"jokaiselle on joku" on ehkä suurin kusetus
Ei vaan ole. On monia jotka seurustelee aina sen muutaman kuukauden ja taas menee perseelleen, takaisin tinderiin tai mistä nyt jaksaa kumppania etsiä. Jos "jokaiselle olisi joku" niin kyllä "se joku" löytyisi hedelmällisessä iässä niin että ehtii kaksi tai kolmekin lasta pyöräyttää eikä joskus vaihdevuosien kynnyksellä.
Kommentit (156)
Vierailija kirjoitti:
Typerää sanahelinää, kömpelöä lohduttelua. Samaa sarjaa kuin "asioilla on tapana järjestyä".
Olen 40 ja todennut, että jos minulle on joku niin tämä on kyllä helkkarin hyvässä piilossa!
Sanonnassa ei mainita siitä että tämän jonkun löytää helposti tai ilman vaivannäköä.
Aattelija kirjoitti:
Tai voidaan sanoa, että jokaiselle on se yksi ainoa oikea ihminen, jos sattuu löytämään.
Mahtaakohan tuo sanonta pitää paikkansa? En tiedä. Rakkaus tulee omalle kohdalle silloin kun se tulee.
Kenties, ehkä.
Monien lehdissä esiintyvien asiantuntijoiden mielestä jokaiselle on monta oikeaa. Itselleni on yksi. Tapasimme nuorina opiskelijoina ja olemme olleet yhdessä 35 vuotta. Koskaan kukaan toinen mies ei ole herättänyt mitään tunteita. Mieheni ei ole mitenkään täydellinen, mutta en ole minäkään. Valitsimme toisemme suurinpiirtein ensi tapaamisella ja sovimme yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typerää sanahelinää, kömpelöä lohduttelua. Samaa sarjaa kuin "asioilla on tapana järjestyä".
Olen 40 ja todennut, että jos minulle on joku niin tämä on kyllä helkkarin hyvässä piilossa!
Sanonnassa ei mainita siitä että tämän jonkun löytää helposti tai ilman vaivannäköä.
Tai että jonkun muun täytyy toimittaa tämä oikea kotiovelle.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä se että aina menee mönkään tarkoittaa että ihminen itse on jotenkin hiton vaikea.
Niin, jostain syystä se vika on aina toisessa eikä se jatkuvasti jätetyksi tullut tajua etsia syytä itsestään. Mutku se oikea on jossain!
No ihan varmasti jokaiselle on joku, kun pistää vaatimukset riittävän alas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo sanonta ei ole tarkoitettukaan kirjaimellisesti otettavaksi. Teoriassa kaikille on joku, siis ihminen joka on hyvin samantyyppinen, samat ongelmat jne. Se on sitten asia erikseen kohtaavatko nämä kaksi ihmistä koskaan. Ja tiettyjen ihmistyyppien (esimerkiksi sosiaalisista ongelmista kärsivät) kohdalla kohtaaminen on äärimmäisen epätodennäköistä.
Ei voi ainakaan heteroiden kohdalla päteä, koska naisia syntyy n. 47% ja miehiä 53%. Ero sen kuin repeää suuremmaksi mitä enemmän ikää tulee.
On siis olemassa pakosti satoja miljoonia *miehiä* joiden on fyysisesti mahdotonta tavata "se oikea", kun niitä naisia ei ole olemassa riittävästi jokaiselle.
Höpöhöpö. Suomessa syntyneistä 51,1 % on poikia ja 48,9 % tyttöjä. Pojilla on kuolleisuus suurempi ja keski-ikään mennessä naisia on enemmän aina ikäluokassaan.korjattu
Ylen sivuilta.Suomessa on aina ollut naisia enemmän kuin miehiä. Vaikka poikia syntyy enemmän niin niitä myös kuolee enemmän.
https://images.cdn.yle.fi/image/upload//w_1198,h_674,f_auto,fl_lossy,q_…
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärrä koko konseptia että kohdistaa toisiin ihmisiin jotain vaatimuksia. Varsinkaan puolisoon, jonka kanssa pitäisi ensi sijassa olla tunnepohjalta ja rakentaa elämää yhteensopivuuden varaan. Mutta ronkelit runkkaa totta kai.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuspäille ei olekaan. Sanonta sopii vain normaaleille.
Tuo on silkkaa p*skapuhetta, jolla nostetaan itseä muiden yläpuolelle ja halveerataan oman mutu-tuntuman perusteella ihmisiä, jotka poikkeavat sinusta jotenkin. Ylimielisyyttä, sanon minä.
Itse olen tosi reilu, avoin, suht. sosiaalinen, kivaksi kehuttu tyyppi, silti olen aina ollut yksin. Ikä alkaa lähennellä kolmeakymmentä, ja silti olen yksin. Omat yritykset eivät ole tuottaneet tulosta. Havaintoja ympäriltä; tosi ikävän luonteen omaavat ihmiset pariutuu tämän tästä. Ei tuota heille vaikeuksia löytää kumppania edellisen suhteen päätyttyä. Väite että sellainen ihminen joka jää yksin, on jotenkin paha, on totaalisen väärä.
Nirsoilu ja julmettu itsensä ylentäminen kuvaileminesi sanankääntein tekee ihmisestä silmissäni kyllä jo kuspään, jonka kohtalo on itse valittu.
Se että ei halua koko kylän polkupyörää, voi kai sitäkin kutsua nirsoiluksi.
Mikäli on tarvetta halventaa ihmistä käytöksestä ,jonka itselle sallisi, mikäli se olisi mahdollista , kertoo niin ikävästä ja kehittymättömästä luonteesta ettei tuollaiselle todellakaan ole ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on silkkaa p*skapuhetta, jolla nostetaan itseä muiden yläpuolelle ja halveerataan oman mutu-tuntuman perusteella ihmisiä, jotka poikkeavat sinusta jotenkin. Ylimielisyyttä, sanon minä.
Itse olen tosi reilu, avoin, suht. sosiaalinen, kivaksi kehuttu tyyppi, silti olen aina ollut yksin. Ikä alkaa lähennellä kolmeakymmentä, ja silti olen yksin. Omat yritykset eivät ole tuottaneet tulosta. Havaintoja ympäriltä; tosi ikävän luonteen omaavat ihmiset pariutuu tämän tästä. Ei tuota heille vaikeuksia löytää kumppania edellisen suhteen päätyttyä. Väite että sellainen ihminen joka jää yksin, on jotenkin paha, on totaalisen väärä.
Voisiko olla, että ne k-päät eivät pidä erityisen tiukkaa seulaa uudelle kumppanille? Ja sinä tunnistat arvosi, ja haluat vain itsesi arvoista seuraa, etkä ketä tahansa? Silloin se voi näyttää, että toiselle kumppanin samainen olisi erityisen helppoa, mutta samanlaista se olisi sinullekin, jos vaan ottaisit ensimmäisen huolijan. Mikä ei tietenkään kannata.
Olin tulossa sanomaan samaa. Yleensä ne k-päät ottavat aina ensimmäisen kohdalle sattuvan, koska heille parisuhde on keino pönkittää omaa egoa ja näyttää muille, että "minäpäs kelpaan!" Ne pahimmat sinkkujen kiusaajat ovat muuten lähes aina näitä parisuhdetta itseisarvona pitäviä k-päitä. Tasapainoisessa parisuhteessa olevat ja kumppaninsa suhteen valikoivat ihmiset eivät juurikaan.
Yleensä ne löytää jotka vaihtaa koko ajan lennosta toiseen miestä/naista,, monet yrittävät paikata omaa elämäänsä ja itsetuntoa sillä et seurustelet,, sitten eroavat kun joku pieni asia tulee suhteessa vastaan mitä ei kestä,, sit taas uusi kumppani ja kierre jatkuu,, kumppanissa mättää aina jokin
Me jotka emme missään tindereillä tai treffeillä käy emmekä harrasta irtosuhteita tai mene sen ensimmäisen vastaantulijan kanssa suhteeseen niin emme löydäkään ketään
Vierailija kirjoitti:
No tulihan se oikea vastaus tässä viimein :)
Jos "joku" pitää olla, niin sellainen varmasti löytyy, jos vain tyytyy siihen rumaan hissukkaan, jolla on kenties kampurajalka ja alkoholismia tai lääkitys mielenterveysongelmaan.
Muistan kun vielä parikymppisenä toiveikkaana ajattelin että kyllä se pian tapahtuu ja löydän jonkun. Koska pakkohan niin on käydä kun kaikkihan seurustelee ja löytää kumppanin. Niin vain käy. En tuntenut tai tiennyt yhtään ikisinkkua. No nyt olen sellainen itse. 44 vuodessa ei ole löytynyt sitä ensimmäistäkään seurustelukumppania.
Toki löytyy...jos olet sosiaalinen, ulkoisesti viehättävä ja aiheutat kiihotusta.
Vierailija kirjoitti:
Muistan kun vielä parikymppisenä toiveikkaana ajattelin että kyllä se pian tapahtuu ja löydän jonkun. Koska pakkohan niin on käydä kun kaikkihan seurustelee ja löytää kumppanin. Niin vain käy. En tuntenut tai tiennyt yhtään ikisinkkua. No nyt olen sellainen itse. 44 vuodessa ei ole löytynyt sitä ensimmäistäkään seurustelukumppania.
Mitä olet tehnyt silloin parikymppisenä sen kumppanin löytymisen eteen? Täytyy olla aktiivinen ja yrittelijäs. Monet löytää sen kumppanin esim opiskeluaikana. Vietetään paljon aikaa porukalla ja elämässä on paljon yhteisiä kokemuksia ja ongelmia kavereiden kanssa. Itselle tuo että mennään pystymetsästä randomisti pokaamaan on täysin vieras ajatus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo sanonta ei ole tarkoitettukaan kirjaimellisesti otettavaksi. Teoriassa kaikille on joku, siis ihminen joka on hyvin samantyyppinen, samat ongelmat jne. Se on sitten asia erikseen kohtaavatko nämä kaksi ihmistä koskaan. Ja tiettyjen ihmistyyppien (esimerkiksi sosiaalisista ongelmista kärsivät) kohdalla kohtaaminen on äärimmäisen epätodennäköistä.
Ei voi ainakaan heteroiden kohdalla päteä, koska naisia syntyy n. 47% ja miehiä 53%. Ero sen kuin repeää suuremmaksi mitä enemmän ikää tulee.
On siis olemassa pakosti satoja miljoonia *miehiä* joiden on fyysisesti mahdotonta tavata "se oikea", kun niitä naisia ei ole olemassa riittävästi jokaiselle.
Höpöhöpö. Suomessa syntyneistä 51,1 % on poikia ja 48,9 % tyttöjä. Pojilla on kuolleisuus suurempi ja keski-ikään mennessä naisia on enemmän aina ikäluokassaan.korjattu
Ylen sivuilta.Suomessa on aina ollut naisia enemmän kuin miehiä. Vaikka poikia syntyy enemmän niin niitä myös kuolee enemmän.
https://images.cdn.yle.fi/image/upload//w_1198,h_674,f_auto,fl_lossy,q_…Joo, mutta niitä naisia alkaa olla vasta joskus 55v jälkeen enemmän. Ei se paljon sitä 18v pojua joka haluais tyttöystävän lohduta, jos mummoikäisiä olis tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Saattaahan jokaiselle olla joku.
Toinen vaan saattaa olla Grönlannissa ja se toinen Afrikassa.
Näin nettiaikana ihmiset ovat kahlanneet maita läpi ilman tulosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viestisi on huvittava. Ensin:
”... halveerataan oman mutu-tuntuman perusteella ihmisiä, jotka poikkeavat sinusta jotenkin. Ylimielisyyttä, sanon minä.
Itse olen tosi reilu...”
Sitten:
”Havaintoja ympäriltä; tosi ikävän luonteen omaavat ihmiset pariutuu tämän tästä. Ei tuota heille vaikeuksia löytää kumppania edellisen suhteen päätyttyä. Väite että sellainen ihminen joka jää yksin, on jotenkin paha, on totaalisen väärä.”
Ymmärrän hyvin, miksi olet yksin... Oma käsityksesi itsestäsi reiluna ja mukavana tyyppinä ei ehkä vastaa ihan todellisuutta. Ehkä oletkin yhtä ylimielinen ja halveeraava, kuin he joita haukut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://images.cdn.yle.fi/image/upload//w_1198,h_674,f_auto,fl_lossy,q_…Joo, mutta niitä naisia alkaa olla vasta joskus 55v jälkeen enemmän. Ei se paljon sitä 18v pojua joka haluais tyttöystävän lohduta, jos mummoikäisiä olis tarjolla.
Mikä ongelma? Niinhän miehetkin +60 hakevat 18-25 v. seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saattaahan jokaiselle olla joku.
Toinen vaan saattaa olla Grönlannissa ja se toinen Afrikassa.
Näin nettiaikana ihmiset ovat kahlanneet maita läpi ilman tulosta.
No ei netin kautta pysty tutustumaan ihmiseen samoin kuin livenä. Siksi olisi ehkä järkevämpää kahlata niitä maita matkustaen läpi eikä tietokoneella. :D