Suhde nuorempaan mieheen?
Voiko suhde nuorempaan mieheen toimia? Mitä plussaa ja mitä negatiivista siinä voisi olla?
olen 32 ja korviani myöten ihastunut 23vuotiaaseen mieheen työpaikaltani. Uskallanko edetä vai pitäisikö nämä haaveet hylätä heti. Sinkkuja molemmat, ei lapsia.
Kommentit (26)
Ehdottomasti voi toimia ja kannattaa kyllä edetä, ei sitä muuten koskaan saa tietää, että olisiko toiminut. Lähinnä ikäero voi tuoda ongelmia siinä jos elämäntilanne on kovin erilainen eli toinen on töissä ja toinen opiskelee. Tästä syystä erilaiset rahatilanteetkin voivat aiheuttaa kitkaa. Sydäntään kannattaa kuitenkin seurata, harvoin se kaduttaa.
Kyä mää ainakin hässin ekoissa työpaikoissani vanhempia muijia oli ne sinkkuja tai ei. Ei ollut kuivia kausia tuolloin, älä vaan mitää romanttista kynttilää tai kukkaa ehdota - ne ei paljoa kiinnosta
Minusta mikään ei ole älyttömämpää kuin luopua edes yrittämästä joidenkin numeroiden, eli ikäeron vuoksi. Siitä vaan eteenpäin ja kokeilemaan. Onhan se mahdollista ettei homma toimikaan, niin kuin on samanikäistenkin alkaessa seurustella, mutta mitään et menetä jos lähdet kokeilemaan.
Itselläni on 8 vuotta nuorempi aviomies... Minäkin meinasin hukata koko suhteen, koska en meinannut millään uskoa että se komea nuori mies olisi oikeasti minusta kiinnostunut vakavaan suhteeseen. Ajattelin vaan että vanhempana ja järkevämpänä minun pitää pitää jalat maassa ja huolehtia että pysyy pelkkänä kevyenä hauskanpitona, ettei mies joudu katumaan.... Kova työ hänellä oli minua vakuuttaa että ei halua mitään kevytsuhdetta ja pelkkää seksiä vaan oikeasti naimisiin, minun keski-ikäisen ylipainoisen akan kanssa :-o
Minulla oli 32-vuotiaana 21v. poikakaveri ja hetkeäkään en kadu. Meillä oli niin hauskaa! Juoksimme ympäri New Yorkia ja Karibiaa, käytiin tanssimassa ja retkillä ja nauttimassa kulttuurista. Energiaa tällä tyypiltä riitti ja se oli ihanaa kun niin minullakin. En ole koskaan ollut kotisielu. Ainoana negana sanoisin että hänen huumorintajunsa oli välilä ärsyttävän lapsellinen ja en sietänyt hänen kavereitaan. Hän oli itse todella fiksu ja aikava, mutta kaverinsa todellakin vielä poikia. Ei ollut kiva viettää iltaa yhdessä. Suhde kesti 1.5 vuotta. Kuitenkin tiesin että minä halusin lapsia ja hän ei niin tiedettiin alusta asti että tämä ei tulisi olemaan mikään forever juttu. Nyt olen onnellisesti naimisissa oleva 38v., myös 6 vuotta nuoremman kanssa. :) Go for it!
Oletteko te nuoremman miehen valinneet jotenkin keskimääräistä nuoremman oloisena säilyneitä naisia jotenkin vai kuinka on? Kunhan uteliaisuuttani kyselen vain.
no mä ainakin kyselen mun puolisolta miksi se on näin vanhan kurpan kanssa :) olen siis 33v ja puoliso 23v. Se vastaa ettei siitä tunnu että mä olen niin vanha. Sen mielestä mä olen jotain ehkä 25v. No multa kysytään paperitkin kaupassa joten saatan näyttää aika nuorelta :) Toisaaltaan joskus musta tuntuu että mun puolis on paljon vanhempi mitä numerot antaa ymmärtää.
Toisaaltaan rakastan häntä juuri sen takia kun hän on niin nuori ja naivii. Kaikki elämä edessä ja unelmat suuria, mikään ei ole vielä latistanut häntä :)
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 11:57"]
Oletteko te nuoremman miehen valinneet jotenkin keskimääräistä nuoremman oloisena säilyneitä naisia jotenkin vai kuinka on? Kunhan uteliaisuuttani kyselen vain.
[/quote]
Se riippuu siitä miten "nuoren oloinen" määritellään. Olen 45-vuotias ja ihan oma itseni. Olen aina ollut aktiivinen, kiinnostunut kulttuurista, terveellisestä rauhallisesta elämästä, lukemisesta, liikunnasta. Mieheni on 33-vuotias ja luonteeltaan samanlainen. Meillä on paljon yhteisiä harrastuksia ja ystäviä. En ajattele ikäeroamme yhtään, se ei näy suhteessamme eikä arjessamme mitenkään.
Minä olen miestäni kuusi vuotta vanhempi. Kyllä hän tavatessamme luuli minun olevan nuorempi kuin olinkaan, eli ehkä olen sitten hyvin säilynyt. Tietysti se on vain hyvä asia. Ihmisten reaktioita on hauska seurata kun kerron oikean ikäni ;)
Minun mielestäni ihminen voi näyttää max.5 vuotta nuoremmalta. Vanheneminen paljastuu viimeistään ihon huolellisessa tutkimuksessa. Tosin tietyt suhteet pysyvät samana; 40-vuotias mies jaksaa juosta ja nostaa painoja paremmin kuin 20-vuotias nainen. Ulkonäön rupsahdus ja urheilu-uralta eläköityminen kulkee naisilla pari vuotta etuajassa.
Tuli mieleeni että haluaakohan osa naisista vanhemman miehen siksi, että ovat niin epävarmoja omasta viehättävyydestään, että haluavat korostaa omaa kauneuttaan ottamalla hautaa lähempänä olevan miehen? Vähän sama juttu kuin tässä pituusvaatimuksessa ynnä muussa sellaisessa. Miksei osa naisista siis haluaisi tuntea itsensä naiselliseksi iän kautta rumentuneen miehen kanssa? Tästä en ole nähnyt ikinä puhuttavan.
-Mies 28v-
Minulla oli pari vuotta kestänyt suhde itseäni 14 vuotta nuorempaan mieheen. Olemme molemmat toistemme suuria rakkauksia, mutta ulkomaailman paineet olivat liian suuret. Hänen kaverinsa eivät ymmärtäneet lainkaan ja vanhemmat vastustivat aivan täysillä: Toki omakaan sukuni ei asiasta mitenkään hyvillään olleet.
Olemme lopettaneet suhteemme, koska elämämme oli liian vaikeaa. Lopettamisesta on jo yli vuosi ja edelleenkin kaipaus on aivan kamala. Rakastamme toisiamme todennäköisesti elämämme loppuun, mutta emme voi olla yhdessä. Meidän täytyy vain kestää tämä järkyttävä suru, koska muutakaan vaihtoehtoa emme keksineet.
Yhteiskunta ei kovin helpolla hyväksy vanhemman naisen ja nuoremman miehen suhdetta. Sen sijaan ketään ei ihmetellyt pitkän kestänyttä avioliittoani 17 vuotta vanhemman miehen kanssa..
Minusta voi hyvin toimia. Olen 44-vuotias ja täytyy sanoa, että oman ikäiseni miehet ovat paljon huonompi kuntoisia ja vanhemman näköisiä kuin minä. Ehkä se johtuu hiuksista, meikistä ja vaatteista, mutta todellakin koen, että miehen pitää jaksaa minun mukanani lenkkeillä, tanssia ja käydä ulkona, eikä maata sohvalla ja juoda kaljaa. Tämä on nyt vähän kategorisoitu, mutta ihanneikäero miehellä ja naisella on noin 10 vuotta ja siten, että mies on nuorempi.
En haluaisi helmoihini märkäkorvaa opettelemaan seksielämän saloja. Kyllä sille vielä "juoksuaika" tulee, kun saa tarpeekseen vanhasta eukosta. Ja elätiksikään en ota!
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 14:06"]
Minusta voi hyvin toimia. Olen 44-vuotias ja täytyy sanoa, että oman ikäiseni miehet ovat paljon huonompi kuntoisia ja vanhemman näköisiä kuin minä. Ehkä se johtuu hiuksista, meikistä ja vaatteista, mutta todellakin koen, että miehen pitää jaksaa minun mukanani lenkkeillä, tanssia ja käydä ulkona, eikä maata sohvalla ja juoda kaljaa. Tämä on nyt vähän kategorisoitu, mutta ihanneikäero miehellä ja naisella on noin 10 vuotta ja siten, että mies on nuorempi.
[/quote] Oikeastaan alle 30v nainen ja 45-49v mies ovat tavallaan samalla tasolla tai mies vähän yläpuolella. Yli 50-vuotiaat miehet eivät enää yllä nuorten naisten urheilutuloksiin, ellei mitata hitaita voimalajeja. Yli 45-vuotiaat miehet voittavat vielä nuorten naisten avoimen sarjan maailmanennätykset. Viisikymppiset antavat jo naisten mennä ohi.
-Mies 28v-
Elämän ruuhkavuosia elävät nuoret pelimiehet hakevat vanhemmista naisista lohtua ja jännitystä kun kotona ei "ymmärretä" . Siinä yleensä se vahempi osapuoli luulee liikoja .
Ikä on vain numero. Se ei loppupeleissä ole se juttu. Sitten kun oikeasti ihastuu niin ikäeroa ei edes mieti lähes lainkaan.
Mulla pisimmät suhteet (7v molemmat) ovat olleet vuoden itseäni vanhempaan ja neljä vuotta itseäni vanhempaan. Intohimoisin suhde noiden välillä oli 4 vuotta nuorempaan. Sitten olen yllättäen hetken tapaillut 27 vuotiaana 42 vuotiasta.
Tällä hetkellä olen eronnut ja tunnen eniten vetoa 14v nuorempaan mieheen! Mä en tiedä teenkö itseni naurettavaksi ja siksi jopa välttelen, vaikka haluaisin niin kertoa, että hän on tehnyt minuun vaikutuksen, jota mä en heti unohda. Tiedän ettei ikäero edes näy niin suurena kuin se on. Mies on ikäistään kypsempi ja ajattelevaisempi, siltikin on hyvännäköinen. Oma ikäni veikataan usein 7-9 vuotta nuoremmaksi.
Mä en tiedä mitä teen. Aika kuluu enkä kiinnostu kenestäkään muusta.
Minä olin 32 ja mies 25 kun alettiin seurustella. Kahdeksan yhteistä vuotta ja kolme lasta. Naimisissa oltu muutama vuosi, en jaksa laskea :) Ikäero ei ole vaikuttanut mihinkään.
Nuorimies jättää vanhemman naisen 100% varmuudella myöhemmin ja jäät vanhana yksin. Mies ymmärtää 50v vielä kelpaavansa nuorelle naiselle ja sinä olet silloin 60 mummu. Hauskaa voit pitää, mutta mitään vakavampaa ei kannata harkita.
Kylmä totuus kirjoitti:
Mies ymmärtää 50v vielä kelpaavansa nuorelle naiselle ja sinä olet silloin 60 mummu. Hauskaa voit pitää, mutta mitään vakavampaa ei kannata harkita.
Ei kelpaa.
T. Reilusti nuorempi nainen
Tuskin nuorta miestä mikään tätinainen kiinnostaa. Ehkä voi panemassa käydä, jotta voi kavereiden kanssa nauraa miten sohaisi jotain mummoa työpaikalta, mutta mistään parisuhteesta on turha haaveilla. Nuori mies ottaa siihen nuoren naisen, joka synnyttää terveitä lapsia.
Minä ja mieheni menimme naimisiin kun mies oli 22 ja minä 38. Nyt, 9 vuotta myöhemmin, olemme yhä kovin onnellisia.