Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiedättekö, mistä espanjantaudissa oikeasti oli kyse?

Vierailija
25.08.2020 |

Tästä ei ole ollut kovin laajasti puhetta, tai siis ei juuri ollenkaan. Mutta tiedättekö, mikä sen todellinen aiheuttaja oli? En sano sitä heti, vaan kysyn hoksaatteko. Miettikää sitä ajankohtaa.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkintöhallituksen saamien ilmoitusten perusteella on laskettu, että tautiin sairastui Suomessa yli 90 000 henkilöä vuonna 1918, yli 50 000 vuonna 1919 ja vielä yli 70 000 vuonna 1920 eli yhteensä ainakin 210 000 ihmistä.

Espanjantautiin kuoli vuosina 1918-1920 yhteensä arviolta noin 20 000 suomalaista.

Vierailija
22/29 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Radioaaltoja on ollut aina.

Vierailija
24/29 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, kukaan ei näytä pääsevän lähelle, joten kerron: kyseessä oli radioaallot! Radioaallot keksittiin samaan aikaan. Ja se pandemia levisi viikossa koko maailmaan aikana, jolloin ihmiset eivät edes matkustelleet kovin paljon. Oletteko miettineet sitä? Eli virukset ovat olemassa, mutta ne eivät tule ulkopuolelta kehoomme tekemään tuhoja, vaan se on meidän kehomme mekanismi, aivan luonnollinen sellainen. Espanjantaudin aikaan syynä oli radioaallot, joka oli ihmiskunnalle uusi asia. Se sai elimistöt reagoimaan.

No sitten Lahden yms pitkäaaltoasemien ympäristöt olisivat olleet raatoja täynnä vuosikymmenet 30-luvulta 70-luvulle.

Pölvästi.

Vierailija
25/29 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En hoksaa, mutta isoisäni kuoli siihen.

Kuinka vanha sinä oikein olet?

Ennen ehkäisypillereitä lapsia pukkaantui siihen asti kun naisella riitti hedelmällisyyttä. Ekan kakaran on voinut vääntää 15 v. ja viimeisen 55 v. Sitten nuo ovat voineet tulla vanhemmiksi samalla aikavälillä (vaikka ehkäisyä alettiinkin jo käyttää). Eli nuorempienkin isovanhemmat ovat voineet elää 1918.

Niinpä! Itse olen syntynyt v. 1984 ja minun isoisäni on ollut elossa Espanjantaudin aikoihin. Hän oli silloin lapsi.

Minä olen syntynyt 1977, ja äidinisäni 1800-luvun puolella. Enkä edes ole serkussarjan nuoremmasta päästä.

Vierailija
26/29 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1918 ei Suomessa radiolähetyksiä vielä ollut yksittäisiä kokeilijoita lukuunottamatta. Ja näiden radion pioneerien aikaansaamat lähetykset eivät olleet voimakkaampia kuin luonnon lähteiden aikaansaamat. Mm. salamaniskut aiheuttavat voimakkaan radioaaltopulssin.

Vierailija
27/29 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjassa ollut aikoinaan iso 1slamisti populaatio ja tauteineen aiheuttaneet edipemian!!

Vierailija
28/29 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En hoksaa, mutta isoisäni kuoli siihen.

Kuinka vanha sinä oikein olet?

Ennen ehkäisypillereitä lapsia pukkaantui siihen asti kun naisella riitti hedelmällisyyttä. Ekan kakaran on voinut vääntää 15 v. ja viimeisen 55 v. Sitten nuo ovat voineet tulla vanhemmiksi samalla aikavälillä (vaikka ehkäisyä alettiinkin jo käyttää). Eli nuorempienkin isovanhemmat ovat voineet elää 1918.

Niinpä! Itse olen syntynyt v. 1984 ja minun isoisäni on ollut elossa Espanjantaudin aikoihin. Hän oli silloin lapsi.

Minä olen syntynyt 1977, ja äidinisäni 1800-luvun puolella. Enkä edes ole serkussarjan nuoremmasta päästä.

Olen syntynyt 1971, isänisäni syntyi 1898 ja isänäitini 1902.

Vierailija
29/29 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

1918 ei Suomessa radiolähetyksiä vielä ollut yksittäisiä kokeilijoita lukuunottamatta. Ja näiden radion pioneerien aikaansaamat lähetykset eivät olleet voimakkaampia kuin luonnon lähteiden aikaansaamat. Mm. salamaniskut aiheuttavat voimakkaan radioaaltopulssin.

Niin no, salamaniskuunhan voi kuolla😏