Minkälaista väriä 12 vuotiaan päähän?
Olen valitettavasti luvannut 12 vuotiaalle hiusten värjäyksen. Lapsi saa sen palkinnoksi pitkäkestoisesta lupauksesta, josta en uskonut lapsen koskaan suoriutuvan.
En missään nimessä suostu siihen, että lapsen päänahkaan laitetaan väriä. Mahtaakohan pelkät vaaleat raidat riittää vai häviävätkö ne paksuihin vaaleisiin hiuksiin? Entä joku liukuväri tai dippaus? Tietääkö kukaan niistä mitään. Itse en värjää hiuksiani, joten olen aivan ummikko näissä asioissa.
Kommentit (27)
Jos tytöllä on vaalea(hko) tukka, niin hanki ihan peitevärinappi (askarteluosastolta) ja maalaa hiukset sillä. Lähtee sitten seuraavassa pesussa.
on joitakin turvallisia luonnonvärejä, ainakin sante ja logona joita saa ruohonjuuresta yms ekokaupoista. Ite ehkä laittaisin dippi/liukuvärinä latvaan esim 1-2 asteen vaalennuksen. Vaalennus on muutenkin turvallisin, musta hiusväri kaikkein vaaallisin. Älä missään nimessä osta mitään marketin poly coloria tai vastaavaa! ovat erittäin allergisoivia kun niille ajan myötä altistuu.
Jos lapsellasi on kerta vaaleat hiukset niin miten ois shokki suoraväri. Pitäis olla suht turvallinen vaihtoehto
Mä oon luullut, että vaalennus on se kaikista rankin ja vaarallisin. Kun oma väri tavallaan poltetaan pois jollain vetyperoksidilla vai mitä se aine nyt on... Sit on semmoinen vitivalkoinen ja kuiva tukka, joka alkaa pikkuhiljaa kellertää. Ja tuon käsittelyn kun tekee useampaan kertaan, niin hiukset kiittää!
Miksi liukuvärjäys olisi turvallisempi kuin kestoväri?
[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 10:40"]
Miksi liukuvärjäys olisi turvallisempi kuin kestoväri?
[/quote]
No liukuvärissähän värjätään vaan latvat... Ei mee väriä ainakaan päänahkaan ja jos väri ei miellytä, niin värjätyt latvat voi leikata pois :D Ei tartte alkaa mitään värinpoistoja tekeen.
Noi suihkeet ei tee mitään T: kokemusta on.
Yks vaihtoehto on se perinteinen "alta tummat päältä vaaleet" -tyyli, mutta en tiedä onko se jo vähän out...
Minusta liukuväri näyttää paremmalta tummissa hiuksissa, eli vaalenee latvaa kohti, mut ei tämmöinenkään ruskea liukuväri kovin paha ole:
http://www.glamour.com/beauty/blogs/girls-in-the-beauty-department/0416-gwyneth-paltrow-ombre-hair-color_bd.jpg Taitaa vielä olla jotain kevytväriä, joka vaalenee nopeesti pois.