Mitä etuoikeuksia miehillä muka on?
Itse näin miehenä en tiedä ja haluaisin hyötyä omista etuoikeuksistani..
Kommentit (683)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi palkka, työnantajat ei pelkää sun pamahtavann yhtäkkiä raskaaksi. Sua ei myöskään tytötellä,ja katsota mielipiteesi arvoa alemmaksi sukupuolesi takia.
Olen tätä jo kysynyt aiemminkin, mutta otan uudestaan; oletetaan että on kaksi työntekijää, nainen ja mies, samassa firmassa ja nämä henkilöt ovat samanikäisiä ja heillä on täysin samat koulutukset ja työkokemus, niin onko todellakin niin, että tuon naisen työsopimukseen onkin kirjattu pienempi palkka? Käsittääkseni nykyisenä aikana tuollaiset työsopimukset olisivat jo kaiken kansan nähtävillä ainakin suurten lehtien avustuksella ja tuo kyseinen firma joutuisi todella huonoon valoon syrjinnän takia.
Kulta pieni, ei sinne työsopimukseen mitään kirjata, se maksetaan tilille se suurempi palkka. Mites selvität kun palkat eivät ole yksityisellä julkisia.
siinä tuli muuten vastine tytöttelylle. Tässähän kerrottiin ettei tuollaista tapahdu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi palkka, työnantajat ei pelkää sun pamahtavann yhtäkkiä raskaaksi. Sua ei myöskään tytötellä,ja katsota mielipiteesi arvoa alemmaksi sukupuolesi takia.
Olen tätä jo kysynyt aiemminkin, mutta otan uudestaan; oletetaan että on kaksi työntekijää, nainen ja mies, samassa firmassa ja nämä henkilöt ovat samanikäisiä ja heillä on täysin samat koulutukset ja työkokemus, niin onko todellakin niin, että tuon naisen työsopimukseen onkin kirjattu pienempi palkka? Käsittääkseni nykyisenä aikana tuollaiset työsopimukset olisivat jo kaiken kansan nähtävillä ainakin suurten lehtien avustuksella ja tuo kyseinen firma joutuisi todella huonoon valoon syrjinnän takia.
Kulta pieni, ei sinne työsopimukseen mitään kirjata, se maksetaan tilille se suurempi palkka. Mites selvität kun palkat eivät ole yksityisellä julkisia.
ja kaikissa minun julkisen puolen työsopimuksissa on ollut palkka kirjattuna ja noudatettava työehtosopimus. Olisi varsin haastavaa palkanlaskijoiden ja hr:n tietää mitä pitää maksaa jos sitä ei kirjata mihinkään.
Mutta viestisi onkin puhdasta miesvihaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisilla on myös etuoikeuksia miehiin nähden.
Esimerkiksi naiset pääsevät sukupuolensa takia moniin virkoihin helpommin kuin miehet.
Mies joutuu näyttämään kykynsä että hän pääsee johon työtehtävään kun taas nainen pääsee työtehtävään siksi kun hän on nainen.
Toinen naisten etuoikeus on sanonta naisia ei lyödä.
Miksi miehiin kohdistuvaa väkivaltaa ei kammoksuta samalla tavalla kuin naisiin kohdistuvaa väkivaltaa?
Kodittomista valtaosa on miehiä, eikö tasa-arvon vuoksi naisia ja miehiä pitäisi olla kodittomina yhtä paljon?
Syrjäytyneistä valtaosa on miehiä.
Tytöt menestyvät koulussa paremmin kuin pojat.
Tapaturmien uhreista valtaosa on miehiä.
Miehet kuolevat vuosia nuorempina kuin naiset.
Siinä on muutama miesten etuoikeus vuonna 2020Pari lisäystä sinun listaan:
-Vangeista suurin osa on miehiä (ei ole ongelma tasa-arvon kannalta)
-Poikavauvojen silpominen on hyväksyttävää (vain tyttöjen silpominen on kauheaa)
-Miehen on sukupuolensa vuoksi pakko mennä armeijaan (ei ole ongelma feministelle)
Onhan näitä....
-Mihin virkoihin?
-Useimmiten lyöjä on mies. Sanotaan, että naisia ei saa lyödä, koska mies voi tappaa naisen lyönnillä. Harvemmin mies tappaa toisen miehen lyönnillä. Nainen ei kykene tappamaan miestä lyönnillä. Miehiin kohdistuva väkivalta on useimmiten toisten miesten aiheuttamaa, joten asia ei liity sukupuolten tasa-arvo-ongelmaan.
-Kodittomuus on aidosti etenkin miesten ongelma. Naispuoliset kodittomat onnistuvat usein punkkaamaan kaveripiirin sohvilla, ehkä siksi että koditon nainen kadulla nähdään potentiaalisena seksuaalirikoksen uhrina.
-Syrjäytyminen ja koulumotivaation puute on myös oikeasti miesten ongelma, jota ratkomaan tarvittaisiin kipeästi lisää miehiä.
-Tapaturmat ja aiemmin kuoleminen... näihin tuskin naiset on syypäinä?
-Poikavauvojen silpominen on myös aito miesten ongelma. Tyttöjen silpominen on brutaalimpi toimenpide, jonka vastine olisi mieheltä koko peniksen irti leikkaaminen.
-Armeijan sijaan voi mennä sivariin tai totaalikieltäytyä. Pakollinen palvelus miehille on kyllä epätasa-arvoista.Eli katsotaanpa: kodittomuus, syrjäytyminen, pakollinen palvelus, ympärileikkaus. Siinä aitoja miesten ongelmia. Niitä voisitte miehet ratkoa kouluttautumalla sosiaalityöntekijöiksi ja opettajiksi sekä alkamalla aktiiveiksi esim. aseistakieltäytyjäliitossa.
Vai kiinnostaako teitä oikeasti edes miesten ongelmat ja niiden ratkominen, vai vain naisille nillittäminen?Ketjun aihe on "mitä etuoikeuksia miehillä on"
Mutta vastaillaan viestiisi: ihan mielenkiintoinen ajatus: tehkää itse asialle jotain älkääkä nillittäkö.
Eli kun naiset valittavat palkasta, vastaat "ryhtykää sähköinsinööreiksi älkääkä lastentarhatädeiksi" ?
Ja aika moni asia väitteissäsi (peniksen silpomisen vähättely) on melkoista asenteellista p a s k a p u h e t t a. Toivottavasti et saa poikaa ja tyttäresikin on l e s b o, tuollainen m i e s v i h a periytyy varmasti.
Omana kokemuksena voin kertoa, että seurustelin amerikan juutalaisen miehen kanssa. Lasten hankinnasta puhuttaessa mies vaati ehdottomasti ympärileikkausta pojalle. Minä olin vahvasti vastaan. Sanoin, että Suomessa (jossa asuimme), lasten ympärileikkaaminen ilman lääketieteellistä syytä, voidaan katsoa rangaistavaksi pahoinpitelyksi. Mies uhkasi viedä lapsen salaa rabille leikattavaksi. Kyseisen miehen mielestä peniksen silpominen oli ainoa oikea tapa kohdella poikalasta ja hänellä itselläänkin oli ympärileikattu penis. Onko hänenkin puhe asenteellista p a s k a p u h e t t a ja miesvihaa? Hän sentään oli kokemusasiantuntija. Erottiiin eikä niitä lapsiakaan hankittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi naiset pääsevät sukupuolensa takia moniin virkoihin helpommin kuin miehet.
Mies joutuu näyttämään kykynsä että hän pääsee johon työtehtävään kun taas nainen pääsee työtehtävään siksi kun hän on nainen.
Miksi miehiin kohdistuvaa väkivaltaa ei kammoksuta samalla tavalla kuin naisiin kohdistuvaa väkivaltaa?
Kodittomista valtaosa on miehiä, eikö tasa-arvon vuoksi naisia ja miehiä pitäisi olla kodittomina yhtä paljon?
-Poikavauvojen silpominen on hyväksyttävää (vain tyttöjen silpominen on kauheaa)
-Miehen on sukupuolensa vuoksi pakko mennä armeijaan (ei ole ongelma feministelle)
Onhan näitä....
-Mihin virkoihin?
-Useimmiten lyöjä on mies. Sanotaan, että naisia ei saa lyödä, koska mies voi tappaa naisen lyönnillä. Harvemmin mies tappaa toisen miehen lyönnillä. Nainen ei kykene tappamaan miestä lyönnillä. Miehiin kohdistuva väkivalta on useimmiten toisten miesten aiheuttamaa, joten asia ei liity sukupuolten tasa-arvo-ongelmaan.
-Kodittomuus on aidosti etenkin miesten ongelma. Naispuoliset kodittomat onnistuvat usein punkkaamaan kaveripiirin sohvilla, ehkä siksi että koditon nainen kadulla nähdään potentiaalisena seksuaalirikoksen uhrina.
-Syrjäytyminen ja koulumotivaation puute on myös oikeasti miesten ongelma, jota ratkomaan tarvittaisiin kipeästi lisää miehiä.
-Poikavauvojen silpominen on myös aito miesten ongelma. Tyttöjen silpominen on brutaalimpi toimenpide, jonka vastine olisi mieheltä koko peniksen irti leikkaaminen.
-Armeijan sijaan voi mennä sivariin tai totaalikieltäytyä. Pakollinen palvelus miehille on kyllä epätasa-arvoista.Eli katsotaanpa: kodittomuus, syrjäytyminen, pakollinen palvelus, ympärileikkaus. Siinä aitoja miesten ongelmia. Niitä voisitte miehet ratkoa kouluttautumalla sosiaalityöntekijöiksi ja opettajiksi sekä alkamalla aktiiveiksi esim. aseistakieltäytyjäliitossa.
Vai kiinnostaako teitä oikeasti edes miesten ongelmat ja niiden ratkominen, vai vain naisille nillittäminen?
WHO määrittelee kaikki tyttölapsen intiimialueeseen kohdistuvat toimenpiteet silvonnaksi riippumatta siitä miten vahingollisia ne ovat ja monet niistä ovat vähemmän vahingollisia kuin poikien ympärileikkaus. Samanaikaisesti WHO suhtautuu neutraalin myönteisesti pojan ympärileikkaukseen.
Tyttöjen silpominen on eräänlainen moderni myytti tai puolitotuus; toki näitä erityisen raakoja tapauksia on, mutta se silpominen, jota vastaan nämä viranomaiset ja järjestöt taistelevat, käsittää ihan kaikenlaisen kajoamisen, niin kauan kuin uhri on naispuolinen. Miespuolisella ei ole niin väliä, vaikka joissakin kulttuureissa myös poikien ympärileikkauksesta on vielä raaempia muotoja, jossa esim.viilletään virtsaputkea.
Itse tiedostan isoimmaksi etuoikeudekseni miehenä sen, että minun ei tarvitse pelätä r ai sk at uksi tai s ek s ua ali sen v äk ivall an kohteeksi tulemista kuin korkeintaan aivan erityistilanteissa (esim. jos tuppaudun g a y baariin ja lähden sieltä jonkun kanssa jatkoille).
Iso etuoikeus on se, että minun ei tarvitse pelätä vakavaa fyysistä väkivaltaa naisten taholta kadulla, yöelämässä, kotona tai missään muuallakaan. Minun tarvitsee varoa vain muita miehiä.
Lisäksi iso etuoikeuteni on se, että voin tulla vanhemmaksi ilman raskautta, synnytystä ja imetystä. Minulla ei ole kuukautisia.
Minulla ei ole riskiä sairastua joihinkin naisille erityisiin sairauksiin tai vaivoihin (esim. kohdunkaulasyöpä).
Virtsaaminen on toden totta helppoa. Tämä on iso etu esimerkiksi vaelluksilla tai muuten metsässä liikkuessa, kun pientä tarvetta varten ei tarvitse riisua koko alapäätä, ei kykkiä varvikossa, eikä esim. pitkillä automatkoilla (Suomessa) tarvitse kauaa etsiä sopivaa paikkaa virtsaamista varten.
Olen etuoikeutettu naisiin nähden koska olen mies eli olen fiksumpi ja vahvempi kuin naiset. Osaan myös paremmin tekniikan asiat kuin naiset. Osaan ajaa autoa paremmin kuin naiset ja myös suuntavaisto minulla on parempi kuin naisilla. En pelkää pikkuasioita ja en panikoi asioista. Olen aikalailla ylivertainen naisiin nähden melkein jokaisessa asiassa.
Olen mies ja ylpeä sukupuolestani.
m28
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehiä tapetaan enemmän kuin naisia. Kumman valitsisit?
Hienosti hypätty toiseen aiheeseen!
ihmiseen kohdistuva väkivalta. Sama aihe
Siis naiset tappavat miehiä? Vai olisiko niin että miehet tappavat..........?
Miehen mielipiteet otetaan työelämässä vakavasti ja sanottavia kuunnellaan. Kunnioitusta tulee ilman, että täytyy kamalasti taistella sen eteen. Harva mies edes huomaa, miten eri tavalla heitä arvostetaan ja kunnioitetaan työelämässä verrattuna naisiin.
Ylipäätään miehisyyteen liittyvät asiat nähdään hyvinä ja naiseuteen liittyvät huonoina.
Ulkonäköpaineita on todella paljon vähemmän. Tätäkään moni mies ei edes tajua, kun ei joudu asiaa joka päivä miettimään.
Miesvaltaisilla aloilla on paremmat palkat. Jos synnyt mieheksi, tulet mitä todennäköisimmin päätymään töihin miesvaltaiselle alalle, eli tienaat enemmän. Miehenä päätyy myös todennäköisemmin sen kummempia miettimättä kuin luonnostaan hyväpalkkaiselle alalle. Naiselta vaatii suurempaa rohkeutta ja selkeämpää tietoisuutta ja tavoitteellisuutta lähteä miesvaltaiselle alalle. Myös rahasta kiinnostunut uranainen on nähdään pahana ja kylmänä ihmisenä, pitäisi olla kiinnostunut pehmeämmistä arvoista. Miehelle uraorientoituminen ja tienaaminen on tavoiteltavaa ja luonnollista.
Kun lähdet miehenä reissaamaan yksin ulkomaille, ei tarvitse pelätä ja olla varuillaan samalla tavalla, kuin naisen. Monissa maissa kulttuureissa olet miehenä arvokkaampi, tervetulleempi ja enemmän turvassa, kuin nainen.
Kyse on rakenteista. Vaikka nämä asiat eivät kaikki sinun ap kohdallasi toteutuisikaan, ne ovat olemassa rakenteina yhteiskunnassa. On helppo olla sokea monille etuoikeuksilleen, kun niitä ei tarvitse koko ajan miettiä, toisinkuin niitä epäoikeudenmukaisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Kohdellaan koko elämänkaaren ajan ajattelevana ihmisenä. Puberteetin aikoihin tyttöjä ruvetaan kohtelemaan pelkkinä seksiobjekteina. Se on aikamoinen järkytys monelle tytölle.
Nuoren naisen elämänkaari:
Kun hän on pikkutyttö, häntä kielletään tekemästä kaikkea, käsketään olemaan hiljaa ja kiltisti ja voivotellaan ylenpalttisesti, jos hän saa naarmun polveensa. Samaan aikaan pikkupojat saavat riehua, eikä kukaan edes huomaa naarmuja heidän polvissaan.
Kun puberteetti alkaa, hän saa kuulla huomautuksia kehostaan ja irvailua menkoista. Hän pukeutuu muiden mukaan joko liian paljastavasti tai liian vähän paljastavasti - näitä muiden mielipiteitä vaatetuksesta kyllä riittää. Kielletään pyörimästä poikien kanssa ja sheimataan jos hän tekee niin, toisaalta sheimataan, jos hänellä ei vieläkään ole poikaystävää.
Kun hän pääsee työelämään, häntä joko kohdellaan silkkihansikkain tai sitten rehellisen alentuvasti ja tytötellään. Ideoita ja mielipiteitä sivuutetaan varsinkin mieskollegojen toimesta, usein myös vanhempien naiskollegojen.
Kun hän alkaa odottaa lasta, niin voi sitä arvostelun ja neuvonnan määrää. Ikään kuin odottava äiti olisi joutunut itse lapsen tasolle, eikä hän osaa ajatella mitään itse. Niin, ja hänen kehostaankin tulee kuin taikaiskusta kaikkien omaisuutta (vauvamahan koskettelu kysymättä). Lapsen saaminen on usein myös melkoinen kolaus naisen uralle, ainakin jos hän haluaa edetä sillä.
Puhun tässä omani ja naispuolisten tuttavieni kokemuksella.
---
etuoikeus:
1. oikeus saada tai tehdä jotain ennen muita
2. oikeus jollaista ei ole muilla tai kaikilla
oikeus:
1. vapaus tehdä jotakin tai olla tekemättä jotakin
---
nyt kun puhutaan vaikka että naiset kokevat väkivaltaa miesten osalta, annatte ymmärtää että se on miesten etuoikeus.
Mielestäni laissa ei ole annettu miehille vapautta hakata ja ra.iskata naisia.
Ehkäisy ja synnytys? Naisilla on oikeus ehkäisyyn, siinä missä miehilläkin. Ainoastaan naisilla on se oikeus, että he ovat vanhemmuuden osapuolista yksin se, joka päättää syntyykö vahinkolapsi. Sekään ei ole etuoikeus, koska heillä on oikeus päättää omaan kehoonsa kohdistuvista asioista ja tämä oikeus on kaikilla naisilla ja miehillä.
Aivan hyvät naiset, kukaan ei pakota teidä aseella sinne papa-kokeisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eh...
onko miehillä oikeus tappaa toisia? En tiennytkään
Vierailija kirjoitti:
Lääkkeet suunnitellaan miehille. Miehen syövän toteamiseen menee suomessa noin 3kk kun naisella se kestää keskimäärin kaksi vuotta. Tämä johtuu lääkäreiden laajasti harjoittamasta naisvihasta. Naisten ongelmia vähätellään ja leimataan psyykkisiksi kevyin perustein. Tutkimusten mukaan tästä syystä myös naisen riski kuolla on suurempi kuin miehen. Miehen kivunhoito on myös tehokkaampaa kuin naisen. Siinä missä mies saa lääkkeet, naisen käsketään kärsiä. Naisille myös kipulääkkeet määrätään riittämättöminä annoksina. Mies on kaiken mittapuu ja standardi ja nainen vertautuu mieheen. Jotta nainen voisi olla jotain. Hänen pitää tulla mieheksi. Jne jne..
Jep. Naistenvaivoja vähätellään ja pidetään luulotauteina, PMS:n olemassaolo todistettiin jo 80-luvulla muta meni noin 20 vuotta että se hyväksyttiin virallisesti olemassaolevaksi koska naistentautien tutkimusta ei rahoiteta eikä siihen allokoida resursseja. PMDD ja endometrioosi saavat lääkärit lähinnä kohauttelemaan olkiaan, jälkimmäisessä keskimääräinen diagnoosiaika taitaa olla jopa kuusi vuotta koska lääkärit eivät pidä rankkoja kuukautiskipuja ja muita oireita "oikeana" tautina ja hoidoksi tarjotaan lähinnä ehkäisypillereitä sillä tutkimusta hoitokeinoista ei ole. Leikkaukseen ei pääse kuin todella vakavassa tilanteessa vaikka tauti uhkaa hedelmällisyyttä ja voi pahimmassa tapauksessa levitä ympäri kehoa. Rintasyöpää on onneksi viime vuosina tutkittu edistyneissä määrin, mutta edelleen ehkäisypillereitä määrätään naisille vaikka niiden tiedetään nostavan syöpäriskiä. Miesten ehkäisyvalmisteiden kehitystyö lopetetiin, koska ne aiheuttivat samankaltaisia oireita kuin naisten ehkäisypillerit! Siitä voi päätellä miten paljon naisten terveyttä arvostetaan.
Aiheeseen liittyen miehiä ei myöskään syrjitä työnhaussa lasten hankinnan takia. Nuorilta naisilta saatetaan kysyä haastattelussa parisuhteesta ja perheestä, ja mikäli 28-vuotiaalla naisella on poikaystävä saattaa työnantaja jättää palkkaamatta ihan vain sen vuoksi että pelkää hakijan jäävän äitiyslomalle saman tien. Jos vanhempainvapaa jaettaisi puoliksi isän kanssa, tällaista tilannetta ei enää syntyisi. Esimerkiksi Islannissa käytäntö lopetti naisten syrjimisen työnhaussa lähes kokonaan. Miehet vain eivät itse tahdo jäädä hoitamaan lasta, ja sitten ihmettelevät että miksi erotilanteessa vanhemmuus ohjataan suoraan äidille.
Vierailija kirjoitti:
Kohdellaan koko elämänkaaren ajan ajattelevana ihmisenä. Puberteetin aikoihin tyttöjä ruvetaan kohtelemaan pelkkinä seksiobjekteina. Se on aikamoinen järkytys monelle tytölle.
Siitä teini-iästä lähtien miehiä kohdellaan alapäällään ajatelevina ja potentiaalisesti väkivaltaisina riskitekijöinä. Se on järkytys monelle pojalle ja miehellekin.
Vierailija kirjoitti:
Itse tiedostan isoimmaksi etuoikeudekseni miehenä sen, että minun ei tarvitse pelätä r ai sk at uksi tai s ek s ua ali sen v äk ivall an kohteeksi tulemista kuin korkeintaan aivan erityistilanteissa (esim. jos tuppaudun g a y baariin ja lähden sieltä jonkun kanssa jatkoille).
Iso etuoikeus on se, että minun ei tarvitse pelätä vakavaa fyysistä väkivaltaa naisten taholta kadulla, yöelämässä, kotona tai missään muuallakaan. Minun tarvitsee varoa vain muita miehiä.
Lisäksi iso etuoikeuteni on se, että voin tulla vanhemmaksi ilman raskautta, synnytystä ja imetystä. Minulla ei ole kuukautisia.
Minulla ei ole riskiä sairastua joihinkin naisille erityisiin sairauksiin tai vaivoihin (esim. kohdunkaulasyöpä).
Virtsaaminen on toden totta helppoa. Tämä on iso etu esimerkiksi vaelluksilla tai muuten metsässä liikkuessa, kun pientä tarvetta varten ei tarvitse riisua koko alapäätä, ei kykkiä varvikossa, eikä esim. pitkillä automatkoilla (Suomessa) tarvitse kauaa etsiä sopivaa paikkaa virtsaamista varten.
etuoikeus:
oikeus:
---
- Kerrot siis että vain miehillä on oikeus kulkea kaduilla ihman häirintää?
- kerrot siis vain miehillä on oikeus päättää tulevatko he vanhemmaksi?
- kerrot siis että miehillä on oikeus kuseksii mihin haluaa?
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaikka ehkäisy. Miehelle on kondomi, jota saa ostettua ihan mistä tahansa eikä kukaan kysele mitään. Naisella ehkäisyn aloitus vaatii käyntiä lääkärissä ja todennäköisesti myös tutkitaan gynekologisesti.
Sitten on papakoetta, mammografiaa, ihan joukkoseulontoina, eli tietyssä iässä noissa käydään viiden vuoden välein vaikka ei olisi synnyttänyt ainuttakaan lasta.
Raskausaikana taas lähes kellä tahansa hoitohenkilökuntaan kuuluvalla on oikeus tutkia alapäätä, synnytyksen jälkeen sitä alapäätä tutkitaan. Ehkäisyä varten taas jalat levälleen. Sitten tulee taas joukkoseulonnat.On miehillä myös eturauhasvaivoja mutta ei miehiä jo nuoresta asti tutkita minkään eturauhassyövän varalta.
OT; tuo eturauhassyöpä ja sen alidiagnosoiminen ja alihoitaminen on iso miehiin kohdistuva epätasa-arvoisuus.
Joka vuosi Suomessa menehtyy noin 850 miestä eturauhassyöpään, vaikka aggressiivinen eturauhassyöpä olisi helpostikin löydettävissä.
Rintasyöpätutkimus, mammografiat ja -seulonnat ym. ovat (syystäkin!!) saaneet runsaasti rahoitusta ja huomiota, ja (onneksi!) rintasyöpäkuolleisuus on pienentynyt jatkuvasti.
Ikävä kyllä eturauhassyövän osalta tilanne ei ole ollenkaan näin valoisa, ja tähän tilanteeseen tarvittaisiin kipeästi muutosta.
Olen itse mies, joka on menettänyt 2 läheistä sukulaista aggressiiviselle eturauhassyövälle, joten asia on minulle todella tärkeä, etenkin, kun alttius eturauhassyöpään on periytyvä.
Muistuttakaa ja patistakaa varsinkin yli 50-vuotiaita miehiä kääntymään AINA lääkärin puoleen, jos esim. virtsaamisvaivoja ilmenee! Paikallinen eturauhassyöpä voidaan hoitaa tehokkaasti, ennen sen leviämistä!
Vierailija kirjoitti:
Pliis, älkää tuoko esille mitään biologisia juttuja, tai pelkkiä sosiaalisia tapoja ja käytäntöjä tai tottumuksia tms. VAAN ihan lakiin kIrjattuja ETUOIKEUKSIA.
(ELI SIIS: ONKO NIITÄ OIKEASTI SIELLÄ ?)
...ja jos on ,niin mitä?
Miksi vain laissa olevilla etuoikeuksilla on merkitystä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eh...
onko miehillä oikeus tappaa toisia? En tiennytkään
Mitä? Ensin sanot että se on naisten etuoikeus että miehiä tapetaan enemmän ja sitten että ”tappaminenhan on laitonta! Ei ole oikeutta tappaa!” ????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
etuoikeus:
oikeus:
---
- Kerrot siis että vain miehillä on oikeus kulkea kaduilla ihman häirintää?
- kerrot siis vain miehillä on oikeus päättää tulevatko he vanhemmaksi?
- kerrot siis että miehillä on oikeus kuseksii mihin haluaa?
- Kerron, että miehillä on ETUoikeus kulkea kadulla ilman vakavaa s ek su aalista häirintää vastakkaisen sukupuolen taholta
- Kerron, että miehillä on ETUoikeus tulla vanhemmaksi ilman raskautta, synnytystä ja imetystä ja niistä johtuvia komplikaatioita, kipuja ym.
- Kerron, että miehillä on ETUoikeus virtsata helpommin ja siistimmin esimerkiksi metsässä tai muualla, missä siitä ei koidu haittaa.
Nämä ovat juuri niitä ETUoikeuksia, jollaisia ei ole kaikilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan näitä....
-Mihin virkoihin?
Vai kiinnostaako teitä oikeasti edes miesten ongelmat ja niiden ratkominen, vai vain naisille nillittäminen?Ketjun aihe on "mitä etuoikeuksia miehillä on"
Mutta vastaillaan viestiisi: ihan mielenkiintoinen ajatus: tehkää itse asialle jotain älkääkä nillittäkö.
Eli kun naiset valittavat palkasta, vastaat "ryhtykää sähköinsinööreiksi älkääkä lastentarhatädeiksi" ?
Ja aika moni asia väitteissäsi (peniksen silpomisen vähättely) on melkoista asenteellista p a s k a p u h e t t a. Toivottavasti et saa poikaa ja tyttäresikin on l e s b o, tuollainen m i e s v i h a periytyy varmasti.
Omana kokemuksena voin kertoa, että seurustelin amerikan juutalaisen miehen kanssa. Lasten hankinnasta puhuttaessa mies vaati ehdottomasti ympärileikkausta pojalle. Minä olin vahvasti vastaan. Sanoin, että Suomessa (jossa asuimme), lasten ympärileikkaaminen ilman lääketieteellistä syytä, voidaan katsoa rangaistavaksi pahoinpitelyksi. Mies uhkasi viedä lapsen salaa rabille leikattavaksi. Kyseisen miehen mielestä peniksen silpominen oli ainoa oikea tapa kohdella poikalasta ja hänellä itselläänkin oli ympärileikattu penis. Onko hänenkin puhe asenteellista p a s k a p u h e t t a ja miesvihaa? Hän sentään oli kokemusasiantuntija. Erottiiin eikä niitä lapsiakaan hankittu.
Hänen puheensa on kulttuuriin pohjautuvaa väkivaltaa lapsia kohtaan. Puolustelisitko muslimia samalla tavalla kun tyttölasta oltaisiin lähettämässä paikallisen isoäidin silvvottavaksi?