Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi unohdetaan koko ajan, että boomereiden ja millenniaalien välissä on generation X?

Vierailija
24.08.2020 |

Se alkuperäinen pullamössö-sukupolvi. Muistatteko?

t. vm72

Kommentit (144)

Vierailija
21/144 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys! Heitän toisen: miksi niin moni sekoittaa milleniaalit ja generation Z:n!

Baby Boomers: 1946 - 1964

Generation X: 1965 - 1980

Millennials: 1981 - 1996

Generation Z: 1997 - current

Vierailija
22/144 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska intersektionaalinen aate vaatii syntipukkinsa - mitä enemmän valkoisia "setämiehiä" mitä vihata, sen parempi aatteelle.

Niin, ja älä unohda valkoisia "Kareneita".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/144 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meitä on niin vähän ettei kukaan huomaa tai muista meitä.

Se ei pidä paikkaansa. Meitä on enemmän kuin monia sen jälkeen syntyneitä ikäluokkia.

Vierailija
24/144 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milleniaaleille itseä vähän vanhempi tuolikin on boomer ja jotenkin epäreilua.

Mutta siis joo. Gen X teki ja koki sen kaiken ensimmäiseksi, jota milleniaalit nyt pitävät omanaan.

Näin on. Työpaikan millenniaalit on huulet pyöreinä, kun kerroin, että käytin ekan kerran nettiä vuonna -97 :D Ihan kuin se netti olisi jotenkin ihmeellistä tällaiselle viisikymppiselle.

Mä opiskelin atk:ta jo vuonna 1990!

No minunkin mieheni on ekan tietokoneensa saanut joskus ennen 80-luvun puoliväliä. Itse piti kaikki rassata ja säätää, ei ollut mitään valmista. Ja sitten näitä somettavia millenniaaleja tai zoomereita kutsutaan diginatiiveiksi :D On kyllä hyvät naurut saanut näistä "diginatiiveista", jotka eivät osaa edes liitetiedostoa liittää sähköpostiin, mutta pärstäänsä osaavat kuvata someen kaikista eri kulmista :D Ei ole vielä snäppi syrjäyttänyt sähköpostia työelämän viestinnässä, eikä ihan heti syrjäytäkään.

Radikaali ajatus: genX on se TODELLINEN diginatiivien sukupolvi. 

Vierailija
25/144 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys! Heitän toisen: miksi niin moni sekoittaa milleniaalit ja generation Z:n!

Noi millennialsit ja generation z on oikeastaan ihan samaa porukkaa. Niillä ei ole juyri mitään eroa, joten be voi luokitella yhteen

Vierailija
26/144 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan sekoita, koska zoomerit eivät vielä oikein ole työelämässä. Meilläkin nuorin työntekijä on syntynyt vuonna 91 eli ihan puhdasverinen millenniaali. Tosin ala on korkeakoulutettua, joten ei zoomereita ihan vielä meillä näy. Ehkä muutaman vuoden kuluttua.

Vierailija
27/144 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta siis joo. Gen X teki ja koki sen kaiken ensimmäiseksi, jota milleniaalit nyt pitävät omanaan.

Näin on. Työpaikan millenniaalit on huulet pyöreinä, kun kerroin, että käytin ekan kerran nettiä vuonna -97 :D Ihan kuin se netti olisi jotenkin ihmeellistä tällaiselle viisikymppiselle.

Olisko ollut 94 kun aloin käyttää nettiä. olen vm-71

Vierailija
28/144 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noi millennialsit ja generation z on oikeastaan ihan samaa porukkaa. Niillä ei ole juyri mitään eroa, joten be voi luokitella yhteen

Eli keskiverto viisvitosella ja kaksvitosella ei ole juuri mitään eroa? 😂

Vierailija
29/144 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen millenniaali ja käytin nettiä ekan kerran 96 🙄

No useimmat kynnelle kykenevät ovat käyttäneet nettiä tuohon aikoihin. Se, että me sen ajan parikymppiset käytimme nettiä, ei pitäisi olla mikään ihmettelyn aihe :D Yliopistolle tuli ihan atk-luokka, jonka 10 koneelle jonotettiin aina luentojen päätyttyä.

Olin korkeakoululla harjoittelijana, käytin nettiä heti kun voi. Käytin sähköpostia kun sitä voi lähettää vain toiselle yliopistolle. Nykyään olen jo keski-ikäinen täti, mutta en tosiaan boomeri.

Vierailija
30/144 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin koulun atk kerhossa 1986. Oppiaineena sitä ei ollut vielä silloin peruskoulussa. Tietokonekiinnostuksen vuoksi otin valinnaiseksi konekirjoituksen, jotta opin kirjoittamaan nopeasti.

Vierailija
31/144 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulkaa, meillä ei ole mitään hävittävää. Olemme viimeisin sukupolvi, joka ansaitsee enemmän kuin edellinen sukupolvi. Millenniaalit ja zoomerit eivät pääse samaan. Me otimme netin ja sen oheispalvelut ekoina käyttöön. MTV (ja en tarkoita Mainostelevisiota, enkä varsinkaan nykyistä MTV:tä).  Grunge, indie-filmit.

Mihin tuo perustuu? Ainakin anglomaissa (joiden juttuihin suomalaiset aina samaistavat itsensä) 60-luvulla syntyneet ovat köyhempiä kuin vanhempansa.

32/144 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koomiset boomer-jankuttajat eivät ymmärrä asiaa. 

Sanan herjauskäyttäjä oli ärsyttävä ja mistään tietämättömät ottivat hänestä mallia. 

Vierailija
33/144 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ton sukupolven nuoremmasta päästä ja koen silti olevani ihan eri maailmaa kuin millenniaalit vaikka vanhimmat millenniaalit on melkein ikäisiäni.

Mun nuoruus oli ihan erilainen kuin pikkusiskoni. Minä tosiaan jonotin ATK-luokkaan yliopistossa ja älypuhelimista ollut tietoakaan. Ekan kännykän sain kun lähdin opiskelemaan. Opintoaikoja ei oltu rajattu ja porukka notkui yliopistolla melkein ikuisesti, siltä ainakin tuntui.

Vierailija
34/144 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me 1980 syntyneet ei kuuluta mihinkään. Lonely riders.

Vierailija
35/144 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meitä on niin vähän ettei kukaan huomaa tai muista meitä.

Se ei pidä paikkaansa. Meitä on enemmän kuin monia sen jälkeen syntyneitä ikäluokkia.

1973 syntyi pienin ikäluokka, boomereille.

Vierailija
36/144 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä opiskelin atk:ta lukiossa v 1983.

N53

Vierailija
37/144 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me 1980 syntyneet ei kuuluta mihinkään. Lonely riders.

Te olette millenniaalien rajamailla.

Vierailija
38/144 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi iso ero x-sukupolven ja millenniaalien välillä on syntyvyys. Millenniaalien lastenhankinta on romahtanut verrattuna x-sukupolveen. Mikähän on syynä?

Vierailija
39/144 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen syntynyt juuri tuossa rajapinnalla,missä sukupolvi x vaihtuu milleniaaleihin- silti luen itseni kyllä enemmän genx:ään kuuluvaksi. Milleniaali-luokittelun alkupuolella syntyneet ovat yleensä kyllä henkisesti paljon enemmän kotonaan 70- kuin 80-luvulla, he ovat kasvaneet elämänsä ensimmäiset vuodet vielä 70-luvun hengessä.

Vierailija
40/144 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret ikäluokat kyllä loppui johonkin 1952 vuoteen kun maalla enään niin tarvittu työvoimaa omasta takaa sekä kaupunkien ahtaus ja maaltapako jo hiljalleen alkoi.