Sulatin pakastimen ja nyt se ei kylmene
Mitä tein väärin? Sulatin pakastimen ihan normaalisti, mutta nyt se ei enää kylmene. Siinä on ollut jo 4 tuntia 12 astetta, vaikka säädän nappulasta.
Tähän asti se on toiminut, mutta menee umpijäähän nopeasti ja pitää kovaa ääntä.
Kommentit (20)
Etsi ohjekirja, ehkä pitää resetoida, ainakin bosch on tempukas.
Pakastatko tyhjänä vai oletko laittanut sinne huoneen lämpöisiä tuotteita jäätymään? Itse kun sulatan pakastimen, niin laitan pakastimen tehopakastukselle ennen pakasteiden laittamista takaisin pakkaseen ja annan olla tehopakastuksen niin kauan kun pakastimessa on jälleen -18. Siihen saattaa mennä vuorokausi.
Luulen, että töpseli on seinässä kunnolla. Tarkistan vielä. Tämä on ainakin 10 v. vanha, joten toivottavasti se ei hajoa nyt kokonaan. Kaivan esille ohjekirjan.
Laitoin sinne pakasteet jo, koska se vaikutti ensin kylmenevän. Ennen se on kylmennyt alle tunnissa.
Minulla hajosi myös pakastin sulatuksen aikana. Ei käynnistynyt enää uudelleen. Tai jos sain sen käyntiin, jääkaappi sammui hetken kuluttua.
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että töpseli on seinässä kunnolla. Tarkistan vielä. Tämä on ainakin 10 v. vanha, joten toivottavasti se ei hajoa nyt kokonaan. Kaivan esille ohjekirjan.
Mikä malli? Mnnulla hajosi sulatuksen yhteydessä Rosenlew.
Yhden kompuran pakastinjääkaapit ovat hitaita kylmenemään.
Minä sulatin pakastimen pari viikkoa sitten ja luulin jo, että se on rikki, kun pysyi ihan mykkänä pitkään. Alkoi kuitenkin jäähtymään ja on toiminut moitteettomasti
Mun pakastin hajosi juuri noin. Sulatin sen ja sen jälkeen se ei enää kylmennyt. Korjaajakin kävi katsomassa, uusiksi meni koko laite. Siinä oli kaksi kompuraa, eli jääkaappi toimi kyllä joten en ihan pulaan joutunut. Muistaakseni se oli Rosenlev, ikää en tiedä koska se oli asunnossa jo muuttaessani.
Nykyisiin härveleihin ei kannata koskea, ne hajoavat heti ja sitten pitäisi joko ostaa uusi tilalle tai korjata itse. Sitten kun milleniaalit ottavat loputkin ohjakset, ei mikään tule enää toimimaan.
Ei kai auta kuin soittaa huoltoyhtiölle huomenna. Säilyyköhän marjat ja muut 12 asteen pakkasessa huomiseen asti?
Pakastin on Helkama. Jääkaappiosa toimii edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai auta kuin soittaa huoltoyhtiölle huomenna. Säilyyköhän marjat ja muut 12 asteen pakkasessa huomiseen asti?
Siis mitä? -12 astettahan on sopiva pakastimen lämpötila. 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä? -12 astettahan on sopiva pakastimen lämpötila. 🤔
Pölö! -18 astetta on minimi, ja mieluusti sais olla vaikka -20
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhden kompuran pakastinjääkaapit ovat hitaita kylmenemään.
Mikä on käsite hidas? Ainakin Candy jäätyy tunnissa huoneenlämmössä -20 asteeseen Tuli taas testattua kun talven yli oli sammutettuna.
Bosch JK/PK yhdistelmä sulatuksen jälkeen käynnisty vasta 10 min jälkeen.
Kannattaa siis odotella rauhassa, ei tarvinnut irrotella pistotulppaa eikä näissä mitään resetointeja edes ole.
Minulla kesti uudella jääkaappipakastimella kylmetä pari päivää täysin kun siirsin pakasteet kylmälaukun kautta vanhasta uuteen ja annoin uuden ohjeen mukaan olla pari tuntia suurimmalla teholla ennen pakasteiden laittamista.
Onko töpseli kunnolla seinässä?
Jos se kasvattaa kovasti jäätä, on tiivisteet hajalla. Voi olla, että nyt hajosi myös moottori.
Kuinka vanha pakastin on? Itselläni on 18 vuotta vanha pakastin, ja vähän jo jännittää, kuinka kauan se vielä toimii.