Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pystytte syömään mikropuuroa aamiaiseksi koska sen jäähtyminen kestää väh 25 min!

Vierailija
25.08.2020 |

Ei minulla ole sekuntiakaan hukattavaksi aamulla. En ole suihkussa noin pitkää aikaa että puuro sillä aikaa jäähtyisi. Puolessa tunnissa pitää päästä jo ovesta ulos.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden niin aikaisin töihin ettei siinä jää turhille asioille aikaa. Kuppi kahvia (ladattu valmiiksi), vessa, hampaat, vaatteet. 20min heräämisestä töissä. Ihme aamulaiskimuksia ootte.

Vierailija
22/50 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitän puuron aika paksuksi ja lisään kylmää maitoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee puuro mikroastiassa normaaliin tapaasi, mutta vähennä hieman nestettä.

Puuron valmistuttua notkista sitä kylmällä vedellä tai maidolla.

Kaada astiakaappikylmään kulhoon tai lautaselle ja sekoittele hetki. Puuro on jo tässä vaiheessa sopivan lämmintä myös minun herkälle suulleni :D

Päälle vielä niitä jääkaappikylmiä marjoja tai mehukeittoa jos sellaisia tykkää käyttää.

Itse en kyllä syö puuroa aamiaiseksi, koska pelkkä puuro ei ole ravitsemuksellisesti järkevä aamiainen, mutta päivittäin välipalaksi kyllä.

Vierailija
24/50 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu voisilmä ja pakastemarjoja sekaan ja sen melkein joutuu lämmitämään jo uudestaan.

Vierailija
25/50 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähden niin aikaisin töihin ettei siinä jää turhille asioille aikaa. Kuppi kahvia (ladattu valmiiksi), vessa, hampaat, vaatteet. 20min heräämisestä töissä. Ihme aamulaiskimuksia ootte.

Mulla muuten sama mutten ehdi edes kahvia juomaan. Vessa, hampaat, vaatteet, kamat mukaan ja menoksi. Töissä sitten vettä ja kahvia.

Vierailija
26/50 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wtf? Laitan puuron sekaan raejuustoa, sokeritonta mustikkakeittoa ja banaania, ei ole YHTÄÄN kuumaa. Heti syön kun olen puuron veden sekaan sekoittanut.

Vierailija
27/50 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun söin vielä viljatuotteita niin välillä lämmitin kotona mikrossa ja heitin pakasteastiaan ja vein pipon sisällä töihin. Perillä oli sitten hyvin muhinutta puuroa.

Oliko pipo päässä?

Vierailija
28/50 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edelleenkään ymmärrä kuinka ihmiset voivat syödä puuroa? Aivan kamalanmakuista ja järkyttävä limainen koostumus.

Itse olet limainen.

Vierailija
29/50 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita mikroon 10s vähemmän aikaa.

Vierailija
30/50 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh, sehän jäähtyy melkein kylmäksi tuossa ajassa. Kuumana parempaa, vaikka silloinkin aika pahaa

Vierailija
31/50 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikrotus 2 min, maidon ja jäisten marjojen lisäys ja lämmitys 30 sekuntia. Tulee sopiva heti syötäväksi. Jäiset marjat jäähdyttävät puuroa omaan makuun liikaa, siksi lisälämmitys. Hillon tai hunajan kanssa riittää 2 minuutin lämmitys.

Vierailija
32/50 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikrotus 2 min, maidon ja jäisten marjojen lisäys ja lämmitys 30 sekuntia. Tulee sopiva heti syötäväksi. Jäiset marjat jäähdyttävät puuroa omaan makuun liikaa, siksi lisälämmitys. Hillon tai hunajan kanssa riittää 2 minuutin lämmitys.

Mikrotus 2 min?

Jostain olin lukevinani, että kaurapuurolle riittää 1 min ja 2 minuutin jälkeen pitää jo siivota mikro sisältä.

Vierailija
33/50 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakastimesta laitetaan marjoja joukkoon. Muuten tosiaan jäähtyy aivan liian hitaasti.

Käytä laakeampaa lautasta ap.

Vierailija
34/50 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, en minä tee mitään turhaa aamulla.

Nousen, käyn vessassa, laitan kahvin tulemaan, menen suihkuun, pesen hiukset, sheivaan, kuivaan itseäni, otan kahvin, laitan puuron mikroon, otan pois ja menen sänkyyn syömään ja juomaan ja katselen eilisyön late night showta, rasvaan kropan, meikkaan, kuivaan hiukset ja suoristan tai kiharran ne, valitsen ihanat vaatteet, laitan tiskit altaaseen, tarkistan kämpän että ok lähteä, lähden töihin, metrolla 20 min ja ratikalla 5 min, kävelen pysäkiltä toimistoon.

Ihanat kiireettömät aamut ovat parasta. Koko päivä menisi pilalle jos pitäisi suoraan sängystä lähteä.

Vierailija
35/50 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikrotus 2 min?

Jostain olin lukevinani, että kaurapuurolle riittää 1 min ja 2 minuutin jälkeen pitää jo siivota mikro sisältä.

Riippuu varmaan mikrostakin mutta Marttojen ohje on noin 2 minuuttia, Valion 3 minuuttia. Itse saan parhaan mikropuuron tekemällä sen keitettyyn veteen ja mikrottamalla 2 minuutin ajan sekoittelematta välillä. Lautasena käytän laakeaa soppalautasta. Mikron olen saanut siivota, jos olen tehnyt puuron maitoon.

Vierailija
36/50 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ratkaissut tuon ongelman sillä, etten pane puuroa mikroon vaan keitän sen vajaan pari desiä vettä kattilassa/vedenkeittimessä ja kaadan kiehuvan veden suoraan lautasella olevien hiutaleiden päälle. Sitten puuro saa muhia rauhassa (en siis tykkää lämpöisestä puurosta yhtään) sen aikaa mitä aamutoimissa menee. Sitten syön sen haalean puuron ja lähden. Kahvia juon vasta töissä

Vierailija
37/50 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän ploutsappia vaan sitten päälle ettei ien pala

Vierailija
38/50 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä teet sen puuron mikrossa ja ilmeisesti vielä jollain superteholla? Helpommalla pääset kun pistät pikahiutaleita desin verran keittolautaselle ja kaadat päälle noin pari desiä kiehuvaa vettä. Tuo vesimäärä on siis noin, koska ihan makuasia tahtooko paksumpaa vai löysempää puuroa ja sopivan määrän oppii näkemään ihan mittaamattakin parissa päivässä.

Teet siis tämän vaikka heti kun nouset ylös, menet sitten suihkuun ja puuro valmistuu sillä aikaa ihan itsekseen siinä lautasella ja on just sopivan lämmintä syötäväksi 10 minuutin päästä. Ja jos et yökkää haalealle puurolle niin tuo voi hautua ja jäähtyä vaikka 20 minsaakin.

Vierailija
39/50 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeastiko joku jaksaa jossain kattilassa keittää puuroa? 

Eihän siihen tarvi kuin vedenkeittimessä kiehauttaa vesi ja kaataa se kulhoon kaurahiutaleiden kanssa. Parin minuutin päästä on valmis puuro. Pakastimesta jotain marjoja vähän sekaan niin jäähtyy sopivasti.

Miksi tuokin asia pitää teidän tehdä niin vaikeasti? Hirveät tiskit tulee jostakin kattilassa keitosta, ja muutenkin kestä pitkään ym.

Vierailija
40/50 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuroa voi hämmentää, jotta kuuma häyry pääsee irti puuron sejasta. Ei tarvitse käyttää herkkää sormea hämmennykseen, lusikallkin voi tai lapiolla. Riippuu puuron määrästä ja siitä kuingka isosta kaukalosta sitä särvit

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme