiset 2vk ikäiselle reiät. Eikä se satu vaan nippasee hetken. Mun mielestä ne on kauniit ja tytölle kuuluu korvikset..
hienoa :)[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 19:00"]
Sen ku kivitätte, mutta omalle tytölle laitoin 11kk on napit, ei paina eikä irtoa. Ei tarvinnut hoitaa eikä edes punoittanut kuin 1h laiton jälkeen. Mulle laitettiin 3v synttäripäivänä. En ymmärrä tätä hysteriaa. Menkää suomen rajojen ulkopuolelle ni johan laittaa ihmiset 2vk ikäiselle reiät. Eikä se satu vaan nippasee hetken. Mun mielestä ne on kauniit ja tytölle kuuluu korvikset..
[/quote]
Itse olin 3v kun sain korvikset ja 12v otin toiset. Nyt ikää 23v
Mitenkäs muut lävistykset? Jos poika tahtoo kuusivuotiaana sarvet, annattekko laittaa microdermalit?
Minä hankin korvikset 40-vuotiaana, ja sitten vasta tajusin, että perinteiset korvakorut ovat kaikkein vähiten häiritsevä koru. (Lukuunottamatta roikkuvia tai isoja killuttimia, jotka mielestäni kuuluvat juhlaan.) Sormukset, kaulakorut, rintaneulat, napit - kaikista niistä on jotain muistettavaa ja huolehdittavaa, mutta korvikset vain kulkevat mukana. Suosittelen kaikille! Korvalehti on kehon kaikkein vähiten vertavuotavia ja tuntevia paikkoja, joten alkuvaikeuksien jälkeen se ei tunne mitään.
Mun mielestä isommalle. Ehkä yläasteella tai kun on 18. Ne on ikuset reiät. Ja silleen, että on halunnut niitä kauemmin kuin kuukauden.
en tykkää korviksista lapsilla. Ihan turhia. Turhat nää on aikuisillakin. Nää reiät näkyy, vaik ei käyttäis moneen vuoteen. Mun mielestä on oikeesti tyhmän ja turhamaisen näköistä, kun jo pienillä pojilla on korviksista. Jotenkin käy sääliksi. Ei lapset niitä halua oikeesti...aikuiset haluaa.
laosi mielijohteesta haluaa...mut kun ne arvet jää. Jos vaik Markkuja ei haluais olla erilInenkorvisarven kanssa. Sitä lapsi ei tajua..aikuisen vastuu.
En kannusta tekemään arpia korvalehtiin. Luonnon iho on kaunis.
samaa mieltä olen tatuoinneista. Luonnon iho on kaunein.
joskus törmännyt korviskaveriin ka ihmetellyt, et miks tolla lapsella oikeesti on korvia ja lippa vinossa? Kun vanhemmat on fiksuja vanhempia...et miten ovat päätyneet tollaseen hommaan?
Eihän niitä nykyään saa laittaa kuin yli 7-vuotiaalle.
Mielestäni lapselle voi laittaa korvakorut vasta kun hän niitä osaa pyytää ja toivoa,sekä pitäisi osata hoitaa ne. Itse sain 10-12 vuotiaana ekat reiät, toiset reiät otin muistaakseni joskus 16-vuotiaana. Yksi niistä on umpeutunut.
Itse sain 6v kun olin jo vuoden niitä vinkunut. Antaisin lapsenikin laittaa yli 6v. En tajua tatuointiin vastaamista. Korvakorut on kauniit ja ne voi laitattaa kunhan lapsi niitä on itse pyytänyt. Te jotka pidätte reikiä ihon pilaamisena voitte jatkaa elämistä mustien linssien läpi
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 23:17"]
Eihän niitä nykyään saa laittaa kuin yli 7-vuotiaalle.
[/quote]
Jaa, just tänään käytiin ottamassa meidän 5-vuotiaalle eikä kukaan kysynyt ikää. Tyttö on vuoden ajan kinunnut korviksia ja monet kerrat on puhuttu että se reikien tekeminen saattaa vähän sattua. Ihan reippaana tyttö oli, sanoi vaan jälkikäteen että pikkasen sattui muttei haittaa. Ollaan varmaan arvoisan av-raadin mielestä todella wt :D
Eskarilaiselle tai ekaluokkalaiselle.
Tytär sai korvikset 2v 7kk ikäisenä :)