Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pystytte syömään mikropuuroa aamiaiseksi koska sen jäähtyminen kestää väh 25 min!

Vierailija
25.08.2020 |

Ei minulla ole sekuntiakaan hukattavaksi aamulla. En ole suihkussa noin pitkää aikaa että puuro sillä aikaa jäähtyisi. Puolessa tunnissa pitää päästä jo ovesta ulos.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikrotus 2 min, maidon ja jäisten marjojen lisäys ja lämmitys 30 sekuntia. Tulee sopiva heti syötäväksi. Jäiset marjat jäähdyttävät puuroa omaan makuun liikaa, siksi lisälämmitys. Hillon tai hunajan kanssa riittää 2 minuutin lämmitys.

Mikrotus 2 min?

Jostain olin lukevinani, että kaurapuurolle riittää 1 min ja 2 minuutin jälkeen pitää jo siivota mikro sisältä.

Riippuu varmaan mikrostakin mutta Marttojen ohje on noin 2 minuuttia, Valion 3 minuuttia. Itse saan parhaan mikropuuron tekemällä sen keitettyyn veteen ja mikrottamalla 2 minuutin ajan sekoittelematta välillä. Lautasena käytän laakeaa soppalautasta. Mikron olen saanut siivota, jos olen tehnyt puuron maitoon.

Siis miksi keität sen veden erikseen, kun puuro valmistuisi samassa ajassa?

Vierailija
42/50 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

levitä tulikuuma puuro lattialle ja nuole sieltä. Hoituu samalla luutuaminen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nouse 10 minuuttia aikaisemmin.

Vierailija
44/50 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On teillä tulenpalava kiire aamulla, kun liikennevaloissakin täytyy syödä!

Minä laitan kaurahiutaleet kattilaan, päälle kiehuvaa vettä (hanasta), induktioliesi kiehauttaa sen saman tien, kansi päälle, levy ykköselle ja odottamaan siksi aikaa, kun täytän kahvinkeittimen vesisäiliön ja laitan napin keittimeen ja valmistan kupillisen hyvää kahvia, sillä aikaa maidonvaahdotin kuumentaa ja vaahdottaa maidon.

Puuro lautaselle, kahvikuppi pöydälle, jäävesi viereen ja sitten nauttimaan aamun lehtien kanssa, vähintään 30-45 minuuttia.

Jos puuron antaa jäähtyä 25 minuuttia, on se siinä vaiheessa kylmää.

Kiehuvaa vettä hanasta? Ou mai, tämä on koettava.

Minä elän vielä semmoisessa 1990-lukulaisessa arjessa, jossa kylmä vesi otetaan hanasta ja se on keitettävä kattilassa tai vedenkeittimessä. Sehän on tuohon verrattuna sama kuin pesisin vielä pyykitkin muuripadassa ja talvisin huuhtoisin avannolla.

Vai et kai sittenkin ota hanasta lämmintä vettä? Ei ikinä lämmintä hanavettä ruuanlaittoon, vaikka se menisi keitettäväksikin. Kupariputket, ei, ei!

Vierailija
45/50 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee tuorepuuroa, jos haluat syödä kylmänä?

Oma mikropuuro (1 dl hiutaleita, 2 dl hylamaitoa, 3 min 700 W) kyllä jäähtyy syömäkelpoiseks siinä ajassa, kun kannan lautasen mikrosta pöytään.

Vierailija
46/50 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat heti ekana aamulla puuron mikroona ja jäähtymisen aikana kerkeät hyvin käydä suihkussa, meikata ja pukea itsesi, kahvikkin juoda. Lopuksi vain survaiset kylmän puuron suuhun ja läksit päivän töihisi

Vierailija
47/50 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikrotus 2 min, maidon ja jäisten marjojen lisäys ja lämmitys 30 sekuntia. Tulee sopiva heti syötäväksi. Jäiset marjat jäähdyttävät puuroa omaan makuun liikaa, siksi lisälämmitys. Hillon tai hunajan kanssa riittää 2 minuutin lämmitys.

Mikrotus 2 min?

Jostain olin lukevinani, että kaurapuurolle riittää 1 min ja 2 minuutin jälkeen pitää jo siivota mikro sisältä.

Riippuu varmaan mikrostakin mutta Marttojen ohje on noin 2 minuuttia, Valion 3 minuuttia. Itse saan parhaan mikropuuron tekemällä sen keitettyyn veteen ja mikrottamalla 2 minuutin ajan sekoittelematta välillä. Lautasena käytän laakeaa soppalautasta. Mikron olen saanut siivota, jos olen tehnyt puuron maitoon.

Siis miksi keität sen veden erikseen, kun puuro valmistuisi samassa ajassa?

Vettä pitää joka tapauksessa keittää aamukahvia varten, niin siitä samalla ottaa puuroon kuumaa vettä. Jos en keitä kahvia tai teetä, niin en tietenkään erikseen ala vettä mikropuuroa varten keittämään.

Vierailija
48/50 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla pienten lasten vanhemmista tämä ketju ;) 

Aamulla herätän lapset (2v, 3v ja 6v). Kaikkien hammaspesu + omat, kestää ainakin 10 minuuttia. Pienempien pukeminen (vaatteet olen katsonut illalla valmiiksi) n. 15 minuuttia. Eskarilainen on kohtalaisen omatoiminen. Samalla kun laitan ulkovaatteita (tällä hetkellä lähinnä lippiksiä, kenkiä ja reppuja) valmiiksi eteiseen, syön samalla lennosta puuroani. Sitten parit itkupotkuraivarit ja kinaamiset lasten keskuudessa. 

Vanhin eskariin ja pienemmät päiväkotiin (eri rakennukseen!). Kun kaikki on viety niin jatkan autossa puuron syömistä, usein laukussa vielä banaani. Juoksen toimistolle ja päivä alkaa. On tässä tsäpinää :D 

Vierailija
49/50 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On teillä tulenpalava kiire aamulla, kun liikennevaloissakin täytyy syödä!

Minä laitan kaurahiutaleet kattilaan, päälle kiehuvaa vettä (hanasta), induktioliesi kiehauttaa sen saman tien, kansi päälle, levy ykköselle ja odottamaan siksi aikaa, kun täytän kahvinkeittimen vesisäiliön ja laitan napin keittimeen ja valmistan kupillisen hyvää kahvia, sillä aikaa maidonvaahdotin kuumentaa ja vaahdottaa maidon.

Puuro lautaselle, kahvikuppi pöydälle, jäävesi viereen ja sitten nauttimaan aamun lehtien kanssa, vähintään 30-45 minuuttia.

Jos puuron antaa jäähtyä 25 minuuttia, on se siinä vaiheessa kylmää.

Kiehuvaa vettä hanasta? Ou mai, tämä on koettava.

Minä elän vielä semmoisessa 1990-lukulaisessa arjessa, jossa kylmä vesi otetaan hanasta ja se on keitettävä kattilassa tai vedenkeittimessä. Sehän on tuohon verrattuna sama kuin pesisin vielä pyykitkin muuripadassa ja talvisin huuhtoisin avannolla.

Vai et kai sittenkin ota hanasta lämmintä vettä? Ei ikinä lämmintä hanavettä ruuanlaittoon, vaikka se menisi keitettäväksikin. Kupariputket, ei, ei!

Kyllä, kiehuvaa vettä hanasta. Samasta hanasta saan jäävettä, kuplavettä  ja sitten ihan normaalia kylmääja kuumaa vettä. Quooker 5-1. Näppärää!

Vierailija
50/50 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oikeastiko joku jaksaa jossain kattilassa keittää puuroa? 

Eihän siihen tarvi kuin vedenkeittimessä kiehauttaa vesi ja kaataa se kulhoon kaurahiutaleiden kanssa. Parin minuutin päästä on valmis puuro. Pakastimesta jotain marjoja vähän sekaan niin jäähtyy sopivasti.

Miksi tuokin asia pitää teidän tehdä niin vaikeasti? Hirveät tiskit tulee jostakin kattilassa keitosta, ja muutenkin kestä pitkään ym.

Minä keitän puuron kattilassa ihan yksinkertaisesti siitä syystä, että kokemukseni mukan se on sata kertaa parempaa kuin mikropuuro, puhumattakaan jostain lautasella "haudutetusta" puurosta. Kun sen vielä keittää Oatlyn iKaffe-kauramaitoon, saa ihnan pehmeää, samettista, miltei kermaista puuroa. Nam!

Onpa hirveä tiski laittaa kattila likoamaan siksi aikaa, kun syö puuron, sitten vähän Fairya ja pari harjan pyöräytystä, huuhtelu. Ja aikaa meni alle minuutti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä