Minkälaista väriä 12 vuotiaan päähän?
Olen valitettavasti luvannut 12 vuotiaalle hiusten värjäyksen. Lapsi saa sen palkinnoksi pitkäkestoisesta lupauksesta, josta en uskonut lapsen koskaan suoriutuvan.
En missään nimessä suostu siihen, että lapsen päänahkaan laitetaan väriä. Mahtaakohan pelkät vaaleat raidat riittää vai häviävätkö ne paksuihin vaaleisiin hiuksiin? Entä joku liukuväri tai dippaus? Tietääkö kukaan niistä mitään. Itse en värjää hiuksiani, joten olen aivan ummikko näissä asioissa.
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 10:45"]
[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 10:40"]
Miksi liukuvärjäys olisi turvallisempi kuin kestoväri?
[/quote]
No liukuvärissähän värjätään vaan latvat... Ei mee väriä ainakaan päänahkaan ja jos väri ei miellytä, niin värjätyt latvat voi leikata pois :D Ei tartte alkaa mitään värinpoistoja tekeen.
[/quote]
Nyt on tädillä termit hukassa! Liukuväriin nimenomaan laitetaan pohjaväri kokopäähän ja blonderilla vaalennetaan latvaa kohti!
Osta suoraväriä, joka peseytyy pois, tai värjäävä naamio kuten KC Color Mask. EI missään nimessä kesto- tai kevytvärejä noin nuoren päähän.
Joo ei liukuväri tarkoita, että juuria ei värjätä. Tai no kai sen niinkin VOI tehdä, mutta näyttänee rumemmalta niin. Ja blondista tummaksi liuku kuulostaa oudolta... Muutenkin koko liukuvärjäys taitaa olla jo aika passé, menneen talven lumia.
Raidat on ainoot, jotka ei ulotu päänahkaan. Jotain kullanvaaleita ohuita raitoja vaaleaan esim?
[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 09:48"]
Olen valitettavasti luvannut 12 vuotiaalle hiusten värjäyksen. Lapsi saa sen palkinnoksi pitkäkestoisesta lupauksesta, josta en uskonut lapsen koskaan suoriutuvan.
En missään nimessä suostu siihen, että lapsen päänahkaan laitetaan väriä. Mahtaakohan pelkät vaaleat raidat riittää vai häviävätkö ne paksuihin vaaleisiin hiuksiin? Entä joku liukuväri tai dippaus? Tietääkö kukaan niistä mitään. Itse en värjää hiuksiani, joten olen aivan ummikko näissä asioissa.
[/quote]
Älä värjää noin pienen lapsen hiuksia!! Miksi pitäisi?
Mitä tästä opimme: Älä ikinä uhkaa / lupaa mitään, mitä et voi toteuttaa.
Liukuväri varmaan kaikkein turvallisin tässä tapauksessa...
suoravärillä dippaus tai liukuvärjäys latvoihin
[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 09:51"]
Mitä tästä opimme: Älä ikinä uhkaa / lupaa mitään, mitä et voi toteuttaa.
Liukuväri varmaan kaikkein turvallisin tässä tapauksessa...
[/quote]
Mistä ihmeestä keksit, että liukuväri olisi kaikkein turvallisin? Raidat on "turvallisimmat", mutta sitten ne raidat pitäisi tehdä jollain muulla, kuin vaalennusaineella.
Liukuväri on tosin aika räväkkä ja vielä suht "harvinainen", koulussa voi tulla jotain naljailua, kun kaikkihan ei tunnetusti siedä mitään erilaisuutta. Vaaleat raidat vaaleissa hiuksissa ei näy ollenkaan ja ruskeat raidat vaaleissa hiuksissa on aika rumat... Siis jos niissä on pari semmoista ruskeeta palkkia.
Juu, on ollut kova opetus äidille. Mä olen yrittänyt pysyä aina reaalisissa rangaistuksissa ja lupauksissa, mutta nyt meni aika pahasti yli enkä voi lupausta pettää.
Laitetaan siis liukuväriä. Kiitti!
Ap
Oletko harkinnut kasvivärejä, henna- ja yrttipohjaisia? Ne ovat huomattavan harmittomia verrattuna perinteisiin hiusväreihin, joita ei edes suositella alle 16-vuotiaille nykyisin. Toinen vaihtoehto on toki suoraväri, joka lähtee pois 6-8 pesussa.
Mutta jos kestävämpää väriä haluaa niin esim. Santen väreillä (tai ekokampaamosta) saa ihan ammoniakki-, PPD-, vetyperoksidi jne vapaan värin. Blondata niillä ei voi, mutta voi lisätä kullansävyä, punaista, värjätä ruskeaksi tai jopa mustaksi. http://www.sante.fi/tuotteet/Hiusvarit.php
[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 09:59"]
Liukuväri on tosin aika räväkkä ja vielä suht "harvinainen", koulussa voi tulla jotain naljailua, kun kaikkihan ei tunnetusti siedä mitään erilaisuutta.
[/quote]
Samaa mieltä, liukuvärjäys vain jos hän on muutenkin aika räväkkä persoona ja nimenomaan haluaa liukuvärin. On aika erikoinen efekti ja minusta aika rumakin, mutta joillekin sopii toki, kuten jollekin sopii vaikka shokkiväritkin.
Mä taas olen kuullut, että hennavärit ovat pahempia kuin tavalliset värit. Kasvi- tai yrttiväreistä en ole kuullutkaan, täytynee googlata.
Ap
Laita John Friedan vaalennussuihketta, joka koostuu sitruunasta tms luonnollisesta. Saa todella kauniin värisen tukan.
Voi ei..mitä menit lupaamaan? Älä ainakaan kestovärillä värjää. Täällä yksi jonka äiti antoi luvan/ ei estänyt, värjätä 10-vuotiaana hiuksia ja mikä kierre siitä lähti..tässä sitä nyt ollaan 15 vuotta myöhemmin melkein kokonaan ilman hiuksia että se siitä värjäämisestä..
ööh minkäväristä liukuväriä? tämmönen?
12: no ei voi johtua värjäämisestä tuo hiustenlähtö, minäkin ole värjännyt 11v lähtien ja paksut omat hiuset on. Ei värjääminen aiheuta kaljuuntumista vaan huolena ovat kemikaalit ja harvoin allerginen reaktioa.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 10:12"]
Voi ei..mitä menit lupaamaan? Älä ainakaan kestovärillä värjää. Täällä yksi jonka äiti antoi luvan/ ei estänyt, värjätä 10-vuotiaana hiuksia ja mikä kierre siitä lähti..tässä sitä nyt ollaan 15 vuotta myöhemmin melkein kokonaan ilman hiuksia että se siitä värjäämisestä..
[/quote]
Sitten kyllä vika on jossain muualla kuin värjäämisessä. Hiustesi laatu taitaa olla aika huono? Jos on hyvälaatuinen, niin ei ne hiukset noin vain lähde.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 10:07"]
Mä taas olen kuullut, että hennavärit ovat pahempia kuin tavalliset värit. Kasvi- tai yrttiväreistä en ole kuullutkaan, täytynee googlata.
Ap
[/quote]
Ei ole. Tämä oli kemiallisten hiusvärivalmistajien propagandaa että olisi pahempia. Kyse oli sellaisesta, että L'Oreal ja kumppanit testauttivat hennan SYÖTTÄMÄLLÄ sitä koe-eläimille ja laitttamalla sitä paloja koe-eläinten maksan sisään, ja kas kummaa, se ei ollut oikein terveellistä, ja maksaan asetetun hennan ympärillä muodostui jopa syöpäkasvaimia normaalia enemmän. Sitten nostettiin kohu että henna on myrkyllistä ja syöpävaarallista. No joo, mutta ei hiusvärinä käytettynä, vaan syötynä ja sisäelimiin leikkauksessa asetettuna. Ai niin ja synteettiset värit joita väitetään hennaksi mutta eivät ole voivat olla hyvinkin haitallisia, mutta Suomessa sellaisia ei onneksi myydä.
Itse jouduin siirtymään yrttivärjäykseen kun allergisoiduini synteettisten hiusvärien PPD:lle. Pelkäsin jo etten pysty pitämään mustaa tukkaani ja joudun maantienväriseen, mutta henna+indigovärjäyksellä saan pidettyä mustanruskean ilman mitään ihoärsytystä tai allergisia reaktioita :) Toki yrttipuuron sekoittelu, keittely ja pitkä vaikutusaika (pidän 6 tuntia päässä koska haluan voimakkaan tumman värin) on työläämpää kuin lyödä kemiallinen väri päähän, mutta lopputulos on vaivan arvoista.
13. Tuota kuvaa en ainakaan näytä tyttärelleni, hänhän haluaisi juuri tuollaisen. Kai niitä jotain neutraalejakin värejä on. Täytyy varmaan käydä juttelemassa kampaajalle ennen aikaa ettei lapsen päästä tule aivan kamalaa. ;-)
Tuo John Friedan suihke kuulosti hyvältä, mutta tuskin menee läpi. Koitan kuitenkin.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 10:40"]
Mä oon luullut, että vaalennus on se kaikista rankin ja vaarallisin. Kun oma väri tavallaan poltetaan pois jollain vetyperoksidilla vai mitä se aine nyt on... Sit on semmoinen vitivalkoinen ja kuiva tukka, joka alkaa pikkuhiljaa kellertää. Ja tuon käsittelyn kun tekee useampaan kertaan, niin hiukset kiittää!
[/quote]
Vaalennus on itse hiukselle se kuluttavampi vaihtoehto, mutta tumma hiusväri taas on vaarallisempi päänahalle (ja muulle elimistölle). Mitä tummempi hiusväri, sitä enemmän se sisältää PPD:tä tai sen johdannaisia, joille herkistyminen voi olla jopa hengenvaarallista.