Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin 6h työpäivän 6h palkalla

Vierailija
24.08.2020 |

Olen työtön yksinhuoltaja, ja olen pitkään etsinyt osa-aikaista päivätyötä, koska en uskalla laittaa pikkukoululaista yksin kävelemään kouluun. Kokeilin puhelinmyyntiäkin kun ei muuta löytynyt mutta taisin olla siihen liian kiltti.

Varmasti erityisesti pienten lasten äitien olisi helpompaa työllistyä, jos tarjolla olisi enemmän osa-aikaista päivätyötä. Kokoaikatyö ei sovi kaikkiin elämäntilanteisiin.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä estää?

Vierailija
2/15 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuden tunnin palkalla minulla ei olisi mitään mahdollisuuksia selvitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuden tunnin palkalla minulla ei olisi mitään mahdollisuuksia selvitä.

Veroprosentti on osa-aikaista tekevällä yleensä pienempi, ni8n, ettei välttämättä nettopalkassa ole suurtakaan eroa kokoaikaisen palkkaan verrattuna.

Vierailija
4/15 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä estää?

Se estää että osa-aikaisia päivätöitä on tosi vähän. Tuo puhelinmyynti oli ainoa minkä löysin.

Mielummin tekisin osa-aikatyötä kuin olisin työtön.

Vierailija
5/15 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajatellut, että voisin välillä tehdä vähän lyhyempää työvuoroa, esim. vuoden ajan, mutta en loppuelämääni kuitenkaan, siis niin, että palkkakin putoaisi samalla.

Vierailija
6/15 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitämm,,? 6,,,tunmimm,,, päivä??? Jämpti,,, 8,, tumtia pittäää olla!!! Päätäm,,, tai jää sohvallem,.... piereskelem!!

t: persu

Vierailija
7/15 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska halutaan, että ihmiset tekee ja tienaa enemmän kun oikeasti tarvitsisi, jotta voivat kuluttaa, kuluttaa, lainaa, kunnes kuolee..

Vierailija
8/15 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se onkin kumma miten vaikea on löytää mitään duunia, joka ei oo 8h päivässä! Osa-aikaisia paikkoja on hirveän vähän! On kyllä nollasopimuksia, joissa keikkaa on tai ei ole, mutta etukäteen tuntimääriä ei voi tietää :/

Minustakin olisi kiva jos työmarkkinat monipuolistuisi ja työnkuvia ja tapoja suorittaa työ olisi enemmän. Nyt on positiivista että etätyö on lisääntynyt. Siitäkin moni ennen ajatteli että eiiii etätöitä, eihän se onnistu, kyllä on pakko mennä kaikkien toimistolle.. koska siihen on totuttu.

Vierailija
9/15 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaassa tapauksessa se 6 tunnin työpäivä voisi tarkoittaa suunnilleen klo 8-15 työaikaa, niin että tekee aamupäivällä 3 tuntia hommia, pitää keskellä päivää tunnin ruokatunnin ja tekee toiset 3 tuntia hommia iltapäivällä. Silloin se työtehokin säilyy hyvänä.

Tai vaihtoehtoisesti tekee viikon työtunnit täyteen neljässä päivässä maanantaista torstaihin, ja viettää pitkän viikonlopun torstai-iltapäivästä sunnuntai-iltaan. Silloin voisi nukkua pitkään perjantai-, lauantai- ja sunnuntaiaamuisin.

Vierailija
10/15 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uussuomalaisessa netsähallituksen viesti, että Suomen kilpailukyky viennin osalta on nyt menetetty, hyvä hallitus! Ei auttanut Brysselin miljardi, ja palkat on liian korkeat. Ei tule 6 tunnin työpäivää meidän elinaikanamme.

Eikä varmasti tullut kenellekään yllätyksenä, tästä on varoitettu jo Vihriälän kevään talousraportista lähtien.

Vierailija
11/15 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusi tuntia olisi tosi hyvä. Voisi olla kotona kun lapsi lähtee kouluun ja olisi enemmän voimia ja energiaa lapselle ja perheelle.

Vierailija
12/15 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei muka osa-aikatöitä ole tarjolla? Kaupan alalla ei muuta olekaan! Sopimukset 25 tai 30 h/ vko. Tosin työaika ei ole säännöllinen 8-14, mutta ehkä sopimalla tuonkin voisi saada? Itse olen tehnyt vuosia 25 tai 30 h/ vko sopimuksilla töitä, kiireaikaan tunteja on yli sopimuksen (joulusesonki, kesäsesonki). Veroprosentti on pyörinyt 5 tietämillä.

Vierailija
13/15 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettei muka osa-aikatöitä ole tarjolla? Kaupan alalla ei muuta olekaan! Sopimukset 25 tai 30 h/ vko. Tosin työaika ei ole säännöllinen 8-14, mutta ehkä sopimalla tuonkin voisi saada? Itse olen tehnyt vuosia 25 tai 30 h/ vko sopimuksilla töitä, kiireaikaan tunteja on yli sopimuksen (joulusesonki, kesäsesonki). Veroprosentti on pyörinyt 5 tietämillä.

Kyllä osa-aikatyötä on, mutta osa-aikaista päivätyötä tosi vähän.

Vierailija
14/15 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivätyön vaatimus karsii aikalailla. Miten olisi jotkut siivoushommat?

Vierailija
15/15 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös me työuupumuksesta toipuvat. Itselle olisi 6h nyt sopiva työpäivän mitta.