Nelikymppinen nainen, huolisitko 50-v miehen jolla pieniä lapsia?
Mietin onko mahiksia, itseä kiinnostais n 40 v nainen mutta oonko huonossa asemassa verrattuna niihin 50 vuotiaisiin joilla jo isot lapset tai sitten itseäni 10 v nuorempiin miehiin? En myöskään ole varakas mutta ihan mukavassa työssä ja olen mukava ja ”hyvä” tyyppi. Kannnattako ollenkaan yrittää 10 v nuorempia?
Kommentit (48)
Oon nelikymppinen, ja itsellä kouluikäiset lapset. Mä mielellään ”huolisin” samanikäiset lapset myls miehellä. Mut mieluiten n itseni ikäinen mies ja jos on 10 v vanhempi niin oletan myös että hänellä olisi jo isot lapset.
En varmaan huolisi. Mulla ei ole lapsia ja en kyllä jaksaisi pikkulapsia elämässäni. Kesällä helpotuksen huokaus oli syvä kun sisko lapsineen lähti muutaman päivän vierailulta kotiin. Uskomattoman stressaavaa.
En ole 40v nainen mutta ystäväpiirissäni on heitä useita. Kaikki hakevat joko samanikäistä tai hieman nuorempaa seuraa.
No jos 50 v miehellä on vaikka 3 pientä lasta eikö yhtään rahaa niin onhan se kurjaa vaikka yhteenmuuton kannalta jos niin vakavaa suhdetta miettii. Jos sillä miehellä on monta pientä niin ois kiva että sillä olis rahaa maksaa n puolet asunnosta esim jos joskus muutettaisiin yhteen koska asunnon pitäis olla sit aika iso.
Mahdotonta sanoa joo tai ei, riippuu niin monesta asiasta eikä tiedetä muuta kuin pari asiaa.
No ei sua ainakaan kukaan viisikymppinen nainen huoli. Itse olen 50v ja lapset ihan kohta lähdössä pesästä. En tiedä amp*isinko itseni ennen kuin ajattelisin uusperhettä pikkulapsilla. Toinen juttu on se, että olet mitä ilmeisemminkin ns tuulella käyvä, etkä vieläkään tiedä mitä haluat. Lapsia vasta 40+ ja sitten hupskeikkaa ero. Jos miehen vielä ottaisin niin kypsemmän psyykkisesti. Eli en oikeastaan tiedä kuka haluisi tehdä noin huonon diilin? Ehkä joku seurakunnan ikäneito, joka ei ole saanut ketään?
Eddie Vedderin ottaisin. Tosin lapsensa taitaa olla teinejä jo...
Pelkäisin, että siinä joutuisi jonkinlaiseen "suhteeseen" myös sen eksän kanssa.
Mä olen 40 ja lapset alakoulussa. Tapailla voisin, yhteen en muuttaisi. Haluan tämän nykyisen elintasomme säilyvän, en maksele kenenkään muun kuluja kuin omia. Miettisin kyllä miten vasta tuon ikäisellä on pikkulapsia.
Tunnen yhden 50 plus miehen jolla pienet lapset, ja jätti vaimonsa koska ”jotkut asiat eivät muuttuneet”
Nyt ihmettelee kun ei olekaan löytynyt ketään parempaa tilalle jonka kanssa olis asiat sitten erilailla. Hän myös katselee n 40 v naisia.
Vierailija kirjoitti:
En ole 40v nainen mutta ystäväpiirissäni on heitä useita. Kaikki hakevat joko samanikäistä tai hieman nuorempaa seuraa.
Näinhän se on. Miehet antaa keskimäärin itsensä rupsahtaa nopeammin, joten kymmenen vuotta vanhempi mies tuossa iässä on kyllä aika heikko veto. Vaikka mies olisi oman ikäinenkin, on iso riski, että hän rappeutuu, lihoo ja heikkenee ennen naista ja sitten onkin hoitovuodet edessä, juuri kun lapset on saatu huolehdittua maailmalle.
Vierailija kirjoitti:
No ei sua ainakaan kukaan viisikymppinen nainen huoli. Itse olen 50v ja lapset ihan kohta lähdössä pesästä. En tiedä amp*isinko itseni ennen kuin ajattelisin uusperhettä pikkulapsilla. Toinen juttu on se, että olet mitä ilmeisemminkin ns tuulella käyvä, etkä vieläkään tiedä mitä haluat. Lapsia vasta 40+ ja sitten hupskeikkaa ero. Jos miehen vielä ottaisin niin kypsemmän psyykkisesti. Eli en oikeastaan tiedä kuka haluisi tehdä noin huonon diilin? Ehkä joku seurakunnan ikäneito, joka ei ole saanut ketään?
Tuohon viimeiseen lauseeseen voisi vastata, että jos ei itselläkään ole mitään aikaisempien perheviritelmien taakkaa, niin ei mielellään sellaista puolisoakaan halua.
Vierailija kirjoitti:
Ja sinäkö olet psyykkisesti kypsä, kun teet johtopäätöksiä siitä, miten ja miksi ap:n elämä on mennyt, tietämättä hänestä yhtään mitään? Ehkä se on ollut exä, joka on tuuliviiri? Ehkä ap on leski?
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta. Lopetan omat vanhemmuushommat muutaman vuoden sisällä ja vanhimmat lapset on aikuisia. Se on asia mitä eniten odotan elämässä. Elää pelkästään aikuisen elämää. En edes hoida omia lapsenlapsiani.
Anteeksi mutta miksi ihmeessä edes hankitte lapsia jos ajattelette näin? Heistä on päästävä mahdollisimman nopeasti eroon, ja elämä alkaa lasten jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohon viimeiseen lauseeseen voisi vastata, että jos ei itselläkään ole mitään aikaisempien perheviritelmien taakkaa, niin ei mielellään sellaista puolisoakaan halua.
Se tuli mieleen ainoasta tietämästäni tapauksesta, jossa 40v nainen on ottanut viisikymppisen pienten lasten isän. Nainen oli tällainen seurakuntasisar ja viime hetket käsillä saada oma lapsi. Ja niinpä vielä teki lapsen 50v:n kanssa. Mies oli muutenkin ihan ääliö, joten ihmetytti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta. Lopetan omat vanhemmuushommat muutaman vuoden sisällä ja vanhimmat lapset on aikuisia. Se on asia mitä eniten odotan elämässä. Elää pelkästään aikuisen elämää. En edes hoida omia lapsenlapsiani.
Anteeksi mutta miksi ihmeessä edes hankitte lapsia jos ajattelette näin? Heistä on päästävä mahdollisimman nopeasti eroon, ja elämä alkaa lasten jälkeen.
Niinpä! Ja sitten ollaan katkeria meille, jotka olemme ymmärtäneet olla lapsia koskaan hankkimatta. Olemme itsekkäitä ja luonnottomia, kun emme ole pistäneet itseämme siihen soppaan vapaaehtoisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinäkö olet psyykkisesti kypsä, kun teet johtopäätöksiä siitä, miten ja miksi ap:n elämä on mennyt, tietämättä hänestä yhtään mitään? Ehkä se on ollut exä, joka on tuuliviiri? Ehkä ap on leski?
Hei joo, ehkä hän on Elvis? Tai ehkä hän on murhannut exänsä? Ehkä - tai sitten vaan ajattelin sen kautta mikä on todennäköisintä. Älä ota ittees.
Riippuu vähän siitäkin, mistä syystä olet eronnut lastesi äidistä. Vai höynäyttikö joku nuori pimu sinut isäksi ja elareiden maksajaksi, sitten vaihtoi nuorempaan?
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vähän siitäkin, mistä syystä olet eronnut lastesi äidistä. Vai höynäyttikö joku nuori pimu sinut isäksi ja elareiden maksajaksi, sitten vaihtoi nuorempaan?
Jos tuo on syy, se ei mitenkään paranna ap:n ennestäänkin huonoja asemia. :D
50v mies olisi ihan jees mutta jos miehellä on pikkulapsia en ainakaan asuisi saman katon alla. En halua lastenhoitajaksi vieraille lapsille, omia minulla ei ole.
N44
Ei kiitos, lähinnä tuon iän vuoksi.