Miksi mainosten naiskuva on tyhmä?
Miksi mainoksissa naisista annetaan lähes poikkeuksetta tyhmä kuva? Ihmeellistä kiljuntaa, tohkeissaan oloa jonkun rasvan vuoksi, kiemurtelua milloin minkäkin tuotteen vuoksi. Ei missään miesten tuotteiden mainoksissa miehet käyttäydy höhlästi vaan laappivat rasvan naamaansa ja menoksi, ilman omituisia vääntelyjä ja laumassa virnuiluja.
Onneksi sentään on jo automainoksia, joissa nainen on päässyt jopa ajamaan eikä vain istumaan etupenkillä.
Kommentit (30)
"Minä en tunne yhtäkään naista, joka osaisi kertoa autonsa moottorin iskutilavuuden kysyttäessä. SE EI K-I-I-N-N-O-S-T-A suurinta osaa naisista, joten miksi heidän pitäisi puhua siitä? Samoin en tunne yhtäkään miestä, joka osaisi luetella ripsivärimerkkejä tmv."
Minä osaan kertoa. Kaikkien entisten autojenikin, joita on useita koska ajan työkseni ja auto vaihtuu uuteen n. 3 vuoden välein. Miksikö? Ei kai kukaan ole niin tyhmä, ettei ota selvää mitä ostaa. Niin, mies ei osta tai edes koeaja autojani, hän ostaa omansa koska sillä ajaakin.
Käytän ripsiväriäkin, mutta autoista keskusteleminen on paljon kiinnostavmpaa. Niissä on hieman enemmän ominaisuuksia kuin ripsiväreissä. Ripsivärin huonous ei ole myöskään niin merkittävä asia kuin auton huonous, josta syystä mieluummin kuulen kokemuksia autoista kuin ripsiväreistä. Autoni maksavat hieman enemmän kuin ripsiväri, joten mieluummin hutiostos ripsiväreissä.
Ja ehkä miehet eivät keskustele ripsiväreistä, koska harvemmat käyttävät sitä, mutta naisten luulisi olevan kiinnostuneita autoista, koska monet yrittävät niillä ajaa.
Olen btw nähnyt, kuinka nainen tankkaa bensaa dieselautoon (tulee mahdollisesti kalliiksi kun lähtee ajamaan), täyttää vettä öljysäiliöön eikä osaa vaihtaa pyyhkijänsulkaa. En olisi erityisen ylpeä ripsiväritietoudestani ja siitä, että minä en ole kiinnostunut miesten asioista, jos tekisin edellämainittuja :D
Ei siellä miesten kahvitaukojengeissä juututa ikuisuuden ajaksi jauhamaan yhtä ja samaa umpityperää aihetta. Ja mistä sinä tiedät, mikä minua naisena kiinnostaa? Ei ainakaan meikit, vaatteet, kengät, pirjopetterin tekemiset, miehen sanomiset, työkaverin lihominen/laihtuminen ja kehujen kalastelu, tanssiitähtienkanssa-esiintyjien puvut. Naisilla se on tätä JOKA IKINEN PÄIVÄ.
Jos joku nainen joskus sanoisi, että kylläpä tuo nykyinen 2-litrainen kone on paljon rivakampi kuin mun entinen 1,4-litrainen, olisin yllättynyt. Vaikka sen jälkeen jauhaisi taas ripsiväreistä, mutta osoittaisi se ainakin sen, että jotakin järkevääkin se ajattelee.
Te sitten vastauksista päätellen vääntelehditte suihkussa kun käytätte uutta suihkugeeliä, olette innoissanne naamarasvasta ja päänne pyörii kun levitätte sitä, säärikarvan näkyminen on suurin kuviteltavissa oleva vastoinkäyminen, kiljutte kun näette vaatteita ja päivänne on pilalla kun tukka on huonosti?
Miehethän ne niitä tosi tyhmiä onkin puhuessaan autoista :-)
[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 14:50"]
Jätän nämä tähän...
http://thehairpin.com/2011/01/women-laughing-alone-with-salad
http://thehairpin.com/2011/11/women-struggling-to-drink-water
[/quote]
:D
Ja minä vastaan jugurttiasialla:
(Ne muutkin Target: Women videot kannattaa muuten etsiä, vaikkeivät näy enää olevan helposti löydettävissä...)
[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 15:27"]
[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 14:50"]
Jätän nämä tähän...
http://thehairpin.com/2011/01/women-laughing-alone-with-salad
http://thehairpin.com/2011/11/women-struggling-to-drink-water
[/quote]
:D
Ja minä vastaan jugurttiasialla:
(Ne muutkin Target: Women videot kannattaa muuten etsiä, vaikkeivät näy enää olevan helposti löydettävissä...)
[/quote]
Eikun joo, näkyyhän niitä linkkejä olevan muihinkin Target: Women videoihin siinä sivulla.
Sori. Mutta olenkin vain tyhmä nainen.
Silloin aikanaan kun tuli katalysaattorit ja samaan aikaan oli siis lyijyllistä bensaa ja lyijytöntä kun monilla oli vielä autoja ilman katalysaattoria, olin huoltoasemalla yhtä aikaa naisen kanssa, jolla oli menneet rahat automaattiin kun ei ollut mennyt lyijyllinen bensaletku katalysaattoriauton tankkiin. No ei tietenkään kun lyijyllinen letku oli liian iso niinkuin oli tarkoituskin ettei tankata väärin ja rikota katalysaattoria. Kerroin sitten, että toi sun letku on väärä kun sun auto näkyy olevan uusi. Eukko naama maalissa ja tukka lakasta koppurassa polleana selittämään ikäänkuin se olisi jokin ylpeilyn aihe, että hän ei koskaan tankkaa koska hänen miehensä aina tankkaa. Kysyin, että niin sinäkö ajat vaikka tankki kuivana himaan kymmenen huoltsikan ohi ja miehesi lähtee erikseen tankkaamaan. Kuulemma kyllä, koska tankkaaminen on niin vaikeaa ettei sitä naiset osaa (hänen tapauksessaan ei todellakaan osannut). Jos on pakko tankata, hän menee palveluasemalle, kun siellä ei tarvitse edes korkkia itse avata kun sekin on hankalaa mihin suuntaan avainta kiertää. Tankkasin siinä sitten "miehekkäästi" ja ihmettelin, että on meissä kaikenlaisia. Oikein halutaan olla tyhmiä naisia ja kuvitellaan että siinä on vielä jotakin hienoa ja kehuttavaa.
Tässäkin topikissa joidenkin vastauksissa on hieman samaa asennetta; naisen kuuluu olla kananen ja kiinnostunut vain hömpästä, muuten hän on epänaisellinen ja typerä (vaikka typerä kuvaa juurikin tuota kanasta).
[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 14:30"]Ei miesten mainoksissa mennä sekaisin kun nähdään joku rasvapurkki tai rytky ja haalata ympärille laumaa muita naisia ja sitten suu korvissa nyökytellään joka puolelle, kuinka iiiiiihana tämä tuote onkaan hihhih kikatikikati. Minä en ylipäätään ymmärrä, kuinka jotkut naiset saa jauhettua esim. koko kahvitauon ajan yhdestä ja samasta ripsiväristä, kuinka se pidensi ja tuuhensi ja sitä ja tätä. Ja kyllä, ihan ihmiseltä näytän minäkin ja meikkaankin, mutta en todellakaan jaksa mitään esitelmiä pitää päivittäin jostakin shampoosta tai huulipunasta.
[/quote]Niin ja toinen outo puheenaihe on lasten vaatteet! Kellä on moloa ja kellä reimaa. Eikö tuo ole ihan sama? Hyvä että on vaatteet!
[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 14:48"]
Pieni joukko naisia jostain käsittämättömästä syystä pyrkii demonisoimaan naisten omat kiinnostuksen kohteet. Kuten nyt tuo ripsiväri kahvipöytäkeskustelun aiheena.
Miehet voivat puhua saman kahvitauon auton moottoreista.
Miksi ripsiväri on sinusta tuomittavampi keskustelunaihe kuin auton moottori?
Minä en tunne yhtäkään naista, joka osaisi kertoa autonsa moottorin iskutilavuuden kysyttäessä. SE EI K-I-I-N-N-O-S-T-A suurinta osaa naisista, joten miksi heidän pitäisi puhua siitä? Samoin en tunne yhtäkään miestä, joka osaisi luetella ripsivärimerkkejä tmv.
Elämä on paljon kivempaa kun hyväksyt, että miehiä ja naisia kiinnostaa eri asiat. Ja kyllä sinä voit tulla miesten kanssa juttelemaan siitä moottorista jos ripsiväri ahdistaa.
[/quote]
Nettiin on pesiytynyt outoja naisia, jotka vihaavat naisena oloa.
"halu herättää kateutta kanssa sisarissa"
Lisäys: SAMANLAISISSA kanssasisarissa. Voin vakuuttaa, että en ole kateellinen kenenkään sivuille sojottavista silareista, liikkumattomasta otsasta ja lässyttävää puhetta aiheuttavista kalahuulista. Tohtorinväitöskirjasta ja loistavasta urasta voin myöntääkin olevani.